abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:06:38 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218089190
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Als jij het verschil al niet ziet tussen een uitkeringvretende gelukszoekers en een arbeidsmigrant ben je af.

ha ha ha ha, nee dat verschil zie ik niet, dat verschil zit in jouw gelimiteerde hersencapaciteit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218089209
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ha ha ha ha, nee dat verschil zie ik niet, dat verschil zit in jouw gelimiteerde hersencapaciteit
Hoeveel procent van de Syriėrs en Eritrese mensen is na vijf jaar hier aan het werk? Kun je gewoon op de site van het CBS opzoeken. Met je gelimiteerde hersencapaciteit.
blablablabla
pi_218089311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is wel iets duurder maar staat tegenover dat ze hun eigen arbeidsongeschiktheid moeten opvangen. Met het absurde ziekteverzuim in de zorg is dat misschien wel goedkoper dan ze in vaste dienst nemen.
Het is absoluut goedkoper voor instellingen om zzp in te huren dan in vast personeel te investeren. Het is niet voor niets dat ze bijna geen moeite doen om vast te behouden. Het alternatief is goedkoper! Het was vorig jaar maart ongeveer 5% duurder dan vast personeel maar nu zijn er iets van 3 loonsverhogingen geweest voor vast en 0 voor zzp.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:22:44 #29
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218089359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is absoluut goedkoper voor instellingen om zzp in te huren dan in vast personeel te investeren. Het is niet voor niets dat ze bijna geen moeite doen om vast te behouden. Het alternatief is goedkoper! Het was vorig jaar maart ongeveer 5% duurder dan vast personeel maar nu zijn er iets van 3 loonsverhogingen geweest voor vast en 0 voor zzp.
toch wil de overheid het niet meer kennelijk

quote:
Sinds januari is de inhuur van zzpers door de overheid aan banden gelegd.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:24:05 #30
3542 Gia
User under construction
pi_218089378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus jij wilt meer migratie en jij denkt dat zij dan het werk gaan doen, dat jij niet wilt doen voor jouw ouders ?/

Of zullen die ook snel een pretjob gaan zoeken met drie dagen "thuiswerken"
Zij krijgen ervoor betaald, ik niet.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:30:41 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218089458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Zij krijgen ervoor betaald, ik niet.
Dan zal de overheid dat heel erg snel beter moeten gaan organiseren, ik denk niet dat het zo fout georganiseerd was vroeger
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:30:53 #32
3542 Gia
User under construction
pi_218089462
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En net wilde je nog heel veel extra kansenparels gaan importeren om de billen van je ouders te komen wassen 8)7 8)7
Als die in de zorg gaan werken, krijgen ze ook voorrang. Toch?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:32:05 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218089472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Als die in de zorg gaan werken, krijgen ze ook voorrang. Toch?
migranten voorrang op jouw kinderen , omdat zij de billen van je ouders willen gaan wassen :?

Is dat hoe volkshuisvesting tegenwoordig werkt , 10 verschillende groepen die in gradatie van nut voorrang hebben op huisvesting
Omdat de politiek ( lees Groen Links) het vertikt om woningen in weilanden te bouwen, god mag weten waarom

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2025 12:42:29 ]
pi_218089600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
Omdat de politiek ( lees Groen Links) het vertikt om woningen in weilanden te bouwen, god mag weten waarom
Het zijn toch de nationalisten die de onfortuinlijke mensen bij elkaar proppen in verstedelijkte gebieden?
pi_218089657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
migranten voorrang op jouw kinderen , omdat zij de billen van je ouders willen gaan wassen :?

Is dat hoe volkshuisvesting tegenwoordig werkt , 10 verschillende groepen die in gradatie van nut voorrang hebben op huisvesting

Zo werkt het helaas nog niet maar dat onderscheid zou je prima mogen maken. Als je niks bijdraagt en dat ook niet van plan bent heb je hier simpelweg niks te zoeken.

quote:
Omdat we her zo graag het braafste en beste jongetje van de klas willen zijn. Met alles. Dus aan de stikstofnorm voldoen, vluchtelingen opvangen en tegelijkertijd economisch bij de beste landen willen horen qua economische groei en een laag begrotingstekort. Dat gaat gewoon niet je zal ergens op moeten interen wil je kunnen blijven functioneren qua sociale voorzieningen de komende decennia.
blablablabla
pi_218089802
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
toch wil de overheid het niet meer kennelijk
[..]

Omdat die opdraait voor zaken als ziekte en werkeloosheid. Niet omdat ze duurder zijn voor de zorg.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:09:55 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218089805
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo werkt het helaas nog niet maar dat onderscheid zou je prima mogen maken. Als je niks bijdraagt en dat ook niet van plan bent heb je hier simpelweg niks te zoeken.
[..]
Omdat we her zo graag het braafste en beste jongetje van de klas willen zijn. Met alles. Dus aan de stikstofnorm voldoen, vluchtelingen opvangen en tegelijkertijd economisch bij de beste landen willen horen qua economische groei en een laag begrotingstekort. Dat gaat gewoon niet je zal ergens op moeten interen wil je kunnen blijven functioneren qua sociale voorzieningen de komende decennia.
dan ben jij dus ook je huis kwijt als je niet aan het werk gaat
pi_218089815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 13:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan ben jij dus ook je huis kwijt als je niet aan het werk gaat
Ten eerste ben ik geen migrant en ten tweede heb ik een koopwoning, dus eh nee.
blablablabla
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:11:26 #39
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218089816
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 13:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
Omdat die opdraait voor zaken als ziekte en werkeloosheid. Niet omdat ze duurder zijn voor de zorg.
En AOW premie
daar betaal je premie voor, volksverzekeringen dat betaald ook een ZZP er, alleen geen WIA
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:11:54 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218089819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Ten eerste ben ik geen migrant en ten tweede heb ik een koopwoning, dus eh nee.
maakt niet uit, volgorde is volgorde
pi_218089825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 13:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maakt niet uit, volgorde is volgorde
_O-
blablablabla
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:19:47 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218090285
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:40 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu al hel worden met de regels rondom ZZP'ers. Er is gewoon simpelweg te weinig personeel om te voldoen aan de stijgende zorgvraag vanwege de vergrijzing.

Maar ga gerust nog verder beknibbelen en zie wat er gaat gebeuren.
In Rotterdam hebben ze het door , doorstroming
https://www.zilverenkruis(...)eelden/thuisplusflat
pi_218090361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In Rotterdam hebben ze het door , doorstroming
https://www.zilverenkruis(...)eelden/thuisplusflat
Thuisplusflat :')
Interessant concept hoor een 55-pluswoning, erg vernieuwend ook _O-

Beter brengen ze bejaardenhuizen terug dus met alle zorg aan boord tot magere Hein komt. Maarja daar is geen geld voor want dat geven we liever uit aan vluchtelingen in dit land.
blablablabla
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:27:36 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218090389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Thuisplusflat :')
Interessant concept hoor een 55-pluswoning, erg vernieuwend ook _O-

Beter brengen ze bejaardenhuizen terug dus met alle zorg aan boord tot magere Hein komt. Maarja daar is geen geld voor want dat geven we liever uit aan vluchtelingen in dit land.
ik denk dat het hetzelfde is , in bejaardenhuizen liep ook zeer goedkoop volk te stofzuigen , en was te doen,
meestal moeilijk plaatsbare dames, voor een paar ochtenden per week

Mijn moeder woonde er en het eten in zaal was niet duur, ik ging er ook vaak eten ,
moest wel een dag van te voren bestellen wat je wilde

was een centrale keuken ergens die de bestellingen aanleverde de volgende dag
overhouden daar deden ze niet aan, was ook niet veel keus, kiezen tussen gehakt bal en gehakt bal of soep
de dag van te voren betalen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-07-2025 14:32:49 ]
pi_218090464
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat het hetzelfde is , in bejaardenhuizen liep ook zeer goedkoop volk te stofzuigen , en was te doen,
meestal moeilijk plaatsbare dames
Lees anders het artikel eens goed voor je het post. Dit project is gericht op 65-plussers met weinig zorgvragen. Je moet wel gestoord zijn om je riante doorzonwoning te verlaten voor een sociaal huurkrot tussen andere semi -bejaarden om een beetje stoelyoga te kunnen doen.

En dan tegen de tijd dat je echt hulpbehoevend raakt moet je alsnog op zoek naar een andere plek want die zorg kunnen ze daar helemaal niet leveren.
blablablabla
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:37:19 #46
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218090480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:35 schreef Elan het volgende:

En dan tegen de tijd dat je echt hulpbehoevend raakt moet je alsnog op zoek naar een andere plek want die zorg kunnen ze daar helemaal niet leveren.
o en thuis wel ?

dat is een thuis
we moeten thuis wonen tot de dood , dus zoveel is er inderdaad niet anders ,
pi_218090510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
meestal moeilijk plaatsbare dames, voor een paar ochtenden per week

Mijn moeder woonde er en het eten in zaal was niet duur, ik ging er ook vaak eten ,
moest wel een dag van te voren bestellen wat je wilde

was een centrale keuken ergens die de bestellingen aanleverde de volgende dag
overhouden daar deden ze niet aan, was ook niet veel keus, kiezen tussen gehakt bal en gehakt bal of soep
de dag van te voren betalen
Tegenwoordig kun je dat prima huis laten komen via tafeltje dekje en dat soort bezorgdiensten. Ook leven mensen gemiddeld veel langer je kunt na je pensioen nog makkelijk 30 jaar mee.

Tegen de tijd dat wij een keer met pensioen mogen wil ik lekker gaan genieten samen met mijn partner (zoals mijn ouders nu doen 69 en 71 jaar jong) Wij hebben een actieve leefstijl en willen gaan reizen, dus niet wegkwijnen achter de geraniums in een of andere flat en naar de rolstoelgym alsof ik een of andere bejaarde ben.
blablablabla
pi_218090564
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:25 schreef Elan het volgende:
Dat is geen goed idee, want ik vermoed dat de slecht ter been zijnde bejaarden dan meer moeten gaan betalen voor die noodzakelijke zorg en kleinere leefruimte dit i.t.t. de vitale ouderen die nog goed voor hun eigen zorg kunnen zorgen en die daardoor dus goedkopere zorg hebben.
pi_218090565
Ik werk als verpleegkundige in een ouderenzorgorganisatie (thuiszorg) waar we inmiddels volledig gestopt zijn met de inzet van zzp'ers.
Het was even door de zure appel heen bijten en alles anders organiseren maar uiteindelijk heeft het wel een positief effect op de werksfeer en vinden de cliėnten het fijn om meer vaste gezichten thuis te krijgen.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:46:48 #50
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218090586
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Tegenwoordig kun je dat prima huis laten komen via tafeltje dekje en dat soort bezorgdiensten. Ook leven mensen gemiddeld veel langer je kunt na je pensioen nog makkelijk 30 jaar mee.

Tegen de tijd dat wij een keer met pensioen mogen wil ik lekker gaan genieten samen met mijn partner (zoals mijn ouders nu doen 69 en 71 jaar jong) Wij hebben een actieve leefstijl en willen gaan reizen, dus niet wegkwijnen achter de geraniums in een of andere flat en naar de rolstoelgym alsof ik een of andere bejaarde ben.
ik ben ook 71 , maar reizen dat wordt snel minder als je iets gaat mankeren

niet omdat je niet weg kunt, maar omdat je regelmatig voor onderzoek gaat of je gaat onderweg iets mankeren
een paar weken weg is maximaal te overbruggen,

En zeker als met twee bent, er is altijd wel een die deze maand naar onderzoek gaat en dan gaat / wil de ander mee
Tussen 65 en 70 is samen reizen wel te doen , daarna , nee . weekje weg , dat is het wel

willen wel , maar in de praktijk , nee , weekje ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')