Weldenkende en moreel functionerende mensen willen vrede en een eind aan genocidd.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Weldenkende en moreel functionerende mensen stemmen per definitie niet voor zo'n motie, het is dan ook bijzonder dat dit wél op grote schaal is gedaan door de politici van een aantal partijen.
Die miljoenen vrouwen, homo's, christenen en andersdenkenden in het M.O. kiezen er inderdaad voor, onderdrukt te worden.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Weldenkende en moreel functionerende mensen willen vrede en een eind aan genocidd.
Zijn niet blij met geweld en genocide. Zoals de rechtse groep op FOK!.
Vinden ook niet dat Westerse landen zoals de VS en terroristische M-O landen zoals Israël zelf mogen bepalen hoe andere landen leven.
Als je continue bedreigd wordt door een land, bestuurt door doorgeslagen religieidiots, dan mag, nee móét je wel ff gaan bepalen wie de baas is...quote:Op maandag 23 juni 2025 09:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Weldenkende en moreel functionerende mensen willen vrede en een eind aan genocidd.
Zijn niet blij met geweld en genocide. Zoals de rechtse groep op FOK!.
Vinden ook niet dat Westerse landen zoals de VS en terroristische M-O landen zoals Israël zelf mogen bepalen hoe andere landen leven.
Mogen? Nee, moeten! Als straf! Want er is verkeerd gestemd.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:41 schreef Toine51 het volgende:
En die mogen van de PvdA gewoon vrezen voor hun leven...
Echt he, dat enge cultische en collectieve denken...quote:Op maandag 23 juni 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mogen? Nee, moeten! Als straf! Want er is verkeerd gestemd.
Men ziet het ongetwijfeld zelf nog niet, maar dit is wel een gebruikelijk traject waarmee je jezelf op termijn om zeep helpt. Je laten kapen door dogma's, alle andersdenkenden wegjagen, elkaar bevestigen in het gelijk. Vroeg of laat blijkt dat een aanzienlijk deel van de buitenwereld je ideeen niet deelt, en dan volgt de aftakeling en verbazing daarover.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:39 schreef mackinac het volgende:
Gerdi Verbeet verlaat de PvdA
Dat was te verwachten. Wel vreemd om te zien hoe Timmermans de gehele sociaaldemocratie in Nederland aan het slopen is.
Op rechts heb je ook weinig keuze voor het stemvee.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt he, dat enge cultische en collectieve denken...
Op links is er voor echt linkse mensen weinig meer over.
Het simplisme in jouw post is echt mind blowing....quote:Op maandag 23 juni 2025 09:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die miljoenen vrouwen, homo's, christenen en andersdenkenden in het M.O. kiezen er inderdaad voor, onderdrukt te worden.
En 'weldenkende' mensen accepteren die onderdrukking.
Het simplisme van je posts... mijn goedheid.
En andersom is er ook constante bedreiging, dus dat maakt het gelijk.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:41 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als je continue bedreigd wordt door een land, bestuurt door doorgeslagen religieidiots, dan mag, nee móét je wel ff gaan bepalen wie de baas is...
Ah ja, wanneer er een onderdrukkende regering is: emigreer gewoon...quote:Op maandag 23 juni 2025 12:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het simplisme in jouw post is echt mind blowing....
Buiten dat die mensen zouden kunnen emigreren (ook al haten veel Nederlanders elke buitenlander).
Is het alsnog niet aan ons in het Westen om te bepalen wat ''normaal'' is in een ander land.
Voor veel van de mensen in zuid-Amerika, Afrika en Azie is onze levensstijl heel raar.
Volgens jou hebben die mensen dus recht op het platgooien van het hele Westen.
Zij kunnen niet gaan ingrijpen in ons leven, net als wij niet kunnen bepalen hoe een ander leeft.
En weer ga je niet inhoudelijk in op wat ik zeg. Dat is toch wel pijnlijk aan het worden.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah ja, wanneer er een onderdrukkende regering is: emigreer gewoon...
Over simplisme gesproken.
Jij hebt daarnaast wel het recht om van alles over Israël te roeptoeteren, natuurlijk.
Als ik het over je emigreren standpunt heb, ga ik dus op de inhoud in.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En weer ga je niet inhoudelijk in op wat ik zeg. Dat is toch wel pijnlijk aan het worden.
Ik geef alleen aan dat emigreren een optie is.
Wie zegt dat je niets over walgelijke landen als Israel, Rusland of N-K mag zeggen?
Of wie zegt dat je het niet oneens mag zijn met hoe een land als Iran bestuurd wordt?
Niemand zegt dat. Ik ben het ook niet eens met de Islam. Maar geeft mij dat het recht om bommen op Iran af te gaan sturen en alles gewoon lekker plat te gooien? Of hun religie af te pakken?
Nee, natuurlijk niet.
Dat laatste is echt niet de reden hoor...quote:Op maandag 23 juni 2025 12:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En andersom is er ook constante bedreiging, dus dat maakt het gelijk.
Zoals ik al gezegd heb sta ik absoluut niet achter Iran en zijn veel dingen die daar gebeuren gewoon te gek voor woorden.
Maar mogen wij onze Westerse denkwijze gaan opdringen op Israel? Op Iran? Op welk land in zuid-Amerika, Afrika of Azie dan ook.
