Heb een vermoeden dat de vlaggenverkoop de lucht in zal schieten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Weten jullie nog, de Golfoorlogen? Toen dacht Iran al: "we moeten maar eens snel een paar atoombommen gaan maken, want anders staan ze straks bij ons op de stoep!" Sindsdien zijn er continu geluiden geweest over kerncentrales en centrifuges. Toen hebben we ze die sancties opgelegd en stonden de inspecteurs op de stoep.
Dus, óf ze zijn er al ruim 40 jaar mee bezig, óf ze houden zich al 40 jaar aan alle afspraken. In het eerste geval hebben ze al lang alles wat ze nodig hebben, in het tweede geval gebruikt de VS (en Israël) ze ten onrechte af en toe als schietschijf om de aandacht van hun eigen problemen af te leiden.
En in beide gevallen tonen ze erg veel zelfbeheersing. Want de VS en Israël zitten het zo wel uit te lokken.
Of geval 3, ze zijn bezig met een kernwapen, en dat is door alle acties van het westen nog steeds niet gelukt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Weten jullie nog, de Golfoorlogen? Toen dacht Iran al: "we moeten maar eens snel een paar atoombommen gaan maken, want anders staan ze straks bij ons op de stoep!" Sindsdien zijn er continu geluiden geweest over kerncentrales en centrifuges. Toen hebben we ze die sancties opgelegd en stonden de inspecteurs op de stoep.
Dus, óf ze zijn er al ruim 40 jaar mee bezig, óf ze houden zich al 40 jaar aan alle afspraken. In het eerste geval hebben ze al lang alles wat ze nodig hebben, in het tweede geval gebruikt de VS (en Israël) ze ten onrechte af en toe als schietschijf om de aandacht van hun eigen problemen af te leiden.
En in beide gevallen tonen ze erg veel zelfbeheersing. Want de VS en Israël zitten het zo wel uit te lokken.
Ja dat bedoel ik ook.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:56 schreef Weltschmerz het volgende:
CNN gunde Trump nog niet eens het overleven van een aanslag op zijn leven. Miezerig gedoe, niets van wat Trump doet mag een succesje zijn.
Daar maakt Trump het toch zelf naar? Bovendien aarzelt hijzelf ook niet om anderen publiekelijk af te zeiken als hij de kans krijgt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook.
Er is heus wel terechte kritiek maar het dom uitlachen van elk kuchje van deze man is zo goedkoop en dom geworden. Tenenkrommend.
Nee, maar dat dom uitlachen om alles kan ik nog slechter tegen dan het geblaat van Trump.quote:
De VS moest wel ingrijpen blijkbaar omdat Trump met zijn domme kop die prima werkende deal verbrak.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of geval 3, ze zijn bezig met een kernwapen, en dat is door alle acties van het westen nog steeds niet gelukt.
Ze staan nu voor een doorbraak en zullen het wapen gelijk gebruiken om miljoenen de dood in te jagen.
Totdat de VS ingreep met B-2’s en de ambities weer jaren vooruitschoof.
Zo kan ik ook lekker fantaseren.
Inderdaad. De deal werkte. Dat is een feit. Jij kan niet argumenteren dat het niet werkte.quote:
Die deal werkte niet prima. Dit is je recent ook al uitgelegd.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De VS moest wel ingrijpen blijkbaar omdat Trump met zijn domme kop die prima werkende deal verbrak.
Hoofd de van de geheime dienst van de VS zegt vervolgens dat Iran nog ver weg is van kernwapens en Trump luisterde niet, maar luisterde wel naar oorlogsmisdadiger en crimineel Netanahyu die al 10 jaar roept dat Iran morgen toch echt een kernwapen heeft.
Een clusterfuck is het. Maar dat krijg je met een idioot aan het roer
Neuh, dat legde je niet uit. Omdat jullie in een soort waanwereldje leven waarin je meningen van experts niet accepteert.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die deal werkte niet prima. Dit is je recent ook al uitgelegd.
Daarnaast is Netanyahu geen oorlogsmisdadiger noch crimineel.
Nee hoor, dat komt omdat ik mij baseer op feiten en jij op basis van politiek tribalisme.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Neuh, dat legde je niet uit. Omdat jullie in een soort waanwereldje leven waarin je meningen van experts niet accepteert.
En mede daarom zat Iran dus inmiddels ook al aan uranium dat tot 60% verrijkt was, dan is er weinig mee nodig om tot 90% te komen, wat nodig is voor de productie van kernwapens.quote:For 13 years, Iran agreed to eliminate its stockpile of medium-enriched uranium, cut its stockpile of low-enriched uranium by 98%, and reduce by about two-thirds the number of its gas centrifuges.
For 15 years, Iran agreed to enrich uranium only up to 3.67% and not to build heavy-water facilities.
For 10 years, uranium enrichment would be limited to a single facility using first-generation centrifuges. Other facilities would be converted to avoid proliferation risks.
Bron
En meerdere keren is jou uitgelegd dat zo'n deal gewoon wordt verlengdquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt omdat ik mij baseer op feiten en jij op basis van politiek tribalisme.
De deal met Iran zou slechts tijdelijke bescherming bieden na 10 tot 15 jaar zouden de restricties komen te vervallen. Ook had Iran telkens drie weken de tijd om zich 'voor te bereiden' om controles van het IAEA.
[..]
En mede daarom zat Iran dus inmiddels ook al aan uranium dat tot 60% verrijkt was, dan is er weinig mee nodig om tot 90% te komen, wat nodig is voor de productie van kernwapens.
Daarnaast heeft deze deal er ook voor gezorgd dat de economische sancties op het land (deels) werden opgeschort waarmee men vervolgens mogelijkheden had hun proxies zoals Hamas, Hezbollah en de Houthi's beter te financieren en bewapenen.
Niet iedereen gelooft al die propaganda klakkeloos.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die deal werkte niet prima. Dit is je recent ook al uitgelegd.
Daarnaast is Netanyahu geen oorlogsmisdadiger noch crimineel.
Hij had in 2015 er niet uit moeten stappen. En dan dit er achter. Ik begrijp ze in Iran volkomen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch mooi voor elkaar gekregen. Op naar de volgende blunder en leugen.
quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:56 schreef Weltschmerz het volgende:
CNN gunde Trump nog niet eens het overleven van een aanslag op zijn leven. Miezerig gedoe, niets van wat Trump doet mag een succesje zijn.
Dat is ook wel terecht. Feit blijft dat Iran volgens internationale regels uranium mag verrijken voor vreedzame doeleinden, en dat onder het NPV. Dat het land decennialang door bepaalde mogendheden geterroriseerd en aangevallen wordt kan het zich beter uit het verdrag terugtrekken en kernwapens maken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:12 schreef Chadi het volgende:
Iran op weg om er helemaal uit te stappen. Parlement heeft gestemd om de samenwerking met de atoomwaakhond te stoppen.
Je kunt een land dat dolgraag kernwapens wilt niet via tijdelijk verdragen (met dus de nodige hiaten) voorgoed aan de ketting leggen. Dat kan misschien een keer tijdelijk, maar het is onrealistisch te verwachten dit eeuwig vol te kunnen houden.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En meerdere keren is jou uitgelegd dat zo'n deal gewoon wordt verlengd
En meerdere keren is jou uitgelegd dat dat verrijken pas weer opstartte nadat Trump de deal verbrak
[ afbeelding ]
Maar blijf maar lekker double-downen
Ook dat is het ideologische tribalisme waar jij in vastgeroest zit.
En ook:quote:Two years later, the broader conclusion was added to the comprehensive JCPOA to create an incentive for Iran to fully cooperate with the IAEA. However, the agreement does not require Iran to have a broader conclusion for all sanctions to be lifted and for the Security Council to formally disengage from the Iran nuclear issue in 2025. Like any other state with a CSA, Iran can comply with its safeguards obligations without a broader conclusion. Indeed, currently fifty-five states have CSAs and APs without a broader conclusion,5 and these states are in compliance with their safeguards obligations. In Iran’s case, the value of the broader conclusion lies in providing more confidence in its peaceful-use commitment, because in principle, it would mean that the IAEA has enough information to determine that Iran is not concealing any nuclear material from inspectors.
...
The IAEA cannot give a broader conclusion without cooperation from the state subject to safeguards. Arguably, Iran’s full cooperation depends on its cost-benefit calculus and the perceived likelihood of the IAEA delivering a positive judgment. If Iran concludes that it will on balance benefit from the extra confidence expressed in its peaceful-use credentials, it might cooperate. If Iran concludes that the benefits are insignificant, or instead aims to conceal activities from the IAEA, it will not.
Bron
quote:Iran has consistently sought to hide its nuclear activities from the international community and repeatedly cheated on past nuclear agreements. Both the Natanz and Fordow enrichment plants were built covertly; Iran has razed and paved over a suspected nuclear testing site at Parchin rather than let inspectors visit it; and Iran continued its nuclear activities after telling the European Union it would suspend them in 2003 and failed to fully comply with the interim Joint Plan of Action that just expired. From the beginning of negotiations with Iran, it has been clear that a good deal would require not just constraining its nuclear program but also putting in place sufficient mechanisms to ensure that its compliance could be monitored and verified.
The final agreement announced on July 14, known as the Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA), does contain significant enhancements to the International Atomic Energy Agency’s (IAEA) current ability to monitor Iran’s nuclear facilities. The deal, President Obama told the nation, “is not built on trust, it is built on verification.”
Yet, one critical provision of the JCPOA puts unexpected limitations on inspectors’ access to certain facilities by requiring them to notify Iran first if they suspect a site might be being used for illicit nuclear activity and then undergoing a long process in order to gain entry to that site. This obstacle to inspections is worrying for several reasons:
• Iran could delay inspectors for as long as 54, not the commonly reported 24, days
• The burden of proof is on IAEA
• It chills intelligence sharing
• It discourages long shots
• It does not address a parallel enrichment program
• And it could allow for weaponization activities
...
Bron
Dus het pretenderen dat je een atoommacht hebt uitgeschakeld is een kuchjequote:Op woensdag 25 juni 2025 10:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook.
Er is heus wel terechte kritiek maar het dom uitlachen van elk kuchje van deze man is zo goedkoop en dom geworden. Tenenkrommend.
Was ik dat al eerder? Wat leuk. Ik ben al 10 keer FOK!er van het jaar geweest. Meest trrouwe FOK!er etc...........Ik ben er trots op. Verder nog iets ?quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:
We spreken bij deze af dat als je Trump nog zomaar belachelijk maakt om goed bedoelde acties en dat op een zielige manier met domme foto’s ed je een week de schlemiel van de week bent.
Dus TONG je bent weer eens de SCHLEMIEL VAN DE WEEK
Ik weet zo langzamerhand niet eens meer wie er goed en fout is; zoveel speelt er momenteel. Wel weet ik dat Trump altijd gouden bergen belooft en er niks van terecht maakt. Grote woorden over het optimaliseren van de economie en het beëindigen van oorlogen, maar ondertussen is de onrust op beide vlakken groter dan ooit.. en met name dat van de economie is 1 op 1 aan hem toe te dichten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, maar dat dom uitlachen om alles kan ik nog slechter tegen dan het geblaat van Trump.
Er is niks mis met het aanvallen van de Iraanse nucleaire hobby. Dezelfde soort mensen die Trump om alles uitlachen zijn ook van mening dat je Iran je gang maar moet laten gaan en “als je ze met rust laat doen ze vast niks fout mrt kernwapens”
Idioten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |