abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218059843
quote:
Het gezicht van Israël zoals de wereld dat inmiddels allemaal kent.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 19:52:59 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218059902
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het gezicht van Israël zoals de wereld dat inmiddels allemaal kent.
Hmm.

Want stel je nu voor dat er inderdaad eens geschoten is op burgers door het Israëlische leger, dat zou natuurlijk niet goed zijn en moet bestraft worden.

Maar toen de Palestijnen dit deden op 7 oktober 2023, werd in menig Arabisch en Islamitische kring gevierd en/of weggezet als 'een heldhaftige verzetsdaad'. En we zagen recent iets soortgelijks in Syrië, waar honderden Alawieten werden afgeslacht.

Als deze incidenten in de Gazastrook dus meteen het gezicht van Israël, wat is het gezicht dan wel niet van de Arabische en Islamitische wereld waar men normaal dit soort acties of negeert of zelfs toejuicht?

Vanuit dat perspectief is het lastig te geloven dat (Arabische) moslims dit nu daadwerkelijk zo erg vinden, het is simpelweg handig om als stok te kunnen gebruiken jegens Israël en Joden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218059928
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Want stel je nu voor dat er inderdaad eens geschoten is op burgers door het Israëlische leger, dat zou natuurlijk niet goed zijn en moet bestraft worden.

Maar toen de Palestijnen dit deden op 7 oktober 2023, werd in menig Arabisch en Islamitische kring gevierd en/of weggezet als 'een heldhaftige verzetsdaad'. En we zagen recent iets soortgelijks in Syrië, waar honderden Alawieten werden afgeslacht.

Als deze incidenten in de Gazastrook dus meteen het gezicht van Israël, wat is het gezicht dan wel niet van de Arabische en Islamitische wereld waar men normaal dit soort acties of negeert of zelfs toejuicht?

Vanuit dat perspectief is het lastig te geloven dat (Arabische) moslims dit nu daadwerkelijk zo erg vinden, het is simpelweg handig om als stok te kunnen gebruiken jegens Israël en Joden.
wanneer hoeven de mensen in gaza niet meer dood van jou?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 19:57:49 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218059933
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:56 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
wanneer hoeven de mensen in gaza niet meer dood van jou?
Dit vraag heb je gisteren al gesteld en ook antwoord op gekregen. Zie post #125.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218059991
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit vraag heb je gisteren al gesteld en ook antwoord op gekregen. Zie post #125.
Leuk antwoord:
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 22:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Moeten de Palestijnen in de Gazastrook dit dan? Dat is niet mijn standpunt geweest namelijk. Bovendien negeer je de gestelde vraag weer.
De afgelopen drie maanden heeft de IDF duizenden mensen in Gaza gedood op gruwelijke, onmenselijke manieren.

Ziekenhuizen, markten, vluchtelingenkampen: geen plek lijkt nog veilig. Lekker patsen over dat mensen effe lekker geen voedsel kunnen krijgen. Geen graantje naar Gaza. https://www.middleeasteye(...)heat-will-enter-gaza

Dit heeft nog maar weinig te maken met zelfverdediging. Ja, in het hoofd van sommige Israëlische leiders gaat het misschien om “de bad guys” uitschakelen, maar de realiteit op de grond is duidelijker dan ooit: het neigt naar het systematisch terroriseren van een burgerbevolking. Op zijn minst.

En het contrast is pijnlijk: bij Hezbollah in Libanon kon Israël gericht opereren, met precisiestrikes, even wat pagers opblazen. Maar in Gaza? Daar lijkt het devies: bommen op iedereen, dat is de enige oplossing.

50, 60, 70k burgers dood.

Intussen worden internationale journalisten geweerd, voor het eerst in decennia. Geen pottenkijkers. Geen onafhankelijke verificatie. Alleen beelden van binnenuit, gemaakt door mensen die overleven tussen puin en dood.

Vragen stellen over deze aanpak hoort ruimte voor te zijn, zelfs als je erkent dat 7 oktober heel erg was. Maar wanneer stopt het? Bij Groot-Israël? Als er geen vijanden van Israël meer zijn in de regio?

Met een goed stijf pikkie hier elke dag doen alsof alles wat Israël doet gerechtvaardigd is, is nogal gek.

Hamas is pure stront, aids, een kankergezwel. Maar het zou leuk zijn als je ook kunt erkennen dat sommige tactieken van Israël nogal smerig zijn.
pi_218060049
Stel, morgen komt er iemand op je verjaardagfeestje. En die gozer schiet 3 familieleden van je neer. Is het dan gerechtvaardigd om zijn hele flatgebouw of straat op te blazen, want daar woont de dader? @HowardRoark
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:12:55 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218060051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:05 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Leuk antwoord:
[..]
De afgelopen drie maanden heeft de IDF duizenden mensen in Gaza gedood op gruwelijke, onmenselijke manieren.

Ziekenhuizen, markten, vluchtelingenkampen: geen plek lijkt nog veilig. Lekker patsen over dat mensen effe lekker geen voedsel kunnen krijgen. Geen graantje naar Gaza. https://www.middleeasteye(...)heat-will-enter-gaza

Dit heeft nog maar weinig te maken met zelfverdediging. Ja, in het hoofd van sommige Israëlische leiders gaat het misschien om “de bad guys” uitschakelen, maar de realiteit op de grond is duidelijker dan ooit: het neigt naar het systematisch terroriseren van een burgerbevolking. Op zijn minst.

En het contrast is pijnlijk: bij Hezbollah in Libanon kon Israël gericht opereren, met precisiestrikes, even wat pagers opblazen. Maar in Gaza? Daar lijkt het devies: bommen op iedereen, dat is de enige oplossing.

Intussen worden internationale journalisten geweerd, voor het eerst in decennia. Geen pottenkijkers. Geen onafhankelijke verificatie. Alleen beelden van binnenuit, gemaakt door mensen die overleven tussen puin en dood.

Vragen stellen over deze aanpak hoort ruimte voor te zijn, zelfs als je erkent dat 7 oktober heel erg was. Maar wanneer stopt het? Bij Groot-Israël? Als er geen vijanden van Israël meer zijn in de regio?

Met een goed stijf pikkie hier elke dag doen alsof alles wat Israël doet gerechtvaardigd is, is nogal gek.

Hamas is pure stront, aids, een kankergezwel. Maar het zou leuk zijn als je ook kunt erkennen dat sommige tactieken van Israël nogal smerig zijn.

Het doden van mensen op de meest gruwelijke en onmenselijke manieren hebben we vooral gezien op 7 oktober 2023, door de Palestijnen met Israëlische burgers als het slachtoffer.

De meeste Palestijnen zijn vervolgens om het leven gekomen door bombardementen van Israël in een tegenreactie op die aanslagen, waarbij deze slachtoffers vooral vallen omdat zelf geen scheiding heeft gemaakt tussen burger en strijder zoals is voorgeschreven in de Geneefse Conventies.

De Palestijnen verstoppen immers hun strijders doelbewust tussen en onder hun burgers. Dat gaat nu eenmaal voor onnodig veel slachtoffers zorgen. Maar dit is een keus van de Palestijnen zelf, niet van Israël.

Met honderden kilometers aan ondergrondse tunnels had men namelijk ook daar burgers kunnen laten schuilen, maar nee, daar werd terroristen schuilgehouden en tevens de gegijzelde Israëlische burgers.

En van die 50 a 60k slachtoffers is minstens de helft strijders geallieerd aan Hamas of andere Palestijnse terreurorganisaties.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:15:09 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218060061
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:05 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Leuk antwoord:
[..]

De tunnels moeten leeg

de ratten moeten eruit
helaas het is niet anders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218060067
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het doden van mensen op de meest gruwelijke en onmenselijke manieren hebben we vooral gezien op 7 oktober 2023, door de Palestijnen met Israëlische burgers als het slachtoffer.

De meeste Palestijnen zijn vervolgens om het leven gekomen door bombardementen van Israël in een tegenreactie op die aanslagen, waarbij deze slachtoffers vooral vallen omdat zelf geen scheiding heeft gemaakt tussen burger en strijder zoals is voorgeschreven in de Geneefse Conventies.

De Palestijnen verstoppen immers hun strijders doelbewust tussen en onder hun burgers. Dat gaat nu eenmaal voor onnodig veel slachtoffers zorgen. Maar dit is een keus van de Palestijnen zelf, niet van Israël.

Met honderden kilometers aan ondergrondse tunnels had men namelijk ook daar burgers kunnen laten schuilen, maar nee, daar werd terroristen schuilgehouden en tevens de gegijzelde Israëlische burgers.

En van die 50 a 60k slachtoffers is minstens de helft strijders geallieerd aan Hamas of andere Palestijnse terreurorganisaties.
Wat vind jij niet goed of twijfelachtig aan de aanpak van Israël?
pi_218060080
Welk land in het Midden-Oosten..

heeft (stiekem) kernwapens,

weigert inspecties van hun nucleair sites,

zit niet bij het Non-Proliferatieverdrag,

en bombardeert regelmatig buurlanden…
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:23:48 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218060094
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:16 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Dat men zich in het begin nogal heeft ingehouden. Men had er veel eerder hard in moeten gaan, dan was het waarschijnlijk nu al klaar geweest, Hamas opgerold en de gijzelaars bevrijd. En het liefst had ik trouwens ook gezien dat Westerse landen Israël hierbij hadden ondersteund met 'boots on the ground'.

Buiten dit om is deze oorlog eigenlijk een succes te noemen. Hamas is weinig meer van over, Hezbollah heeft enorme klappen moeten incasseren en ook het religieuze regime in Iran is aangepakt.

Een nadeel is natuurlijk dat sinds deze oorlog Israël (en ook Joden) aan de hand van selectieve verontwaardiging, dubbele standaarden, geschiedvervalsing en bloedsprookjes gedemoniseerd op manieren die we lang niet meer hebben gezien.

Maar die elementen waren helaas al onder het oppervlak aanwezig en zijn door deze oorlog slechts naar boven gekomen. Er zijn heel wat maskers afgegaan wat dat betreft, vooral bij Westerse mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum.
pi_218060112
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas is weinig meer van over, Hezbollah heeft enorme klappen moeten incasseren en ook het religieuze regime in Iran is aangepakt.
Doel bereikt, toch?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:26:47 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218060120
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:25 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Doel bereikt, toch?
Mwah, nog niet helemaal. Hamas is immers nog niet volledig gelimiteerd en tevens zijn de gijzelaars nog niet vrij.
pi_218060127
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
POL is dan ook centrumlinks tot radicaal links. Waarbij velen eerder richting de laatste groep zitten dan de eerste.
Nou ja, daar is dus niet iedereen het mee eens :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218060129
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:16 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Kan je aangeven hoeveel strijders van Hamas zijn omgekomen sinds 7 oktober ?
pi_218060139
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:27 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Nee. Ik lees net dat Hamas op sterven na dood is. Dus dat zullen wel flink wat plukjes zijn.

Dat is goed nieuws zou je zeggen. Misschien kan men de plannen voor Groot-Israël en het verder afknijpen van de overige bevolking van Gaza wat minderen.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:41:30 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218060221
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:28 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Nee. Ik lees net dat Hamas op sterven na dood is. Dus dat zullen wel flink wat plukjes zijn.

Dat is goed nieuws zou je zeggen. Misschien kan men de plannen voor Groot-Israël en het verder afknijpen van de overige bevolking van Gaza wat minderen.
Welke plannen heb je het hier precies over?
pi_218060230
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke plannen heb je het hier precies over?
:) Leuk toneelspel.

Ik kijk over een jaartje of 10 wel of die plannen zijn uitgekomen. Even kijken of Israël meer of minder land heeft geclaimd in haar regio dan nu. Wat denk jij?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:43:47 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218060239
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:42 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
:) Leuk toneelspel.

Ik kijk over een jaartje of 10 wel of die plannen zijn uitgekomen. Even kijken of Israël meer of minder land heeft geclaimd in haar regio dan nu. Wat denk jij?
Je kunt het dus niet onderbouwen wat voor plannen dit zou betreffen, dat dacht ik al.
pi_218060252
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:28 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Nee.
Waarom denk je dat dat is?
pi_218060254
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt het dus niet onderbouwen wat voor plannen dit zou betreffen, dat dacht ik al.
Ik zit hier niet om jou dingen voor te leggen of uit te leggen.

Maar ik zal antwoord geven op mijn eigen vraag: ik denk dat Israël over een paar jaar meer grond heeft geclaimd dan nu. :)
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:48:06 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218060268
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:45 schreef gaatwelgoed het volgende:

[..]
Ik zit hier niet om jou dingen voor te leggen of uit te leggen.

Maar ik zal antwoord geven op mijn eigen vraag: ik denk dat Israël over een paar jaar meer grond heeft geclaimd dan nu. :)
Meer dan de Westelijke Jordaanoever zal het niet zijn, die behoort dan ook toe aan Israël. De internationale gemeenschap gaat dit echter nooit erkennen vanwege hun fantasme over een 'Palestijnse staat'.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:49:33 #173
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218060281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:27 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoe wil je deze vraag serieus beantwoord zien als volgens de Israëlische propaganda machine zo ongeveer elke Palestijn lid van Hamas is?
pi_218060293
"Israëlische militairen krijgen opdracht te schieten op Palestijnen bij de distributiepunten in de Gazastrook, hoewel zij geen bedreiging vormen. Dat meldt de Israëlische krant Haaretz op basis van gesprekken met Israëlische militairen."

Op site NOS.

Ben benieuwd wat onze genocide juichers weer voor onzin vertellen.

Dat die militairen eig Hamas zijn?
Of dat een Israelische krant eigenlijk een Palestijnse krant is?

Altijd weer lachen wat voor belachelijke excuses doe groep zoekt.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:53:43 #175
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218060310
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:51 schreef bianconeri het volgende:
"Israëlische militairen krijgen opdracht te schieten op Palestijnen bij de distributiepunten in de Gazastrook, hoewel zij geen bedreiging vormen. Dat meldt de Israëlische krant Haaretz op basis van gesprekken met Israëlische militairen."

Op site NOS.

Ben benieuwd wat onze genocide juichers weer voor onzin vertellen.

Dat die militairen eig Hamas zijn?
Of dat een Israelische krant eigenlijk een Palestijnse krant is?

Altijd weer lachen wat voor belachelijke excuses doe groep zoekt.
https://www.memri.org/rep(...)distribution-centers

:W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')