Nee, natuurlijk niet. Israel blijft een knettergek agressief en gewelddadig land.
Iran net zo, buiten dat die geen expansiedrift hebben, maar dan met een manier van leven wat voor ons knettergek is.
En zo kan je 90% van de landen in de wereld wel af gaan.
Het is niet aan ons om te bepalen dat de Islam fout is. Of het hindoeism. Of wat ook.
Dat is terug gaan naar de kruistochten, die heel fout waren.
Wat een onzin..quote:Op maandag 23 juni 2025 12:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Buiten dat die mensen zouden kunnen emigreren (ook al haten veel Nederlanders elke buitenlander).
Is het alsnog niet aan ons in het Westen om te bepalen wat ''normaal'' is in een ander land.
Voor veel van de mensen in zuid-Amerika, Afrika en Azie is onze levensstijl heel raar.
Zij kunnen niet gaan ingrijpen in ons leven, net als wij niet kunnen bepalen hoe een ander leeft.
Het is alleen niet standhoudend aangezien je de rest van de post die er ook betrekking ook hebben negeerd....quote:Op maandag 23 juni 2025 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik het over je emigreren standpunt heb, ga ik dus op de inhoud in.
Het is volstrekt bizar om dat als argument aan te voeren als mensen niet onderdrukt willen worden. Want natuurlijk heeft iedereen de middelen om te emigreren en de kennis en know how om elders iets op te bouwn.
Wij steunen ook terroristen, genaamd Israel.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat laatste is echt niet de reden hoor...
Iran heeft 1 doel,Israël vernietigen.
Het steunt terroristische organisaties, zoals Hamas, Hezbollah, Hutti-rebellen.
Zolang ze dat middeleeuws gedachtegoed in Iran houden, boeit geen land hun...
Kijk maar eens rond op FOK! qua reacties. Hoeveel mensen nog steeds achter Israel staan puur omdat ze moslims aanvallen.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:33 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een onzin..
Hoe kom je daarbij?
Heb je daar bewijs voor, behalve je grote zuigduim?
Doe eens niet zo dom.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:36 schreef bianconeri het volgende:
Wij steunen ook terroristen, genaamd Israel.
Echt,wat een bekrompen wereldbeeld heb jij zeg...quote:Op maandag 23 juni 2025 12:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wij steunen ook terroristen, genaamd Israel.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Niemand geeft om Iran, true. Wat kan ons het daar boeien?
Maar dat geeft alsnog 0,0 recht om in te grijpen en regime changes te willen.
[..]
Kijk maar eens rond op FOK! qua reacties. Hoeveel mensen nog steeds achter Israel staan puur omdat ze moslims aanvallen.
Nee, FOK! is (gelukkig) geen goed beeld van Nederland(ers). Echter het toont wel veel.
Nee, want ik heb dat niet nodig.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt,wat een bekrompen wereldbeeld heb jij zeg...
Wel eens hulp overwogen?
Ik ben realistisch.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, want ik heb dat niet nodig.
Jij wel zeker? Voor je pro-geweld standpunten.
Hij moet haast wel een slechte act zijn.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt,wat een bekrompen wereldbeeld heb jij zeg...
Wel eens hulp overwogen?
Het vreemde is dat het gaat over een welbeschouwd irrelevant standpunt. Nederland heeft nul invloed op het conflict tussen Israel en de Palestijnen.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Men ziet het ongetwijfeld zelf nog niet, maar dit is wel een gebruikelijk traject waarmee je jezelf op termijn om zeep helpt. Je laten kapen door dogma's, alle andersdenkenden wegjagen, elkaar bevestigen in het gelijk. Vroeg of laat blijkt dat een aanzienlijk deel van de buitenwereld je ideeen niet deelt, en dan volgt de aftakeling en verbazing daarover.
quote:Op maandag 23 juni 2025 12:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
quote:Buiten dat die mensen zouden kunnen emigreren (ook al haten veel Nederlanders elke buitenlander).
Kom op zegquote:Voor veel van de mensen in zuid-Amerika, Afrika en Azie is onze levensstijl heel raar.
Dit doet me aan The Verve denken (en nee, niet bitter sweet symphony).quote:Op maandag 23 juni 2025 09:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als jij denkt dat eigen rechtertje spelen goed is.....
Man wat is dat een recept voor disaster.
Wij vinden Rusland slecht. Ok, plat gooien.
Wij vinden N-K slecht. 1 bom en klaar.
Wij vinden elk islamitisch land slecht. Bom op allen.
Andersom...
Zij vinden onze moraal slecht. Dat geeft ze het recht om elk Westers land te bombarderen.
Etc etc etc.
Ik vind dit oprecht jammer van een partij die economisch wel de vinger op de zere plek durft te leggen met betrekking tot de immense vermogensongelijkheid in dit land.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Men ziet het ongetwijfeld zelf nog niet, maar dit is wel een gebruikelijk traject waarmee je jezelf op termijn om zeep helpt. Je laten kapen door dogma's, alle andersdenkenden wegjagen, elkaar bevestigen in het gelijk. Vroeg of laat blijkt dat een aanzienlijk deel van de buitenwereld je ideeen niet deelt, en dan volgt de aftakeling en verbazing daarover.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |