Elektrische toestellen zoals microgolfovens of wasmachines hebben veiligheden ingebouwd die beletten dat het toestel werkt wanneer de deur niet gesloten is. Bij een wasmachine van een vriend heb ik het opgelost door de schakelaar te overbruggen. Stond toch op een plaats waar een overstroming weinig schade zou veroorzaken,
Onlangs hetzelfde probleem met m'n magnetron. Opengedaan, de defecte schakelaar geïdentificeerd, en overbrugd. Glas water erin gezet, deur gesloten, stekker in het stopcontact en opgezet. Hij werkte, maar toen ik daarna de deur opende sprongen de zekeringen.
Een magnetron heeft minstens 2 safety interlocks, en als één ervan faalt (niet meer opent of sluit) moet de magnetron "inoparable" zijn.
quote:
The Performance Standard f o r microwave ovens requires that "A means of
monitoring one o r both of the required safety interlocks s h a l l b e provided
which s h a l l cause the oven t o become inoperable and remain so ptil repaired
if t h e required safety interlock(s) should f a i l t o perf oxm required functions
as specified i n t h i s section."
There have been some misunderstandings with regard t o the meaning of the
. phrase "monitoring one o r both required safety h t e r l o c l , ~ . ~ ' This provision
requires t h a t a micxowave oven be rendexed inoperable f oll.owing the f aiI.ure
o f -e i t h e r the primary o r secondary interlock o r ' t h e fai3.ure of both t h e
primary and secondary interlocks. A microwave oven which i s n o t xendered
inoperable unless an additional interlock (other than t h e primary and/or
'
secondary) a l s o f a i l s , does not comply with the performance standard.
Kortsluiting veroorzaken is blijkbaar één van de methodes die men daarvoor gebruikt, wat ik vrij verrassend vond. In de FDA documenten wordt trouwens aanbevolen om op schema's de tweede interlock switch aan te geven met de naam "SHORT SWITCH"..
quote:
Although not required by the regulations, we recommend that the monitor
be identified on the schematic or in the manual as "MONITOR" or
"SHORT SWITCH" or other similar wording.
Had geen zin om een nieuwe te kopen, heb het probleem opgelost door een stopcontact met schakelaar ertussen te plaatsen:
![46806.jpg]()
Enige dat ik moet doen is de stroom pas inschakelen nadat ik iets in de oven geplaatst heb en de deur gesloten heb, en na opwarmen de stroom uitschakelen voordat ik de deur weer open.