Bron: https://www.ad.nl/auto/bi(...)f-klachten~afd20e54/quote:Een Twix-reclame is verboden in Engeland vanwege het aanmoedigen van onveilig rijgedrag. De reclame, genaamd ‘Two is More Than One’ verdween na vijf klachten.
De reclame toont een man die in een auto zit en achtervolgd wordt door een andere auto. Vervolgens trekt hij de handrem aan, zwenkt naar rechts en rijdt door een metalen hek. Dan is te zien hoe de auto van een rotsachtige heuvel stort en op zijn kop terechtkomt op een identieke auto aan de voet van de heuvel.
De Britse Advertising Standards Authority (ASA) ontving vijf klachten dat de advertenties gevaarlijk rijgedrag aanmoedigden en onverantwoordelijk waren, waarna de reclame werd verboden. Mars Wrigley Confectionery - eigenaar van Twix - betoogde dat de advertentie ‘zich afspeelde in een aparte wereld die absurd, fantasierijk en ver verwijderd van de realiteit was’, en zei dat ze ervoor hadden gezorgd dat de afgebeelde handelingen ‘onmogelijk na te bootsen zouden zijn’.
Maar hoewel de ASA erkende dat de advertentie enkele duidelijk fantasierijke elementen bevatte, oordeelde ze dat de advertenties niet meer in hun huidige vorm mochten verschijnen. „We vonden de weg duidelijk realistisch”, schreef de instantie in haar uitspraak, waarna ze eraan toevoegde: „De scènes waren afgebeeld als een achtervolging met de nadruk op snelheid. Bovendien werd de eerste man getoond terwijl hij de handrem aantrok en de auto van de weg raakte, waardoor er zichtbare remsporen achterbleven.
“We vonden dat de nadruk op een achtervolging, de snelheid die daarmee gepaard gaat en de getoonde rijmanoeuvres gevaarlijk en onverantwoord zouden zijn als ze in het echt op de openbare weg zouden worden nagebootst.” In de reacties op social media is vooral verbazing te lezen. „Alsof ik nu in mijn Opel Astra een bergweg op ga zoeken om er met een Twix in mijn hand door een hek te gaan rijden”, schrijft iemand.
Ik vond hem wel goed eigenlijk.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:05 schreef KinKiJan het volgende:
Die reclame zelf is Loden Leeuw waardig slecht, maar om er nou voor in de pen te klimmen om het van de buis te krijgen....
Heb nu wel zin in Twix, het werkt dus wel
Was mijn gedachte ook. Zwaar over de top. Maar goed je moet wat om je product aan de man te brengen.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:05 schreef KinKiJan het volgende:
Die reclame zelf is Loden Leeuw waardig slecht, maar om er nou voor in de pen te klimmen om het van de buis te krijgen....
Heb nu wel zin in Twix, het werkt dus wel
Niet als je wil inhalen. Op dat vlak lijkt Nederland wel erg op het VK, hier rijdt het treintje ook op de linkerbaan en ga je er rechts voorbij.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:04 schreef thabit het volgende:
Rechts rijden is ook daadwerkelijk heel gevaarlijk in Engeland.
Het was even wennen voor ze want normaal rijden ze aan de linkerkant daarquote:Op zondag 15 juni 2025 10:58 schreef tesssssssss het volgende:
Bron: https://www.ad.nl/auto/bi(...)f-klachten~afd20e54/
Wat is dit nu weer voor een gejank... Ik dacht dat we nu wel duidelijk hebben dat films, games en reclames echt niet direct aanzetten tot gevaarlijk gedrag. Maak je dan druk over alle challenges op TikTok etc...
Maar goed het zijn maar vijf klachten op een miljoenen publiek; hoe de neuk kan je dat überhaupt serieus nemen...
Gewraakte reclame:
Bekijk deze YouTube-video
Zo rij ik altijd.
Amish mensen leven wel gemiddeld langer.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Deze reclame was in Nederland ook al op de buis, ik had em al gezien.
Als mensen hier al een probleem mee hebben dan kunnen ze beter net zo als de Amish gaan leven ergens in een hutje op de hei.
Ik heb respect voor Amish.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Amish mensen leven wel gemiddeld langer.
Heeft daar vrij weinig mee te maken.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:30 schreef theunderdog het volgende:
Dit soort dingen blijven interessant. Het grote verschil tussen dit soort elitair-activisme en de 'echte' wereld.
Terwijl bedrijven toegeven aan dit soort klachten, is en blijft de Brit het meest asociale volk van Europa.
Ze passen het hier aan. Na 5 klachten.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heeft daar vrij weinig mee te maken.
Als jij als bedrijf een process hebt dat altijd werkt, maar deze ene keer buiten de boot valt, dan ga je natuurlijk niet je hele proces aanpassen. Pas als je ziet dat dit een terugkerend probleem is.
Ik werk ook bij een werkgever waarbij ik processen op moet zetten. Soms heb je zo'n onzinnige situatie, maar dan ga je natuurlijk niet je hele proces aanpassen vanwege 1 situatie.
Nee, ze verboden de reclame, ze hebben het proces zelf niet aangepast.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze passen het hier aan. Na 5 klachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |