abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218079366
Momenteel zit ik ruim 2,5 jaar in m’n functie, niet actief aan het rondkijken naar andere vacatures, maar er is onlangs een interne vacature vrijgekomen op een andere afdeling die er op het eerste gezicht interessant uitziet en lijkt alsof ik een mooie sprong zou kunnen maken. Hier zou ik graag meer informatie over willen betreft inhoud, team etc.

Wat is handig om te doen: kan je dit zomaar aan je manager vragen om hier samen naar te kijken, of hij denkt dat het wat voor je is? Of vraag je eerst informatie aan bij de manager van de desbetreffende functie? Ik wil niet m’n manager het idee geven dat ik actief opzoek ben naar wat anders, maar wil ook niet het idee geven dat ik dit achter zijn rug om doe (mocht hij erachter komen).
pi_218079653
Je kan toch gewoon vrijblijvend info bij die andere afdeling vragen voor je een stap zet? Dat hoef je echt niet officieel bij je manager aan te kaarten. Op het moment dat je echt solliciteert zou ik het wel even melden. Een interne sollicitatie is ook wel wat anders dan een externe natuurlijk.
pi_218084269
Ik heb voor m'n huidige functie het gewoon besproken met de manager van m'n vorige functie. Het was een logische carrierestap en hij juichte het idee gewoon toe. Ik heb wel van tevoren kort gepeild hoe mijn kansen waren.

Als het serieus is zul je het toch moeten vertellen, dus mijn advies zou zijn om je manager op tijd te betrekken en je kan altijd benoemen dat je niet per se weg wil, maar dat je deze kans echt niet wil laten liggen omdat <vul hier je reden in>.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')