Dat zijn de aller armste die niet kunnen sparen, de rest van de arme mensen heeft potjes, de mensen die wel wat in de melk te brokkelen hebben sparen wel maar hebben geen potjes nodigquote:Op maandag 23 juni 2025 06:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat arme mensen meestal juist niet sparen
Bij de Raboquote:Op maandag 23 juni 2025 06:56 schreef roos94 het volgende:
Bij ING heet dat "spaardoelen".
Deze kun je gewoon kosteloos aanmaken op je bankaccount en op die manier kun je makkelijk je geld verdelen zonder gedoe of dat het vast staat.
Ik heb de volgende spaarpotjes:
Spaarpotje - voor van alles en nog wat. Leuke dingen en wat noodzakelijk gedoe. Deze fluctueert het meeste.
Emergency - een vast bedrag waar ik in feite nooit aan wil zitten.
dochter - spreekt voor zich, sparen voor mn kind.
Overig - geld wat ik binnenkort moet uitgeven aan iets en waar ik dus niet aan kan zitten.
Dus alles komt gewoon binnen op je lopende rekeningen en dat laat je daar gewoon allemaal staan? Ik kan me daar niets bij voorstellen eigenlijk.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:33 schreef Farenji het volgende:
Nee, nooit gedaan. Ik zie zo ook wel wat ik op mijn rekeningen heb staan en ik heb niet echt behoefte om dat helemaal op te splitsen.
Ik heb een bankrekening en een spaarrekening. Alles wat ik aan eind van de maand over hou gaat naar spaarrekening, of in de pensioenpot (beleggingen). Andersom, als ik geld nodig heb voor vakantie of dure/onvoorziene aankopen gaat het van spaar naar betaalrekening. Verder weet ik precies wat er bij komt en af gaat, ik heb echt niet nog aparte potjes nodig.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus alles komt gewoon binnen op je lopende rekeningen en dat laat je daar gewoon allemaal staan? Ik kan me daar niets bij voorstellen eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |