abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:55:44 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217942498
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Activisme is rechtstaat ondermijnend omdat het de indruk geeft van vooringenomenheid. Als rechters mbt bepaalde onderwerpen duidelijke standpunten innemen, hoe kan de burger daar dan ooit nog objectieve uitspraak van verwachten?
[..]
Rchters zullen natuurlijk proberen een zaak zo onpartijdig mogelijk te benaderen. Maar als er natuurlijk een klimaat binnen de rechtspraak heerst dat ideologisch nogal homogeen is, dan zal er natuurlijk bewust of onbewust toch een bepaald wereldbeeld in meespelen. Dat gaat natuurlijk op een gegeven moment een invloed hebben op hoe de wet geïnterpreteerd wordt.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het ambtenarenapparaat
en ook daar zien we activisme op de werkvloer. En dit is gewoon een zorgwekkende zaak omdat je juist in zulke contreien wilt dat totale neutraliteit de absolute norm is. Daarom is ook niet iedereen voor zullen carrières geschikt, ook al heeft men misschien de juiste papieren.
Maar dat is gewoonweg niet het geval.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217942500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:51 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Natuurlijk is Israël dat niet, maar dat weten deze mensen ook wel. Ze uiten hun zorgen over die houding:
[..]

ik geloof niet dat zulke demonstraties in buitenland op het nieuws komen daarzo
pi_217942502
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien ook geen (oud-)rechters in grote getale demonstreren voor de Oeigoeren, Soedanezen, Jemenieten of Syriërs.
Ik hoor jou daar inderdaad ook nooit over, behalve als je het kunt gebruiken voor je eigen propaganda.

Het is overigens ‘in groten getale’ 14.gif
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:57:59 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217942517
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien ook geen (oud-)rechters in grote getale demonstreren voor de Oeigoeren, Soedanezen, Jemenieten of Syriërs.
Het gaat hier om oud-rechters. Niet om (oud-)rechters.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:58:46 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217942531
Veel extreem linkse mensen in de rechtspraak. Imagine my shock. En maar net blijven doen alsof justitia blind is.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:59:07 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217942538
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar dat is gewoonweg niet het geval.
We hebben hier nota bene een topic over activistische oud-rechters en een tijdje terug nog demonstrerende ambtenaren gehad. Het is dus wél het geval.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik hoor jou daar inderdaad ook nooit over, behalve als je het kunt gebruiken voor je eigen propaganda.

Het is overigens ‘in groten getale’ 14.gif
Ik maak dan ook niet het argument dat het mij om 'mensenrechten' te doen is. Ik ben gewoon uitgesproken pro-Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:59:44 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_217942544
quote:

[..]
Activisme is rechtstaat ondermijnend omdat het de indruk geeft van vooringenomenheid. Als rechters mbt bepaalde onderwerpen duidelijke standpunten innemen, hoe kan de burger daar dan ooit nog objectieve uitspraak van verwachten?
[..]
Rchters zullen natuurlijk proberen een zaak zo onpartijdig mogelijk te benaderen. Maar als er natuurlijk een klimaat binnen de rechtspraak heerst dat ideologisch nogal homogeen is, dan zal er natuurlijk bewust of onbewust toch een bepaald wereldbeeld in meespelen. Dat gaat natuurlijk op een gegeven moment een invloed hebben op hoe de wet geïnterpreteerd wordt.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het ambtenarenapparaat en ook daar zien we activisme op de werkvloer. En dit is gewoon een zorgwekkende zaak omdat je juist in zulke contreien wilt dat totale neutraliteit de absolute norm is. Daarom is ook niet iedereen voor zullen carrières geschikt, ook al heeft men misschien de juiste papieren.
Ja, dus een pvv-stemmende arts (ja die is wel bijzonder hypothetisch inderdaad) kan volgens jou ook niet objectief handelen als hij in een noodsituatie moet kiezen wie er meer acuut hulp nodig heeft en een van de slachtoffers is een Marokkaan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217942554
quote:

[..]
[..]

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het ambtenarenapparaat en ook daar zien we activisme op de werkvloer. En dit is gewoon een zorgwekkende zaak omdat je juist in zulke contreien wilt dat totale neutraliteit de absolute norm is. Daarom is ook niet iedereen voor zullen carrières geschikt, ook al heeft men misschien de juiste papieren.
Probeer je nu het gegeven dat mensen inderdaad een persoonlijke bias hebben die ze af en toe eens (vaak onbewust) tot enige mate van uiting laten komen, aan te wenden als rechtvaardiging voor je vrijwel constante stroom aan zéér gerichte posts dat specifiek en bovenal rechters niet objectief zijn én daar ook zeer duidelijk naar gehandeld hebben, bij letterlijk elk nieuwsbericht over een gerechtelijke uitspraak wat je niet aan staat?

Zo van .. 'we zijn allemaal mensen en dus niet altijd objectief, en daarom zijn alle rechters altijd vooringenomen en dus slecht'?

OK Howard. Niemand is objectief. Door wie zullen we rechtspraak dan wel laten doen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_217942561
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:58 schreef Twiitch het volgende:
Veel extreem linkse mensen in de rechtspraak. Imagine my shock. En maar net blijven doen alsof justitia blind is.
Waar blijkt dit dan?

Kom nou eens 1x met een goed verhaal. Nog nooit heb ik een goed argument gehoord van dit soort roepteraars over linkse/D66-rechters. Het stoort me enorm. En ik ben niet een links.
pi_217942562
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Logisch toch, dat ze hun mening massaal voor zich houden om niet de indruk van partijdigheid te wekken dan is dat enerzijds wel zo correct, anderzijds betekent het ook dat ze niet neutraal in hun denken zijn.
Zeker! Het blijven mensen natuurlijk, het enige wat men kan doen is elke schijn van partijdigheid wegnemen waar dat mogelijk is en dat is hier onder andere gedaan door zittende rechters buiten beschouwing te laten.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:03:35 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217942571
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:58 schreef Twiitch het volgende:
Veel extreem linkse mensen in de rechtspraak.
Imagine my shock. En maar net blijven doen alsof justitia blind is.
Dit verdient niet meer dan een :')
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:06:38 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217942593
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waar blijkt dit dan?

Kom nou eens 1x met een goed verhaal. Nog nooit heb ik een goed argument gehoord van dit soort roepteraars over linkse/D66-rechters. Het stoort me enorm. En ik ben niet een links.
Wellicht niet links, maar wel progressief, dus dan is het logisch dat het je stoort.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Probeer je nu het gegeven dat mensen inderdaad een persoonlijke bias hebben die ze af en toe eens (vaak onbewust) tot enige mate van uiting laten komen, aan te wenden als rechtvaardiging voor je vrijwel constante stroom aan zéér gerichte posts dat specifiek en bovenal rechters niet objectief zijn én daar ook zeer duidelijk naar gehandeld hebben, bij letterlijk elk nieuwsbericht over een gerechtelijke uitspraak wat je niet aan staat?

Zo van .. 'we zijn allemaal mensen en dus niet altijd objectief, en daarom zijn alle rechters altijd vooringenomen en dus slecht'?

OK Howard. Niemand is objectief. Door wie zullen we rechtspraak dan wel laten doen?
Van rechters en ambtenaren zouden we mogen verwachten dat zij in hun vrije tijd niet activist gaan uithangen. Het vraagt dus om mensen die in staat zijn hun persoonlijke overtuigingen en politieke voorkeuren opzij te schuiven.

En dat zou ik even goed zeggen als het om rechters zou gaan die bij een pro-Israël of anti-migratiedemonstratie zouden staan, dat is gewoon niet acceptabel en gênant.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:07:41 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_217942601
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wellicht niet links, maar wel progressief, dus dan is het logisch dat het je stoort.
En weer geen voorbeeld
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217942605
quote:

[..]
Je had natuurlijk ook met een gedegen onderbouwing kunnen komen, maar nee.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:09:34 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217942617
Howard trekt alles uit de kast. Tot aan zwakke whataboutism toe....
pi_217942621
"Nou .. meneer agent .. We zijn allemaal mensen die de wereld op de eerste plaats vanuit ons eigen referentiekader ervaren en betekenis geven, waardoor we allemaal op onze eigen manier subjectief denken en handelen. Elk mens is vooringenomen. .. Daarbij komt natuurlijk dat u door uw beroep waarschijnlijk meer aantrekking voelt tot sentimenten of partijen die een groot en sterk politieapparaat met vergaande bevoegdheden voorstaan. Uw bevel aan mij kán dus niet volledig objectief tot stand gekomen zijn, dus bekijk het maar lekker, ik doe wat ik wil."

En de ambtseed kan dan ook het raam wel uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 14-06-2025 17:24:15 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:10:34 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217942624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En weer geen voorbeeld
Waarom moet ik voorbeelden gaan geven van claims die andere users maken? En dit topic is nota bene een voorbeeld van activisme binnen de rechtspraak.
pi_217942625
quote:
Van rechters en ambtenaren zouden we mogen verwachten dat zij in hun vrije tijd niet activist gaan uithangen.
Dit is ook zo’n klassieke Howard-tactiek.

Met ambtenaren aan komen zetten terwijl een aantal oud-rechters, ik herhaal: OUD rechters - hier het onderwerp van gesprek zijn. Het is zo’n ongelooflijk doorzichtige tactiek om alles en iedereen waar meneer het niet mee eens is maar verdacht te maken.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:12:26 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217942633
quote:

[..]
[..]
Van rechters en ambtenaren zouden we mogen verwachten dat zij in hun vrije tijd niet activist gaan uithangen. Het vraagt dus om mensen die in staat zijn hun persoonlijke overtuigingen en politieke voorkeuren opzij te schuiven.

En dat zou ik even goed zeggen als het om rechters zou gaan die bij een pro-Israël of anti-migratiedemonstratie zouden staan, dat is gewoon niet acceptabel en gênant.
Er staan geen rechters. Er staan OUD-rechters. Blijven herhalen dat het om rechters gaat maakt niet NIET waar.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:13:03 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217942640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Met ambtenaren aan komen zetten terwijl een aantal oud-rechters, ik herhaal: OUD rechters - hier het onderwerp van gesprek zijn. Het is zo’n ongelooflijk doorzichtige tactiek om alles en iedereen waar meneer het niet mee eens is maar verdacht te maken. Smerig is het
Het betreft afgaande op de OP bijna 100 (!) oud-rechters. Dat zijn er dus een behoorlijk aantal, niet een enkeling of zo. Het is op basis daarvan lastig te geloven dat dit momenteel ook niet binnen de rechtspraak zou leven.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:14:19 #46
319979 Fok-it
All is well
pi_217942644
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moet ik voorbeelden gaan geven van claims die andere users maken? En dit topic is nota bene een voorbeeld van activisme binnen de rechtspraak.
Oh ik dacht dat jij wel een fervent criticus was van valse claims naar buiten brengen zonder onderbouwing. Of geldt dit alleen wanneer aan Israël getornd wordt?
pi_217942648
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het betreft afgaande op de OP bijna 100 (!) oud-rechters. Dat zijn er dus een behoorlijk aantal, niet een enkeling of zo. Het is op basis daarvan lastig te geloven dat dit momenteel ook niet binnen de rechtspraak zou leven.
Dat is weer heel wat anders dan je hier beweert, klapjoker.
quote:
Van rechters en ambtenaren zouden we mogen verwachten dat zij in hun vrije tijd niet activist gaan uithangen.
Flikker toch eens eind op met je doorzichtige, laffe woordenspelletjes.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:15:31 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217942649
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rechters mogen ook gewoon stemmen he? Maar dat is in jouw ogen natuurlijk ook not done _O- Veel te politiek :+
pi_217942658
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Met ambtenaren aan komen zetten terwijl een aantal oud-rechters, ik herhaal: OUD rechters - hier het onderwerp van gesprek zijn. Het is zo’n ongelooflijk doorzichtige tactiek om alles en iedereen waar meneer het niet mee eens is maar verdacht te maken.
Je verwoordt prima wat ik ook al wilde typen. Een constante stroom van smerige insinuaties en verdachtmakingen, veelal gebaseerd op achterlijke drogredenen. En het trieste is dat het daadwerkelijk lijkt te landen bij een deel van de users.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:17:07 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217942663
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er staan geen rechters. Er staan OUD-rechters. Blijven herhalen dat het om rechters gaat maakt niet NIET waar.

Uit de OP:
quote:
Tot nu toe hebben ruim 350 advocaten, oud-rechters en juristen de brief met naam ondertekend. „Onder onze ogen zijn bijzonder ernstige kwalificaties van schending van het internationale recht aan de orde.”
Na je functie blijf je toch echt aan dat verleden als rechter gebonden. Het zijn ook niet mensen die gewoon als burger zijn standpunt duidelijk willen maken, maar specifiek als voormalig rechter (met titel dus). Daarnaast lijken er dus wel honderden advocaten en juristen die momenteel nog in functie, ook betrokken te zijn. Daar staat immers niet bij het om oud-advocaten of oud-juristen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')