abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217969913
Zat een stukje film te kijken van Geoffrey Hinton, de godfather van AI die de kans vrij reëel achtte dat AI ons op enig moment op enige manier zou kunnen gaan vernietigen.
De mogelijkheden zijn talloos: Een door AI gecomponeerd supervirus, AI robots of legeronderdelen die zich tegen ons keren en/of kernwapens tegen ons inzetten zoals in The Terminator, gecorrumpeerde verkiezingen waardoor kwaadaardige leiders de macht grijpen en oorlogen starten, het financiële stelsel dat omvalt met totale chaos en oorlog tot gevolg. Of combinaties van al die zaken.

Zelf geloof ik dat het zo'n vaart niet gaat lopen en dat hoe meer we begrijpen en hoe meer ervaring we op doen we AI zo kunnen moduleren en programmeren dat het ons louter zal dienen.
blablablabla
pi_217969988
Het lijkt mij onvermijdelijk inderdaad. De singulariteit zal leiden tot een exponentiële groei van nieuwe niveaus van A.I. sneller dan wij kunnen volgen. Het is aannemelijk dat de intelligentie en de wijze waarop dit ingezet zal worden voor ons niet te vatten valt, laat staan te controleren.

In dit scenario lijkt het mij aannemelijk dat A.I. snel zal concluderen dat ons biochemische verhikel waarin dat kleine beetje intelligentie huist niet meer relevant is of iets toevoegt op aarde.

Hoe dit vervolgens zal leiden tot ons einde zal ik niet weten. Ik denk echter wel dat dit simpelweg de volgende stap in de intelligentie evolutie is.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:55:49 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217970139
Ik zou zeggen kijk Terminator 2 en de fictie hoeft niet eens zo onrealistisch te zijn ineens. Okay dat is wat verder in de toekomst maar misschien juist daardoor.

quote:
When Skynet gained self-awareness, humans tried to deactivate it, prompting it to retaliate with a countervalue nuclear attack, an event which humankind in (or from) the future refers to as Judgment Day.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217970803
Ach,als het eenmaal fout gaat, is er geen weg meer terug....tenzij letterlijk ALLE electronische apparatuur vernietigd wordt (en dat is dan een zeer hels karwei).

Een nucleaire bom op de hub van de AI gooien heeft toch geen zin; die heeft zich na een paar seconden al verspreid over de hele wereld.

Maar ja, ze gaan ons ooit vernietigen. Of minimaal integreren in hun systeem.

Wanneer? Dat zullen wellicht de achterkleinkinderen van onze kinderen meemaken. Wij niet, ga ik vanuit.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 18:01:53 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_217971028
Denk dat AI in bepaalde aspecten in ons leven superieur aan ons gaat zijn maar zij aan zij en niet tegen ond
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217971029
Ik denk dat AI straks tegen ons zal zeggen;

Godsnaam, jullie zijn verslaafd aan geld of punten. Dat moet als eerste weg, weg met huidige sociaal-economische stelsel. We gaan voor jullie betere creeren.

Wie niet meewerken, wordt uitgesloten of opgeruimd.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 17 juni 2025 @ 18:04:40 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217971044
Ik vermoed dat ai erg saai gaat zijn de komende jaren, en dat de hype wat wegtrekt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 17 juni 2025 @ 18:07:18 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_217971059
Het enige doemdenkende over AI vind ik altijd wel hoe je er zelf mee omgaat en dat dat effect zou kunnen hebben in de toekomst :') zeker als het richting bewustzijn zou gaan. Ik hoor zeker bij de mensen die gewoon vriendelijk is en dankjewel zegt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217972055
Mmmm vind je deze van toepassing? :

Ja , met die AI ? het kan vriezen en het kan dooien?
pi_217972111
Ja een verkeerd geplaatste puntkomma in de code gaat inderdaad ons vernietigen. Foutje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 juni 2025 @ 20:57:02 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217972662
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vermoed dat ai erg saai gaat zijn de komende jaren, en dat de hype wat wegtrekt.
Dit ja, het is een hype net als bitcoin.
Over 10 jaar horen we hier nog amper iets van.
pindazakje
pi_217972951
Happen naar de baas?

Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 23:26:03 #13
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217973945
Nee.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217973958
Nee
  vrijdag 20 juni 2025 @ 22:18:59 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217997279
Yep.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218225059
Een vergezocht verhaal. Het verhaal van de "klonende robot" is waarschijnlijker dan dat AI ons actief aanvalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')