abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2025 @ 09:44:39 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217967214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 02:01 schreef Accordtje het volgende:
Sommige mensen zijn ook gewoon niet te helpen.

https://x.com/Meub69/stat(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Je zal jezelf maar terugzien als westerling paraderend met een vlag van een regime dat in ieder opzicht volledig haaks staat op je eigen westerse normen en waarden. De tering, hoe verward moet je dan zijn...
Wat heeft dat te maken met dit topic?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217971515
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 09:44 schreef SEMTEX het volgende:
Wat heeft dat te maken met dit topic?
Het topic heet betrekking op verwarde personen. We hebben op de foto overduidelijk te maken met een verward persoon. Niet uitgesloten dat deze persoon slachtoffer is geworden van het huidig beleid.
pi_217973168
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik maak dit van dichtbij mee want ik heb een bekende die mij dierbaar is die verward gedrag vertoont. Nachtelijke schreeuw partijen, vervuilde woning, naakt over straat lopen etc.

Mijn conclusie na 5 jaar van deze ellende is dat de hulpverlening voor mensen die niet braaf meewerken volledig stuk is. De hulpverlening is een werkverschaffingsproject voor betrokken werknemers geworden. Eindeloos overleg, rapporten en onderzoeken, werkelijk resultaat 0. Echt 0. 25 loketten waar je aan kan kloppen, overal werken voor 95% hele empathische vrouwen en er komt echt niets, maar dan ook niets, maar dan ook echt helemaal niets van de grond. Wel iedere week "interdisciplinair overleg" waar iedere week weer een nieuwe hulpverlener bij aanschuift. Met 10 organisaties vergaderen, sommigen hebben de mevrouw waarom het gaat nog niet eens gezien of gesproken, maar ze zitten toch daar aan tafel en gewoon echt helemaal niks gedaan krijgen.


Het is diep triest en ik zou me doodschamen als ik in die branch werkzaam was.
Dat ligt niet perse aan de mensen die werken in de branche maar de enorm frustrerende kaders waarin je moet werken. Niemand wil overlast in de wijk maar je kan mensen nergens plaatsen. Dat geldt voor zowel wonen als behandeling. Daarnaast is er weinig wat je kan doen als mensen hulp weigeren, je kan pas heel laat ingrijpen en ook dan staat de cliënt centraal en mag ook met gedwongen zorg nog een deel zelf beslissen. De wetgeving en de zorg is niet ingericht op mensen met onbegrepen gedrag zoals het nu is. Ik heb wel eens wanhopige of boze buren/familie maar ik kan gewoon niets. Behalve weer langs en vragen waarom Sjaakie weer zo schreeuwt en of hii zijn medicatie neemt en weer op zoek naar nieuwe dagbesteding zodat hij overdag tenminste weg is.
pi_217976443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:02 schreef Koettie het volgende:

[..]
Dat ligt niet perse aan de mensen die werken in de branche maar de enorm frustrerende kaders waarin je moet werken. Niemand wil overlast in de wijk maar je kan mensen nergens plaatsen. Dat geldt voor zowel wonen als behandeling. Daarnaast is er weinig wat je kan doen als mensen hulp weigeren, je kan pas heel laat ingrijpen en ook dan staat de cliënt centraal en mag ook met gedwongen zorg nog een deel zelf beslissen. De wetgeving en de zorg is niet ingericht op mensen met onbegrepen gedrag zoals het nu is. Ik heb wel eens wanhopige of boze buren/familie maar ik kan gewoon niets. Behalve weer langs en vragen waarom Sjaakie weer zo schreeuwt en of hii zijn medicatie neemt en weer op zoek naar nieuwe dagbesteding zodat hij overdag tenminste weg is.
Ik denk dat het een combinatie van is.

Ik ken namelijk verschillende voorbeelden dat medewerkers en instellingen zichzelf zeer verstikkende kaders opleggen. Een gemiddelde zorgorganisatie is in feite een ambtenarenorganisatie met dezelfde stroperigheid en archaïsche structuren.

