abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 2 juli 2025 @ 13:49:14 #126
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218099869
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist daarom is het goed als die ouderen bij elkaar wonen

dan kunnen de goeden de minderen iets helpen, soms, een beetje, als het zo uitkomt
Hè jakkes, weet je hoe chagrijnig bejaarden kunnen zijn?
Nog erger dan pubers, anderen uitsluiten. Treiteren, fysiek.
Het plaatje van de vrolijke bejaarde klopt niet altijd hoor.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:51:10 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218099883
quote:
17s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:49 schreef yvonne het volgende:

[..]
Hè jakkes, weet je hoe chagrijnig bejaarden kunnen zijn?
Nog erger dan pubers, anderen uitsluiten. Treiteren, fysiek.
Het plaatje van de vrolijke bejaarde klopt niet altijd hoor.
weet jij hoe rottig pubers kunnen zijn
het plaatje van de hulpvaardige puber dat klopt niet altijd hoor
--------------------------------
ON topic
geroddel heb je overal , en er zijn altijd een of twee gifkikkers bij en als je popie jopie wil zijn dan kom je op de koffie bij ze
maar je hebt gelijk, etters zijn er altijd , maar dat hoort erbij

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2025 15:26:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Admin woensdag 2 juli 2025 @ 13:51:13 #128
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218099885
Oh en hou allemaal eens op met dat oudjes rijk zijn. Het merendeel is níet rijk.
Niet iedereen heeft of had een koophuis.
Of heeft kunnen sparen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

woensdag 2 juli 2025 @ 13:53:34 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218099895
quote:
17s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:51 schreef yvonne het volgende:
Oh en hou allemaal eens op met dat oudjes rijk zijn. Het merendeel is níet rijk.
Niet iedereen heeft of had een koophuis.
Of heeft kunnen sparen.
Mijn broer heeft slechts alleenstaande AOW, heeft een prima leven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 3 juli 2025 @ 02:58:14 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218105874
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Investeren in de zorg. Lonen om hoog en betere werkomstandigheden creëren. Innovatie in de vorm van robotisering.
billewas , sokophaal, wandel , rolstoelduw robots

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 03-07-2025 15:25:34 ]
pi_218107364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 02:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
billenwas en sokophaal robots
Dat soort technologie inderdaad.
Is ook al beschikbaar voor een groot deel maar we vinden vooralsnog nog dat het door mensen gedaan moet worden vanwege het sociale aspect. Ten koste van hoog ziekteverzuim dan wel want constant kousen aan en uit doen of mensen tillen/verplaatsen is bijzonder slecht voor je lijf kan ik je verklappen.

Uiteindelijk is het onontkoombaar dat we er aan gaan toegeven en op termijn weten we niet beter of zorgrobots zullen het zware werk gaan doen.
blablablabla
  donderdag 3 juli 2025 @ 11:18:21 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218108219
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Is ook al beschikbaar voor een groot deel maar we vinden vooralsnog nog dat het door mensen gedaan moet worden vanwege het sociale aspect. Ten koste van hoog ziekteverzuim dan wel want constant kousen aan en uit doen of mensen tillen/verplaatsen is bijzonder slecht voor je lijf kan ik je verklappen.

Uiteindelijk is het onontkoombaar dat we er aan gaan toegeven en op termijn weten we niet beter of zorgrobots zullen het zware werk gaan doen.
ook dan is het beter om ouderenzorg centraal te doen en niet iedereen een eigen zorgrobot te laten aanschaffen in de
Derde Atjehstraat 6 hoog Achter , via de WMO

want dan krijgen we weer onderhoudsbedrijven die overal langs de deur moeten

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 03-07-2025 12:47:56 ]
pi_218109024
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ook dan is het beter om ouderenzorg centraal te doen en niet iedereen een eigen zorgrobot te laten aanschaffen in de 3 Atjehstraat 6 hoog achter via de WMO

want dan krijgen we weer onderhoudsbedrijven die overal langs de deur moeten
Hoe vaak heb jij onderhoudsmonteurs aan je deur?
blablablabla
  donderdag 3 juli 2025 @ 12:48:38 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218109028
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe vaak heb jij onderhoudsmonteurs aan je deur?
ik niet , ik ben nog een jonge vent
Maar ik zou wel in een bejaardencentrum gaan , dat wel
makkelijker voor de thuiszorg ook of robotzorg zo je wilt

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-07-2025 12:53:43 ]
pi_218109126
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik niet , ik ben nog een jonge vent
Maar ik zou wel in een bejaardencentrum gaan , dat wel
makkelijker voor de thuiszorg ook of robotzorg zo je wilt

Ik denk dat je een verkeerd plaatje bij het woord robot hebt. Een robothulp die kousen aan en uitrekt kost 800 euro.

