abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217950236
quote:
Een Twix-reclame is verboden in Engeland vanwege het aanmoedigen van onveilig rijgedrag. De reclame, genaamd ‘Two is More Than One’ verdween na vijf klachten.

De reclame toont een man die in een auto zit en achtervolgd wordt door een andere auto. Vervolgens trekt hij de handrem aan, zwenkt naar rechts en rijdt door een metalen hek. Dan is te zien hoe de auto van een rotsachtige heuvel stort en op zijn kop terechtkomt op een identieke auto aan de voet van de heuvel.

De Britse Advertising Standards Authority (ASA) ontving vijf klachten dat de advertenties gevaarlijk rijgedrag aanmoedigden en onverantwoordelijk waren, waarna de reclame werd verboden. Mars Wrigley Confectionery - eigenaar van Twix - betoogde dat de advertentie ‘zich afspeelde in een aparte wereld die absurd, fantasierijk en ver verwijderd van de realiteit was’, en zei dat ze ervoor hadden gezorgd dat de afgebeelde handelingen ‘onmogelijk na te bootsen zouden zijn’.

Maar hoewel de ASA erkende dat de advertentie enkele duidelijk fantasierijke elementen bevatte, oordeelde ze dat de advertenties niet meer in hun huidige vorm mochten verschijnen. „We vonden de weg duidelijk realistisch”, schreef de instantie in haar uitspraak, waarna ze eraan toevoegde: „De scènes waren afgebeeld als een achtervolging met de nadruk op snelheid. Bovendien werd de eerste man getoond terwijl hij de handrem aantrok en de auto van de weg raakte, waardoor er zichtbare remsporen achterbleven.

“We vonden dat de nadruk op een achtervolging, de snelheid die daarmee gepaard gaat en de getoonde rijmanoeuvres gevaarlijk en onverantwoord zouden zijn als ze in het echt op de openbare weg zouden worden nagebootst.” In de reacties op social media is vooral verbazing te lezen. „Alsof ik nu in mijn Opel Astra een bergweg op ga zoeken om er met een Twix in mijn hand door een hek te gaan rijden”, schrijft iemand.
Bron: https://www.ad.nl/auto/bi(...)f-klachten~afd20e54/

Wat is dit nu weer voor een gejank... Ik dacht dat we nu wel duidelijk hebben dat films, games en reclames echt niet direct aanzetten tot gevaarlijk gedrag. Maak je dan druk over alle challenges op TikTok etc...

Maar goed het zijn maar vijf klachten op een miljoenen publiek; hoe de neuk kan je dat überhaupt serieus nemen...

Gewraakte reclame:
Bekijk deze YouTube-video
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  zondag 15 juni 2025 @ 10:55:02 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217950248
Die Britten zijn al veel langer de weg kwijt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217950271

Wat is dit nu weer voor een gejank... Ik dacht dat we nu wel duidelijk hebben dat films, games en reclames echt niet direct aanzetten tot gevaarlijk gedrag. Maak je dan druk over alle challenges op TikTok etc...

Maar goed het zijn maar vijf klachten op een miljoenen publiek; hoe de neuk kan je dat überhaupt serieus nemen...

Gewraakte reclame:

Zo rij ik altijd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_217950287
Wow hoe maken ze dat toch he en dan ook nog een tweeling zoeken echt heel knap
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217950302
Dit verbieden :')
  zondag 15 juni 2025 @ 11:01:44 #6
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_217950304
Wel goede reclame eigenlijk.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_217950321
8)7
pi_217950332
Rechts rijden is ook daadwerkelijk heel gevaarlijk in Engeland.
pi_217950338
Die reclame zelf is Loden Leeuw waardig slecht, maar om er nou voor in de pen te klimmen om het van de buis te krijgen....

Heb nu wel zin in Twix, het werkt dus wel :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_217950358
Het VK is een beetje verloren.
pi_217950371
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:05 schreef KinKiJan het volgende:
Die reclame zelf is Loden Leeuw waardig slecht, maar om er nou voor in de pen te klimmen om het van de buis te krijgen....

Ik vond hem wel goed eigenlijk.
pi_217950382
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:05 schreef KinKiJan het volgende:

Was mijn gedachte ook. Zwaar over de top. Maar goed je moet wat om je product aan de man te brengen.
Ik koop die plakzooi toch al nooit.
  zondag 15 juni 2025 @ 11:10:39 #13
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217950390
quote:
4s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:04 schreef thabit het volgende:
Rechts rijden is ook daadwerkelijk heel gevaarlijk in Engeland.
Niet als je wil inhalen. Op dat vlak lijkt Nederland wel erg op het VK, hier rijdt het treintje ook op de linkerbaan en ga je er rechts voorbij.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 15 juni 2025 @ 11:10:46 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217950392
Na vijf klachten de zaak maar opdoeken :') hoe ruggengraatloos :')
pi_217950438
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 10:58 schreef tesssssssss het volgende:

Gewraakte reclame:

Zo rij ik altijd.
Het was even wennen voor ze want normaal rijden ze aan de linkerkant daar
pi_217950606
Dit soort dingen blijven interessant. Het grote verschil tussen dit soort elitair-activisme en de 'echte' wereld.

Terwijl bedrijven toegeven aan dit soort klachten, is en blijft de Brit het meest asociale volk van Europa.
  zondag 15 juni 2025 @ 11:36:33 #17
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217950719
Paar bezorgde burgers klagen hierover en de juiste instantie neemt de nodige stappen.

Is toch logisch? Tuurlijk, soms heb je onzinnige situaties als deze, maar ze zullen een protocol hebben met wat punten waaraan gehouden moet worden. Dat is nooit waterdicht en deze reclame valt er nou eenmaal onder.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217950764
Deze reclame was in Nederland ook al op de buis, ik had em al gezien.

Als mensen hier al een probleem mee hebben dan kunnen ze beter net zo als de Amish gaan leven ergens in een hutje op de hei.
  zondag 15 juni 2025 @ 11:45:39 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217950784
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Deze reclame was in Nederland ook al op de buis, ik had em al gezien.

Als mensen hier al een probleem mee hebben dan kunnen ze beter net zo als de Amish gaan leven ergens in een hutje op de hei.
Amish mensen leven wel gemiddeld langer.
pi_217950790
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Amish mensen leven wel gemiddeld langer.
Ik heb respect voor Amish.
Ik zou het zelf niet kunnen.
  zondag 15 juni 2025 @ 11:48:55 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217950807
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:30 schreef theunderdog het volgende:
Dit soort dingen blijven interessant. Het grote verschil tussen dit soort elitair-activisme en de 'echte' wereld.

Terwijl bedrijven toegeven aan dit soort klachten, is en blijft de Brit het meest asociale volk van Europa.
Heeft daar vrij weinig mee te maken.
Als jij als bedrijf een process hebt dat altijd werkt, maar deze ene keer buiten de boot valt, dan ga je natuurlijk niet je hele proces aanpassen. Pas als je ziet dat dit een terugkerend probleem is.

Ik werk ook bij een werkgever waarbij ik processen op moet zetten. Soms heb je zo'n onzinnige situatie, maar dan ga je natuurlijk niet je hele proces aanpassen vanwege 1 situatie.
pi_217950876
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heeft daar vrij weinig mee te maken.
Als jij als bedrijf een process hebt dat altijd werkt, maar deze ene keer buiten de boot valt, dan ga je natuurlijk niet je hele proces aanpassen. Pas als je ziet dat dit een terugkerend probleem is.

Ik werk ook bij een werkgever waarbij ik processen op moet zetten. Soms heb je zo'n onzinnige situatie, maar dan ga je natuurlijk niet je hele proces aanpassen vanwege 1 situatie.
Ze passen het hier aan. Na 5 klachten.
  zondag 15 juni 2025 @ 11:55:39 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217950906
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze passen het hier aan. Na 5 klachten.
Nee, ze verboden de reclame, ze hebben het proces zelf niet aangepast.

Als ik een klacht/escalatie ontvang, moet ik ook een paar punten doorlopen. Als het dan niet binnen de kaders van het protocol past, dan onderneem je actie.

Soms heb je dit soort situaties waarbij het protocol een onzinnig resultaat geeft zoals hier, maar om dan het protocol overhoop te gooien om 1 reclame toch wel toe te laten? Nee bedankt.
pi_217950938
Het realisme spat er vanaf. Gelukkig kunnen de Britten weer slapen vannacht, na het verbannen van deze 'video nasty'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')