Ik geef alleen maar aan dat het onjuist is dat de VS alleen niet-Westerse landen wil blokkeren in dezen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bepalen we zelf wel. Trump wil zich toch terugtrekken uit Europa. Prima, bouwen we gewoon zelf een vervanger voor de B61. Het zou een beetje gestoord zijn dat dan niet te doen. Ik zie geen reden waarom we dat niet zouden mogen doen, we gaan tenslotte niet dreigen. En de ayatollah en Iran moeten van de kaart worden geveegd. Want als die zulke dingen mogen roepen mogen wij dat ook. Anders zijn zij hypocriet.
Een goede tuinier weet dit gewoon. En houdt dit dus heel goed in de gaten.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een beetje als met de Japanse Duizendknoop. Als deze in jouw tuin komt en je ontdekt deze meteen, dan kun je met uitgraven (grote kuil) deze wel verwijderen. Ben je te laat, dan is afgraven geen doen meer en al het andere werkt niet meer.
Kortom: als je er op tijd bij bent kun je de boel goed frustreren. Maar b.v. Rusland, ja... Dat los je niet op met een bunker buster. Of andersom, want de Russen kijken naar de VS zoals de Amerikanen naar Rusland kijken natuurlijk.
Ik ben een groot fan van Carlin. Ik heb al zijn specials hier liggen. En zijn observaties zijn vaak enorm raak.quote:
Yep!quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:12 schreef franske19 het volgende:
Media voor aanval: "Iran is helemaal niet bezig met het ontwikkelen van een atoombom"
Media na aanval: "Het atoomprogramma van Iran is hooguit met een paar maanden vertraagd"
Wat is je punt?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een goede tuinier weet dit gewoon. En houdt dit dus heel goed in de gaten.
Ook jij moet het verhaal van Frits Veerman maar eens lezen.
Deze man werkte bij Urenco en merkte dat een Pakistaanse collega geheime info doorspeelde naar zijn vaderland.
Toen Frits aan de bel trok, kreeg Frits zijn ontslag.
Zoek zelf maar even naar de linkjes.
En net zo goed als dat je ze niet aan de ketting kan leggen kun je ook niet blijven doorgaan met hun programma steeds weer proberen te vernietigen. Want met elke vernietiging groeit de haat.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt een land dat dolgraag kernwapens wilt niet via tijdelijk verdragen (met dus de nodige hiaten) voorgoed aan de ketting leggen. Dat kan misschien een keer tijdelijk, maar het is onrealistisch te verwachten dit eeuwig vol te kunnen houden.
Dat kan zeker wel, dit is al eens gedaan met Irak. Als je een kernprogramma goed weet te elimineren is dat niet maar zo weer opgebouwd, daar gaan vele jaren overheen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
En net zo goed als dat je ze niet aan de ketting kan leggen kun je ook niet blijven doorgaan met hun programma steeds weer proberen te vernietigen. Want met elke vernietiging groeit de haat.
Je kan het gewoon niet tegenhouden, zo simpel is het. Zo moeilijk is het niet om een atoombom te maken. Het kan al met techniek uit de jaren '40. Het enige dat nodig is, is een kritieke massa verrijkt uranium of plutonium en een gecontroleerde ontploffing. En zelfs die gecontroleerde ontploffing is niet eens echt nodig, die is alleen nodig om de snelheid van de reactie te versnellen zodat er een goeie knal vrijkomt, in plaats van alleen maar een dodelijke hoeveelheid straling.
Noord-Korea en Pakistan hebben bewezen dat je het verrijken van uranium heel goed verborgen kan houden. Of misschien konden ze het ergens krijgen/kopen.
Iran heeft het gewoon nooit echt verborgen gehouden. Het enige dat ze hebben gedaan is hun atoomprogramma diplomatiek in te zetten. Dat wijst er al op dat ze het vooral willen doen om diplomatieke macht te verkrijgen. Nou, als de VS en de EU maar genoeg vijanden maken, zal er vast wel eentje op een dag wat verrijkt uranium aan Iran geven en hebben ze een maandje later een atoombom. Pakistan bijvoorbeeld.
Dus is het beter om afspraken met Iran te maken en hen te controleren. Hou je vijanden close. Het is onvermijdelijk dat ze een atoombom zullen hebben, dus geef dat idee om dat tegen te houden meteen maar op en geef hen wat ze willen: dat ze serieus genomen worden op internationaal vlak. Dat zal er ook voor zorgen dat ze die bom niet zullen gebruiken in een oorlog, want niemand zal meer zomaar oorlog met hen willen beginnen.
Accepteer het onvermijdelijke en lijdt de gevolgen in goede banen. Dat is het beste dat je kan doen.
Het konijn is in 1944 al door de VS uit de hoed gehaald (en als die het niet deed, had Duitsland het wel gedaan), en nu kan het niet meer teruggestopt worden. Zorg dan in ieder geval dat je alle deuren sluit zodat het konijn en zijn nakomelingen niet zomaar kan ontstnappen.
Omdat wij beter zijn dan zij, en zij ons er om vragen dat te bewijzen door steeds maar weer beter proberen te zijn dan wij.quote:Op donderdag 26 juni 2025 08:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik wil graag weten waarom het westen wel het recht denkt te hebben om die kernzooi te bezitten en waarom de ons vijandige landen dan niet?
Wij wel en hullie niet. Waarom dan?
Je hebt niet verder gelezen, zie ik.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel, dit is al eens gedaan met Irak. Als je een kernprogramma goed weet te elimineren is dat niet maar zo weer opgebouwd, daar gaan vele jaren overheen.
Waar het met Iran vooral om draait is de vijandige en destabiliserende werking die het religieuze regime heeft. Men heeft herhaaldelijk gezegd de VS als hét probleem in de wereld te zien en Israël als hét probleem in de regio, waarvan men het laatste land zelfs wil vernietigen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je hebt niet verder gelezen, zie ik.
Het is veel goedkoper om genoeg verrijkte uranium voor een bom te kopen, dan zelf een productielijn op te zetten. Pakistan, Rusland, Noord-Korea, China, allemaal zouden ze verrijkt uranium aan Iran kunnen verkopen omdat ze geloven dat ze hulp kunnen gebruiken om de VS tegen te werken.
Een kernprogramma daarentegen maakt dat je onafhankelijk bent van andere landen.
DUS Iran wil niet afhankelijk zijn van andere landen. DUS Iran wil niet dat ze zich verplichten aan andere landen. DUS Iran doet het voor diplomatieke macht.
Als Iran het werkelijk deed voor alleen maar de vernietiging van Israël, wat een zelfmoordactie zou zijn, dan hadden ze dat al lang kunnen regelen.
De VS wil gewoon niet dat Iran een luide stem zal krijgen in de diplomatie van de wereld.
Waarschijnlijk omdat het hun eigen stem zal verminderen, en de VS wil juist de luidste stem van allemaal hebben. Make America Great Again, weet je nog?
Ik vind het wat verwarrend dat de boog eerst op 100% gespannen stond en nu nog niet bereikt is wat men "zogenaamd" wilde bereiken, men blijkbaar weer relaxed achterover leunt. Omdat? Ja omdat wat?quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar het met Iran vooral om draait is de vijandige en destabiliserende werking die het religieuze regime heeft. Men heeft herhaaldelijk gezegd de VS als hét probleem in de wereld te zien en Israël als hét probleem in de regio, waarvan men het laatste land zelfs wil vernietigen.
Het heeft dus helemaal niets te maken met de diplomatieke ambities van Iran, laat staan dat Iran überhaupt de mogelijkheden heeft om wat dit betreft de concurreren met de VS.
Ten slotte hebben we kunnen zien dat het tot op heden helemaal niet zo makkelijk voor Iran is om hun plannen uit te voeren, Israël heeft letterlijk twee weken rustig kunnen rondvliegen in het Iraanse luchtruim en bombardementen kunnen uitvoeren.
Lees je eigen bericht even terug waar je begon over Japanse duizendschoon.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom vertel je niet gewoon wat je punt is? Of snap je het zelf ook niet helemaal?
In welk opzicht zijn wij beter dan?quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat wij beter zijn dan zij, en zij ons er om vragen dat te bewijzen door steeds maar weer beter proberen te zijn dan wij.
Met Trump aan het roer is dat geen enkel probleem.quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
Inmiddels bevestigt de CIA ook dat de schade enorm is (niet geheel onverwacht, Cobelens zei ook al dat met zo'n bom er echt wel wat meer aan de hand is dan wat stof op de tafeltjes).
Jammer voor de Trump haters. Moeten ze weer iets anders vinden om over te zeiken.
Er is genoeg om Trump op aan te vallen, dat klopt. Maar wat hier gebeurt blijft gewoon een illegale militaire actie, ook al pakt het een keer goed uit voor het westen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
Inmiddels bevestigt de CIA ook dat de schade enorm is (niet geheel onverwacht, Cobelens zei ook al dat met zo'n bom er echt wel wat meer aan de hand is dan wat stof op de tafeltjes).
Jammer voor de Trump haters. Moeten ze weer iets anders vinden om over te zeiken.
De SHIFT-key zit vastgeplakt bij Trumpquote:Op woensdag 25 juni 2025 08:17 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Dat "ceasefire" houdt op deze manier ook niet lang stand. Vermoed ik.
Je trekt wat ik schreef wel enorm uit de context en gaat over richting een complot theorie. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee.quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lees je eigen bericht even terug waar je begon over Japanse duizendschoon.
Mijn punt is dat Frits dit onkruid bijtijds ontdekte en dit kenbaar maakte aan zijn werkgever.
Met als gevolg dat Frits direct de laan uitvloog. En de rest mag je zelf lezen in de linkjes die ik plaatste.
Nu is mijn vraag aan jou: Welk doel is er mee gediend dat deze spion alle kansen kreeg om gevoelige info door te spelen naar zijn vaderland? Waarom kreeg Frits op staande voet ontslag?
Want nu loopt Amerika weer voorop met het dreigen van kernwapens. Terwijl Trump zelf nog niet eens zo heel lang geleden een gouden dealtje maakte met Saoedie Arabie.
https://www.bing.com/sear(...)ba1a40b66731&pc=U531
Welke complottheorie?quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je trekt wat ik schreef wel enorm uit de context en gaat over richting een complot theorie. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee.
Er valt genoeg aan te merken op de VS en de VS gedraagt zich als een bully. Maar een schurkenstaat is het niet. Dat is weer het andere uiterste.quote:
Op zich eens met dat de VS zich net zoveel gelegen laat liggen aan het internationale recht als Rusland en Israël. Wat dat betreft kun je eigenlijk wel stellen dat het internationale recht wat dit aangaat een dode letter is.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Er is genoeg om Trump op aan te vallen, dat klopt. Maar wat hier gebeurt blijft gewoon een illegale militaire actie, ook al pakt het een keer goed uit voor het westen.
We kunnen nu moeilijk nog Rusland of Israël bekritiseren als we dit zomaar gaan accepteren. Principes gelden niet alleen als het ons uitkomt, punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |