Serieus, ik snap het even niet meer. Ik werk al 15 jaar op deze afdeling. Altijd op tijd, altijd vriendelijk, altijd extra frikandel als iemand jarig is. En dan heb je één stagiaire (18, volwassen dus volgens de kieswet) die je na werktijd naar huis brengt, puur collegiaal, en BOEM: ineens ben je het middelpunt van een roofdierensymposium met croissants.
Ik werk dus al een tijdje op een kantoor waar iedereen denkt dat ze grappiger zijn dan ze zijn. Behalve m’n homeboy, die snapt tenminste nog hoe je samen naar het urinoir gaat zonder elkaar raar aan te kijken. En ja, ik app soms wat dames ’s avonds. Dat heet netwerken, boomerstijl.
Er is dus nu een hele rel ontstaan omdat ik laatst met een stagiaire op pad was (ze wilde mee, ik had haar drie keer gezegd dat het saai zou worden), en toen we terugreden en ik een hand op haar knie legde (WAT volgens mij gewoon een standaardchauffeursreflex is) kreeg ik geen nee te horen. Dus ik dacht: nou, misschien staat ze open voor een volwassen man met bierbuik, ervaring en een Peugeot 308.
Dus later, andere gelegenheid, ik probeer haar voorzichtig te kussen. Niet eens tong, gewoon een soort lipsuggestie. Afwijzing? Oké, kan gebeuren. Ik ben geen monster. Dacht ik.
Maar blijkbaar heeft ze het gedeeld, want nu is de hele afdeling in crisismodus. HR erbij, teammeeting met woorden als “machtsverhoudingen”, “grensoverschrijdend gedrag” en “je bent 49 en zij heeft nog een ov-kaart”.
En het ergste? M’n homeboy, m’n ride-or-die, m’n urinoirmaatje… die gast kijkt me niet meer aan. Terwijl we jarenlang één deodorant hebben gedeeld en samen op die kerstborrel een hele fles Safari hebben leeggehaald. Hij behandelt me nu alsof ik z’n pauw heb aangerand.
Iedereen op werk doet ineens alsof ze morele engelen zijn, terwijl ik diezelfde gasten op vrijmibo’s dingen heb horen zeggen die niet eens gezegd zouden mogen worden.
Klacht: Je mag dus blijkbaar niet meer op basis van lichaamstaal, jarenlange ervaring en een vleugje hoop inschatten of iemand openstaat voor een kantoorkus. Alles moet nu via consentformulieren en PowerPointpresentaties.
PS: Als hier nog dames zitten die wél een man waarderen die z’n hart volgt, z’n AXE goed doseert en zijn stagiaires veilig thuisbrengt: ik ben single op woensdag- en zaterdagavond.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet