Hè jakkes, weet je hoe chagrijnig bejaarden kunnen zijn?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist daarom is het goed als die ouderen bij elkaar wonen
dan kunnen de goeden de minderen iets helpen, soms, een beetje, als het zo uitkomt
weet jij hoe rottig pubers kunnen zijnquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hè jakkes, weet je hoe chagrijnig bejaarden kunnen zijn?
Nog erger dan pubers, anderen uitsluiten. Treiteren, fysiek.
Het plaatje van de vrolijke bejaarde klopt niet altijd hoor.
Mijn broer heeft slechts alleenstaande AOW, heeft een prima levenquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:51 schreef yvonne het volgende:
Oh en hou allemaal eens op met dat oudjes rijk zijn. Het merendeel is níet rijk.
Niet iedereen heeft of had een koophuis.
Of heeft kunnen sparen.
billewas , sokophaal, wandel , rolstoelduw robotsquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Investeren in de zorg. Lonen om hoog en betere werkomstandigheden creëren. Innovatie in de vorm van robotisering.
Dat soort technologie inderdaad.quote:
ook dan is het beter om ouderenzorg centraal te doen en niet iedereen een eigen zorgrobot te laten aanschaffen in dequote:Op donderdag 3 juli 2025 09:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat soort technologie inderdaad.
Is ook al beschikbaar voor een groot deel maar we vinden vooralsnog nog dat het door mensen gedaan moet worden vanwege het sociale aspect. Ten koste van hoog ziekteverzuim dan wel want constant kousen aan en uit doen of mensen tillen/verplaatsen is bijzonder slecht voor je lijf kan ik je verklappen.
Uiteindelijk is het onontkoombaar dat we er aan gaan toegeven en op termijn weten we niet beter of zorgrobots zullen het zware werk gaan doen.
Hoe vaak heb jij onderhoudsmonteurs aan je deur?quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook dan is het beter om ouderenzorg centraal te doen en niet iedereen een eigen zorgrobot te laten aanschaffen in de 3 Atjehstraat 6 hoog achter via de WMO
want dan krijgen we weer onderhoudsbedrijven die overal langs de deur moeten
ik niet , ik ben nog een jonge ventquote:Op donderdag 3 juli 2025 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij onderhoudsmonteurs aan je deur?
Ik denk dat je een verkeerd plaatje bij het woord robot hebt. Een robothulp die kousen aan en uitrekt kost 800 euro.quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik niet , ik ben nog een jonge vent
Maar ik zou wel in een bejaardencentrum gaan , dat wel
makkelijker voor de thuiszorg ook of robotzorg zo je wilt
hoe weet je dat??quote:Op donderdag 3 juli 2025 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Een robothulp die kousen aan en uitrekt kost 800 euro.
nee gezellig bestaat niet als het om geld gaat hequote:Op donderdag 3 juli 2025 13:00 schreef Elan het volgende:
Het hoeft niet op mensen te gelijkende robots te zijn die gezellig een kletspraatje beginnen.
Het is zwaar werk ja. Maar : bedenk ook dat voor het gros van de mensen waar we komen/kwamen, wij de enige die ze zagen op een dag?quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat soort technologie inderdaad.
Is ook al beschikbaar voor een groot deel maar we vinden vooralsnog nog dat het door mensen gedaan moet worden vanwege het sociale aspect. Ten koste van hoog ziekteverzuim dan wel want constant kousen aan en uit doen of mensen tillen/verplaatsen is bijzonder slecht voor je lijf kan ik je verklappen.
Uiteindelijk is het onontkoombaar dat we er aan gaan toegeven en op termijn weten we niet beter of zorgrobots zullen het zware werk gaan doen.
Ik indiceer altijd meer tijd. Ik hou me niet aan de indicatiewijzer uit 2014 op dit gebied.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is zwaar werk ja. Maar : bedenk ook dat voor het gros van de mensen waar we komen/kwamen, wij de enige die ze zagen op een dag?
Kousen uitdoen voeten even opfrissen En insmeren kregen we 5 minuten voor.
Mensen zien dus 1x per dag 5 minuten een medemens.
Met een leeuw in Artis hebben we meer medelijden
Wat krijgen ze tegenwoordig? Want 5 minuten was onhaalbaar.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik indiceer altijd meer tijd. Ik hou me niet aan de indicatiewijzer uit 2014 op dit gebied.
- handen wassen
- Steunkousen uittrekken, benen inspecteren
- benen wassen, afdrogen
- insmeren
- handen wassen
- rapporten
Volgens 10 jaar oude indicatie wijzer 7 minuten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat krijgen ze tegenwoordig? Want 5 minuten was onhaalbaar.
Het is jouw taak om zo efficiënt zorg te verlenen niet om gezellig drie kwartier te gaan zitten ouwehoeren omdat meneer Jansen eenzaam is. Daar is A het geld niet voor en B de capaciteit niet voor.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is zwaar werk ja. Maar : bedenk ook dat voor het gros van de mensen waar we komen/kwamen, wij de enige die ze zagen op een dag?
Kousen uitdoen voeten even opfrissen En insmeren kregen we 5 minuten voor.
Mensen zien dus 1x per dag 5 minuten een medemens.
Met een leeuw in Artis hebben we meer medelijden
Nee, het is niet alleen je taak om zo efficiënt mogelijk zorg te verlenen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is jouw taak om zo efficiënt zorg te verlenen niet om gezellig drie kwartier te gaan zitten ouwehoeren omdat meneer Jansen eenzaam is. Daar is A het geld niet voor en B de capaciteit niet voor.
Er zijn vanuit de gemeenten ook tal van initiatieven voor ouderen om wel onder de mensen te komen. Dagbesteding, buurthuizen, vrijwilligers etc. Maar jong of oud je zal daar wel in moeten investeren.
En heel veel ouderen mogen ook gerust eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze precies niemand meer zien.
maar dan gaat de voordeur dicht na, raf, raf, briefje schrijven,bonk, weg, en zit men de rest van de dag alleen in hun flatje ,quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, het is niet alleen je taak om zo efficiënt mogelijk zorg te verlenen.
Het is je taak om goede zorg te verlenen, en dat betekent ook dat je als het nodig is de tijd neemt en geeft.
Soms ben je bij iemand sneller klaar en soms heeft het meer tijd nodig. We werken met mensen hè.
En als je vaak bij iemand meer tijd kwijt bent kan de indicatie misschien aangepast worden. Het is het proberen vaak waard.
Je verleent zorg, daar betalen ze je voor. Dus als je in een half uur iemand doucht kousen aan doet en zorgt dat de bloedsuikerspiegel gemeten is heb je je werk naar behoren gedaan en kun je naar de volgende. Binnen een redelijke termijn op een fatsoenlijke manier je taken doen = kwaliteit leveren.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is je taak om goede zorg te verlenen, en dat betekent ook dat je als het nodig is de tijd neemt en geeft.
Soms ben je bij iemand sneller klaar en soms heeft het meer tijd nodig. We werken met mensen hè.
En als je vaak bij iemand meer tijd kwijt bent kan de indicatie misschien aangepast worden. Het is het proberen vaak waard.
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de overheid? Je kan ook zelf zoiets opzetten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dan gaat de voordeur dicht na, raf, raf, briefje schrijven,bonk, weg, en zit men de rest van de dag alleen in hun flatje ,
dat wel he
Dat heb je in een bejaardencentrum dus niet
vandaar dat ik ook niet naar een flat ga verhuizen , ten eerste zijn die niet beschikbaar en hier heb ik buren en kennissen
Sorry maar het besef is er niet bij heel veel mensen dat hoe ouder je wordt des te minder mensen je van je steun systeem overhoudt. De wereld wordt gewoon kleiner voor je omdat alles om je heen sterft. Het is verdomd lastig om nieuwe dingen weer te organiseren op leeftijd of om relaties op te zetten in een veranderende wereld waarin je zelf cognitief achteruit gaat en je referentie kader 60 jaar oud is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is jouw taak om zo efficiënt zorg te verlenen niet om gezellig drie kwartier te gaan zitten ouwehoeren omdat meneer Jansen eenzaam is. Daar is A het geld niet voor en B de capaciteit niet voor.
Er zijn vanuit de gemeenten ook tal van initiatieven voor ouderen om wel onder de mensen te komen. Dagbesteding, buurthuizen, vrijwilligers etc. Maar jong of oud je zal daar wel in moeten investeren.
En heel veel ouderen mogen ook gerust eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze precies niemand meer zien.
Inderdaad. Op deze leeftijd zit het kwaliteit van leven vaak niet meer op het fysiek vlak maar in het stukje welzijn. Alleen dat laatste is verdomd lastig rond te krijgen vanuit de ZVW of WLZ.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat deze ouderen onze zorg verdienen. Het is onze plicht om voor deze mensen die Nederland opgebouwd hebben tot iets waar jij nu de vruchten van plukt, iets terug te geven. Daarnaast is het vanuit menselijk oogpunt ook niet anders.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de overheid? Je kan ook zelf zoiets opzetten.
Jouw generatie wil pas in beweging komen als er een gespreid bedje voor ze klaar staat.
jongen mensen bij ouderen komen dan is dat om met een politiepet op te vragen om de pinpas, dat gaat de komende de 20 jaar nog enorm toenemen , als we dit niet beter gaan regelen , zoals het 20 jaar terug wasquote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:54 schreef Chadi het volgende:
[
Jonge mensen zouden wat meer barmhartigheid kunnen tonen en wat meer naar de oude buurvrouw kunnen vragen. Zij geven je daar enorme wijsheid en een bak liefde voor terug.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |