Er spelen verschillende zaken als je percentages gaat vergelijken. Nederland geeft bijvoorbeeld 0.2% punt van de 2% uit aan pensioenen. In andere landen is dat een stuk lager, geen idee wat het percentage is in de VS. Daarnaast tellen, zoals jij ook aangeeft, sommige landen bepaalde bedragen mee die andere landen weer niet meetellen. Percentages vergelijken is dus appels en peren. Je moet naar slagkracht kijken en dat is in de VS gewoon hoger want zij hebben schaalvergroting.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 05:45 schreef raptorix het volgende:
Buiten die 3.4 procent gaat in de VS heel veel geld van Defensie naar Pensioenen, Studiebeurzen invalide uitkeringen en schuldafbetalingen.
Soms zie ik al snel hoe een discussie gaat verlopen, Femke, Frans en persoonlijke aanvallen plus vragen om je post te verduidelijken. Bierkaai...............quote:
En Israel, zoals nu.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is allemaal Amerika die weer zich in een of ander conflict stort en de rest met zich mee trekt,
Maar desalniettemin heeft Amerika nog steeds het sterkste leger ter wereld.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ik aangeef dat van die 3.4 procent ook nog een groot deel naar niet defensie gaat, dus dat het eigenlijk nog minder is als wat Trump zegt. Vervolgens ga jij mij als een Trump fan wegzetten, echt zelden zo een pannenkoek gezien. Vervolgens begin je over ontwikkelingssamenwerking, waarbij ik je bijval geef, dat veel geld daarvan gaat naar indirect zaken zoals voorlichting.
Vervolgens ga je mij aanvallen, terwijl ik alleen maar je mening steun, man man man.
Ik zou liever zien dat er een concrete berekening wordt gemaakt wat nodig is om de zaken in te halen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:03 schreef Joppiez het volgende:
Laten we de navo norm gewoon 2-3% houden. Was het idee achter de 5% niet dat het uiteindelijk een win is als je landen zo ver krijgt zich aan de helft ervan te houden?
Ik heb het een tijdje terug opgezocht, uit mijn hoofd zo een 70 procent.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 07:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oke. Hoeveel procent gaat dan wel naar defensie?
Ja dat wilde ik ook aangeven, net zoals dat Nederland heel veel geld van de Deltawerken terugverdient heeft met de kennis die we verkopen in het buitenland.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er spelen verschillende zaken als je percentages gaat vergelijken. Nederland geeft bijvoorbeeld 0.2% punt van de 2% uit aan pensioenen. In andere landen is dat een stuk lager, geen idee wat het percentage is in de VS. Daarnaast tellen, zoals jij ook aangeeft, sommige landen bepaalde bedragen mee die andere landen weer niet meetellen. Percentages vergelijken is dus appels en peren. Je moet naar slagkracht kijken en dat is in de VS gewoon hoger want zij hebben schaalvergroting.
Daarnaast is het aller belangrijkste, zeker voor de VS maar ook voor Frankrijk en in mindere mate Duitsland, dat al hun defensiegeld binnenlands wordt uitgegeven. En met die uitgaven wordt de export gesimuleerd waardoor je in theorie zelfs geld kan verdienen ondanks dat je 3.4% uitgeeft! In landen zoals Nederland, Denemarken, België etc is dat niet het geval en daardoor zijn wij veel duurder uit.
Oftewel, percentages vergelijken kan maar tot bepaalde hoogte en dan alsnog zijn dat niet per se werkelijke uitgaven.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik verwijt niks, ik vraag alleen. Meneer had prima met 'nee' kunnen antwoorden.
[..]
zie boven
Jullie zouden een keer op cursus begrijpend lezen moeten.
Voor de goede orde: jij bent degene die een argumentum ad hominem bezigt...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 05:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Hey een persoonlijke aanval. Typisch voor Trump fans dit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |