tractivequote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:08 schreef StevenHyde het volgende:
Weet niet of dit het juiste forum deel is om deze vraag te stellen. Maar mijn vader is dementerende en over een tijdje alleen omdat mijn moeder gaat overleiden. We willen hem graag een kans geven om met onze hulp (en wat zorg) te proberen of hij thuis kan blijven wonen.
Maargoed, ik ben hierom eigenlijk opzoek naar een tracker voor op zijn fiets. Hij heeft wel een telefoon, maar die neemt hij vaak niet mee en als hij uit huis gaat, dan is het altijd met de fiets. Graag zou ik dus kunnen zien waar hij is als ik hem in de toekomst niet thuis aantref. Naast dementerend is mijn vader ook nog paranoïde, dus ik zoek eigenlijk een tracker die klein is en niet in het zicht. Als ik met hem bespreek dat ik zo'n tracker op de fiets wil doen, dan vindt hij het wel goed. Maar ik verwacht dat als ik er een op zijn fiets doe die erg opvalt dat hij het misschien toch vergeet waarvoor dat is en het eraf haalt.
Dus lang verhaal kort: Heeft iemand goede ervaringen met gps tracker voor op de fiets, waar je dan via je mobiel kunt checken waar de fiets zich bevind. En is deze ook nog makkelijk te monteren en niet te opvallend. Alvast bedankt
Ik zou het zoveel mogelijk bespreekbaar maken, vooral ook omdat zo'n compacte tracker een korte accuduur zal hebben. Dus m.a.w. iemand zal zeer waarschijnlijk moeten helpen bij het opladen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:30 schreef StevenHyde het volgende:
Nee liever een GPS tracker idd.
Ja ik heb het al met hem erover gehad. En zal het met hem erbij op de fiets doen. Maar het zou wel fijn zijn dat het geen ding is dat enorm opvalt, zodat als hij even niet meer weet wat het is het ding eraf gaat halen.
Da's wel een dingetje @TS elke tracker verbruikt stroom en als-ie 24/7 aan moet staan (jij weet immers niet wanneer je pa op de fiets klimt) dan zul je na een paar dagen, max een week, de tracker moeten opladen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een tractive voor mijn hond, maar de accu gaat daar niet lang mee.
Redelijk standaard?quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:57 schreef Iceage het volgende:
Daar hebben ze een gps tracker in zijn rollator geplaatst. Doen ze redelijk standaard.
Een Apple AirTag is wellicht niet zo actueel maar kost niet veel en houd het een jaar volquote:Op woensdag 18 juni 2025 00:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Da's wel een dingetje @:TS elke tracker verbruikt stroom en als-ie 24/7 aan moet staan (jij weet immers niet wanneer je pa op de fiets klimt) dan zul je na een paar dagen, max een week, de tracker moeten opladen.
Dacht ik ook. Ik ben wel benieuwd naar de juridische onderbouwing van het plaatsen van een volgsysteem.quote:Op woensdag 18 juni 2025 02:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Redelijk standaard?
Dat mag niet eens 'zomaar' standaard
Dan heb je een verkeerde/defecte of hem niet goed ingeregeldquote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een tractive voor mijn hond, maar de accu gaat daar niet lang mee.
Hoe het wettelijk zit weet ik niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 02:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Redelijk standaard?
Dat mag niet eens 'zomaar' standaard
Komt door de wet zorg en dwang, waarbij een afdeling goed moet kunnen onderbouwen waarom ze een middel inzetten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:33 schreef Iceage het volgende:
[..]
Hoe het wettelijk zit weet ik niet.
In geval van mijn oom is het wel gemeld aan mij (ik heb bewindvoering en mentorschap via de rechtbank)
Hij is zeer goed ter been. Het is geen gesloten afdeling en hij is dagelijks 1 a 2 uur aan de wandel vnl in het mooie park vlakbij.
Er zijn gradaties.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De eerste vraag die bij mij opkomt is waarom je iemand die dement is met alle geweld thuis wilt laten wonen.
Dementerende staat er. En sowieso heb je daarop als familie geen invloed, een dementerende moet eerst een bepaalde indicatie hebben om te kunnen worden opgenomen in een verzorgingshuis. Als iemand nog 'goed' genoeg is zal die zo lang als mogelijk met thuiszorg thuis wonen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De eerste vraag die bij mij opkomt is waarom je iemand die dement is met alle geweld thuis wilt laten wonen.
Kijk eens op dementie.nlquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:18 schreef StevenHyde het volgende:
Wat een overwegende reacties. Dankjulliewel. Voor de korte termijn even andere zorgen, maar hier al heel veel informatie waar ik me de komende dagen even rustig in kan verdiepen of dat wat is. Nogmaals dank.
Dus als iemand z'n toestand inmiddels zo ver is dat zijn familie een GPS-systeem op hem wil spelden is zijn toestand nog niet erg genoeg? Waardeloos en onder de maat functionerend zorgsysteem hebben we dan in Nederland!quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:39 schreef Shii het volgende:
[..]
Dementerende staat er. En sowieso heb je daarop als familie geen invloed, een dementerende moet eerst een bepaalde indicatie hebben om te kunnen worden opgenomen in een verzorgingshuis. Als iemand nog 'goed' genoeg is zal die zo lang als mogelijk met thuiszorg thuis wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |