Nu zijn daar zo veel varianten in: als ik de recames moet geloven dan is Centrum, van A ot Zink het beste. Maar mijn vriendin kwam aanzetten met Supradyn Complex Forte, en als ik zo naar de ingredienten kijk zijn alle vitamines exact hetzelfde. Alleen zit er in Centrum hetvolgende aan Mineralen en sporenelementen wat in Sypradin NIET zit:
Borium
Jodium
Kalium
Chloor
Chroorn
Molybdeen
Selenium
Nikkel
Tin
Silicium
Vanadium
Bovendien zit in Centrum het veelvoudige van wat er in Supradyn zit. Een paar voorbeelden:
Fosfor: Supradyn: 50 mg, Centrum:125 mg
IJzer: Supradyn: 3.6 mg Centrum: 14 mg
Koper: Supradyn: 0.4 mg Centrum: 2 mg
Magnesium : Supradyn: 40 mg Centrum: 100 mg
Mangaan: Supradyn: 0.5 mg Centrum: 2.5
Aan de andere kant zit wat betreft de vitamines in Centrum EXACT aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, terwijl in Supradyn hogere aantallen aanwezig zijn. Weer wat voobeelden:
Vitamine B1: Supradyn: 1.4 mg, Centrum:4.5 mg
Niacine: Supradyn: 57 mg Centrum: 18 mg
Biotine: Supradyn: 0.3 mg Centrum: 0.15 mg
Vitamine B6: Supradyn: 6 mg Centrum: 2 mg
Vitamine B2: Supradyn: 5.1 mg Centrum: 1.6
Dat zijn me nogal verschillen! En nu heb ik er maar 2 naast
elkaar gezet. Volgens een collega moet ik gewoon het huismerk
van het Kruidvat kopen want "het is allemaal hetzelfde". Als ik zo
naar de inhoud kijk dus niet! Heeft iemand zich hier al eens in
verdiept en/of weet welke de beste zijn? ALS ik dan al van dat spul slik wil ik natuurlijk wel datgene waarbij ik de meeste aanvulling binnenkrijg (en ook nog in de juiste hoeveelheid natuurlijk).
Ik gebruik zelf gewoon de Multi-Alles-In-1 (ja, zo heet het echt) van de Etos (huismerk) en dat bevalt prima. Is trouwens ook een stuk goedkoper dan die merk-troep, waarbij je de helft van het bedrag betaalt omdat ze zo nodig tv-reclame moeten maken
edit: Radar was het indd
Dat is het beste...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |