abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218043059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:54 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Tot nu toe zie ik vooral de VS (met bondgenoten) gruwelijke oorlogen voeren (of uitlokken), de ene na de andere, met mijloenen burgerdoden en miljoenen vluchtelingen als gevolg, en heeft de VS in de geschiedenis als enigste land kernwapens ingezet, en dat twee keer. Iran heeft de afgelopen 200 jaar geen oorlogen gestart, wel is het in die tijd meermaals aangevallen door andere landen. Het is voor mij dan wel wel duidelijk wie de TBS'ers in dit verhaal zijn, die de hele wereld naar hun pijpen laten dansen, want anders oorlog, of sancties waarmee ze je land economisch kapot maken, of anders coups van binnenuit, of moordaanslagen, droneaanvallen, enz.
Al die soldaten moeten toch ook wat te doen hebben? En het is uitstekend voor de werkgelegenheid en winst van de bedrijven die al het wapentuig maken. Zo heeft Boeing ook pas een hele grote order binnengehaald, voor de opvolger van de F22. Een bedrijf van strategisch belang en daar gaat het niet zo goed mee.

Als ze de luchtverdediging van een land uitschakelen en er een paar duizend kruisraketten op afsturen, dan heeft de wapenindustrie weer voor vijf jaar opdrachten. En wat meer olie op het vuur gooien is ook altijd goed voor de buitenlandse orders. Daarom was Trump vandaag ook hier.
pi_218043150
quote:

[..]
Tot nu toe zie ik vooral de VS (met bondgenoten) gruwelijke oorlogen voeren (of uitlokken), de ene na de andere, met mijloenen burgerdoden en miljoenen vluchtelingen als gevolg, en heeft de VS in de geschiedenis als enigste land kernwapens ingezet, en dat twee keer. Iran heeft de afgelopen 200 jaar geen oorlogen gestart, wel is het in die tijd meermaals aangevallen door andere landen. Het is voor mij dan wel wel duidelijk wie de TBS'ers in dit verhaal zijn, die de hele wereld naar hun pijpen laten dansen, want anders oorlog, of sancties waarmee ze je land economisch kapot maken, of anders coups van binnenuit, of moordaanslagen, droneaanvallen, enz.
En toch zie ik liever de VS met kernwapens dan Iran.
  woensdag 25 juni 2025 @ 19:40:21 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218043568
quote:

[..]
Dat getuigt vooral van een gebrekkige geopolitieke kennis.

Het religieuze regime van Iran heeft zowel conflicten tussen Israël en de Palestijnen als met Libanon (Hezbollah) en de Houthi's aangestuurd. Daarnaast heeft men de Syrische regering van Assad jarenlang ondersteunt zowel financieel en met wapens.

Precies hetzelfde zien we in de burgeroorlog in Jemen waar Iran de Houthi's steunt met wapens en geld. En dan zijn er ook nog allerlei groeperingen in Irak die worden gesteund door het Iraanse regime, zoals Kataib Hezbollah, Harakat al-Nujaba, Asaib Ahl al-Haq en de Badr Brigade.

In totaal zit je hier met gemak aan een aantal slachtoffer van meer dan één miljoen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218044468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je vind het plausibeler dat het allemaal door geheime agenten achter de schermen gedaan wordt? En beslist door hun bazen? En dat alle dingen die in de publiciteit komen maar een rookgordijn zijn? Dan wordt het wel heel lastig om er over te discussiëren.
Nee dat lees je verkeerd. Ik bedoel dat de VS en Israel vrij precies weten wat er gebeurt, dus dat er niet gespeculeerd hoeft te worden. Die bombers konden zonder problemen doorvliegen doordat alle luchtverdediging in Syrië nog snel weggebombardeerd was (en syrië ook niet per se een bondgenoot van Iran meer is na de val van Assad). Dat is nog zo’n voorbeeld. Er is klaarblijkelijk zeer veel intel aanwezig daar.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218044654
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Waarom mogen TBS'ers niet een keukenmes hebben en reguliere burgers wel?
Welk land heeft als eerste ooit niet een, maar twee atoombommen afgeworpen?
pi_218044698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is vrij simpel. In Iran is een regime waar men denkt dat het vernietigen van Israël nodig is om het paradijs op aarde te verwerven. Religekkies derhalve en waar iemand als Kim uit Noord-Korea geen atoombom zou willen gebruiken omdat hij dan zijn lekkere leventje kwijt is, zal een religekkie dat niet uitmaken, want zodra Israël is vernietigd komt alles goed. En zo niet en ga je dood, dan zal Allah genadig zijn, 72 maagden, enz.

Daarom dient Iran onder geen beding kernwapens te krijgen.

Overigens mag Nederland ook geen kernwapen hebben. Ze staan hier gestationeerd, maar zijn geen eigendom van Nederland.
Beetje naief om zo te denken, vind je niet? Want stel dat het westen het voor elkaar krijgt om alle nucleaire rotzooi die in de foute landen staan te vernietigen of onklaar te maken of wat dan ook, waarvoor heeft het westen dan nog steeds die kutzooi zo hard nodig?
  woensdag 25 juni 2025 @ 21:34:38 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218044761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 08:38 schreef Joppiez het volgende:
Zat er natuurlijk dik in. De ingezette MOP's zijn veel te licht. Je hebt zwaarder geschut nodig, maar dat durft Trump (logisch) niet aan.

Ze moeten ook niet steeds zo overdrijven, aan de andere kant is de geloofwaardigheid toch al lang weg.
De indrukwekkendste aanval in decennia. Een handjevol bommenwerpers zonder enige weerstand wat laten droppen en een salvo raketten door een onderzeeër. Cool hoor, maar er zijn indrukwekkendere aanvallen geweest.
Dit ja.

Wat Israël kan doen is een nuke gooien. Maakt verder niet uit, ze zijn toch al paria van de halve wereld. En voor de rest van de wereld juist boven alles verheven. Het maakt dus niet uit.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 woensdag 25 juni 2025 @ 22:00:04 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218044876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:16 schreef VEM2012 het volgende:

Overigens mag Nederland ook geen kernwapen hebben.
Bepalen we zelf wel. Trump wil zich toch terugtrekken uit Europa. Prima, bouwen we gewoon zelf een vervanger voor de B61. Het zou een beetje gestoord zijn dat dan niet te doen. Ik zie geen reden waarom we dat niet zouden mogen doen, we gaan tenslotte niet dreigen. En de ayatollah en Iran moeten van de kaart worden geveegd. Want als die zulke dingen mogen roepen mogen wij dat ook. Anders zijn zij hypocriet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218044891
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 22:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bepalen we zelf wel. Trump wil zich toch terugtrekken uit Europa. Prima, bouwen we gewoon zelf een vervanger voor de B61. Het zou een beetje gestoord zijn dat dan niet te doen. Ik zie geen reden waarom we dat niet zouden mogen doen, we gaan tenslotte niet dreigen. En de ayatollah en Iran moeten van de kaart worden geveegd. Want als die zulke dingen mogen roepen mogen wij dat ook. Anders zijn zij hypocriet.
EU zou gewoon zelf zijn eigen nucleaire programma moeten beginnen. Er is inmiddels geld genoeg voor :P
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 juni 2025 @ 22:07:08 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218044903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 22:03 schreef mackinac het volgende:

[..]
EU zou gewoon zelf zijn eigen nucleaire programma moeten beginnen. Er is inmiddels geld genoeg voor :P
Met groepjes landen kan het inderdaad ook. Maar in EU verband? Of je Orban of Fico nou een veto wil geven over de inzet is wel een dingetje....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218045469
heb op teleteks gestaan
pi_218046232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Beetje raar vind je niet? Waarom mogen westerse landen die nucleaire rotzooi aanschaffen om hier mee de vijand schrik aan te jagen en de landen die vijandig staan tegenover het westen zouden dan niet hetzelfde mogen doen?
:')

De vraag stellen is hem beantwoorden. Why oh why zouden we niet willen dat hyper-agressieve landen die triggerhappy zijn kernbommen zouden maken?
pi_218046280
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:34 schreef Solispolar het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Why oh why zouden we niet willen dat hyper-agressieve landen die triggerhappy zijn kernbommen zouden maken?
Welke hyper-agressieve landen bedoel je dan?

Bekijk deze YouTube-video
pi_218046297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Welke hyper-agressieve landen bedoel je dan?

Ja stop maar met deze act. Ik ga je niet naar de bekende weg wijzen.
pi_218046320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Beetje raar vind je niet? Waarom mogen westerse landen die nucleaire rotzooi aanschaffen om hier mee de vijand schrik aan te jagen en de landen die vijandig staan tegenover het westen zouden dan niet hetzelfde mogen doen?
Ik denk dat je iets te naive bent, dat we in moderne tijden leven, betekent niet dat we in 1 keer na 9000 jaar stoppen met Geopolitiek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218046347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat je iets te naive bent, dat we in moderne tijden leven, betekent niet dat we in 1 keer na 9000 jaar stoppen met Geopolitiek.
Nee, ik wil graag weten waarom het westen wel het recht denkt te hebben om die kernzooi te bezitten en waarom de ons vijandige landen dan niet?
Wij wel en hullie niet. Waarom dan?
pi_218046352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:43 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ja stop maar met deze act. Ik ga je niet naar de bekende weg wijzen.
Slap. Geen antwoord. Ik hoor alleen maar het leeglopen van een fietsbandje.
pi_218046353
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, ik wil graag weten waarom het westen wel het recht denkt te hebben om die kernzooi te bezitten en waarom de ons vijandige landen dan niet?
Wij wel en hullie niet. Waarom dan?
Omdat wij als Westen natuurlijk liever de lakens uitdelen, dat lijkt me nogal logisch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218046378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat wij als Westen natuurlijk liever de lakens uitdelen, dat lijkt me nogal logisch.
Onzin. Omdat de landen in kwestie nu al alles wat ze in handen krijgen naar de overkant gooien als de situatie erom vraagt. Wil je die landen dan faciliteren in het ontwikkelen van kernwapens?

Gelijkheid, vrijheid bla bla bla. Maar ondertussen zijn er nog legio landen waar ze sinds jaar en dag oorlog en ellende hebben, waar het bestuurlijk een regelrechte teringzooi is en waar er 0,0 uitzicht op verbetering is. De Westerse samenleving is nou eenmaal de samenleving met de meeste ontwikkeling, groei en (relatieve) rust. Dat kan je leuk vinden, dat kan je niet leuk vinden maar zo zijn de feiten wel.

Ik denk dat Trump daar overigens geen goede rol in speelt, maar een Obama zou een hele goede 'vader' zijn van dit soort landen. Die hebben gewoon meermaals laten zien dat ze het zelf niet kunnen, dan moet er maar een babysitter zijn in de vorm van een ander land.
pi_218046388
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. George Carlin noemt dit een wedstrijdje kijken wie de grootste pik heeft.
Allemaal reuze boeiend en zo.
Lees anders even het verhaal van Frits Veerman. Een gewone Nederlandse man die een van de eerste klokkenluiders was.

https://www.transparency.(...)uider-frits-veerman/
pi_218046405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:52 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Onzin. Omdat de landen in kwestie nu al alles wat ze in handen krijgen naar de overkant gooien als de situatie erom vraagt. Wil je die landen dan faciliteren in het ontwikkelen van kernwapens?

Gelijkheid, vrijheid bla bla bla. Maar ondertussen zijn er nog legio landen waar ze sinds jaar en dag oorlog en ellende hebben, waar het bestuurlijk een regelrechte teringzooi is en waar er 0,0 uitzicht op verbetering is. De Westerse samenleving is nou eenmaal de samenleving met de meeste ontwikkeling, groei en (relatieve) rust. Dat kan je leuk vinden, dat kan je niet leuk vinden maar zo zijn de feiten wel.

Ik denk dat Trump daar overigens geen goede rol in speelt, maar een Obama zou een hele goede 'vader' zijn van dit soort landen. Die hebben gewoon meermaals laten zien dat ze het zelf niet kunnen, dan moet er maar een babysitter zijn in de vorm van een ander land.
_O-
  donderdag 26 juni 2025 @ 09:12:12 #97
21467 franske19
Hit the deck!
pi_218046546
Media voor aanval: "Iran is helemaal niet bezig met het ontwikkelen van een atoombom"
Media na aanval: "Het atoomprogramma van Iran is hooguit met een paar maanden vertraagd"

[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
pi_218046828
Nogmaals, het is helemaal niet zo moeilijk om atoombommen te ontwikkelen. Een raket die ~5000 kilometer kan vliegen en dan zijn doel raken is al wat ingewikkelder. En het verrijken van uranium is het ingewikkeldste.

Maar na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zijn er duizenden atoombommen op de grijze markt gekomen. Dat was voor veel officiers een mooie manier om een centje bij te verdienen. Dus je kunt je beter afvragen wat daarmee is gebeurd. De kernkoppen waar plutonium in zat zullen nu niet meer werken, want dat heeft een halfwaardetijd van 88 jaar. Die zijn dus al meer dan 40% van hun lading kwijt. Maar die met uranium zitten er nog vol mee.

Kortom, meer landen hebben atoombommen dan je wilt weten. Daar doet alleen iedereen moeilijk over en de meesten hebben een verdrag getekend om dat niet te doen, dus doen ze het stiekem. Voor als een schurkenstaat zoals de VS ineens begint met hun land platbombarderen.
pi_218047144

Zo, nou hoor je het ook eens van een ander.
pi_218047228
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 21:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Beetje naief om zo te denken, vind je niet? Want stel dat het westen het voor elkaar krijgt om alle nucleaire rotzooi die in de foute landen staan te vernietigen of onklaar te maken of wat dan ook, waarvoor heeft het westen dan nog steeds die kutzooi zo hard nodig?
Het is een beetje als met de Japanse Duizendknoop. Als deze in jouw tuin komt en je ontdekt deze meteen, dan kun je met uitgraven (grote kuil) deze wel verwijderen. Ben je te laat, dan is afgraven geen doen meer en al het andere werkt niet meer.

Kortom: als je er op tijd bij bent kun je de boel goed frustreren. Maar b.v. Rusland, ja... Dat los je niet op met een bunker buster. Of andersom, want de Russen kijken naar de VS zoals de Amerikanen naar Rusland kijken natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')