abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218060342
Ik heb op mijn bovenverdieping slecht wifi-bereik. Wil daar wel een paar sonosjes aan hebben en een chromecast.

Had altijd een Linksys Wap300n repeater-ding, maar dat werkte steeds maar zozo, en nu doet ie helemaal niks meer.

Ik heb in mijn badkamer, de middelste kamer van de bovenverdieping, een ethernetpoortje in de muur. Het liefst koppel ik daar iets aan dat mijn wifisignaal daar opnieuw uitzendt, onder dezelfde naam als beneden. Ik heb op andere kamers ook wel een poortje in de muur, maar heb natuurlijk het liefst de middelste. Ventilatie is daar goed, badkamer is ook groot en hoog.

Wat kan ik nu het beste gebruiken? Soms deed de Sonos lastig (wat een kutsysteem is dat soms) of haperde de verbinding als ik van beneden naar boven ging.

Ik begrijp nog steeds de verschillen can repeaters en range extenders niet :')

Budget: 200 euro lijkt me even genoeg.
-nee-
pi_218060399
Ik had eerst een mesh pakket van 3 stuks TP-link deco M5 waarvan er 1 kapot ging na een jaar en toen heb ik het geld teruggekregen. In de tussentijd voor 3 tientjes een deco M4 van marktplaats gehaald als tijdelijke oplossing, omdat ik het pakket eerst retour moest zenden en ik niet zonder wifi kon.

Maar die M4 blijkt vreemd genoeg een beter bereik te geven dan die kleine M5 dingen die ik eerst had, geen idee of het aan de instellingen ligt maar ik heb nu dus in de woonkamer staan en daarmee zelfs nog bereik op zolder. Ding staat hier nu al een jaar of 3 en werkt perfect, je kunt er nog meerdere bijkopen om het bereik uit te breiden maar is voor mij niet nodig.
pindazakje
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:37:24 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218060615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik had eerst een mesh pakket van 3 stuks TP-link deco M5 waarvan er 1 kapot ging na een jaar en toen heb ik het geld teruggekregen. In de tussentijd voor 3 tientjes een deco M4 van marktplaats gehaald als tijdelijke oplossing, omdat ik het pakket eerst retour moest zenden en ik niet zonder wifi kon.

Maar die M4 blijkt vreemd genoeg een beter bereik te geven dan die kleine M5 dingen die ik eerst had, geen idee of het aan de instellingen ligt maar ik heb nu dus in de woonkamer staan en daarmee zelfs nog bereik op zolder. Ding staat hier nu al een jaar of 3 en werkt perfect, je kunt er nog meerdere bijkopen om het bereik uit te breiden maar is voor mij niet nodig.
Oh dit is een goede tip, gelijk in m'n winkelmandje gegooid :D M'n repeater was toevallig net kapot gegaan en functioneerde sowieso al niet echt goed.
pi_218060800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:06 schreef Hyaenidae het volgende:

Is het makkelijk te installeren? Ik heb het liefst een beetje plug & play.
-nee-
pi_218060814
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:05 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Is het makkelijk te installeren? Ik heb het liefst een beetje plug & play.
Ja super simpel, alleen netwerkkabel + stekker erin. En dan instellen via de app.
Je hebt er dus wel een app voor nodig en een heuse smartphone, als je die hebt moet het goedkomen.
pindazakje
pi_218060837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ja super simpel, alleen netwerkkabel + stekker erin. En dan instellen via de app.
Je hebt er dus wel een app voor nodig en een heuse smartphone, als je die hebt moet het goedkomen.
Verdomd, ik heb een smartphone.
-nee-
pi_218061130
Gekocht, als ik bol.com moet geloven kan ik ze morgen al uitproberen.
-nee-
pi_218061422
Kies het poortje in de kamer waar de deur van open kan blijven. Anders zit het in een galmende 'kast'

De techniek waar je het over hebt is mesh-netwerk. Waar je naadloos tussen routers wisselt met zelfde wifi naam (ssid). Afhankelijk van hoe veel moeite je er in wilt steken kies je een out of the box oplossing of niet.

Grts iemand met verstand
pi_218067207
Liggen bij een zonnestudio hier in de buurt, ik wilde ze net ophalen maar de zonnestudio was om 15.00 dicht vanwege ziek personeel. Lekker kut weer.
-nee-
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:19:13 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218067238
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 18:17 schreef Marsenal het volgende:
Liggen bij een zonnestudio hier in de buurt, ik wilde ze net ophalen maar de zonnestudio was om 15.00 dicht vanwege ziek personeel. Lekker kut weer.
wat een hufters
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218067258
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
wat een hufters
Luie tokkiewijven
-nee-
pi_218072540
Werkt als een tierelier, bedankt @Hyaenidae
-nee-
  zondag 29 juni 2025 @ 14:21:59 #13
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_218073081
Ik zou hem niet installeren in een natte ruimte. In het bijzonder niet in je badkamer, vanwege condens. Dat kan kortsluiting betekenen.

Routers zijn nou niet bepaald gemaakt om met een extreme vochtigheid om te gaan.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:19:48 #14
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218085770
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 13:24 schreef Marsenal het volgende:
Werkt als een tierelier, bedankt @:hyaenidae
Raar dat ik je mention niet gekregen heb. Of per ongeluk weggeklikt maar dat lijkt me sterk.
Goed om te weten dat het werkt, heb je er nu één of meerdere nodig?
pindazakje
  maandag 30 juni 2025 @ 23:29:14 #15
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218085809
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 14:21 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik zou hem niet installeren in een natte ruimte. In het bijzonder niet in je badkamer, vanwege condens. Dat kan kortsluiting betekenen.

Routers zijn nou niet bepaald gemaakt om met een extreme vochtigheid om te gaan.
Je hebt ook een Deco X50 outdoor, die zou daar misschien geschikter voor zijn.
Maar als hij niet nat wordt en je badkamer is geen vochtig schimmelhok lijkt het me allemaal wel mee te vallen. Er zit immers ook al een stopcontact/netwerkaansluiting.
pindazakje
pi_218085915
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 14:21 schreef Telefoonvork het volgende:

Mjah, m'n vorige heeft daar ook een paar jaar gehangen en dat ging prima maar het is niet bepaald ideaal nee. Ik heb ervoor gekozen om het anders te doen.
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:19 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Raar dat ik je mention niet gekregen heb. Of per ongeluk weggeklikt maar dat lijkt me sterk.
Goed om te weten dat het werkt, heb je er nu één of meerdere nodig?
Ik gebruik er drie. Eentje voorin de woonkamer, eentje in de keuken, eentje op mijn slaapkamer. Overal in huis goede dekking nu, alleen twee van de kinderkamers misschien een streepje minder.

Ik ga denk ik het signaal van de modem uitzetten, die gebruik ik nu niet meer
-nee-
pi_218086144
Soms is een streepje minder helemaal niet erg

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')