Het hoeft niet op mensen te gelijkende robots te zijn die gezellig een kletspraatje beginnen.
blablablabla
  donderdag 3 juli 2025 @ 13:10:52 #136
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218109258
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Een robothulp die kousen aan en uitrekt kost 800 euro.

hoe weet je dat??
.
ik denk dat ouderen die zelfstandig willen blijven wonen, inderdaad hun eigen privé thuiszorg moeten gaan betalen,

dus of een robot van jou of de ZZP privé leaseauto mensen

Maar niet op kosten van de gemeenschap
Of hun kinderen moeten dat zorg billen was gaan doen , dagelijks

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2025 08:25:20 ]
  vrijdag 4 juli 2025 @ 08:26:51 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218116291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:00 schreef Elan het volgende:

Het hoeft niet op mensen te gelijkende robots te zijn die gezellig een kletspraatje beginnen.
nee gezellig bestaat niet als het om geld gaat he

geen bejaardenhuizen meer , opsluiten in een hok die ouwe zeurpieten, een keer per dag wat vreten naar binnen flikkeren en om de week een engels sprekende ZZP allochtoon naar toe sturen om te stofzuigen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2025 08:45:14 ]
  Admin vrijdag 4 juli 2025 @ 09:38:33 #138
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218116911
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is zwaar werk ja. Maar : bedenk ook dat voor het gros van de mensen waar we komen/kwamen, wij de enige die ze zagen op een dag?
Kousen uitdoen voeten even opfrissen En insmeren kregen we 5 minuten voor.
Mensen zien dus 1x per dag 5 minuten een medemens.

Met een leeuw in Artis hebben we meer medelijden

pi_218117111
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:38 schreef yvonne het volgende:

[..]
Het is zwaar werk ja. Maar : bedenk ook dat voor het gros van de mensen waar we komen/kwamen, wij de enige die ze zagen op een dag?

Ik indiceer altijd meer tijd. Ik hou me niet aan de indicatiewijzer uit 2014 op dit gebied.

- handen wassen
- Steunkousen uittrekken, benen inspecteren
- benen wassen, afdrogen
- insmeren
- handen wassen
- rapporten
  Admin vrijdag 4 juli 2025 @ 10:13:35 #140
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218117247
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik indiceer altijd meer tijd. Ik hou me niet aan de indicatiewijzer uit 2014 op dit gebied.

- handen wassen
- Steunkousen uittrekken, benen inspecteren
- benen wassen, afdrogen
- insmeren
- handen wassen
- rapporten

Wat krijgen ze tegenwoordig? Want 5 minuten was onhaalbaar.

pi_218117400
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 10:13 schreef yvonne het volgende:

[..]
Wat krijgen ze tegenwoordig? Want 5 minuten was onhaalbaar.
Volgens 10 jaar oude indicatie wijzer 7 minuten.

Ik geef standard 10-15 minuten omdat dat realistischer is. Maar ik moet er soms wel om vechten met de zvw. En dan is het joh wat doe je echt als je binnen bent.

Nou dan ga je eerst je handen wassen dat is 3 minuten. Dan handschoenen dat is 4 minuten.
Dan zoek je een bak met water en vul je die hand warm dat is al 7 minuten verder. Dan ga je kousen uit trekken dan zit je op 10. Wassen en inspecteren en opruimen op 12-13. Dan insmeren dan zit je op 14-15, handen wassen. Dan rapporteren dan zit je op 17. Ik rond af op 15.

Als ik het zo opvoer in het zorgplan dan krijg ik minder gedoe.

Zij betalen aan ongecontracteerde partijen sowieso maar 65-80%. Dus niet miepen.
pi_218117804
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het is jouw taak om zo efficiënt zorg te verlenen niet om gezellig drie kwartier te gaan zitten ouwehoeren omdat meneer Jansen eenzaam is. Daar is A het geld niet voor en B de capaciteit niet voor.

Er zijn vanuit de gemeenten ook tal van initiatieven voor ouderen om wel onder de mensen te komen. Dagbesteding, buurthuizen, vrijwilligers etc. Maar jong of oud je zal daar wel in moeten investeren.

En heel veel ouderen mogen ook gerust eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze precies niemand meer zien.
blablablabla
  vrijdag 4 juli 2025 @ 11:24:16 #143
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218117905
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 11:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is jouw taak om zo efficiënt zorg te verlenen niet om gezellig drie kwartier te gaan zitten ouwehoeren omdat meneer Jansen eenzaam is. Daar is A het geld niet voor en B de capaciteit niet voor.

Er zijn vanuit de gemeenten ook tal van initiatieven voor ouderen om wel onder de mensen te komen. Dagbesteding, buurthuizen, vrijwilligers etc. Maar jong of oud je zal daar wel in moeten investeren.

