Ooit, begin jaren 80 kwam er een schobbejak uit Culemborg in Bommel wonen. Lange haren, nonchalant. Hij had al snel in de gaten dat je de mosterd in het Torentje haalde. Met uitstapjes naar de Boemel en Luifeltje. Rooie Tommy was nog uitbater van het Torentje. Tommy deed niet onder voor de cafégangers. Uit solidariteit zei en proostte hij Skol. Frans in het Luifeltje tapte ook dat het een lieve lust was. Nuttigde echter minder uit z'n eigen levensbron. Over de Boemel hoefde zich niemand zorgen te maken. Dat was in goede handen bij de Bolle.
Klaas, zo heet hij, heeft maar 3 jaar in Bommel gewoond. Toch is hij bij de oprechte Bommelse feestgangers en stappers een niet weg te denken naam uit de jaren 80. Na omzwervingen naar o.a. Tilburg en Boxtel woont hij al jaren in Almelo. Zoals met andere ervaringen kan ik een boek schrijven over mijn vriend Klaas. Ook over mezelf qua bezoekjes aan Klaas. Maar dat verlegt de focus.
Door Corona en de Rekels is het huisbezoek de laatste jaren minder geworden. Maar zondag komt m'n maat weer eens langs. 40 jaar geleden dat we bij mij naar LIVE-AID keken. Onderbroken met een bezoekje aan het Torentje. Waar we met z'n allen hoopten dat de Beatles zouden optreden. Dat kwam er niet van. Wel eindigden we die dag, 's nachts bij mij thuis. Evenals een stuk of 30 blikjes bier. Die worden tegenwoordig gescheiden verzameld. Klaas en ik blijven onafscheidelijk. Ik heb suiker en melk in huis. Dus Klaas, we gaan het op een zuipen zetten maat. Deze is voor jou.............!
Herman/tong80
Bekijk deze YouTube-video
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !