abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217973822
Weet niet of dit het juiste forum deel is om deze vraag te stellen. Maar mijn vader is dementerende en over een tijdje alleen omdat mijn moeder gaat overleiden. We willen hem graag een kans geven om met onze hulp (en wat zorg) te proberen of hij thuis kan blijven wonen.
Maargoed, ik ben hierom eigenlijk opzoek naar een tracker voor op zijn fiets. Hij heeft wel een telefoon, maar die neemt hij vaak niet mee en als hij uit huis gaat, dan is het altijd met de fiets. Graag zou ik dus kunnen zien waar hij is als ik hem in de toekomst niet thuis aantref. Naast dementerend is mijn vader ook nog paranoïde, dus ik zoek eigenlijk een tracker die klein is en niet in het zicht. Als ik met hem bespreek dat ik zo'n tracker op de fiets wil doen, dan vindt hij het wel goed. Maar ik verwacht dat als ik er een op zijn fiets doe die erg opvalt dat hij het misschien toch vergeet waarvoor dat is en het eraf haalt.
Dus lang verhaal kort: Heeft iemand goede ervaringen met gps tracker voor op de fiets, waar je dan via je mobiel kunt checken waar de fiets zich bevind. En is deze ook nog makkelijk te monteren en niet te opvallend. Alvast bedankt ^O^
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_217973954
Wil je een daadwerkelijke GPS-tracker of zou iets als een Airtag voldoende zijn?

Hou er rekening mee dat het volgen van een persoon door middel van een heimelijk geplaatste tracker niet legaal is.
pi_217973972
Nee liever een GPS tracker idd.
Ja ik heb het al met hem erover gehad. En zal het met hem erbij op de fiets doen. Maar het zou wel fijn zijn dat het geen ding is dat enorm opvalt, zodat als hij even niet meer weet wat het is het ding eraf gaat halen.
pi_217973978
Heb je een Apple? Dan kun je een Airtag kopen en die onder het zadel wegwerken. Zijn speciale houdertjes/ hoesjes voor.

Android heeft het ook. Maar dan heet het net anders. Succes!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_217973996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:08 schreef StevenHyde het volgende:
Weet niet of dit het juiste forum deel is om deze vraag te stellen. Maar mijn vader is dementerende en over een tijdje alleen omdat mijn moeder gaat overleiden. We willen hem graag een kans geven om met onze hulp (en wat zorg) te proberen of hij thuis kan blijven wonen.
Maargoed, ik ben hierom eigenlijk opzoek naar een tracker voor op zijn fiets. Hij heeft wel een telefoon, maar die neemt hij vaak niet mee en als hij uit huis gaat, dan is het altijd met de fiets. Graag zou ik dus kunnen zien waar hij is als ik hem in de toekomst niet thuis aantref. Naast dementerend is mijn vader ook nog paranoïde, dus ik zoek eigenlijk een tracker die klein is en niet in het zicht. Als ik met hem bespreek dat ik zo'n tracker op de fiets wil doen, dan vindt hij het wel goed. Maar ik verwacht dat als ik er een op zijn fiets doe die erg opvalt dat hij het misschien toch vergeet waarvoor dat is en het eraf haalt.
Dus lang verhaal kort: Heeft iemand goede ervaringen met gps tracker voor op de fiets, waar je dan via je mobiel kunt checken waar de fiets zich bevind. En is deze ook nog makkelijk te monteren en niet te opvallend. Alvast bedankt ^O^
tractive
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:34:45 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217973998
Invoxia is best klein en zie dat het nieuwe model 6 maanden levensduur hebt: https://www.invoxia.com/en-US/product/gps-tracker-pro

Tracefy is veel chiller. Die zit 'in' de fiets verstopt, dus van buiten kan je er niet bij... nadeel is dat het niet real-time is. je krijgt x aantal keer per dag een locatie gestuurd, en dat is meer hetzelfde als bij de airtag
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217974015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:30 schreef StevenHyde het volgende:
Nee liever een GPS tracker idd.
Ja ik heb het al met hem erover gehad. En zal het met hem erbij op de fiets doen. Maar het zou wel fijn zijn dat het geen ding is dat enorm opvalt, zodat als hij even niet meer weet wat het is het ding eraf gaat halen.
Ik zou het zoveel mogelijk bespreekbaar maken, vooral ook omdat zo'n compacte tracker een korte accuduur zal hebben. Dus m.a.w. iemand zal zeer waarschijnlijk moeten helpen bij het opladen.

En er zitten in principe altijd kosten aan verbonden i.v.m. overdracht via 2/3/4G.

https://www.spottergps.com/gps-tracker/ouderen/

Zou een mooie optie kunnen zijn, met name vanwege de extra functies zoals SOS.

Mocht je voor een meer 'stiekeme' oplossing willen gaan, zou dit misschien wat kunnen zijn.

https://www.tracemaster.n(...)tracker-volgsysteem/
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:45:19 #8
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217974056
Heb een tractive voor mijn hond, maar de accu gaat daar niet lang mee.
pi_217974124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Da's wel een dingetje @TS elke tracker verbruikt stroom en als-ie 24/7 aan moet staan (jij weet immers niet wanneer je pa op de fiets klimt) dan zul je na een paar dagen, max een week, de tracker moeten opladen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217974230
Je kan via een naafdynamo powerbanks of accu's opladen.
pi_217974249
Mijn dementerende oom van 91 verblijft in een woonzorgcentrum. Daar hebben ze een gps tracker in zijn rollator geplaatst. Doen ze redelijk standaard.

Mogelijk kun je informeren bij zo'n soort instelling bij jou in de buurt of het daar ook zo is en welke ze dan gebruiken.
Sterkte!
pi_217974299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:57 schreef Iceage het volgende:
Daar hebben ze een gps tracker in zijn rollator geplaatst. Doen ze redelijk standaard.
Redelijk standaard?
Dat mag niet eens 'zomaar' standaard :N
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 18 juni 2025 @ 03:01:17 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217974309
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Da's wel een dingetje @:TS elke tracker verbruikt stroom en als-ie 24/7 aan moet staan (jij weet immers niet wanneer je pa op de fiets klimt) dan zul je na een paar dagen, max een week, de tracker moeten opladen.
Een Apple AirTag is wellicht niet zo actueel maar kost niet veel en houd het een jaar vol
pi_217974381
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 02:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Redelijk standaard?
Dacht ik ook. Ik ben wel benieuwd naar de juridische onderbouwing van het plaatsen van een volgsysteem.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217974523
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dan heb je een verkeerde/defecte of hem niet goed ingeregeld

Wij hebben een tractive XL, de accu doet het 3 weken, en dat kan zelfs langer als je de energie spaarstand op 20 minuten zet ipv 10 minuten
pi_217974553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 02:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Redelijk standaard?
Hoe het wettelijk zit weet ik niet.
In geval van mijn oom is het wel gemeld aan mij (ik heb bewindvoering en mentorschap via de rechtbank)

Hij is zeer goed ter been. Het is geen gesloten afdeling en hij is dagelijks 1 a 2 uur aan de wandel vnl in het mooie park vlakbij.
pi_217974710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:33 schreef Iceage het volgende:

[..]
Hoe het wettelijk zit weet ik niet.
In geval van mijn oom is het wel gemeld aan mij (ik heb bewindvoering en mentorschap via de rechtbank)

Hij is zeer goed ter been. Het is geen gesloten afdeling en hij is dagelijks 1 a 2 uur aan de wandel vnl in het mooie park vlakbij.
Komt door de wet zorg en dwang, waarbij een afdeling goed moet kunnen onderbouwen waarom ze een middel inzetten.

In principe als ik in het verpleeghuis kom, ben ik niks verplicht. Ik moet mijn medicatie niet pakken, ik moet niet eten, ik moet niet uit bed komen als ik dat niet wil.

Natuurlijk probeert de zorg dit wel te stimuleren, maar op het moment dat er toch een dwangmiddel moet worden ingezet, dan moet dat onderbouwd worden.

Bijvoorbeeld ik zit in een rolstoel en ben agressief of beweeg zoveel dat ik eruit val of andere pijn doe. Dan kan worden besloten dat ik tegen mijn wil, met een riem wordt vastgezet in de rolstoel. Of een blad krijg wat mijn mogelijkheid beperkt.

Een GPS is in een zekere zin ook een bijzondere maatregel, waar een cliënt wellicht geen zin in heeft. Maar wel in het belang kan zijn van de cliënt. Denk dan aan een suïcidaal persoon die wil ontsnappen.

Nu weet ik echter niet in hoeverre de wet zorg en dwang geldt wanneer het niet in een instelling is, maar de familie het doet zoals in OP.

Ik kan me voorstellen dat het dan misschien wat anders ligt, daar we als maatschappij niet willen dan verpleeghuizen mensen maar gewoonweg platspuiten bijvoorbeeld. Daarom zijn die regels.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:25:14 #18
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217975744
De eerste vraag die bij mij opkomt is waarom je iemand die dement is met alle geweld thuis wilt laten wonen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:33:34 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217975808
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De eerste vraag die bij mij opkomt is waarom je iemand die dement is met alle geweld thuis wilt laten wonen.
Er zijn gradaties.
pi_217975839
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dementerende staat er. En sowieso heb je daarop als familie geen invloed, een dementerende moet eerst een bepaalde indicatie hebben om te kunnen worden opgenomen in een verzorgingshuis. Als iemand nog 'goed' genoeg is zal die zo lang als mogelijk met thuiszorg thuis wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shii op 18-06-2025 10:59:55 ]
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:58:46 #21
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217975965
veel genoemd inderdaad de Airtag
(mits jezelf een Iphone hebt)
ik zal eens rondvragen of er andere opties zijn
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217976098
Wat een overwegende reacties. Dankjulliewel. Voor de korte termijn even andere zorgen, maar hier al heel veel informatie waar ik me de komende dagen even rustig in kan verdiepen of dat wat is. Nogmaals dank. ^O^
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:19:29 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217976108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:18 schreef StevenHyde het volgende:
Wat een overwegende reacties. Dankjulliewel. Voor de korte termijn even andere zorgen, maar hier al heel veel informatie waar ik me de komende dagen even rustig in kan verdiepen of dat wat is. Nogmaals dank. ^O^
Kijk eens op dementie.nl

Daar is ook een forum aan verbonden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 juni 2025 @ 12:35:08 #24
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217976607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:39 schreef Shii het volgende:

[..]
Dementerende staat er. En sowieso heb je daarop als familie geen invloed, een dementerende moet eerst een bepaalde indicatie hebben om te kunnen worden opgenomen in een verzorgingshuis. Als iemand nog 'goed' genoeg is zal die zo lang als mogelijk met thuiszorg thuis wonen.
Dus als iemand z'n toestand inmiddels zo ver is dat zijn familie een GPS-systeem op hem wil spelden is zijn toestand nog niet erg genoeg? Waardeloos en onder de maat functionerend zorgsysteem hebben we dan in Nederland!
pi_217976802
Ik weet dat ouders met kinderen met bijvoorbeeld autisme nog wel eens trackers in hun kleding/schoeisel doen. Bijvoorbeeld een tracker in een stukje van de schoen naaien zodat het ook niet opvalt.
Wellicht zo iets?
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')