En heel veel ouderen mogen ook gerust eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze precies niemand meer zien.
Nee, het is niet alleen je taak om zo efficiënt mogelijk zorg te verlenen.
Het is je taak om goede zorg te verlenen, en dat betekent ook dat je als het nodig is de tijd neemt en geeft.

Soms ben je bij iemand sneller klaar en soms heeft het meer tijd nodig. We werken met mensen hè.

En als je vaak bij iemand meer tijd kwijt bent kan de indicatie misschien aangepast worden. Het is het proberen vaak waard.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 4 juli 2025 @ 11:37:08 #144
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218118035
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is je taak om goede zorg te verlenen, en dat betekent ook dat je als het nodig is de tijd neemt en geeft.

Soms ben je bij iemand sneller klaar en soms heeft het meer tijd nodig. We werken met mensen hè.

En als je vaak bij iemand meer tijd kwijt bent kan de indicatie misschien aangepast worden. Het is het proberen vaak waard.
maar dan gaat de voordeur dicht na, raf, raf, briefje schrijven,bonk, weg, en zit men de rest van de dag alleen in hun flatje ,
dat wel he

Dat heb je in een bejaardencentrum dus niet
vandaar dat ik ook niet naar een flat ga verhuizen , ten eerste zijn die niet beschikbaar en hier heb ik buren en kennissen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2025 11:50:53 ]
pi_218118129
quote:

[..]

Je verleent zorg, daar betalen ze je voor. Dus als je in een half uur iemand doucht kousen aan doet en zorgt dat de bloedsuikerspiegel gemeten is heb je je werk naar behoren gedaan en kun je naar de volgende. Binnen een redelijke termijn op een fatsoenlijke manier je taken doen = kwaliteit leveren.

Natuurlijk kunnen indicaties veranderen of zorg geïntensiveerd worden als de hulpvraag toe neemt maar je hoeft niet iemand zijn of haar sociale isolement op te lossen om kwaliteit van zorg te leveren.
blablablabla
pi_218118152
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar dan gaat de voordeur dicht na, raf, raf, briefje schrijven,bonk, weg, en zit men de rest van de dag alleen in hun flatje ,
dat wel he

Dat heb je in een bejaardencentrum dus niet
vandaar dat ik ook niet naar een flat ga verhuizen , ten eerste zijn die niet beschikbaar en hier heb ik buren en kennissen

Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de overheid? Je kan ook zelf zoiets opzetten.

Jouw generatie wil pas in beweging komen als er een gespreid bedje voor ze klaar staat.
blablablabla
pi_218118166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 11:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Sorry maar het besef is er niet bij heel veel mensen dat hoe ouder je wordt des te minder mensen je van je steun systeem overhoudt. De wereld wordt gewoon kleiner voor je omdat alles om je heen sterft. Het is verdomd lastig om nieuwe dingen weer te organiseren op leeftijd of om relaties op te zetten in een veranderende wereld waarin je zelf cognitief achteruit gaat en je referentie kader 60 jaar oud is.

Daarnaast heb je in ons land de zorg zo geregeld dat alles uit een ander potje moet komen. Dat is voor de jonge mensen al lastig zat en voor ouderen een onmogelijke opgave.

Jonge mensen zouden wat meer barmhartigheid kunnen tonen en wat meer naar de oude buurvrouw kunnen vragen. Zij geven je daar enorme wijsheid en een bak liefde voor terug.
pi_218118195
quote:

[..]

Inderdaad. Op deze leeftijd zit het kwaliteit van leven vaak niet meer op het fysiek vlak maar in het stukje welzijn. Alleen dat laatste is verdomd lastig rond te krijgen vanuit de ZVW of WLZ.
pi_218118205
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de overheid? Je kan ook zelf zoiets opzetten.

Jouw generatie wil pas in beweging komen als er een gespreid bedje voor ze klaar staat.
Omdat deze ouderen onze zorg verdienen. Het is onze plicht om voor deze mensen die Nederland opgebouwd hebben tot iets waar jij nu de vruchten van plukt, iets terug te geven. Daarnaast is het vanuit menselijk oogpunt ook niet anders.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 12:06:15 #150
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218118262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 11:54 schreef Chadi het volgende:

[
Jonge mensen zouden wat meer barmhartigheid kunnen tonen en wat meer naar de oude buurvrouw kunnen vragen. Zij geven je daar enorme wijsheid en een bak liefde voor terug.
jongen mensen bij ouderen komen dan is dat om met een politiepet op te vragen om de pinpas, dat gaat de komende de 20 jaar nog enorm toenemen , als we dit niet beter gaan regelen , zoals het 20 jaar terug was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')