Toch gewoon niet leuk meer, ik tel 9 potentiële kopmannen voor het algemeen klassement in 2 teams.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:53 schreef franklop het volgende:
De selecties die al bekend zijn
UAE
Joao Almeida (Por)
Jhonatan Narvaez (Ecu)
Tadej Pogacar (Svn)
Nils Politt (Dui)
Pavel Sivakov (Fra)
Marc Soler (Spa)
Tim Wellens
Adam Yates (GBr)
Visma
Jonas Vingegaard (Den)
Simon Yates (GBr)
Edoardo Affini (Ita)
Sepp Kuss (VS)
Wout Van Aert (Bel)
Matteo Jorgenson (VS)
Tiesj Benoot (Bel)
Victor Campenaerts (Bel)
Niet enorm, maar ik ben wel benieuwd naar Blackmore. Ackermann en Stewart zullen wel wat ereplaatsen bij elkaar sprinten, en verder zijn Lutsenko en Woods altijd gevaarlijk vanuit de vlucht.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:02 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Pascal Ackermann (Dui)
Joseph Blackmore (GB)
Michael Woods (Can)
Alexey Lutsenko (Kaz)
Jake Stewart (GB)
Guillaume Boivin (Can)
Matis Louvel (Fra)
Krists Neilands (Let)
Hadden we dit team echt gemist als ze niet hadden meegedaan?
Voor een ProTour-team toch ook weer niet zo'n verkeerde selectie vind ik.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:02 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Pascal Ackermann (Dui)
Joseph Blackmore (GB)
Michael Woods (Can)
Alexey Lutsenko (Kaz)
Jake Stewart (GB)
Guillaume Boivin (Can)
Matis Louvel (Fra)
Krists Neilands (Let)
Hadden we dit team echt gemist als ze niet hadden meegedaan?
Verrassend weinig ondersteuning voor in de bergen. De topvorm van Meeus heeft ze waarschijnlijk toch op andere gedachten gebracht. En uiteindelijk zal het toch vooral aansluiten worden in de treintjes van UAE en Visma.quote:
Vanuit de gedachte dat Roglic vooral de zenuwachtige slotfases van de eerste helft van de Tour door moet komen, gecombineerd met het feit dat UAE/Visma toch wel het initiatief nemen snap ik het wel. Meeus is er dan nog bijgekomen in plaats van een extra klimknecht (Dani Martinez stond lange tijd op de rol, maar daar heb je in zijn huidige staat ook niks aan). Mocht Roglic toch op één of andere manier om de hoofdprijs meedoen dan heeft hij in Lipowitz alsnog iemand die bij een elitegroepje moet zitten.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:35 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Verrassend weinig ondersteuning voor in de bergen. De topvorm van Meeus heeft ze waarschijnlijk toch op andere gedachten gebracht. En uiteindelijk zal het toch vooral aansluiten worden in de treintjes van UAE en Visma.
Lucky Luk(e)(a)quote:Op maandag 30 juni 2025 09:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Luke, Luke en Luka, zou een strip kunnen zijn.
Best een aardige ploeg. Verrassend dat Rubio de dubbel Giro-Tour doet.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Geen Gaviria en geen Romo. Stonden wel op de voorlopige startlijst.
Buiten Vauquelin is het niet heel soeps ja, maar nog altijd beter dan Total-Energies.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:20 schreef Funzel het volgende:
Tja, het kan slechter maar ik denk dat niemand de ploeg gaat missen als ze omvallen.
De nummer 13 van het klassement is bekend.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:26 schreef Mykonos het volgende:
Total-Énergies
Mathieu Burgaudeau
Steff Cras
Alexandre Delettre
Thomas Gachignard
Emilien Jeannière
Jordan Jegat
Anthony Turgis
Mattéo Vercher
Simmons mag lekker alle vlakke ritten op kop beuken, zo te lezenquote:Op maandag 30 juni 2025 14:49 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Simone Consonni (ITA, 30): One participation, 2020
Jonathan Milan (ITA, 24): Tour de France debut
Thibau Nys (BEL, 22): Tour de France and Grand Tour debut
Quinn Simmons (USA, 24): Two participations, 2022 & 2023
Mattias Skjelmose (DEN, 24): One Participation, 2023
Toms Skujins (LAT, 34): Six participations, 2018-2022 & 2024
Jasper Stuyven (BEL, 33): Eight participations, 2016 & 2018-2024
Edward Theuns (BEL, 34): Four participations, 2016, 2018, 2020 & 2021
Geen Bernard is opmerkelijk.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:49 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Simone Consonni (ITA, 30): One participation, 2020
Jonathan Milan (ITA, 24): Tour de France debut
Thibau Nys (BEL, 22): Tour de France and Grand Tour debut
Quinn Simmons (USA, 24): Two participations, 2022 & 2023
Mattias Skjelmose (DEN, 24): One Participation, 2023
Toms Skujins (LAT, 34): Six participations, 2018-2022 & 2024
Jasper Stuyven (BEL, 33): Eight participations, 2016 & 2018-2024
Edward Theuns (BEL, 34): Four participations, 2016, 2018, 2020 & 2021
Deze ploeg gaat in ieder geval niet al te veel puntjes scoren. In het persbericht ook geen woord over een klassement met Onley. Misschien maar beter, deze ploeg biedt nul ondersteuning bergop.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Tobias Lund Andresen
Warren Barguil
Pavel Bittner
Frank van den Broek
Sean Flynn
Niklas Märkl
Tim Naberman
Oscar Onley
Tim fucking Naberman in de Tour.
Ik hoop dat Picnic degradeert.
Tim maakt een goede kans op de Rode Lantaarn!quote:Op maandag 30 juni 2025 15:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Tobias Lund Andresen
Warren Barguil
Pavel Bittner
Frank van den Broek
Sean Flynn
Niklas Märkl
Tim Naberman
Oscar Onley
De enige punten die hij haalt, is dat als hij een meerdaagse koers uitrijdt.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Tim maakt een goede kans op de Rode Lantaarn!
Een Fransman genaamd Meer Weergevenquote:
Cofidis en Picnic nemen allebei wel hun grootste puntenpakkers mee, dat worden 3 belangrijke weken in de degradatiestrijd, best leuk duel om te volgen in de marge als Pogacar de rest op minuten rijdt.quote:
Naberman, jeetje.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Tobias Lund Andresen
Warren Barguil
Pavel Bittner
Frank van den Broek
Sean Flynn
Niklas Märkl
Tim Naberman
Oscar Onley
Verklaring zou kunnen zijn dat ze die willen inzetten in andere koersen waar ze wellicht eerder/meer punten pakken?quote:Op maandag 30 juni 2025 16:18 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Naberman, jeetje.
Wel vreemd dat Eekhoff en Vermaerke worden thuis gelaten. En op basis van ervaring had ik nog eerder Roosen of Van den Berg verwacht dan fucking Naberman.
Er zijn niet veel andere koersen tijdens de Tour, maar juist in de koersen die er zijn, kun je relatief makkelijk punten pakken ja.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Verklaring zou kunnen zijn dat ze die willen inzetten in andere koersen waar ze wellicht eerder/meer punten pakken?
Niet dat ze ergens anders rijden tijdens de Tour overigens.
Blijkbaar komt het voor Eekhoff nog te vroeg na zijn blessure(s).quote:Op maandag 30 juni 2025 16:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Verklaring zou kunnen zijn dat ze die willen inzetten in andere koersen waar ze wellicht eerder/meer punten pakken?
Niet dat ze ergens anders rijden tijdens de Tour overigens.
Die rijden als enige 'degradatieteam' ook Qinghai Lake. 100miljard punten te pakken daar.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Astana doet dat beter (maar die pakken dit hele traject sowieso beter aan)
Gezien het vlaggetjesloze Visma valt het me qua kwantiteit nog niet eens tegen, maar er zal dit jaar veel pelotonvulling bij zitten inderdaad.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:37 schreef TLC het volgende:
Het is dat VDP meedoet anders is het net een herleving van de Touren waarin bv een Marc Lotz meedeed.
Jeetje, Verstrynge. Dat gaat wel heel snel allemaal.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:29 schreef H.Vviv het volgende:
Alpecin: Mathieu van der Poel, Jasper Philipsen, Jonas Rickaert, Kaden Groves, Emiel Verstrynge, Xandro Meurisse, Silvan Dillier, Gianni Veermeersch
Benieuwd hoe Matje, Jasper Disaster en Grofs samen gaat voor sprints.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:29 schreef H.Vviv het volgende:
Alpecin: Mathieu van der Poel, Jasper Philipsen, Jonas Rickaert, Kaden Groves, Emiel Verstrynge, Xandro Meurisse, Silvan Dillier, Gianni Veermeersch
Oscar had anders ook met de rem erop fietst, want bij een gele kaart erbij voor hem, had de ploeg ook met zeven man verder moeten gaan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jeetje, Verstrynge. Dat gaat wel heel snel allemaal.
Geen Riesebeek dus, ach Oscar.
Die kans lijkt me nihil. Zou ook niet zeggen dat Groves sneller is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:16 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat Groves momenteel beter in vorm is dan Philipsen.
Jasper voor de tussensprints en de groene trui, en Kaden en Mathieu voor de eindsprints in de eerste week. Jasper heeft wel meer inhoud te hebben, maar dat lijkt ten koste gegaan te zijn van zijn eindpunch.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Oscar had anders ook met de rem erop fietst, want bij een gele kaart erbij voor hem, had de ploeg ook met zeven man verder moeten gaan.
quote:In de UCI Regulations staat op pagina 141 bij artikel 2.12.007 dat gele kaarten die zijn meegeteld voor het opleggen van een schorsing, niet langer in aanmerking komen om een renner langer te schorsen. Dat wil dus zeggen dat Riesebeek momenteel weer met een schone lei begint en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken bij een eventuele deelname in de Tour. Het is voor Alpecin-Deceuninck dus geen risico om hem eventueel te selecteren, zoals andere media suggereren.
Er zijn meer dan genoeg etappes die hem passen, dan gaan ze echt niet voor Philipsen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:27 schreef DeeBee het volgende:
Als Matje niet voor eigen kans gaat rijden de eerste tien dagen word ik vies mad
https://sporza.be/nl/2025(...)thuis~1751366534373/quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:04 schreef Chiappucci het volgende:
Lotto:
Berckmoes
De Buyst
De Lie
Drizners
Grignard
Sepulveda
Van Eetvelt
Van Moer
Jeetje, wat kinderachtig. En ik wist niet dat 'Echte Liefde Is Te Koop' ook al België heeft veroverd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:16 schreef DeeBee het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2025(...)thuis~1751366534373/
Hi-ha-ho, de Lotto stagiair had veel teveel tijd
Grignard ipv Segaert, verder geen verrassingen. Denk dat ze die toch nog te onervaren vonden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:04 schreef Chiappucci het volgende:
Lotto:
Berckmoes
De Buyst
De Lie
Drizners
Grignard
Sepulveda
Van Eetvelt
Van Moer
Bij Sporza wordt ook als eventuele reden aangevoerd dat hij in gesprek zou zijn met Bahrain en daarvoor 'gestraft' is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Grignard ipv Segaert, verder geen verrassingen. Denk dat ze die toch nog te onervaren vonden.
Dat is Van Moer ook.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:36 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Bij Sporza wordt ook als eventuele reden aangevoerd dat hij in gesprek zou zijn met Bahrain en daarvoor 'gestraft' is.
Dan gaat dit niet op. Of Van Moer vinden ze meer onmisbaar of heeft meer krediet binnen de ploeg.quote:
Vermoeiende act ja.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:33 schreef franklop het volgende:
Jeetje nog 3 teams te gaan en EF zit erbij. Verrassend
Dit is eerwraak voor die ontzettende omhooggevallen lul van een Loïc Segaert, kan niet anders.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:49 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dan gaat dit niet op. Of Van Moer vinden ze meer onmisbaar of heeft meer krediet binnen de ploeg.
Ze zijn toch zowaar eerder dan Ineosquote:
Dit kan echt een enorme kut Tour voor ze worden of ze zitten een paar keer in een goeie ontsnapping en winnen 3 etappes. In elk geval geen 'saaie' ploeg.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:21 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze zijn toch zowaar eerder dan Ineos![]()
EF:
Asgreen
M. van den Berg
Baudin
Valgren
Healy
Sweeny
Powless
Albanese
Dit is wel heel opvallend, want normaal gesproken voor grote ronden is Ineos juist bij de eerste teams om de selectie bekend te maken.quote:
Op een betere selectie?quote:
Dat was wel in een ploeg zonder sprinter waar hij in alle ritten z’n eigen gang kon gaan. Als hij ook in de Tour voor groen wil gaan, moet hij ook punten pakken in de tussensprints en vlakke sprints, dan zit hij Philipsen wel in de weg.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:53 schreef Cavalier het volgende:
Het leek er in de Dauphine op dat VDP ook de groene trui ambieert, dus die zal wel voor eigen kans rijden neem ik aan
Het puntensysteem is juist weer eens aangepast. Het groen is dit jaar zonder enige twijfel voor Pogacar.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was wel in een ploeg zonder sprinter waar hij in alle ritten z’n eigen gang kon gaan. Als hij ook in de Tour voor groen wil gaan, moet hij ook punten pakken in de tussensprints en vlakke sprints, dan zit hij Philipsen wel in de weg.
Met het puntensysteem in de Tour maak je dat niet goed in de lastigere ritten. Al zou het mooi zijn als hij een poging waagt
Oh, dat had ik gemist dan.. dat maakt het wel interessant (tenzij Pogi overal vooraan zit inderdaad)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het puntensysteem is juist weer eens aangepast. Het groen is dit jaar zonder enige twijfel voor Pogacar.
Je krijgt tijdens een aantal van die heuvelritten hetzelfde aantal punten als tijdens de vlakke ritten.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dat had ik gemist dan.. dat maakt het wel interessant (tenzij Pogi overal vooraan zit inderdaad)
Is toch (ook) voordelig voor Van der Poel dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je krijgt tijdens een aantal van die heuvelritten hetzelfde aantal punten als tijdens de vlakke ritten.
Ideaal voor hem, inderdaad. Moet hij wel een keer zijn beste niveau zien te halen in de Tour. En hij moet hopen dat Pogacar af en toe iets laat liggen, dat lijkt me dan weer ijdele hoop.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:27 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Is toch (ook) voordelig voor Van der Poel dan?
Die is wel ok zegt hij zelf, Kwiatkowski wellicht?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:44 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Misschien is 'G' nog onzeker na zijn tuimelperte in Zwitserland?
Aan de andere kant krijg je voor een tussensprint hetzelfde aantal punten als voor een bergetappe.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je krijgt tijdens een aantal van die heuvelritten hetzelfde aantal punten als tijdens de vlakke ritten.
Ik zie Arensman ook nog wel de boot missen. Die heeft sinds de Giro niets meer gereden volgens mij en geen idee hoe het met zijn vorm zit.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die is wel ok zegt hij zelf, Kwiatkowski wellicht?
Dat is toch niet heel gek als hij de touwtjes daar weer in handen heeft?quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:56 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik zie Arensman ook nog wel de boot missen. Die heeft sinds de Giro niets meer gereden volgens mij en geen idee hoe het met zijn vorm zit.
En volgens Dan Benson duurt het lang omdat Brailsford zich ermee is gaan bemoeien.
Naja, wel als dat last minute nog gebeurt en renners alsnog sneuvelen die zich wekenlang gericht op de Tour hebben voorbereid. En die misschien al groen licht hebben gekregen van de ploegleiding.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is toch niet heel gek als hij de touwtjes daar weer in handen heeft?
Op zich wel. Maar hij zal vast geen renners thuislaten die de stenen uit de straat rijden aangezien ook hij afgerekend zal worden op prestaties. Met contracten zal het weinig te maken hebben, op de stoppende G hebben alle kandidaten nog een contract als ik het zo bekijk.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Naja, wel als dat last minute nog gebeurt en renners alsnog sneuvelen die zich wekenlang gericht op de Tour hebben voorbereid. En die misschien al groen licht hebben gekregen van de ploegleiding.
Denk dat de meeste renners die Giro en Tour combineren, geen koers rijden tussendoor? Buiten misschien het NKquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:56 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik zie Arensman ook nog wel de boot missen. Die heeft sinds de Giro niets meer gereden volgens mij en geen idee hoe het met zijn vorm zit.
En volgens Dan Benson duurt het lang omdat Brailsford zich ermee is gaan bemoeien.
Arensman was ook weer niet zo slecht natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat de meeste renners die Giro en Tour combineren, geen koers rijden tussendoor? Buiten misschien het NK
Z’n matige prestaties in die Giro zullen dan eerder reden zijn.. maar hij had er zelf nog wel vertrouwen in een paar weken terug
Zijn Giro viel vooral wat tegen na zijn sterke TotA. Ik kan me voorstellen dat ze hem nu als schaduwkopman naast CRod willen inzetten, een rol die hem sowieso wel ligt. Al denk ik niet dat hij top-5 kan eindigen in de Tour.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Arensman was ook weer niet zo slecht natuurlijk.
Hij zei zelf dat hij sowieso niet meegaat voor het klassement, hij gaat mee als ondersteuning voor Rodriguez waarbij hij ook de vrijheid krijgt om sommige etappes voor eigen kans te gaanquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zijn Giro viel vooral wat tegen na zijn sterke TotA. Ik kan me voorstellen dat ze hem nu als schaduwkopman naast CRod willen inzetten, een rol die hem sowieso wel ligt. Al denk ik niet dat hij top-5 kan eindigen in de Tour.
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zei zelf dat hij sowieso niet meegaat voor het klassement, hij gaat mee als ondersteuning voor Rodriguez waarbij hij ook de vrijheid krijgt om sommige etappes voor eigen kans te gaan
Watson komt erbij, geen Ben Swift.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:37 schreef Marcoss het volgende:
PCS heeft nu 9 renners staan met Rodriguez, Ganna, Thomas, Arensman, De Plus, Foss, Laurance en 2x Swift.. dan zal Kwiat in ieder geval niet gaan
Edit: de Toursite geeft die 9 min de Plus, dan is dat hem waarschijnlijk
Je was me net voor inderdaad.. geeft wel aan dat er waarschijnlijk wat discussiepunten waren. Watson dan door zondag definitief toegevoegd? De Plus was DNF in Zwitserland, mogelijk niet fit genoegquote:
Na zijn opgave van De Plus trainde nog genoeg.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je was me net voor inderdaad.. geeft wel aan dat er waarschijnlijk wat discussiepunten waren. Watson dan door zondag definitief toegevoegd? De Plus was DNF in Zwitserland, mogelijk niet fit genoeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |