abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218094220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:35 schreef Elan het volgende:

[..]
De 60-plussers zitten het beste in de slappe was het is niet meer dan logisch om daar vervolgens ook het geld weg te halen. Vooral omdat er maatschappelijke kosten moeten gemaakt worden om juist voor hun zorg te dragen.

Hoe je dat belastingtechnisch doet interesseert me niet zo, ik zou indien je zorgbehoevend raakt eerst je spaargeld en je overwaarde opvreten geen slecht idee vinden, wellicht druk je daarmee ook de prijzen op de woningmarkt wat zodat het voor een grotere groep langer betaalbaar blijft.
Het zou kunnen dat veel 60 plussers het beste in de slappe was zitten. Maar ja je hebt dan ook al gemiddeld 40 jaar gewerkt en gespaard. Maar ik heb 3 kinderen waarvan er eentje mij al zeer ruim gepasseerd is en een ander op gelijke voet met mij staat en helaas jongste er minder goed bij zit maar die zal veel meer geduld moeten hebben.

Overigens wat wil je bij mij weghalen? De overwaarde van mijn huis zit in bakstenen waar ik tussen de 6 planken uit zal gaan. Mijn overige spaargeld(heb zuinig geleefd zonder al te veel luxe terwijl dat wel had gekund) gebruik ik om mijn tekort aan te vullen en mijn ouders te ondersteunen daar waar ik kan.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:15:02 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218094405
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:51 schreef Cherni het volgende:
je zorgbehoevend raakt eerst je spaargeld en je overwaarde opvreten geen slecht idee vinden,
waarom moet je zorg behoevend moeten zijn om kleiner te gaan wonen ?

ik heb geen 5 slaapkamers nodig en geen achtertuin en voortuin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218094425
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom moet je zorg behoevend moeten zijn om kleiner te gaan wonen ?

ik heb geen 5 slaapkamers nodig en geen achtertuin en voortuin

Waarom verkoop je de hut dan niet en koopt iets kleiners?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:27:52 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218094543
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:17 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waarom verkoop je de hut dan niet en koopt iets kleiners?
ik wil in een ouderen omgeving met andere ouderen wonen

niet in de derde Atjeh straat 6 hoog achter met 5 schreeuwende pubers met fatbikes en wat burkas
ik woon nu rustig en ga alleen naar een rustige omgeving
en ik ga niets meer kopen en ik heb de tijd

Komt wel hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218094580
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik wil naar een bejaarden centrum met andere ouderen wonen

niet in de derde Atjeh straat 6 hoog achter met 5 schreeuwende pubers met fatbikes en wat burkas
ik woon nu rustig en ga alleen naar een rustige omgeving
en ik ga niets meer kopen
Nou, je hebt nu een huis met 5 slaapkamers? Zal toch een hoop overwaarde hebben. Je hebt een uitstekend pensioen, aow en je werkt nog. Een huur moet dan toch kunnen in de vrije sector op een uitstekende locatie.
  Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 21:32:37 #106
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218094596
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het aantal ouderen gaat de komend jaren zeer fors oplopen naar 6 miljoen
, ook de gemiddelde leeftijd van ouderen blijft stijgen tot 90 jaar
dat de ouderen zorg uitgaven dan verder gaan stijgen naar 6 miljard is niet ondenkbaar

ook zijn velen van hen niet op fijne locaties woonachtig als mede allochtoon

we moeten wel reëel blijven
zou het niet denkbaar zijn om de ouderenzorg te centreren>>??
Ik heb veel liever dat men gaat investeren in een humaan einde als je dat zou willen.
Ik heb zelf jaren verpleging en thuiszorg gedaan. No way Dat ik Dat mijn kinderen laat doen. Kan ook helemaal niet, iedereen woont ver weg. Laat mij lekker kunnen aangeven wanneer het mooi geweest is?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:32:56 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218094600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou, je hebt nu een huis met 5 slaapkamers? Zal toch een hoop overwaarde hebben. Je hebt een uitstekend pensioen, aow en je werkt nog.
Een huur moet dan toch kunnen in de vrije sector op een uitstekende locatie.
dat weet ik niet , ik wacht tot er een ouderen locatie komt met gemeenschappelijke ruimte
ik wil perse niet met mensen jonger dan 60 wonen
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:33:51 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218094609
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:32 schreef yvonne het volgende:
Laat mij lekker kunnen aangeven wanneer het mooi geweest is?
nou zeg . dat mag nog wel 10 jaar of meer duren als kan
  Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 21:35:48 #109
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218094635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de schuld van VVD en extreem links

die blocken / uitstroom de doorstroom van ouderen

ze MOETEN thuis blijven wonen , ook al willen ze dat niet, ze MOETEN, in die knots van een huis , in hun eentje

met hele dure ZZP leaseauto thuiszorg van WMO en overheid, wie GL stemt is zelf de schuld
Ver daarvoor is het al begonnen. Welke regering weet ik niet meer. Stimuleren dat je maar lekker moest gaan verhuizen als je in een andere stad ging wonen. Daar ben je al een heel systeem van zelfzorg en familiezorg aan het vermoorden.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 21:36:48 #110
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218094652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou zeg . dat mag nog wel 10 jaar of meer duren als kan
Dan mogen ze nú vast beginnen met investeren in studies en middelen. En niet 1 vaste leeftijd, gewoon wat voor jou genoeg is.

dinsdag 1 juli 2025 @ 21:41:00 #111
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218094696
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:36 schreef yvonne het volgende:

[..]
Dan mogen ze nú vast beginnen met investeren in studies en middelen. En niet 1 vaste leeftijd, gewoon wat voor jou genoeg is.
ik denk dat zulks boven de 85 jaar een vrije keus moet kunnen zijn
  Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 21:45:55 #112
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218094730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat zulks boven de 85 jaar een vrije keus moet kunnen zijn
Dan moeten ze nu vast studies beginnen naar de humaanste middelen

dinsdag 1 juli 2025 @ 22:14:43 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218094997
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:45 schreef yvonne het volgende:

[..]
Dan moeten ze nu vast studies beginnen naar de humaanste middelen
het ergste is hoe sommige jongeren van tegenwoordig met hun gezondheid om gaan ,

de lachgas gebruikers die zitten over 12 jaar allemaal in een rolstoel als een debiel te smilen
als je 71 bent dan denk je ach zal mij tijd wel duren
Mijn kinderen doen dat niet

quote:
Neurologische risico's: invloed van lachgas op het zenuwstelsel

• Deze klachten worden veelvuldig gemeld in de dagen na gebruik : verdoofd gevoel in ledematen
en pijnscheuten, gevoelloosheid of tintelingen in handen en voeten.

• Deze klachten komen niet alleen voor bij langdurig gebruik van lachgas of bij eenmalig
excessief gebruik.
Ook bij beperkt gebruik komt dit voor.
Een op de drie gebruikers meldt klachten zoals tintelingen in handen en voeten en geeft daarbij aan vijf tot tien ballonnen te hebben gebruikt.
Deze klachten kunnen duiden op neurotoxiciteit (vergiftiging). Gebruik van lachgas dient direct gestaakt te worden.
• De klachten worden veroorzaakt door een tekort aan vitamine B12, doordat lachgas de
opname van vitamine B12 blokkeert.
Dit kan tot bloedarmoede, zenuwschade, schade van het ruggenmerg en uitval- of verlammingsverschijnselen leiden.
Het preventief innemen van vitamine B12 heeft vermoedelijk weinig effect; er kan toch neurologische schade ontstaan.
Dit komt omdat vitamine B12 inactief wordt gemaakt door lachgas.
• De volgende groepen zijn extra kwetsbaar, dat wil zeggen dat ze mogelijk bij eenmalig gebruik al
klachten kunnen krijgen: minderjarigen, vrouwen in de vruchtbare leeftijd, mensen met hart- en vaat aandoeningen en mensen met een laag vitamine B12 gehalte, zoals vegetariërs en veganisten.

Zij lopen sneller risico op het ontwikkelen van dit tekort doordat vitamine B12 doorgaans gehaald wordt uit vlees, vis, zuivel en eieren.
• Hoe meer en hoe langer er gebruikt wordt, hoe groter de kans op aanhoudende gevoelloosheid
en tintelingen.
Deze klachten kunnen leiden tot de ontwikkeling van myelopathie en
polyneuropathie: zenuwschade aan het ruggenmerg.
pi_218095237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat veel 60 plussers het beste in de slappe was zitten. Maar ja je hebt dan ook al gemiddeld 40 jaar gewerkt en gespaard. Maar ik heb 3 kinderen waarvan er eentje mij al zeer ruim gepasseerd is en een ander op gelijke voet met mij staat en helaas jongste er minder goed bij zit maar die zal veel meer geduld moeten hebben.

Overigens wat wil je bij mij weghalen? De overwaarde van mijn huis zit in bakstenen waar ik tussen de 6 planken uit zal gaan. Mijn overige spaargeld(heb zuinig geleefd zonder al te veel luxe terwijl dat wel had gekund) gebruik ik om mijn tekort aan te vullen en mijn ouders te ondersteunen daar waar ik kan.
Je hoeft niet gedwongen je huis te verkopen dat zou ff helemaal lekker zijn maar zodra je tijd is gekomen om te hemelen of je de toko besluit te verkopen dan mag je best een substantieel bedrag af staan. Of als je intensieve zorg nodig hebt op latere leeftijd. Dat geld moet nu maar van de grote hoop komen terwijl mensen ondertussen hun spaargelden en overwaarde veiligstellen voor het nageslacht die vervolgens de woningprijzen alleen maar verder stuwen omdat ze meer te besteden hebben.
blablablabla
pi_218095277
Geen idee hoe je dat precies moet vormgeven maar het lijkt me toch fair dat je eerst je eigen resources op maakt voor je een beroep doet op de staat.

Wellicht met een vrijstelling of zo maar tonnen op de bank en vervolgens moet je overheid 100% voor jouw zorg opdraaien is ook niet bepaald solidair.
blablablabla
  dinsdag 1 juli 2025 @ 23:58:47 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218095772
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:11 schreef Elan het volgende:

. Nog los van het feit dat veel ouderen helemaal niemand meer zien.
juist daarom is het goed als die ouderen bij elkaar wonen

dan kunnen de goeden de minderen iets helpen, soms, een beetje, als het zo uitkomt
pi_218095790
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:47 schreef xzaz het volgende:
Allemaal 1 kind nemen en dan gaan zeuren dat er geen mensen zijn.

Ga als vrouw maar aan een werkgever meedelen dat je voor de derde keer zwanger bent. Die smeerlappen in pakken en stropdassen lijken te denken dat hun klandizie en werkvee door de ooievaars worden bezorgd.
pi_218096623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hoeft niet gedwongen je huis te verkopen dat zou ff helemaal lekker zijn maar zodra je tijd is gekomen om te hemelen of je de toko besluit te verkopen dan mag je best een substantieel bedrag af staan. Of als je intensieve zorg nodig hebt op latere leeftijd. Dat geld moet nu maar van de grote hoop komen terwijl mensen ondertussen hun spaargelden en overwaarde veiligstellen voor het nageslacht die vervolgens de woningprijzen alleen maar verder stuwen omdat ze meer te besteden hebben.
Was is je plan? Eerst zorgen dat er een populistische wet komt die 50+ers hun stemrecht ontzegt (dat electoraat gaat immers alles wegstemmen wat niet in hun voordeel is en wordt by far de grootste groep), hierna die groep verbieden eerder te stoppen met werken (het wordt immers toch afgepakt) zodat ze zo lang mogelijk blijven bijdragen aan de maatschappij, zodat ze als ze afgeschreven zijn leeggellukt kunnen worden. Misschien nog een spuitje op hun 80e om het af te maken. Past wel in dit dystopische denken.

En dan die wetten weer af schaffen als jij aan de beurt bent of zo, aangezien iedereen oud wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 02-07-2025 07:41:44 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:00:09 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218096749
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 07:36 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Was is je plan? Eerst zorgen dat er een populistische wet komt die 50+ers hun stemrecht ontzegt (dat electoraat gaat immers alles wegstemmen wat niet in hun voordeel is en wordt by far de grootste groep), hierna die groep verbieden eerder te stoppen met werken (het wordt immers toch afgepakt) zodat ze zo lang mogelijk blijven bijdragen aan de maatschappij, zodat ze als ze afgeschreven zijn leeggellukt kunnen worden. Misschien nog een spuitje op hun 80e om het af te maken. Past wel in dit dystopische denken.

En dan die wetten weer af schaffen als jij aan de beurt bent of zo, aangezien iedereen oud wordt?
mensen zullen zich moeten realiseren dat de tijd snel gaat en het ene moment zijn je ouders 63 en 68 en een oogwenk later zijn ze 73 en 76 en is een van de twee aan het sukkelen zoals dat heet en gaan ze helemaal geen reis maken met de camper

Dan besef je dat je op tijd terug moet schakelen
kijk altijd minstens 5 jaar verder
opschakelen gaat makkelijk, maar terugschakelen heeft de overheid erg moeilijk gemaakt

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2025 08:50:18 ]
pi_218097725
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 07:36 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]

Op wat basisvoorzieningen na dat mensen voor hun eigen zorg gaan betalen. Dus als jij een leuke oude dag wil en goede zorg trek je de beurs en leg je tijdig een buffer aan.
We willen hier toch zo graag een dom rechtse populistische koers a la De VS met gunstige regels tav vermogensbelasting en tal van heilige huisjes die kapitaal veilig stellen dan ook geen sociaal stelsel meer met uitgebreide voorzieningen die van alles regelen voor ons tegen belachelijk lage prijzen. In plaats daar van private klinieken met zorg die je tegen marktconforme tarieven zelf kunt inkopen.

Ten aanzien van de koers van De VVD, of PVV is dat gewoon de kant waar we heen bewegen. Verdere afbraak van voorzieningen en goede zorg, uitkleding van het basispakket, toename van wachtlijsten en zorg die weliswaar beschikbaar is maar die je niet meer van de overheid op een gouden schaaltje gepresenteerd krijgt.
blablablabla
pi_218098343
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist daarom is het goed als die ouderen bij elkaar wonen

dan kunnen de goeden de minderen iets helpen, soms, een beetje, als het zo uitkomt
Om vredig met elkaar samen te kunnen wonen moeten de bejaarden toch hetzelfde beroep hebben gehad? Want dan weten ze toch waarover de andere bejaarden praten?
pi_218098510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:19 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat lost niks op. De mensen zijn er gewoon niet.
Het zijn ZZP-ers, hé? Die krijgen niet betaald per kilometer, maar per huisbezoek. Laat ze gewoon uit het hele land naar hun klanten rijden, die dat dan van hun persoonsgebonden budget mogen betalen. Dan zijn er mensen zat.

Het zou natuurlijk wel efficiënter zijn, als ze helemaal niet de hele dag overal naar toe moesten rijden, maar gewoon naar de volgende kamer zouden kunnen lopen. Revolutionair, ik weet het.

En ZZP-ers zijn toch een aflopende zaak, nu ze geen verkapte loondienst meer mogen doen. Weg met die loonkostenbesparingen voor de bedrijven en de vaak heel slechte arbeidsomstandigheden voor de werknemers. Neem ze allemaal maar weer in dienst. Dan wordt het ook weer belangrijk, dat ze hun tijd nuttig besteden, in plaats van de helft van de tijd naar de volgende bejaarde toe te rijden voor een inkomen onder de armoedegrens.
pi_218098549
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Al bouwen ze er 10.000 het is een druppel op een gloeiende plaat aangezien er 290.000 woningen nodig zijn tot 2030 aldus Hugo de Jonge.
Waarvan nog geen 10% gerealiseerd zal gaan worden is de verwachting. Dat vraagt dus om hele draconische maatregelen op de korte termijn.

Te beginnen met heel selectief zijn met wie je binnenlaat en ten tweede de generatie van jou, en ook mijn ouders kaalplukken tot op het bot waar mogelijk want die hebben schandalig aan zelfverrijking gedaan en weigeren nu plaats te maken omdat ze op van alles recht menen te hebben.
Ja, alle maatregelen zijn een druppel op een gloeiende plaat, daarom kunnen we ze beter allemaal niet doen. En daarom lopen we nu zo ver achter, dat het allemaal onbegonnen werk is geworden. We noemen dat een vicieuze cirkel redenatie. Of een zichzelf vervullende voorspelling.
pi_218098569
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de schuld van VVD en extreem links

die blocken / uitstroom de doorstroom van ouderen

ze MOETEN thuis blijven wonen , ook al willen ze dat niet, ze MOETEN, in die knots van een huis , in hun eentje

met hele dure ZZP leaseauto thuiszorg van WMO en overheid, wie GL stemt is zelf de schuld
Nee, alleen de VVD. Links is wel te porren voor gezellige woonlocaties voor ouderen met wat ondersteuning.
  woensdag 2 juli 2025 @ 13:38:20 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218099780
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Om vredig met elkaar samen te kunnen wonen moeten de bejaarden toch hetzelfde beroep hebben gehad? Want dan weten ze toch waarover de andere bejaarden praten?
klopt, ik ben mijn hele leven souteneur geweest, dus dan is het leuk als er wat ouwe hoeren bij zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')