Paus Leo Naar Verluidt Verwant aan Madonna en Justin Bieber via Gemeenschappelijke VoorouderMadonna zou in de verte verwant zijn aan het nieuwe hoofd van de Katholieke Kerk, Paus Leo XIV, net als Justin Bieber en Angelina Jolie.
![3a5c69a72417f2bbaf011b20b1014a2e]()
Paus Leo XIV blijkt enkele beroemde muzikale familieleden te hebben. Volgens een bericht in de New York Times is de nieuwe Heilige Vader verwant aan Justin Bieber en Madonna via een gezamenlijke Canadese voorouder die ongeveer zes generaties geleden geboren werd.
De NYT werkte samen met genealogen van American Ancestors en de Cuban Genealogy Club of Miami aan een gedetailleerd onderzoek naar de afkomst van de paus. Daaruit bleek dat het hoofd van de Katholieke Kerk — geboren als Robert Francis Prevost — banden heeft met een aantal beroemde verwanten, waaronder Madonna en Justin Bieber, maar ook actrice Angelina Jolie en voormalig Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton.
![Nsgv5Nq.jpeg]()
> “Via een Canadese voorouder, Louis Boucher de Grandpré, die geboren werd in Trois-Rivières, Québec,” zo luidt het rapport, “is de paus verwant aan talloze Canadese afstammelingen, waaronder Pierre en Justin Trudeau, Angelina Jolie, Hillary Clinton, Justin Bieber, Jack Kerouac en Madonna.”
De band tussen Madonna en de nieuwe paus is, zoals Billboard opmerkt, nogal ironisch, gezien haar turbulente geschiedenis met de Katholieke Kerk. Ze is meerdere keren bekritiseerd door het Vaticaan en heeft daar altijd fel op gereageerd.
In 2022 stuurde ze een tweet naar de toenmalige Paus Franciscus met het verzoek om “op een dag af te spreken om enkele belangrijke zaken te bespreken.” Madonna voegde eraan toe dat ze “drie keer geëxcommuniceerd is,” wat volgens haar “niet eerlijk lijkt.”
Al in 2015 droeg ze tijdens een concert een lied op aan Paus Franciscus, al grappend dat hij haar misschien “stalkte” omdat ze beiden recent in New York waren geweest.
> “De paus stalkt me,” grapte Madonna. “Of hij is een copycat, of hij is stiekem verliefd op me.”
> “Ik mag de nieuwe paus wel. Hij lijkt erg ruimdenkend,” vervolgde ze. “Ik ben drie keer geëxcommuniceerd door de Katholieke Kerk. Dat toont aan dat het Vaticaan echt om me geeft.”
> “Aangezien Pausje-woepsie onderweg is hierheen, wil ik dit lied aan hem opdragen, want het is een liefdeslied en ik geloof echt dat liefde de wereld doet draaien,” voegde Madonna eraan toe. Ze vergeleek zichzelf ook eens met Paus Franciscus en grapte:
“Ik denk niet dat er zoveel verschil is tussen mij en de paus. We dragen allebei jurken.”