abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218138812
Ben ik nou de enige die hier lichtelijk verbaasd/beroerd over is/wordt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218138822
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:14 schreef Ridocar het volgende:
Ik weet niet wat het prijsverschil tussen handbediend en elektrisch, maar de handbediende variant is wel iets lastiger qua installatie. Het gat voor de trekband moet namelijk precies goed zitten. Voor een snoer is een klein doorvoergat voldoende. Stekker en schakelaar monteren en in een stopcontact drukken, klaar.

Misschien ook iets om in overweging te nemen.
Ik kan me van heel vroeger herinneren, dat de oprolband buiten zat.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 06-07-2025 13:45:48 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218138823
Inderdaad, voor niet al te ervaren klussers zou ik zeker geen handbediende doen. Een snoer is veel makkelijker doorboren en komt niet zo precies.

Voor je budget van 500 euro heb je bij rolluiken-discount een elektrisch bediend rolluik met bekabeling, schakelaar en verzendkosten.

Een steiger is voor de begane grond echt niet nodig. Je boort vanaf een keukentrap met één persoon links en rechts de geleiders op de muur met ieder 5 schroeven en daarna til je met twee man de kast eenvoudig op de geleiders. Bij hoogtevrees vraag je voor die laatste stap even een buurman, dat kost geen 5 minuten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wiedanwel op 06-07-2025 13:48:33 ]
pi_218139101
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik kan me van heel vroeger herinneren, dat de oprolband buiten zat.
Verrek, weer wat geleerd. Je kunt dus kiezen voor binnen of buitemnediening. Als ts buitenbediening prima vindt dan scheelt dat weer 100 euro en kan ze voor 400 euro klaar zijn. Scheelt ook weer gedoe met stekkers monteren...

Voor de bovenverdieping is buitenbediening dan echter weer niet zo handig :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 06-07-2025 14:17:08 ]
pi_218139117
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:31 schreef Wiedanwel het volgende:
Inderdaad, voor niet al te ervaren klussers zou ik zeker geen handbediende doen. Een snoer is veel makkelijker doorboren en komt niet zo precies.

Voor je budget van 500 euro heb je bij rolluiken-discount een elektrisch bediend rolluik met bekabeling, schakelaar en verzendkosten.

Een steiger is voor de begane grond echt niet nodig. Je boort vanaf een keukentrap met één persoon links en rechts de geleiders op de muur met ieder 5 schroeven en daarna til je met twee man de kast eenvoudig op de geleiders. Bij hoogtevrees vraag je voor die laatste stap even een buurman, dat kost geen 5 minuten.
Bedoel je rolluiken of screens?
Vakman pur sang
pi_218139216
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bedoel je rolluiken of screens?
Het topic gaat over rolluiken. Maar screens en rolluiken worden exact hetzelfde gemonteerd. Screens zijn, raar maar waar, wel duurder dan rolluiken en (iets) minder effectief tegen warmte.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 06-07-2025 14:21:22 ]
pi_218139241
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:31 schreef blomke het volgende:
Ben ik nou de enige die hier lichtelijk verbaasd/beroerd over is/wordt?
Wat doe ik nu weer verkeerd? :?
Mon 'en!
pi_218139483
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:04 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]

Tenzij ik een permanente steiger installeer, dan kan dat natuurlijk weer wél. #steigerdiscounter
Mon 'en!
pi_218139600
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:14 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Het topic gaat over rolluiken. Maar screens en rolluiken worden exact hetzelfde gemonteerd. Screens zijn, raar maar waar, wel duurder dan rolluiken en (iets) minder effectief tegen warmte.
Voor zover ik weet zijn rolluiken veel zwaarder en zit de kast zelf ook aan de muur gemonteerd.
Vakman pur sang
pi_218139605
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:42 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Tenzij ik een permanente steiger installeer, dan kan dat natuurlijk weer wél. #steigerdiscounter
Komt ie ook mooi van z'n hoogtevrees af ;)
pi_218139653
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Voor zover ik weet zijn rolluiken veel zwaarder en zit de kast zelf ook aan de muur gemonteerd.
Ja, iets zwaarder (maar lichter dan het eruit ziet aangezien die lamellen bestaan uit schuim met een heel dun laagje aluminium). In basis wordt het gewicht echter ook hier gedragen door de geleiders. Statische belasting, vrij recht naar beneden.

De installatiehandleiding van mijn rolluiken zegt "bij grote of brede rolluiken kunt u er voor kiezen om de achterkant nog met een schroef in de muur vast te zetten".

[ Bericht 11% gewijzigd door Wiedanwel op 06-07-2025 15:15:33 ]
pi_218139699
For the record: woningbouwvereniging moet nog toestemming verlenen (en hebben rolluiken bij drie deuren verder, precies hetzelfde type huis) goedgekeurd vorig jaar.

Ik koop natuurlijk niks voordat die toestemming er ligt :)
Mon 'en!
pi_218141581
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Wat doe ik nu weer verkeerd? :?
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 15:11 schreef bloempjuh het volgende:
For the record: woningbouwvereniging moet nog toestemming verlenen (en hebben rolluiken bij drie deuren verder, precies hetzelfde type huis) goedgekeurd vorig jaar.

Niks, maar ik lees alleen maar onmogelijkheden en problemen.
pi_218141627
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Niks, maar ik lees alleen maar onmogelijkheden en problemen.
"Ik huur een steiger bij Bo-Rent en pleur een rolluik op mijn beneden-raam, want dat klinkt alsof het moet kunnen" = probleem? :?
Mon 'en!
pi_218141641
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:04 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Verrek, weer wat geleerd. Je kunt dus kiezen voor binnen of buitemnediening. Als ts buitenbediening prima vindt dan scheelt dat weer 100 euro en kan ze voor 400 euro klaar zijn. Scheelt ook weer gedoe met stekkers monteren...

Je kan er een heel lang lint aan maken en de rol op de benedenverdiepingsmuur plaatsen.
pi_218141673
Gewoon Pipi Langkous.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218142192
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kan er een heel lang lint aan maken en de rol op de benedenverdiepingsmuur plaatsen.
Grinnik. Zo kun je een hele muur vol oprolmechanismes maken en dan kan De Willekeurige Voorbijganger 'WhackAMole' spelen door je luiken open/dicht te doen als je bij een bepaald raam staat. :D

Kidding. Ik maak mijn bediening wel binnen, aangezien we 't over de straatkant hebben ;)
Mon 'en!
pi_218227049
Grom.. ik had dus toestemmknb
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 15:11 schreef bloempjuh het volgende:

Update: woningbouw geeft toestemming "mits er omgevingsvergunning van gemeente wordt verleend". Dus ik braaf de VergunningsChecker ingevuld.
Resultaat: "Vergunning nodig van gemeente en waterschap". Beiden gebeld en gemaild.

Gemeente: "Ja, u moet vergunning aanvragen."
Waterschap: "WTF? U moet wel héél onhandig zijn als u bij instalatie van een rolluik in de buurt van het grondwater komt. Nee, deze aanvraag is niet nodig. Wel gek dat de Checker u naar ons stuurt.."

Vergunning bij gemeente aangevraagd -wat een ongelooflijk ingewikkeld rotformulier!-, afgelopen vrijdag.

Maandag antwoord gemeente: "Nee joh, rolluiken zijn vergunningsvrij. Zonde van je tijd, deze aanvraag. Ik zal 'm door de shredder gooien, dan kost het je geen aanvraagkosten."

Scheelt weer ¤100 voor vergunningskosten. Mooi meegenomen. ^O^
Mon 'en!
pi_218232623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:10 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Update: woningbouw geeft toestemming "mits er omgevingsvergunning van gemeente wordt verleend". Dus ik braaf de VergunningsChecker ingevuld.
Resultaat: "Vergunning nodig van gemeente en waterschap". Beiden gebeld en gemaild.

Waterschap: "WTF? U moet wel héél onhandig zijn als u bij instalatie van een rolluik in de buurt van het grondwater komt. Nee, deze aanvraag is niet nodig. Wel gek dat de Checker u naar ons stuurt.."

Vergunning bij gemeente aangevraagd -wat een ongelooflijk ingewikkeld rotformulier!-, afgelopen vrijdag.

Maandag antwoord gemeente: "Nee joh, rolluiken zijn vergunningsvrij. Zonde van je tijd, deze aanvraag. Ik zal 'm door de shredder gooien, dan kost het je geen aanvraagkosten."

Ben benieuwd naar de uitvoering en plaatsing!
pi_218233174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:10 schreef bloempjuh het volgende:
[..]

Dan lult die wbv ook uit zijn nek dus met hun vergunningsaanvraag.
Vakman pur sang
pi_218233555
Ik heb sinds een tijdje die zonwering met zuignappen. Dat scheelt echt veel in warmte en is ook goed betaalbaar
pi_218237111
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 21:37 schreef Irri-tante het volgende:
Ik heb sinds een tijdje die zonwering met zuignappen. Dat scheelt echt veel in warmte en is ook goed betaalbaar
Heb je deze binnen of buiten?
pi_218239835
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:38 schreef Miratajoe het volgende:

[..]
Heb je deze binnen of buiten?
Allebei

Buiten donkere screen, binnen witte

Het scheelt echt qua temperatuur. Door het donkere wordt het in huis wel donkerder.
Je kan nog steeds goed naar buiten kijken.
pi_218240929
Dank je
Bij mij kan het alleen binnen en gaat toch ruim 600 Euro kosten dus wilde graag weten of het echt werkt
pi_218243932
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:54 schreef Miratajoe het volgende:
Dank je
Bij mij kan het alleen binnen en gaat toch ruim 600 Euro kosten dus wilde graag weten of het echt werkt
Ik was nog wat meer kwijt en had het graag jaren eerder gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')