Ja vrij duidelijke hommage aan de 60's en 70's autofilmsquote:Op woensdag 2 juli 2025 23:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die film had werkelijk krankzinnig stuntwerk
quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja vrij duidelijke hommage aan de 60's en 70's autofilms![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de afsluiting van het eerste deel natuurlijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh, noicequote:Op woensdag 2 juli 2025 23:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb deze poster in groot formaat op canvas hangen![]()
[ afbeelding ]
"Godard? Camerawerk ziet er wat slordig uit, is vaat niets waard."quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:31 schreef Barbusse het volgende:
Ik had deze, originele poster uit 1960 in vrijwel mint condition. Per toeval gevonden ooit in een 2e handswinkeltje die overduidelijk niet wisten wat ze hadden, want hij kostte slechts ¤25.
Toe ik 'm verkocht hadden we genoeg voor een aanbetaling op ons huisje 😳
[ afbeelding ]
"Zal wel weer zo'n rare fransose praatfilm zijn waarin ze sigaretten roken aan de keukentafel..."quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:35 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
"Godard? Camerawerk ziet er wat slordig uit, is vaat niets waard."
Geen Godard, maar ik heb een half jaar geleden La Maman et la Putain gekeken. En als mensen vroegen of ik wat gekeken had dat weekend is dat wel praktisch hoe ik het omschreef.quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"Zal wel weer zo'n rare fransose praatfilm zijn waarin ze sigaretten roken aan de keukentafel..."
De moeder en de hoer?quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:43 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Geen Godard, maar ik heb een half jaar geleden La Maman et la Putain gekeken. En als mensen vroegen of ik wat gekeken had dat weekend is dat wel praktisch hoe ik het omschreef.
Zwart witte Franse film met veel sigaretten en monologen van meer dan drie en een half uur.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:45 schreef DeZwabber het volgende:
Dat voorkomt wel dat mensen mij te vaak om filmtips gaan vragen.
Le Samouraï draaiden ze hier in de lokale bios vorig jaar na het overlijden van Alain Delon. Zaal zat propvol. Had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 3 juli 2025 00:07 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben gek op die cynische franse misdaadfilms uit de jaren 50 en 60. Rififi, Bob le Flambeur, Le Samurai, Le Cercle Rouge. Meesterwerken vind ik het
That movie oozes so much coolquote:Op donderdag 3 juli 2025 00:27 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Le Samouraï draaiden ze hier in de lokale bios vorig jaar na het overlijden van Alain Delon. Zaal zat propvol. Had ik niet verwacht.
Snobquote:Op donderdag 3 juli 2025 00:07 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben gek op die cynische franse misdaadfilms uit de jaren 50 en 60. Rififi, Bob le Flambeur, Le Samurai, Le Cercle Rouge. Meesterwerken vind ik het
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |