Half februari is mijn vriendin bevallen van een zoon.
Uiteraard heb ik bij mijn werkgever kunnen regelen dat ik ouderschapsverlof kan opnemen.
Hiervoor is bij mijn huidige werkgever de volgende regeling (naam werkgever even weggefotoshopt)
![BjSC5ZE.jpeg]()
Voor de duidelijkheid. Ik heb een fulltime contract (40u)
Na de geboorte heb ik 3 weken opgenomen (15 dagen).
5 dagen Geboorteverlof en 10 dagen Aanvullend geboorteverlof.
Met mijn leiddinggevende heb ik afgesproken dat ik na deze ‘kraamperiode’ elke donderdag mijn ‘pappadag’ opneem.
Dit betekend dat ik van Aanvullend geboorteverlof nog 3x 40u (120u) kan opmaken.
Dat zijn dus 15 dagen.
Op 3 maart (week 10) ben ik weer begonnen met werken.
Hierbij heb ik (zoals aangegeven) elke donderdag vrij t/m week 26.
1 donderdag was hemelvaartsdag, dan is mijn werkgever gesloten, en heb ik die dag als ‘feestdag’ in de administratie kunnen boeken.
De rest van het jaar zal ik de verlofuren dan onder ‘Betaald Ouderschapsverlof’ opnemen
Helaas heb ik halverwege mei door omstandigheden te horen gekregen dat mijn vaste contract per 1 augustus beeindigd wordt.
Omdat ik verder amper vakantie uren heb opgenomen en de nodige uren ‘Betaald Ouderschapsverlof’ heb openstaan. Heb ik besloten om vanaf week 20 naast de donderdag ook op dinsdag ; een pappadag op te nemen. Dit dmv het opnemen van ‘Betaald ouderschapsverlof’.
In april en mei was er op de salarisstroken netjes aangeven ‘Salariscorrectie (ouderschapsverlof)
Vandaag kreeg ik mijn salarisstrook van juni en zag tot mijn verbazing dat hier op geen ‘ouderschapsverlof’ stond.
Volgens de administratie is er voor juni geen ouderschapsverlof opgegeven.
Ik heb dit nogmaals gecontroleerd, maar dit heb ik gewoon ingevoerd.
Gezien eerdere ervaringen heb ik sterk de indruk dat mijn leiddinggevende mijn verlof/vakantie uren nu inboekt ipv mijn ouderschaps verlof.
Mag dit zomaar?