Dat je met 10 organisaties gaat zitten vergaderen en na 4 uur vergaderen ben je geen steek verder gekomen, dat is volledig aan te rekenen aan de personen die zitten te vergaderen.

De meeste mensen hebben de beste intenties maar het zijn geen mensen die knopen doorhakken, doorpakken en efficiënt werken.

Ik heb geen zin heel de situatie op een openbaar forum uit de doeken te doen maar ik kan een boek schrijven met tientallen zo niet honderden voorbeelden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217976936
ik woon in a'dam, en heb ook te maken met verwarde mensen in mijn flat. soms heel hard geschreeuw en ook 's nachts soms ontzettend hard gebonk en geschreeuw, gisternacht was het ook weer raak.

maar ik heb eerder last van de hangjongeren dan de verwarde bewoners om eerlijk te zijn. echt veel veel veel, VEEL vaker, en al jarenlang. maar daar doet deze waardeloze gemeente ook niets aan. dus verwacht niet dat er veel wordt gedaan met deze meldingen

[ Bericht 8% gewijzigd door gwn_een_user op 18-06-2025 13:20:39 ]
  woensdag 18 juni 2025 @ 13:30:32 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217977020
Hierachter hebben jarenlang mensen begeleid gewoond. Dat betekende dus dat er na 1,5 jaar voldoende dossier was opgebouwd van de overlast om iemand uit te kunnen zetten. En dan kwam het volgende probleemgeval erin.

We hebben 15 jaar drugsgebruik, verkrachtingen, (vrijwillige) seks in de tuin, loslopende pitbulls, bedreigingen, openbare dronkenschap, dealen, verwaarloosde kinderen, knokpartijen, extreem lawaai, zwerfafval voorbij zien komen. De woningbouw had maling aan ons woongenot.

Weet je wanneer er wel ingegrepen werd? Toen het laatste geval de woning beschadigde. Toen werd er wat hen betreft een grens overschreden. De woning werd verkocht. Weer een sociale huurwoning van de markt af.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 juni 2025 @ 13:44:07 #58
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217977123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:30 schreef Qarrad het volgende:
Hierachter hebben jarenlang mensen begeleid gewoond. Dat betekende dus dat er na 1,5 jaar voldoende dossier was opgebouwd van de overlast om iemand uit te kunnen zetten. En dan kwam het volgende probleemgeval erin.

We hebben 15 jaar drugsgebruik, verkrachtingen, (vrijwillige) seks in de tuin, loslopende pitbulls, bedreigingen, openbare dronkenschap, dealen, verwaarloosde kinderen, knokpartijen, extreem lawaai, zwerfafval voorbij zien komen. De woningbouw had maling aan ons woongenot.

Weet je wanneer er wel ingegrepen werd? Toen het laatste geval de woning beschadigde. Toen werd er wat hen betreft een grens overschreden. De woning werd verkocht. Weer een sociale huurwoning van de markt af.
"Hey, die overlastgever he, wat doen we daar mee?"

"Ik zie nog geen reden om er iets aan te doen."

"Nou, hij heeft de woning beschadigd."

"WAT?! Eruit zetten en snel!"
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217977220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
"Hey, die overlastgever he, wat doen we daar mee?"

"Ik zie nog geen reden om er iets aan te doen."

"Nou, hij heeft de woning beschadigd."

"WAT?! Eruit zetten en snel!"
Zo gaat dat inderdaad eigenlijk wel. Er kan wel degelijk ingegrepen worden, maar daarvoor moet het verwarde individu net de "juiste" instantie of persoon benadelen. Geldt ook voor criminaliteit, vaak.
pi_217977225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat je met 10 organisaties gaat zitten vergaderen en na 4 uur vergaderen ben je geen steek verder gekomen, dat is volledig aan te rekenen aan de personen die zitten te vergaderen.

De meeste mensen hebben de beste intenties maar het zijn geen mensen die knopen doorhakken, doorpakken en efficiënt werken.
Kan me precies voorstellen. Dat merk je in het dagelijks leven al enorm bij allerlei instanties. De hele vergader- en regeltjescultuur in ons land maakt alles gewoonweg kapot, en niemand wil verantwoordelijkheid op zich nemen, en alles maar wegschuiven naar anderen: "niet mijn probleem, daar moet je zijn".
  woensdag 18 juni 2025 @ 14:10:04 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217977261
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2025 14:00 schreef Feola het volgende:

[..]
Kan me precies voorstellen. Dat merk je in het dagelijks leven al enorm bij allerlei instanties. De hele vergader- en regeltjescultuur in ons land maakt alles gewoonweg kapot, en niemand wil verantwoordelijkheid op zich nemen, en alles maar wegschuiven naar anderen: "niet mijn probleem, daar moet je zijn".
Er zit ook wel een kleine denkfout in het uitgangspunt dat de mensen zich aan moeten passen aan het systeem, in plaats van andersom.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217977984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat het een combinatie van is.

Ik ken namelijk verschillende voorbeelden dat medewerkers en instellingen zichzelf zeer verstikkende kaders opleggen. Een gemiddelde zorgorganisatie is in feite een ambtenarenorganisatie met dezelfde stroperigheid en archaïsche structuren.

Dat je met 10 organisaties gaat zitten vergaderen en na 4 uur vergaderen ben je geen steek verder gekomen, dat is volledig aan te rekenen aan de personen die zitten te vergaderen.

De meeste mensen hebben de beste intenties maar het zijn geen mensen die knopen doorhakken, doorpakken en efficiënt werken.

Ik heb geen zin heel de situatie op een openbaar forum uit de doeken te doen maar ik kan een boek schrijven met tientallen zo niet honderden voorbeelden.
Ik geloof je hoor, zie het veel in de praktijk. De kaders komen van 'het managment', je mag alleen dingen doen die precies in je werkomschrijving vallen want voor de rest krijg je nirt betaald en dat moet het buurtteam/de andere instelling/de huisarts/de woningbouw maar regelen. Er zijn wel initiatieven om dat te verbeteren maar ook dat is veel praten, wat veel mensen zien als gelul en tijdrovend. Is het ook maar zoooo belangrijk. Bijv de ico overleggen via het Veiligheidshuis (https://www.zorgenveiligheidshuizen.nl/over-ons/). Juist de afstemming en samenwerking zoeken maakt uiteindelijk de hulp makkelijker maar de cliënt en omgeving merkt dat pas veel en veel later. Of niet trouwens, dat heb je ook heel veel. Ik heb gelukkig uren die betaald worden vanuit de gemeente voor 'bemoeizorg' en met die uren kan ik wel wat meer, hoeft namelijk niet allemaal zorg inhoudelijk te zijn (want dat betaald de verzekering) maar ook maatschappelijk. Ondersteunen met uitkering, warme overdracht wijkteam, met iemand die niet in zorg is wel een gesprek voeren over de mogelijkheden, een keer mee naar de huisarts of mensen helpen met een nieuwe koelkast weet ik veel wat.

Ik hoop dat we uiteindelijk naar een systeem gaan met meer vrijheid (geld) en besef dat verslaving nooit alleen verslaving is, ggz vaak te complex is voor vaste afspraken op kantoor en de zorgmijders en overlastgevers nirt allemaal in sociale huurhuizen in de wijk hoeven. Dat past gewoon vaak niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koettie op 18-06-2025 18:09:42 ]
pi_217978323
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:34 schreef Nober het volgende:
Alle verwardiers naar de loopgraven.
Of spuitje geven, ben je er ook vanaf :9
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:52:33 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217978377
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:47 schreef DjVero het volgende:

[..]
Of spuitje geven, ben je er ook vanaf :9
Jij hebt weinig levenservaring, is het niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')