Beuken, trekken en duwen, het beste recept om dood te gaanquote:Na het afgaan van een brandalarm in een vliegtuig op de luchthaven van Palma de Mallorca zijn achttien passagiers gewond geraakt. Zes mensen zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Het gebeurde kort na middernacht. Het toestel van Ryanair zou vanaf het Spaanse eiland naar Manchester in Engeland vliegen. Vlak voor vertrek ging het brandalarm af. De luchtvaartmaatschappij zegt dat het vals alarm was. Volgens Spaanse media had de gezagvoerder een melding gekregen van een kleine brand in een van de motoren.
Aan boord ontstond paniek. Passagiers konden het vliegtuig verlaten via opblaasbare glijbanen bij de nooduitgangen, maar sommigen waren zo bang dat ze via de vleugels op de landingsbaan sprongen. Meerdere mensen raakten daarbij gewond.
Dat staat nergens? Er besloten wat mensen via de overwing exit het vliegtuig te verlaten. Wat ik me kan voorstellen bij een brandalarm in een volgetankt vliegtuig. Bij het op de grond springen wat verzwikte enkels. Nou poeh poeh.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:19 schreef Optimizer het volgende:
Beuken, trekken en duwen, het beste recept om dood te gaan
Uhm actually de meeste vliegtuigen zijn niet volgetankt. Ik doe wat met bowsers, dus ik kan het weten.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 13:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat staat nergens? Er besloten wat mensen via de overwing exit het vliegtuig te verlaten. Wat ik me kan voorstellen bij een brandalarm in een volgetankt vliegtuig. Bij het op de grond springen wat verzwikte enkels. Nou poeh poeh.
Liever dat dan dat hele ding in lichterlaaie met mensen binnen. Dan zegt iedereen: je springt toch gewoon uit het vliegtuig!?
Oh ik dacht Manchester in Polen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:19 schreef Optimizer het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)liegtuig-op-mallorca
[..]
Manchester in Engeland
Nee dat weet ik. Afgetankt was beter geweest. Maar er zit net voor vertrek een stuk meer peut in dat net na de landing, dat was meer mn puntquote:Op zaterdag 5 juli 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Uhm actually de meeste vliegtuigen zijn niet volgetankt. Ik doe wat met bowsers, dus ik kan het weten.
Weet jij eigenlijk de betekenis van 'blinde paniek' aangezien jijzelf deze term plaatst in je TT?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:19 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Nooddeur opentrekkenquote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:59 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe geraak je zelfs op de vleugels??
Ik begrijp het trouwens wel. Ben zelf erg bang in een vliegtuig dus was er ook wel uitgesprongen
We moeten beuken,trekken, duwen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaanquote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:19 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Hm ok..quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:01 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Nooddeur opentrekken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommige machines worden bewust helemaal volgetankt, niet omdat ze een volle tank nodig hebben om hun bestemming te bereiken, maar omdat de brandstof op de luchthaven van vertrek aanmerkelijk goedkoper is dan op de luchthaven van bestemming, en het prijsverschil kennelijk het hogere brandstofverbruik compenseert.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Uhm actually de meeste vliegtuigen zijn niet volgetankt. Ik doe wat met bowsers, dus ik kan het weten.
IWAB gespot.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat jij niet als eerste die opmerking had.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
IWAB gespot.
O yeah, actually: something with tankering as mentioned above...
Ik hoop dat je een grap maakt.quote:Op zondag 6 juli 2025 00:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat jij niet als eerste die opmerking had.
Omdat je kunt stikken door koolstofmonoxide, ook als je niet direct vuur ziet. Of door Zyklon B.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Als er niks keihard fikt, waarom dan in paniek raken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |