abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2025 @ 18:05:49 #1
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_218102420
Elektrische toestellen zoals microgolfovens of wasmachines hebben veiligheden ingebouwd die beletten dat het toestel werkt wanneer de deur niet gesloten is. Bij een wasmachine van een vriend heb ik het opgelost door de schakelaar te overbruggen. Stond toch op een plaats waar een overstroming weinig schade zou veroorzaken,

Onlangs hetzelfde probleem met m'n magnetron. Opengedaan, de defecte schakelaar geïdentificeerd, en overbrugd. Glas water erin gezet, deur gesloten, stekker in het stopcontact en opgezet. Hij werkte, maar toen ik daarna de deur opende sprongen de zekeringen.
Een magnetron heeft minstens 2 safety interlocks, en als één ervan faalt (niet meer opent of sluit) moet de magnetron "inoparable" zijn.

quote:
The Performance Standard f o r microwave ovens requires that "A means of
monitoring one o r both of the required safety interlocks s h a l l b e provided
which s h a l l cause the oven t o become inoperable and remain so ptil repaired
if t h e required safety interlock(s) should f a i l t o perf oxm required functions
as specified i n t h i s section."
There have been some misunderstandings with regard t o the meaning of the
. phrase "monitoring one o r both required safety h t e r l o c l , ~ . ~ ' This provision
requires t h a t a micxowave oven be rendexed inoperable f oll.owing the f aiI.ure
o f -e i t h e r the primary o r secondary interlock o r ' t h e fai3.ure of both t h e
primary and secondary interlocks. A microwave oven which i s n o t xendered
inoperable unless an additional interlock (other than t h e primary and/or
'
secondary) a l s o f a i l s , does not comply with the performance standard.
Kortsluiting veroorzaken is blijkbaar één van de methodes die men daarvoor gebruikt, wat ik vrij verrassend vond. In de FDA documenten wordt trouwens aanbevolen om op schema's de tweede interlock switch aan te geven met de naam "SHORT SWITCH"..

quote:
Although not required by the regulations, we recommend that the monitor
be identified on the schematic or in the manual as "MONITOR" or
"SHORT SWITCH" or other similar wording.
Had geen zin om een nieuwe te kopen, heb het probleem opgelost door een stopcontact met schakelaar ertussen te plaatsen:

Enige dat ik moet doen is de stroom pas inschakelen nadat ik iets in de oven geplaatst heb en de deur gesloten heb, en na opwarmen de stroom uitschakelen voordat ik de deur weer open.
are we infinite or am I alone
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 18:14:08 #2
441859 crew  Lenny77
pi_218102492
Maar eh...
Waarom?? :?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 juli 2025 @ 18:29:41 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218102668
Interessant, maar ik snap niet helemaal welk probleem hiermee verholpen wordt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 23:02:21 #4
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218105482
Ok. Goed om te weten. Je kan ook iets wat minder gierig zijn en gewoon een ander toestel kopen. Desnoods op de marktplaats
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218105604
Oke, maar waarom?
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:16:45 #6
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_218113092
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:14 schreef Lenny77 het volgende:
Maar eh...
Waarom?? :?
De interlocks moeten voorkomen dat er microgolven kunnen vrijkomen wanneer de deur niet gesloten is, maw het hoogspanningscircuit( de transformator en de magnetronbuis) mag enkel stroom krijgen wanneer de deur gesloten is. Dat doet de eerste interlock switch: die levert stroom aan de transformator wanneer de deur dicht is, als de deur opengaat gaat de schakelaar ook open en wordt de stroom onderbroken. Als die switch "open failed", zoals bij mij het geval was, zal de transformator nooit stroom krijgen en is er geen gevaar.. Maar als ie "closed failed", maw steeds gesloten blijft, ook wanneer de deur open is, wordt de stroom naar de trafo niet onderbroken. Om dat te vermijden is er een tweede interlock switch die de beide ingangen van de trafo kortsluit wanneer de deur geopend wordt.

Als de interlocks correct werken zal de stroom naar de transformator reeds onderbroken zijn door de eerste switch voordat de tweede switch sluit, en is er geen probleem. Maar als dat niet het geval is (bvb omdat ik de eerste overbrugd heb zodat ie altijd "ON" staat) zal de tweede switch een kortsluiting veroorzaken en de zekeringen doen afspringen.
Daarom moet ik de stroom dus afsluiten voordat ik de oven open. Wanneer de deur gesloten is is er geen probleem, want dan staan alle switches in de correcte stand, en werkt alles zoals het hoort.
are we infinite or am I alone
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 21:40:38 #7
441859 crew  Lenny77
pi_218113942
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De interlocks moeten voorkomen dat er microgolven kunnen vrijkomen wanneer de deur niet gesloten is, maw het hoogspanningscircuit( de transformator en de magnetronbuis) mag enkel stroom krijgen wanneer de deur gesloten is. Dat doet de eerste interlock switch: die levert stroom aan de transformator wanneer de deur dicht is, als de deur opengaat gaat de schakelaar ook open en wordt de stroom onderbroken. Als die switch "open failed", zoals bij mij het geval was, zal de transformator nooit stroom krijgen en is er geen gevaar.. Maar als ie "closed failed", maw steeds gesloten blijft, ook wanneer de deur open is, wordt de stroom naar de trafo niet onderbroken. Om dat te vermijden is er een tweede interlock switch die de beide ingangen van de trafo kortsluit wanneer de deur geopend wordt.

Als de interlocks correct werken zal de stroom naar de transformator reeds onderbroken zijn door de eerste switch voordat de tweede switch sluit, en is er geen probleem. Maar als dat niet het geval is (bvb omdat ik de eerste overbrugd heb zodat ie altijd "ON" staat) zal de tweede switch een kortsluiting veroorzaken en de zekeringen doen afspringen.
Daarom moet ik de stroom dus afsluiten voordat ik de oven open. Wanneer de deur gesloten is is er geen probleem, want dan staan alle switches in de correcte stand, en werkt alles zoals het hoort.
Ah dat ding is kapot?
Ik dacht dat je gewoon wou dat het werkte, zelfs zonder de beveiligingen :@

(zo las ik het)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')