Wat leuk dat je Havank kent!quote:
Nog steeds?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:59 schreef Bargehassus het volgende:
In den beginne wilde ik vrachtwagenchauffeur of taxichauffeur worden. Later "iets met cijfertjes". En dat is het ook geworden, werk nu in de financiele dienstverlening.
Zo, jij hebt diep gegraven!quote:
Net het echte leven maar dan net ietsje leuker.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:00 schreef Jahr00n het volgende:
je hebt toch wel wat beters te doen man 15 jaar met fictieve vrienden omgaan lol
FOK!kers hebben sowieso geen vrienden dus dan zijn fictieve het hoogst haalbare.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:00 schreef Jahr00n het volgende:
je hebt toch wel wat beters te doen man 15 jaar met fictieve vrienden omgaan lol
Ik heb ze bijna allemaal. De originele hèquote:
Wat leuk!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb ze bijna allemaal. De originele hè
Hoogst merkwaardig.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:48 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens mij heb ik alle titels van Havank in bezit, meerdere drukken van alle titels, en ook van Havank+Terpstra.
Daarnaast ook het meeste van wat Havank heeft vertaald van "The Saint'.
Ik heb ze ook wel geprobeerd te lezen vroeger maar ik denk dat het door al die vergezochte namen komt dat dat niet echt lukte. En het zwaar archaïsch taalgebruik denk ik.quote:In De Schaduw grijpt in ontdekt Monsieur Charles C.M. Carlier allerlei zonderlingen zaken, zoals lijken die niet dood en doden die geen lijken zijn, weshalve hij vrienden en magen van het hoofdbureau bijeen roept en telefonisch een arrestatie verricht.
Maar de ontdekking die een zekere Gomba doet is niet minder sensationeel en wanneer mijnheer Polycarpus Forkas het kloeke besluit neemt de misdaad vechtenderhand onder ogen te zien, wordt het zo langzamerhand tijd voor de Schaduw om op buitengewoon afdoende wijze in te grijpen.
Daar is helemaal niks mis mee. Ik vond dat taalgebruik juist geweldig. Maar ik ben er dan ook van jongs af aan mee opgegroeid en ben misschien nog wel wat ouder dan jij?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoogst merkwaardig.![]()
[..]
Ik heb ze ook wel geprobeerd te lezen vroeger maar ik denk dat het door al die vergezochte namen komt dat dat niet echt lukte. En het zwaar archaïsch taalgebruik denk ik.
Hetzelfde had ik ook met Georges Simenon. Totaal niks m.i. Maar de meningen zullen daarover verschillen.![]()
Zoiets van:quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:01 schreef yvonne het volgende:
Dat taalgebruik vond ik juist zo enorm leuk aan Havank, kunstig.
Ik ben vorige maand 62 mogen worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:06 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Daar is helemaal niks mis mee. Ik vond dat taalgebruik juist geweldig. Maar ik ben er dan ook van jongs af aan mee opgegroeid en ben misschien nog wel wat ouder dan jij?
Maakt ook niet uit verder.
Simenon kon ik ook erg waarderen maar Havank vond ik speelser, grappiger met taal. Kan ook met de taal of vertaling te maken hebben natuurlijk.
Ik erger me daaraan. Toen en nu. Ik vind het tenenkrommend en gekunsteld.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:12 schreef Bargehassus het volgende:
Hij stak de straat over en een sigaar in zijn hoofd.
Helemaal eens!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:18 schreef Bart2002 het volgende:
Maar zo zie je maar: love it or hate it. Daar is niks mis mee natuurlijk.
En op de volgende 15 jaar Maestro.quote:
Wie ben jij?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:47 schreef Bargehassus het volgende:
Over 20 dagen zit ik precies 15 jaar op FOK!![]()
Geen oldbie natuurlijk, maar toch ook geen Newbie.
Midbie vind ik wel passend.![]()
Dat er nog maar veel jaren mogen volgen, lieve medeFOK!kers!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben ik en wie ben jij?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |