abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218059727
Pffff ik weet nu zeker dat ik een pepertje was vergeten uit de caponata te halen :%

Hopelijk lost de file snel op @AnneX
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:15:35 #177
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218060472
Hier staat de varkensherrie weer aan en is de shag en het bier voor de 16 en 17 jarigen weer uigerukt, want de buurman en buurvrouw zijn een avondje niet thuis.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218060754
Na meer dan 2 uur onderweg weer thuis.
Vanmiddag was de uitvaart van een goede vriendin in Hoofddorp.
“Für mich soll’s rote Rosen regnen…🎶” en haar zoon gooide twee bossen rode rozen over de kist.
Bij de nazit waren er meer dan 500 bitterballen van van Dobben voor het gezelschap.
Het gemis en het verdriet is groot.
Altijd knap hoe mensen in al hun verdriet nog kunnen spreken en verhalen met anecdotes en herinneringen.
pi_218060897
Gecondoleerd, @AnneX

En wat klote dat de terugreis dan zo loopt. Na zoiets wil je je terugtrekken en peinzen, lijkt me.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218061008
Ach @AnneX Wat @sigme zegt, na zo’n dag wil je niet in een file staan.
pi_218061093
AX :*
pi_218061129
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens groeten vanaf de bank in mijn perfecte overkapping in mijn perfecte tuin. Het is hier zo mooi en alles staat er prachtig bij. Ben zo trots O+

@:blues :*
Wat een zalig gevoel O+

Gaat wel weer beter.
Heb t idee (als dat al kan op je 66e) dat het iets hormonaal was/is.
Had ook weer eens ergens ter hoogte van baarmoeder zo'n pulserend pijntje.
Ik gooi t daar maar op :)
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 23:11:28 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218061145
Gecondoleerd @AnneX

@z80 heb jij ook een ketel met losse boiler voor warm water? Ik wil het (warm) water afsluiten, kan ik simpelweg hoofdkraan dichtdraaien en boiler leeg laten lopen door de kraan open te zetten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218062394
Goedemorgen :O
Vannacht om half 3 thuis en nu weer onderweg naar Maastricht.
Vandaag nog een iets langere dag en dan hopelijk zondag rond 22u thuis.
pi_218062541
Mogge!

Gefeliciteerd @LeeHarveyOswald *O*
pi_218062588
Pff wat een hobby @Sarabi denk aan de douche die je in het vooruitzicht hebt :D

Ik was vanochtend weer erg blij met het nieuwe dweilding. Gisteravond gleed een glas limonade uit m’n handen, niets stuk gelukkig maar die limonade lag overal, even opvegen was echt niet voldoende. En met dit weer droogt het ook lekker snel
pi_218062690
Mogge!

Ik liep deze ochtend een klein rondje (met Mooitje) en hoorde een mij onbekende vogel, dus even de vogelzangapp aangezet. Een Cetti's zanger.

Ik heb de app 10 minuten laten meeluisteren, dat leverde 16 verschillende vogelsoorten. En dan zag ik een stille eend (met 8 pulletjes) en een biddende torenvalk en uiteraard de ooievaars.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218062713
Ik had beloofd dat ik iets zou melden over Bonboon, voor de groengeïnteresseerden hier.

Ze hebben daar een vast menu, je kunt kiezen tussen 4 en 5 gangen. Met wijn- of theearrangement (of wat je los wil bestellen). Wij deden thee. 5 gangen thee, waarbij ik nu al kan verklappen dat 3 van de 5 bij de eerste proef een beetje yucky waren, maar bij het eten opeens heel lekker en een fijne aanvulling.

Dit aten we

Een amuse van engelenhaar met pistacheiets, pistachenoten en nog iets wat duizend lekkerder was dan het klonk.

Voorgerecht
Zucchini fritti – labneh – tomaat-, abrikoos- & chilijam – salade van verse tomaat & abrikoos – oregano & pijnboompitten

Bizar lekker. Een combinatie waar ik bepaald niet van zou denken dat het werkte maar het werkte.

Tussengerecht
Dolmades gevuld met gerookte venkel & rijst – ingemaakte citroen – ingelegde venkel – walnoot aïoli – geroosterde paprika – munt & dille

Vrij heftig rokerig, te heftig als je geen ingelegde venkel bij je dolmadehap at, wat moeilijke aïoli als je niet van walnoten houdt, maar alles in combinatie, m.n. dus met die ingelegde venkel, was ook weer helemaal fijn.

Tegen de tijd dat het hoofdgerecht kwam zaten we er een uur en drie kwartier. Gezien de kleine portie voor en tussen hadden we écht honger. Was wel teleurstellend wat toen op het volgende bord verscheen.

Hoofdgerecht
Swiss chard malfatti – gremolata-boter – gestoofde tuinbonen, kikkererwten & artisjok – gerookte chili-olie

Dit bord kwam op tafel met 3 van die bolletjes, kikkererwten for size. Zoals de bovenste oogt klopt beter dan de onderste. GEEN TUINBONEN }:| }:| }:|
Bolletjes nogal neutraal, om niet te zeggen smakeloos, maar de 'boter' en chili-olie waren lekker genoeg om ze redelijk te coaten en dan toch weer lekker te maken.
Wel bizar weinig. Kleinste hoofdgerecht dat ik ooit ergens at.

Pre-dessert
Poppy seed french toast – kersen & biet in zwarte knoflook- bietendressing – gefermenteerde cashewroom

Deze en het voorgerecht waren de lekkerste van de avond. Superknapperige (dwerg)wentelteef en die bietjes O+ O+
Gehalveerde kers ernaast, voor weer een indicatie van het formaat.

Nagerecht
Perzik sorbet – witte chocoladecrème – perzik, framboos & zuring – krokant tuile
Foto vergeten. Ja, gewoon lekker. Beter dan verwacht want ik hou niet zo van witte choco en deze smaakte toch wel prima.

En toen

Nog nooit gedaan of nodig gevonden.

195 euro (ex fooi) betaald voor 2 personen eten en drinken en we gingen allebei niet voldaan weg.
Zeker voor Mrs V is dat bizar, die heeft niet zoveel nodig.

Dus ik zou het zeker aanraden als je geld teveel hebt en de rest van de dag goed eet, maar als je meer gaat voor een goeie prijs-kwantiteit verhouding moet je dit zeker links laten liggen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218062717
Pfff
Ik was dus alleen van plan even een fotodump te doen en te klagen over de hoeveelheid.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218062862
T ziet er best mooi uit maar inderdaad wat een mini hoofdgerechtje. En het verkleurde muntblaadje vind ik ook raar in het geheel
pi_218063162
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik had beloofd dat ik iets zou melden over Bonboon, voor de groengeïnteresseerden hier.

Ze hebben daar een vast menu, je kunt kiezen tussen 4 en 5 gangen. Met wijn- of theearrangement (of wat je los wil bestellen). Wij deden thee. 5 gangen thee, waarbij ik nu al kan verklappen dat 3 van de 5 bij de eerste proef een beetje yucky waren, maar bij het eten opeens heel lekker en een fijne aanvulling.

Dit aten we

Een amuse van engelenhaar met pistacheiets, pistachenoten en nog iets wat duizend lekkerder was dan het klonk.

Voorgerecht
Zucchini fritti – labneh – tomaat-, abrikoos- & chilijam – salade van verse tomaat & abrikoos – oregano & pijnboompitten
[ afbeelding ]
Bizar lekker. Een combinatie waar ik bepaald niet van zou denken dat het werkte maar het werkte.

Tussengerecht
Dolmades gevuld met gerookte venkel & rijst – ingemaakte citroen – ingelegde venkel – walnoot aïoli – geroosterde paprika – munt & dille
[ afbeelding ]
Vrij heftig rokerig, te heftig als je geen ingelegde venkel bij je dolmadehap at, wat moeilijke aïoli als je niet van walnoten houdt, maar alles in combinatie, m.n. dus met die ingelegde venkel, was ook weer helemaal fijn.

Tegen de tijd dat het hoofdgerecht kwam zaten we er een uur en drie kwartier. Gezien de kleine portie voor en tussen hadden we écht honger. Was wel teleurstellend wat toen op het volgende bord verscheen.

Hoofdgerecht
Swiss chard malfatti – gremolata-boter – gestoofde tuinbonen, kikkererwten & artisjok – gerookte chili-olie
[ afbeelding ]
Dit bord kwam op tafel met 3 van die bolletjes, kikkererwten for size. Zoals de bovenste oogt klopt beter dan de onderste. GEEN TUINBONEN }:| }:| }:|
Bolletjes nogal neutraal, om niet te zeggen smakeloos, maar de 'boter' en chili-olie waren lekker genoeg om ze redelijk te coaten en dan toch weer lekker te maken.
Wel bizar weinig. Kleinste hoofdgerecht dat ik ooit ergens at.

Pre-dessert
Poppy seed french toast – kersen & biet in zwarte knoflook- bietendressing – gefermenteerde cashewroom
[ afbeelding ]
Deze en het voorgerecht waren de lekkerste van de avond. Superknapperige (dwerg)wentelteef en die bietjes O+ O+
Gehalveerde kers ernaast, voor weer een indicatie van het formaat.

Nagerecht
Perzik sorbet – witte chocoladecrème – perzik, framboos & zuring – krokant tuile
Foto vergeten. Ja, gewoon lekker. Beter dan verwacht want ik hou niet zo van witte choco en deze smaakte toch wel prima.

En toen
[ afbeelding ]
Nog nooit gedaan of nodig gevonden.

195 euro (ex fooi) betaald voor 2 personen eten en drinken en we gingen allebei niet voldaan weg.
Zeker voor Mrs V is dat bizar, die heeft niet zoveel nodig.

Dus ik zou het zeker aanraden als je geld teveel hebt en de rest van de dag goed eet, maar als je meer gaat voor een goeie prijs-kwantiteit verhouding moet je dit zeker links laten liggen.
Sjeesus :o
pi_218063173
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:04 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Ik liep deze ochtend een klein rondje (met Mooitje) en hoorde een mij onbekende vogel, dus even de vogelzangapp aangezet. Een Cetti's zanger.

Ik heb de app 10 minuten laten meeluisteren, dat leverde 16 verschillende vogelsoorten. En dan zag ik een stille eend (met 8 pulletjes) en een biddende torenvalk en uiteraard de ooievaars.
Vogeltje met een geweldige naam :D
Vogelgeluiden app O+ Zo determineerde ik op Zakynthos die groenlingen die elke ochtend in grote getale in de boom voor ons zaten. Ik zette eerst de app aan en geloofde niet dat het groenlingen waren, maar het klopte wel :)
pi_218063180
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Gefeliciteerd @:leeharveyoswald *O*
Dank! :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218063195
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dank! :)
Birthdayboy? Happy B J *G*
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:07:30 #195
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218063203
Ik at afgelopen week ook ergens waar het echt net aan genoeg was dankzij een supplement zoete aardappelfriet maar dat was echt een stuk meer dan dit. Een stuk goedkoper ook trouwens. Al ben ik wel jaloers op het pre-dessert :9

Ik doe even een bijlees met OUD-post terwijl ik scroll wie ook al weer wat zei over de BBQ meet.

@flipsen, supermarkt is hier echt goedkoper dan los naar de bakker, groenteboer, etc. Uitzondering is de Islamitische supermarkt maar daar is de kwaliteit vaak wel anders. Bijzonder dat dat bij jullie niet zo is eigenlijk. Je zou denken dat met het schaalvoordeel dat supermarkten hebben, ze overal wel goedkoper kunnen inkopen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:48 schreef Dr_Flash het volgende: Who are you to diss a brie he :P
Omdat niemand anders het deed, knal ik deze er nog even in wegens hihahumor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:19 schreef z80 het volgende: Planning augustus gaat niet door. Dan maar kijken voor een BBQ.
Had je weer vakantieplannen?

@Tele6, wat een gedoe zeg met dat vrijgezellenfeest. Het is vandaag toch? Sterkte/succes/veel plezier.

@Blues @MadMaster, zonde van jullie avond in Caprera. Ik heb nog gekeken of ze bij ons in de buurt spelen maar dat is niet het geval, anders had ik gelijk kaarten gekocht terwijl jullie avond nog moest beginnen.

@AnneX, balen dat het nog niet geweldig gaat met je. Geduld is een schone zaak ;( Zwaar ook om na zo'n uitvaart zo lang in de file te staan.

@Sarabi, jammer dat je er niet bij kunt zijn. Maar de vorige meet duurde tot 4.00 's nachts dus jullie kunnen misschien nog wel een biertje komen drinken na je festival hoor ;)

@vlindertje89, je vroeg hoe het leven zonder Piep is. Het is leeg en stil hier. Ze nam zo'n groot deel van het huis in beslag. Dat merken we nu pas. We hebben nog veel verdriet en dat komt er af en toe ineens uit. Afgelopen donderdag zag ik een paard in Archeon klungelen met zijn eten op dezelfde manier als Piep dat kon doen. Gelijk weer even tranen. Maar tegelijkertijd zijn we niet de hele dag emotioneel. 90% Van de dag is alles normaal en genieten we van de vakantie.

Het is een gekke vakantie eigenlijk. De eerste 6 dagen was het waken, zorgen, wachten op de dierenarts en vooral hopen dat er niets heel ernstigs zou gebeuren waardoor we naar de spoedarts moesten. Maar de laatste 1,5 week hebben we het toch leuk gehad. We zijn sowieso deze vakantie enorm opgeschoten met de tuin. Alles gaat op het gemak, dat is ook wel fijn. Qua uitjes hebben we Kinderdijk, Archeon, Woonboulevard Poortvliet, Maeslandtkering, Militair Museum, theater en drie keer uit eten gedaan.

Vlindertje, je wilde volgens mij nog een spoiler verwijderen.
Spoilers!
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:09:14 #196
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218063214
Gefeliciteerd voor @LeeHarveeOswald *O* *O* *O* *O* *O*
Spoilers!
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:09:51 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218063231
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Birthdayboy? Happy B J *G*
Dank!

quote:
17s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gefeliciteerd voor @:LeeHarveeOswald *O* *O* *O* *O* *O*
Dank!
pi_218063241
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:08 schreef Vanyel het volgende:
Bonboon,
Dat is echt niet oke. Doet een beetje denken aan de keer dat wij bij ferment gegeten hadden, al lag de prijs daar nog hoger en was het dessert ronduit smerig.
pi_218063331
@Lucky_Strike zo herkenbaar dat verdrietig om Piep. Er is van haar gehouden O+

Dat bord :D :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')