abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2025 @ 15:46:49 #1
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218100944
Even wat meer activiteit kweken in dit subforum met een prikkelende stelling. Ik las dit artikel net waarin Bardet zijn mening geeft: https://www.indeleiderstr(...)d-aan-de-knechtenrol

Ik denk dat je zijn analyse nog iets verder kan doortrekken en dat Emirates en Visma op 1 plekje na een nagenoeg identiek team hebben gesmeed:

- Pogacar vs Vingegaard: de kopmannen en de twee topfavorieten voor de Tourzege;
- Almeida vs Jorgenson: de meesterknechten die ook op eigen kracht WT-rittenkoersen kunnen winnen en dat dit jaar ook al gedaan hebben;
- Yates vs Yates: de klimknechten met veel ervaring en een rijke staat van dienst (en het zijn letterlijk tweelingbroers, no shit);
- Soler vs Kuss: de wispelturige klimmers die soms met de besten mee omhoog kunnen en soms een half uur verliezen, maar vaak wel hun steentje kunnen bijdragen;
- Wellens vs Benoot: de klassiekerrenners die op veel verschillende terreinen uit de voeten kunnen (en ze komen allebei uit België);
- Politt vs Affini: de renners met een grote motor voor op het vlakke, die een kopman goed uit de wind kunnen houden;
- Narvaez vs Van Aert: de punchers die allicht ook op eigen houtje voor ritzeges kunnen gaan, al is bij allebei de vorm wat wisselvallig dit jaar en is het altijd de vraag hoeveel ruimte ze krijgen van hun ploeg;
- Sivakov vs Campenaerts. Die hebben weinig met elkaar gemeen - bij Emirates nemen ze nog een extra klimmer mee en bij Visma juist nog een extra knecht voor het vlakke.

Wat denken jullie over deze analyse? En wat is de beste teamsamenstelling om de Tour te winnen als de kopmannen even goed zijn? Is dit een logische opbouw of zouden jullie iets anders doen als ploegleider?
pi_218101358
De selecties zijn wel vergelijkbaar qua types inderdaad en waarschijnlijk heb je die samenstelling ook wel nodig in het huidige wielrennen (zeker in de Tour)

Zou zelf zeggen dat Visma buiten de kopman kwalitatief de betere selectie heeft, maar probleem is dat de kopman waarschijnlijk zoveel beter is dat die betere ploeg niet boeit.
pi_218101389
Ik schat Almeida over 3 weken nog wel beduidend hoger in dan Jorgenson, waar ik Wout wel echt veel beter in schat dan Narvaez als ondersteuning. Bij de tweeling zou ik normaal Adam als meer betrouwbare ondersteuning zien maar die zit er dit jaar nog niet zo lekker in. Kuss zie ik wel als betere helper dan Soler, die toch ook vaak zelf op avontuur gaat. Wellens schat ik in huidige vorm hoger in dan Benoot. Politt/Affini zal aan de vorm van de dag liggen denk ik. Sivakov/Campie is inderdaad gewoon een andere keuze. Ik zou zeggen dat je over 3 weken meer hebt aan Sivakov maar dat is gevoelsmatig.

Dus ja, de ploegen lijken me aardig aan elkaar gewaagd.
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:49:20 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218105383
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:27 schreef Funzel het volgende:
Ik schat Almeida over 3 weken nog wel beduidend hoger in dan Jorgenson, waar ik Wout wel echt veel beter in schat dan Narvaez als ondersteuning. Bij de tweeling zou ik normaal Adam als meer betrouwbare ondersteuning zien maar die zit er dit jaar nog niet zo lekker in. Kuss zie ik wel als betere helper dan Soler, die toch ook vaak zelf op avontuur gaat. Wellens schat ik in huidige vorm hoger in dan Benoot. Politt/Affini zal aan de vorm van de dag liggen denk ik. Sivakov/Campie is inderdaad gewoon een andere keuze. Ik zou zeggen dat je over 3 weken meer hebt aan Sivakov maar dat is gevoelsmatig.

Dus ja, de ploegen lijken me aardig aan elkaar gewaagd.
Prima analyse lijkt me ja. Ik denk dat de keuze voor Sivakov als extra klimknecht ook wel te verantwoorden is vanuit het feit dat Pogi topfavoriet is. Ze zullen vooral bergop het gewicht van de koers willen en moeten dragen.
pi_218105450
Als deze renners op punt staan, zijn allebei bizar sterke ploegen. Renners als Almeida en Jorgenson zouden eigenlijk bij een andere ploeg moeten rijden. Schat Almeida wel hoger in, die gaat op den duur nog wel een grote ronde winnen. Dat zie ik bij Jorgenson toch minder snel gebeuren.

Wellens lijkt mij - zeker in de huidige vorm - een stuk beter dan Benoot.

Wout kan dit allemaal wel weer compenseren als die in zijn mutantenvorm van 2022 benadert.

Alleen is Pogacar zo goed dat het allemaal niet uitmaakt, vrees ik.
pi_218121600
Prima analyse. Dit zal zo ongeveer wel de best mogelijke opstelling zijn. Andere koek dan destijds Banesto of zo. :{

Ik denk dat UAE sterker is. De kopman is sterker dan die schrale Deen. En bergop lijken ze me sterker.
pi_218121935
Ik vind juist niet dat ze hetzelfde team hebben. UAE focust heel erg op klimwerk. En dat is, als team, normaal niet genoeg om de tour te winnen. Met waarschijnlijk waaiers in de eerste ritten, is hun team in mijn ogen niet in in balans. Terwijl Visma klimmend minder is, maar op het vlakke wel een veel sterker team heeft
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218121984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:49 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Prima analyse lijkt me ja. Ik denk dat de keuze voor Sivakov als extra klimknecht ook wel te verantwoorden is vanuit het feit dat Pogi topfavoriet is. Ze zullen vooral bergop het gewicht van de koers willen en moeten dragen.
Vergeet ook niet dat Pogi van nature makkelijker zichzelf positioneert terwijl Vingegaard echt types als Campenaerts en vooral Affini en Van Aert nodig heeft. Zeker nu we blijkbaar een paar dagen flinke zijwind met open stukken krijgen gaat het opletten worden voor de mannen voor dat werk.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')