Moet zeggen dat m'n middelbare dat ook best goed voor elkaar had, inderdaad ook solderen, maar ook dingen als zelf een lamp maken, dus van idee naar werkend geval, inclusief zelf het snoer aan de fitting maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar ik heb op basisschool ook nog wel echt dingen geleerd om te knutselen zeg maar. Figuurzagen en solderen, maar ook pitriet manden maken. Er was altijd 1x per jaar een iets groter project waarbij alles samen kwam en dat was nog wel van best goede kwaliteit met verschillende technieken.
Ook nog uitgebreid technieklessen gehad op de middelbare.
En de familie aan moederskant was altijd bezig met iets maken. We hadden/hebben allemaal maak hobby's. Van breien tot banken bekleden tot electra werk voor treintjes tot naaien.
Een soort van mentaliteit ook van: ik heb dit nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.
"Oh pap, heb je nog een plamuurmes die ik mag lenen?”quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daar bel ik m'n pa voor. Hij heeft niet álles, maar ervaring leert dat 'ie voor 9 van de 10 klussen wel wat bruikbaars heeft liggen.
Ik sprak ooit iemand die vond dat je voor al het electra werk een electricien moest inhuren. Waarop ik zei: om het bruine draadje bij het bruine draadje te verbinden en de blauwe bij de blauwe?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat ook. En dingen ophangen kan ik ook prima. Voor het eerst fittingen opgehangen, was ik wel trots op
Wil je een sticker.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar ik heb op basisschool ook nog wel echt dingen geleerd om te knutselen zeg maar. Figuurzagen en solderen, maar ook pitriet manden maken. Er was altijd 1x per jaar een iets groter project waarbij alles samen kwam en dat was nog wel van best goede kwaliteit met verschillende technieken.
Ook nog uitgebreid technieklessen gehad op de middelbare.
En de familie aan moederskant was altijd bezig met iets maken. We hadden/hebben allemaal maak hobby's. Van breien tot banken bekleden tot electra werk voor treintjes tot naaien.
Een soort van mentaliteit ook van: ik heb dit nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.
En anders m'n buurman wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daar bel ik m'n pa voor. Hij heeft niet álles, maar ervaring leert dat 'ie voor 9 van de 10 klussen wel wat bruikbaars heeft liggen.
Nee dank je. Ik houd niet van stickers. Ik snapte niet dat het een beloning was op de basisschoolquote:
Wij moesten met Techniek op de middelbare zo'n oorzaak gevolg baan makenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Moet zeggen dat m'n middelbare dat ook best goed voor elkaar had, inderdaad ook solderen, maar ook dingen als zelf een lamp maken, dus van idee naar werkend geval, inclusief zelf het snoer aan de fitting maken.
Kon ik meer mee dan met handvaardigheid, want m'n docent was dol op klei en daar kan ik niet mee omgaan.
Ik heb dat soort dingen nooit geleerd op schoolquote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Moet zeggen dat m'n middelbare dat ook best goed voor elkaar had, inderdaad ook solderen, maar ook dingen als zelf een lamp maken, dus van idee naar werkend geval, inclusief zelf het snoer aan de fitting maken.
Kon ik meer mee dan met handvaardigheid, want m'n docent was dol op klei en daar kan ik niet mee omgaan.
Ja, zoiets.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
"Oh pap, heb je nog een plamuurmes die ik mag lenen?”
"Ja hoor! Hoeveel wil je er hebben?"
*Trekt lade met 29 plamuurmessen open
Mijn vader is 60 jaar huisschilder geweest, die hoef ik maar iets te vragen ik krijg precies die reactiequote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
"Oh pap, heb je nog een plamuurmes die ik mag lenen?”
"Ja hoor! Hoeveel wil je er hebben?"
*Trekt lade met 29 plamuurmessen open
Als muis die sticker niet wil, mag ik hem dan?quote:
* TheStigsDutchCousin plakt sticker op essiequote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Als muis die sticker niet wil, mag ik hem dan?
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
* TheStigsDutchCousin plakt sticker op essie
Niet?quote:
Da's tof ja.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wij moesten met Techniek op de middelbare zo'n oorzaak gevolg baan maken
In groepjes verdeeld en dan allemaal een onderdeeltje. Ieder groepje moest iets laten rollen/in beweging zetten dat aansloot op de volgende groep, en ook een lampje laten branden.
Leuk om te doen
Stickers plak je niet.quote:
quote:
Nee, ik wilde hem op mijn telefoonhoesje plakkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |