abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218067337
Hallo allemaal!

Ik heb onlangs een Sony FP-60 Vidimagic CRT-projector met ingebouwde Betamax-speler gekocht.

Helaas heeft de verkoper het apparaat geleverd met een cassette in de speler, waardoor onderdelen in het laadcompartiment en de eject functie beschadigd zijn geraakt:

De eject functie werkt niet omdat het mechanisme dat de band bedient vastzit. De enige manier is door het deksel te demonteren en handmatig een van de tandwielen die de band bedient te draaien.

Wanneer het deksel gesloten is, blijft het eject signaal knipperen, ongeacht of er een cassette in het apparaat zit. Cassettes kunnen niet worden afgespeeld vanwege het constant knipperende signaal.

Ik heb niet veel ervaring met het repareren van vintage CRT apparaten. Ik heb al het e.e.a. geprobeerd maar kom er niet uit.

De CRT start wel op en de projector is ook niet beschadigd. Ik heb een VHS-speler op de projector aangesloten en die werkt prima. Audio is ook onbeschadigd.

Ik woon in Amsterdam. Het liefst betaal ik iemand om dit bij mij thuis te repareren, maar ik heb geen idee waar zo'n expert te vinden – vandaar dat ik dit hier post.

Alle tips, hulp welkom!

Bekijk deze YouTube-video

pi_218076403
Leuk.

In het verleden veel videorecorders weggehaald bij het grof vuil (werd één keer per maand opgehaald) en gerepareerd.
Meestal was het probleem dat de band niet goed spoorde (tracking). Met een slijpmachine een oude schoevendraaier aangepast, zodat die in die speciale schroeven paste en binnen de kortste keren verholpen :P zodat ik weer een extra videorecorder had.
(een tweede videorecorder was leuk voor het opnemen van huurvideo's. De kopieer-beveiligings-instellingen waren ruk in pakweg eind jaren 80 en met een uitgekiende scartkabelbevestiging kon je die omzeilen)