BIIIIIIIEEEEEEERRRRRR heeeeeeeeeeuuuuuuujjjjjjjj. Richtlijn op oe bakkes, verrekte koekwaus!quote:Inwoners van Noordoost-Brabant hielden zich vorig jaar relatief weinig aan de alcoholrichtlijn van de Gezondheidsraad om niet meer dan één glas per dag te nuttigen. Dat blijkt uit onderzoek van de GGD, het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het RIVM.
Gemiddeld hield 45 procent van de Nederlanders zich in 2024 aan de gestelde richtlijn. In de regio Noordoost-Brabant werd hier met veertig procent relatief het minst rekening mee gehouden. In alle anders regio’s van de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) liggen deze percentages hoger.
In de GGD-regio Flevoland houden inwoners zich in vergelijking het meest aan de richtlijn, met een percentage van bijna 53 procent. Daarna volgen twee regio’s in Zuid-Holland.
Behalve Noordoost-Brabant scoren ook de andere regio’s in Brabant relatief laag en onder het gemiddelde. In Brabant-Zuidoost houdt 41 procent zich aan de richtlijn. In West-Brabant is dit 42,5 procent.
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)aan-alcoholrichtlijn
vind het best indrukwekkend als 40% zich een heel jaar daaraan kan houden ; dus nooit meer dan één glas alcohol per dag te nuttigen.quote:niet meer dan één glas per dag te nuttigen
In nevelen gehuld.quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:31 schreef Nober het volgende:
Inwoners Noordoost-Brabant hielden zich in 2024 relatief weinig aan alcoholrichtlijn
[..]
BIIIIIIIEEEEEEERRRRRR heeeeeeeeeeuuuuuuujjjjjjjj. Richtlijn op oe bakkes, verrekte koekwaus!
[ afbeelding]afbeelding ]
Ze hielden zich aan hun eigen richtlijnen, dat is ook een richtlijnquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:31 schreef Nober het volgende:
Inwoners Noordoost-Brabant hielden zich in 2024 relatief weinig aan alcoholrichtlijn
[..]
BIIIIIIIEEEEEEERRRRRR heeeeeeeeeeuuuuuuujjjjjjjj. Richtlijn op oe bakkes, verrekte koekwaus!
[ afbeelding]afbeelding ]
Niet best lees ik net. Ik zelf heb al een jaar niet gedronken en in 2014 gestopt met roken. En ik wandel minimaal 2 keer per dag...........quote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe is het in Zaltbommel eigenlijk met het rook-, drink- en beweeggedrag?
Gisteren bij de kassa van AH. Rollen blikjes bier op de band naar me toe. Man: 'Lijkt wel bowlen.' Ik: 'Hou het maar bij kegel.'quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |