Wat doe je zuur?quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:17 schreef augurk2025 het volgende:
Volwassen mensen die vuurwerk afsteken
Vuurwerktokkie gespotquote:
Nu is controle opeens wel goed en 'werkt het' he.quote:Op woensdag 18 juni 2025 02:18 schreef Hathor het volgende:
En zo los je dat probleem dus op, grenscontrole. En een beetje Europese samenwerking ook nog. Ik heb in principe niks tegen vuurwerk, maar vuurwerk van deze categorie wordt gewoon misbruikt voor criminele doeleinden.
Ik ? Vuurwerk afsteken?quote:Op woensdag 18 juni 2025 01:55 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Vuurwerktokkie gespot
"mijn hobby is vuurwerk"x miljoenmijlard
Edit: Gewoon opflikkeren met je vuurwerk. Whyy?? lndien je nog denkt geesten te verjagen etc, dan zou ik me maar meer zorgen gaan maken over je zusje, cq. moeder.![]()
quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:10 schreef gwn_een_user het volgende:
één vonkje en kaboem. niet bepaald veilig dit
Sowieso is het belachelijk dat ze na volgend jaar het vuurwerk willen gaan verbieden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:49 schreef Gunner het volgende:
Ja laten we de vuurwerk discussie al in juni starten
Dit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:32 schreef SuperNeger het volgende:
Oja en voor we beginnen even een herinnering:
- "Illegaal" vuurwerk is al verboden.
- Vuurwerk afsteken buiten 31 december 18:00 en 1 januari 02:00 is al verboden.
- Het vuurwerk is niet het probleem, bepaalde bevolkingsgroepen die schijt hebben aan de wetten, regels, burgers, gemeentes, overheid en hulverleners zijn het probleem.
- Bepaalde bevolkingsgroepen die elke mogelijkheid aangrijpen om schade en overlast te veroorzaken zijn het probleem.
- Het vuurwerk is niet het probleem, de linkse overheid die weigert dit soort overlastgevers aan te pakken en daardoor de gewone brave burger straffen zijn het probleem.
- Er is geen enkel land in de wereld waar je dit soort problemen ervaart. Alleen in Nederland omdat wij te vol zitten en teveel van bepaalde bevolkingsgroepen hebben die overlast veroorzaken.
- Opzettelijk een stuk vuurwerk naar een agent of welke andere hulpverlener dan ook zal moeten worden gezien als een aanslag met dodelijk wapen en een agent zal in dit geval verplicht moeten zijn om zijn vuurwapen te trekken en op deze persoon te schieten, met scherp graag, want daar betalen wij belastingbetalers voor.
Moet je eens in Amerika proberen een cobra naar de politie gooien kijken wat ze daar met je doen.
Als mensen het gewoon zo gaan zien dan zou je in principe elk stuk vuurwerk legaal kunnen maken dus ook gewoon cobras.
Maar nee er is een gebrek aan handhaving van een overschot van overlastplegers uit bepaalde bevolkingsgroepen en daarom gaan we het legale siervuurwerk dat maar 8 uurtjes per jaar mag verbieden ja want de brave burger naaien die 8 uurtjes per jaar zijn traditie wil vieren dat gaat alles oplossen vanaf nu.
Inderdaad, maar de wegkijkers en goedpraters blijven volhouden dat dit een 'hobby' is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 02:18 schreef Hathor het volgende:
En zo los je dat probleem dus op, grenscontrole. En een beetje Europese samenwerking ook nog. Ik heb in principe niks tegen vuurwerk, maar vuurwerk van deze categorie wordt gewoon misbruikt voor criminele doeleinden.
dit 2quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:32 schreef SuperNeger het volgende:
- Het vuurwerk is niet het probleem, bepaalde bevolkingsgroepen die schijt hebben aan de wetten, regels, burgers, gemeentes, overheid en hulverleners zijn het probleem.
- Bepaalde bevolkingsgroepen die elke mogelijkheid aangrijpen om schade en overlast te veroorzaken zijn het probleem.
- Het vuurwerk is niet het probleem, de linkse overheid die weigert dit soort overlastgevers aan te pakken en daardoor de gewone brave burger straffen zijn het probleem.
- Er is geen enkel land in de wereld waar je dit soort problemen ervaart. Alleen in Nederland omdat wij te vol zitten en teveel van bepaalde bevolkingsgroepen hebben die overlast veroorzaken.
- Opzettelijk een stuk vuurwerk naar een agent of welke andere hulpverlener dan ook zal moeten worden gezien als een aanslag met dodelijk wapen en een agent zal in dit geval verplicht moeten zijn om zijn vuurwapen te trekken en op deze persoon te schieten, met scherp graag, want daar betalen wij belastingbetalers voor.
Moet je eens in Amerika proberen een cobra naar de politie gooien kijken wat ze daar met je doen.
Als mensen het gewoon zo gaan zien dan zou je in principe elk stuk vuurwerk legaal kunnen maken dus ook gewoon cobras.
Maar nee er is een gebrek aan handhaving van een overschot van overlastplegers uit bepaalde bevolkingsgroepen en daarom gaan we het legale siervuurwerk dat maar 8 uurtjes per jaar mag verbieden ja want de brave burger naaien die 8 uurtjes per jaar zijn traditie wil vieren dat gaat alles oplossen vanaf nu.
Ik zal straks niet meer om 12:00 mijn 4 mooie Sierpotjes af kunnen steken in 15 minuten wat ik jaarlijks doe.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:32 schreef SuperNeger het volgende:
Totdat de politie met scherp op je gaat schieten. Dan zal het snel afgelopen zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik zal straks niet meer om 12:00 mijn 4 mooie Sierpotjes af kunnen steken in 15 minuten wat ik jaarlijks doe.
Maar Politie zal nog steeds bekogeld gaan worden met Cobra's
Hoe wil je al die tokkies die niet normaal met vuurwerk om kunnen gaan aanpakken?quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Sowieso is het belachelijk dat ze na volgend jaar het vuurwerk willen gaan verbieden.
Puur omdat er een gedragsprobleem is met bepaalde bevolkingsgroepen in dit land.
Er is geen enkel ander land op de wereld waar je vuurwerkoverlast hebt.
Maar in plaats van het probleem aanpakken bij de oorzaak....
Binnenkort ook keukenmessenverbod, bakstenenverbod, voetbalverbod en snelle auto verbod.
Hoe wil je tokkies die niet normaal hun geld pinnen maar geldautomaten opblazen aanpakken?quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe wil je al die tokkies die niet normaal met vuurwerk om kunnen gaan aanpakken?
Je hebt gelijk. Het is overduidelijk symptoombestrijding.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Sowieso is het belachelijk dat ze na volgend jaar het vuurwerk willen gaan verbieden.
Puur omdat er een gedragsprobleem is met bepaalde bevolkingsgroepen in dit land.
Er is geen enkel ander land op de wereld waar je vuurwerkoverlast hebt.
Maar in plaats van het probleem aanpakken bij de oorzaak....
Binnenkort ook keukenmessenverbod, bakstenenverbod, voetbalverbod en snelle auto verbod.
Een wedervraag stellen is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:33 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoe wil je tokkies die niet normaal hun geld pinnen maar geldautomaten opblazen aanpakken?
Nouja beter idee dan elke Jan 2 weken er boos over doen. En dan weer 11 maanden niks veranderen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:49 schreef Gunner het volgende:
Ja laten we de vuurwerk discussie al in juni starten
Laatst een paar nieuwe schilmesjes gehaald. Bij de zelfscankassa moest ik wachten op een medewerker voor een leeftijdscheck. Hardop gelachenquote:
Jouw vraag is dan ook gewoon dom. Hoe pak je criminelen aan?quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een wedervraag stellen is geen antwoord op mijn vraag.
Als het een domme vraag is dan kun je er vast wel een antwoord op geven zonder erom heen te draaien. Dus vertel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Jouw vraag is dan ook gewoon dom. Hoe pak je criminelen aan?
Je vraag is hoe pak je mensen aan die zich niet aan de wet houden. Daar is politie voor. Hoe pak je mensen aan die te hard rijden? Hoe pak je mensen aan die mensen neersteken?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als het een domme vraag is dan kun je er vast wel een antwoord op geven zonder erom heen te draaien. Dus vertel.
De verkoop en het bezit van zwaar vuurwerk op EU-breed niveau verbieden zou al een aardig begin zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:33 schreef SuperNeger het volgende:
Hoe wil je tokkies die niet normaal hun geld pinnen maar geldautomaten opblazen aanpakken?
Er is bij lange na niet genoeg handhavingscapaciteit daarvoor. En even een blik van tienduizenden agenten opentrekken die op oudjaarsdag preventief gaan patrouilleren en fouilleren in de probleemwijken lijkt mij ook niet bepaald realistisch.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:04 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je vraag is hoe pak je mensen aan die zich niet aan de wet houden. Daar is politie voor. Hoe pak je mensen aan die te hard rijden? Hoe pak je mensen aan die mensen neersteken?
Waarom zou het voor vuurwerk anders zijn?
Ja zo zijn er zoveel hobby's.. Is het zo raar dat mensen kunnen genieten van allerlei spectaculaire lichteffecten?quote:Op woensdag 18 juni 2025 01:55 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Vuurwerktokkie gespot
"mijn hobby is vuurwerk"x miljoenmijlard
Edit: Gewoon opflikkeren met je vuurwerk. Whyy?? lndien je nog denkt geesten te verjagen etc, dan zou ik me maar meer zorgen gaan maken over je zusje, cq. moeder.![]()
Vuurwapens zijn in de meeste landen ook al verboden en daar komen mensen nog steeds aan. Idem ditto met drugs. Er is vraag en aanbod. Probleem is en blijft nog steeds gewoon de gebruiker.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:12 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
De verkoop en het bezit van zwaar vuurwerk op EU-breed niveau verbieden zou al een aardig begin zijn.
"Populistisch" mensen die dat woord gebruiken zijn niet serieus te nemen. Sowieso ben je gewoon compleet blind en wereldvreemd als je voor een vuurwerkverbod bent of denkt dat dit ervoor gaat zorgen dat er geen overlast meer is. De mensen die dit roepen zijn allemaal van die linkse gekken die compleet weg staan van de realiteit en totaal niet logisch kunnen redeneren of waarnemen, die weg-met-ons mensen die ook het hardst stonden te roepen om zwarte piet te verbieden of dat je geen vrolijk kerstfeest maar fijne feestdagen moet zeggen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is bij lange na niet genoeg handhavingscapaciteit daarvoor. En even een blik van tienduizenden agenten opentrekken die op oudjaarsdag preventief gaan patrouilleren en fouilleren in de probleemwijken lijkt mij ook niet bepaald realistisch.
Dus jouw populistisch geroep om hard aanpakken loopt al snel aan tegen de werkelijkheid.
Iets roepen dat lekker bekt maar totaal niet realistisch is is ook populistisch. Waarom triggert dat woord jou zo?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:16 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
"Populistisch" mensen die dat woord gebruiken zijn niet serieus te nemen. Sowieso ben je gewoon compleet blind en wereldvreemd als je voor een vuurwerkverbod bent of denkt dat dit ervoor gaat zorgen dat er geen overlast meer is. De mensen die dit roepen zijn allemaal van die linkse gekken die compleet weg staan van de realiteit en totaal niet logisch kunnen redeneren of waarnemen, die weg-met-ons mensen die ook het hardst stonden te roepen om zwarte piet te verbieden of dat je geen vrolijk kerstfeest maar fijne feestdagen moet zeggen.
Lekker de brave Nederlandse families straffen die hun traditie vieren, 8 uurtjes per jaar, want je zou maar eens echte straffen opleggen aan bepaalde bevolkingsgroepen die zich keer op keer weer weten te misdragen.
Dus omdat er een probleem is in bepaalde wijken gaan we alle Nederlanders straffen en nog meer tradities kapot maken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Iets roepen dat lekker bekt maar totaal niet realistisch is is ook populistisch. Waarom triggert dat woord jou zo?
Dat je er verder totaal niet inhoudelijk op ingaat zegt ook wel weer genoeg. Je begint over allerlei niet relevante dingen bij en lijkt ook niet te snappen dat de strafmaat het probleem niet is maar de pakkans door het gebrek aan handhaving door capaciteitsproblemen. Dat zorgt ervoor dat steeds meer politieagenten de oudjaarsdienst proberen te ontwijken
https://www.politiebond.n(...)sdiensten-ontwijken/
Joh, echt? Helemaal uitbannen lukt nooit. Maar een landelijk verbod helpt ook niet echt als je het in de rest van Europa gewoon in de winkel kan kopen. Als je het wil verbieden moet je dat op Europees niveau doen. En nee, ook dat lost niet alle problemen op, maar het maakt het allemaal wel een stuk moeilijker voor de gemiddelde tokkie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:15 schreef SuperNeger het volgende:
Vuurwapens zijn in de meeste landen ook al verboden en daar komen mensen nog steeds aan. Idem ditto met drugs. Er is vraag en aanbod. Probleem is en blijft nog steeds gewoon de gebruiker.
Zo jammer dat in 2025 mensen nog steeds niet de intelligentie hebben om dit nou eens eindelijk in te zien.
Vuurwerk afsteken is een geluidsoverlast gevende en ouderwetse traditie, dat past niet meer in de huidige tijd, ook al zijn de ouderwetse populisten nog steeds van mening dat vuurwerk afsteken wel mag.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:24 schreef SuperNeger het volgende:
Dus omdat er een probleem is in bepaalde wijken gaan we alle Nederlanders straffen en nog meer tradities kapot maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |