abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218079635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:09 schreef RisenOne83 het volgende:
Ja, dat vond ik ook raar, maar dan snap ik niet zo goed hoe het kan dat ik bij de oude ketel niks rook?
Kan dat omdat dat wiite/doorzichtige stuk iets teveel naar beneden zit?
Heb je dan een foto van hoe het bij de oude ketel zat?

Even: een sifon wordt nooit in de muur geplaatst, want als een sifon verstopt raakt (en dat kan, vanwege de aard van het sifon-beestje wil dat nog wel eens gebeuren) moet je er gemakkelijk bijkunnen. Dan is er ook nog met blauw tape verhaal (dat veroudert, dus dat gaat vroeger of later issues geven) en het gehele afvoer-gedeelte ziet er een beetje 'geklooid' uit.

Waarschijnlijk is een relatief korte (lage) ketel vervangen door een hogere (langere) ketel die eigenlijk niet op die plek past, en heeft de installateur lopen klooien om dit aangesloten te krijgen. De oplossing is dat er een goede sifon wordt geplaatst, waarschijnlijk kan dat wel (er gaat niet veel water doorheen dus je kan met 'knutseloplossing' best ver komen.

Dit zegt wel iets over de installateur, ik vind het persoonlijk 'broddelwerk': het ziet er niet uit, oogt gehaast aangelegd. Mogelijk is dit een gevalletje rechtsbijstand, want een beetje installateur/monteur had dit direct moeten zien.
pi_218152209
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:38 schreef Shodan het volgende:

[..]
Heb je dan een foto van hoe het bij de oude ketel zat?

Even: een sifon wordt nooit in de muur geplaatst, want als een sifon verstopt raakt (en dat kan, vanwege de aard van het sifon-beestje wil dat nog wel eens gebeuren) moet je er gemakkelijk bijkunnen. Dan is er ook nog met blauw tape verhaal (dat veroudert, dus dat gaat vroeger of later issues geven) en het gehele afvoer-gedeelte ziet er een beetje 'geklooid' uit.

Waarschijnlijk is een relatief korte (lage) ketel vervangen door een hogere (langere) ketel die eigenlijk niet op die plek past, en heeft de installateur lopen klooien om dit aangesloten te krijgen. De oplossing is dat er een goede sifon wordt geplaatst, waarschijnlijk kan dat wel (er gaat niet veel water doorheen dus je kan met 'knutseloplossing' best ver komen.

Dit zegt wel iets over de installateur, ik vind het persoonlijk 'broddelwerk': het ziet er niet uit, oogt gehaast aangelegd. Mogelijk is dit een gevalletje rechtsbijstand, want een beetje installateur/monteur had dit direct moeten zien.
Hi, sorry voor de late reactie!

Nee, helaas geen foto's van de oude ketel..

Keuze voor deze installateur was omdat deze het meeste werk hier in de flat doen/deden, dus kenden zij de situatie van de ketel (althans, dat hoopte ik). Zij adviseerden deze ketel omdat ze in het keukenkastje boven de gootsteen zitten. Dit zou de beste keuze zijn omdat ze dan niet veel hoefden te 'verbouwen'..

Ze zijn zelfs nog een paar keer terug geweest en volgens hen mankeerde er niks 🙈

Het blauwe plastic heb ik geplaatst in de hoop dat het de stank zou verhelpen, maar helaas..

Maar goed, een andere monteur inschakelen dus begrijp ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')