Dat zou, denk ik, voor alle partijen in elk geval potentieel geweldig zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, als die Khameini ook gepakt wordt.
Met yellow cake bij de koffie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En Bibiquote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Ik zie op X ook veel berichten van moderne mensen uit Iran die dit niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Iraans tienermeisje Nika Shakarami en tienduizenden andere postume slachtoffers van moord uit theologische misogynie willen graag dat Israël doorgaat met bombarderen.
Of anders gezegd: eigenlijk is iedereen gewoon bang voor iedereen, en daarom doet iedereen kut tegen iedereen.quote:
Het is lastig te vergelijken maar het is niet alsof Israël nou alles zo perfect volgens de regels doet daar in het bezet gebied. Bijv gebieden die als veilig zijn bestempeld bombarderen, hulpverleners beschieten. Ook de aanvallen op ziekenhuizen zijn nogal omstreden (ookal zitten er hamas strijders mogelijk). Voedsel en medicijnen tegenhouden. Soms zijn er ook zorgen over proportionaliteit. Zoals een paar honderd burgers opblazen omdat er een Hamas figuur tussen verscholen zit. Daar mag je best zorgen over hebben, zonder gelijk iemand die deze zorgen uit af te stempelen als ontwetend, dom en een Hamas supporter.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft weinig met mijn mening te maken, maar met feiten.
Er werd namelijk geïnsinueerd dat Israël ook regelmatig op burgerdoelen zou afvuren en daarom dus nu niet mag klagen. Maar dat is natuurlijk een onjuiste afspiegeling van de realiteit.
De enige plekken waar Israël doet doet is in de Gazastrook en in mindere mate in Libanon. En de reden dat men dat doet is omdat daar militaire infrastructuur en strijders tussen en onder de burgerbevolking worden gestopt, in de hoop dat men zo immuniteit kan creëren.
Dat is dus niet te vergelijken met Iran dat lukraak (grote) Israëlische steden bestookt, omdat Israël wél netjes een scheiding tussen burger en strijder maakt.
De meeste mensen kunnen een beetje veiligheid en vrijheid wel waarderen nochtans.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Ik zie op X ook veel berichten van moderne mensen uit Iran die dit niet leuk vinden.
Er zijn al veel doden gevallen en dat zijn echt niet alleen mensen die betrokken waren bij het atoomprogramma, maar ook onschuldige burgers.
Ja, dat hadden Irak, Vietnam en Afghanistan ook zo ervaren.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De meeste mensen kunnen een beetje veiligheid en vrijheid wel waarderen nochtans.
Nee, Iran is absoluut een kutland dat terrorisme en Rusland steunt waar ik geen traan om zou laten als het nogal wat invloed verliest. Hamas is een terroristische organisatie die uitgeroeid mag worden. Israël is een pestkop met koloniale trekjes.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Of anders gezegd: eigenlijk is iedereen gewoon bang voor iedereen, en daarom doet iedereen kut tegen iedereen.
Als de ene harder loopt dan de andere, meent de andere de ene te moeten tackelen, omdat de andere denkt dat de ene zijn bestaan bedreigt.
Achter elke raket, schuilkelder of leus zit iemand die bang is dat z'n kinderen het morgen niet redden.
Maar stel nou dat we allemaal zouden zien dat de ander óók bang is? Dan krijg je een hele andere dynamiek. Dan wordt tackelen plotseling zichtbaar zoals het meestal is, namelijk een verwrongen vorm van (vaak onnodige) zelfbescherming.
Dit raakt kant nog wal natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dat hadden Irak, Vietnam en Afghanistan ook zo ervaren.
Zeker wel. Bombardementen brengen geen vrijheid. Leuk hoor, die vrijheid. De rest ligt allemaal in puin.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit raakt kant nog wal natuurlijk.
Dan heb je niet goed door wat zuigen is. Ik benoem slechts hoe iemand in een bepaald conflict staat, jij komt daarentegen dit topic binnen met nul intentie op inhoudelijk bij te dragen maar alleen om je gram te komen halen richting mij. Dan kun je beter gewoon wegblijven, want het voegt weinig toe. Of doe dit via DM als je je niet kunt inhouden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zie zijn eigen reactie hierboven. Het is een kinderlijk trucje wat je regelmatig hanteert, dus misschien even in de spiegel kijken als je over zuigen begint.
Tja, Hezbollah zou er 100.000 hebben. We hebben gezien dat daar ook niet veel van bleek te kloppen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:12 schreef UitStraling het volgende:
"Naar eigen zeggen heeft Iran 30.000 ballistische raketten op voorraad"
Valt me nog mee, ik was even bang dat ze 30 miljoenmiljard ballistische rakketen klaar hadden staan.
Oei, misschien dat er dan bij elkaar wel 30 door de luchtverdediging heen komen!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:12 schreef UitStraling het volgende:
"Naar eigen zeggen heeft Iran 30.000 ballistische raketten op voorraad"
Valt me nog mee, ik was even bang dat ze 30 miljoenmiljard ballistische rakketen klaar hadden staan.
Wie weet dat 1 ervan lucky is en een militair doel raakt. Pak aan, Israël!!!1quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, misschien dat er dan bij elkaar wel 30 door de luchtverdediging heen komen!
Valt wel mee hoor, ga eens een keertje in Duitsland kijken, dat land is helemaal naar zijn apengrootje gebombardeerd onder het juk van een soortgelijk totalitair regime in de vorige eeuw en is nu zowat het welvarendste gidsland in de wereld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zeker wel. Bombardementen brengen geen vrijheid. Leuk hoor, die vrijheid. De rest ligt allemaal in puin.
Ja of 3, omdat het IDF net aan de koffie met taart zat.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, misschien dat er dan bij elkaar wel 30 door de luchtverdediging heen komen!
Bovendien neem ik aan dat ze niet wil zeggen dat ze een voorkeur heeft voor het alternatief, honderdduizenden dode soldaten bij een grondinvasie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ga eens een keertje in Duitsland kijken, dat land is helemaal naar zijn apengrootje gebombardeerd onder het juk van een soortgelijk totalitair regime in de vorige eeuw en is nu zowat het welvarendste gidsland in de wereld.
Dan gaat Amerika ook vrolijk meedoen en hebben we WO3 aan de hand.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Toefjes het volgende:
Iran zal wel spijt hebben van de leveringen van drones aan Rusland. Wordt wel interessant om te zien of de bondgenoten van Iran ze nog zullen steunen.
Dat is precies de reden dat de VS zo overduidelijk paraat staat daar. Om dit scenario te voorkomen en de bondgenoten van Iran zich te laten realiseren dat Iran toch meer een vage bekende dan een goede vriend was.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan gaat Amerika ook vrolijk meedoen en hebben we WO3 aan de hand.
In het draadje daaronder stelt men dat dat plaatje gepost is door een Pakistani, gewoon om een beetje te trollen dus.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze hebben bepaalde steden aan Pakistan gegeven
Moah, WWIII is nog wel even weg hoor.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan gaat Amerika ook vrolijk meedoen en hebben we WO3 aan de hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |