Behoorlijk ontluisterend wat er zich daar allemaal afspeelt. Dat terwijl ons altijd werd wijsgemaakt dat AZC's nauwelijks overlast geven en dat de spreidingswet dit soort problemen ging oplossen. Ironisch dat dit in een progressief-links bolwerk plaatsvindt. Degene die altijd 'kan niet, mag niet' roepen mogen het nu zelf gaan oplossen.quote:Opleving van geweld rond Utrechts station gelinkt aan school en azc: 'We kunnen dit niet alleen'
Utrecht - Vecht- en steekpartijen in het Utrechtse stationsgebied houden volgens de gemeente deels verband met de Internationale Schakelklassen in de stad. Het college meldt dat een aantal incidenten waarschijnlijk is ontstaan op de school voor nieuwkomers. Daarnaast neemt het aantal incidenten toe in asielzoekerscentra en opvanglocaties in de stad. Utrecht zet in op samenwerking met de betrokken instellingen om risico's en bendevorming de kop in te drukken.
Utrecht kampt al jaren met overlast en geweld in het stationsgebied en Hoog Catharijne. Een gezamenlijke aanpak van de problemen heeft positieve resultaten opgeleverd. Toch is er sinds vorig jaar zomer weer een toename van vechtpartijen en steekincidenten, met name door Syrische en Algerijnse jongeren. Vorige week werd bekend dat winkelcentrum Hoog Catharijne 's nachts dichtgaat vanwege aanhoudende overlast.
Een deel van de bekende raddraaiers zit op de Internationale Schakelklassen of heeft daar in het verleden op gezeten. "Een aantal van de incidenten, lijkt daar ook te zijn gestart of hebben juist daar een staartje gekregen", meldt de gemeente. De Internationale Schakelklas is daarom sinds enige tijd betrokken bij de aanpak. Zo is er afstemming over veiligheidsrisico's.
Incidenten azc's
Ook in het asielzoekerscentrum in Oog in Al zijn incidenten geweest. De situatie was dermate alarmerend dat de directeur een melding deed. Zo werd vastgesteld dat er twintig minderjarigen samen waren op een kamer voor twee personen. Cijfers op de muren konden duiden op "bendevorming", staat in een overzicht van de gemeente. De melding van de azc-directeur leidde tot locatieverboden en strengere controles bij de ingang.
Ook in andere gebieden in de stad is sprake van overlast en geweld. De gemeente spreekt van "een aantal impactvolle incidenten" in opvanglocaties en inloopvoorzieningen, zoals tijdens de koudweerregeling. "Ook zien we de laatste weken dat er meer incidenten (vecht- en steekpartijen) plaatsvinden op de COA-locaties." Vanwege deze toename wordt samengewerkt met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) om gericht te kunnen ingrijpen.
Lastig om grip te krijgen
De Syrische en Algerijnse jongeren vormen de lastigste en grootste groep. Ze verblijven op verschillende COA-locaties verspreid over het land. Maar de centrale ligging van Utrecht, het station en Hoog Catharijne maken locaties als het bollendak een aantrekkelijke hangplek.
[..]
Toch blijft de situatie dermate ernstig dat Utrecht nu opnieuw bij het Rijk aan de bel trekt voor structurele steun. "We kunnen dit niet alleen", stelt de gemeente. "We hebben het Rijk nodig aangezien de doelgroep voor een groot deel van buiten de stad afkomstig is. We hebben dan ook opnieuw gevraagd om onze aanpak financieel te blijven ondersteunen zodat de inzet van onder andere de coördinatie, persoonsgerichte aanpak en het Meldpunt Perspectief gegarandeerd blijft."
https://www.rtvutrecht.nl(...)nnen-dit-niet-alleen
Dat is de selectie criteria om bij gl/pvda te komen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:00 schreef Cruzinats het volgende:
Dat zo'n Sharon Dijksma ooit carrière heeft kunnen maken. Ik heb die vrouw letterlijk nog nooit kunnen betrappen op het maken van een goede keuze of het kennis van zaken hebben.
Nou, ze is toch veel afgevallen hoor...quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:00 schreef Cruzinats het volgende:
Dat zo'n Sharon Dijksma ooit carrière heeft kunnen maken. Ik heb die vrouw letterlijk nog nooit kunnen betrappen op het maken van een goede keuze of het kennis van zaken hebben.
Leuk dat je het zegt! Je trapt er vol in en rechts is links al voor (pvv): https://www.nu.nl/politie(...)bb-stemmen-voor.htmlquote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:07 schreef Gia het volgende:
En dan komt er straks een linkse regering met partijen die dan de asielplannen, die ze eerst blokkeerden, gaan doorvoeren, waar rechts uiteraard niet op tegen is, en dan kloppen ze zichzelf op de borst. "Kijk, wij krijgen het wel voor elkaar!"
De PVV heeft toch al hun onkunde bewezen? Hebben al tweemaal hun kiezers in de steek gelatenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:17 schreef Toine51 het volgende:
Gek he, dat het draagvlak verdwijnt voor asielopvang....
Wat weer een promotiemateriaal voor de PVV...
Dat is het probleem met die politieke jeugdclubjes die zo´n beetje elke partij wel kent. Hierdoor komen ze op termijn terecht bij de senioren - de echte partij - maar hebben ze alleen ervaring bínnen de politiek. Wat mij betreft wordt iemand pas politicus na een goeie tien jaar met een normale baan, zoals iedereen heeft.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:00 schreef Cruzinats het volgende:
komma: 0,15s.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:48 schreef Twiitch het volgende:
"Het komt door buitenlanders"
Wat fijn dat ze na jaren overlast tot dezelfde conclusie komen als mijn onderbuik dat na 0.15s deed.
Wat een zinquote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat is de selectie criteria om bij gl/pvda te komen.
Een gebiedsverbod lost ook totaal niets op, je verplaatst het probleem alleen maar.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:10 schreef Timwonnacott het volgende:
Tja, toch echt tijd om de regels te veranderen. Zit wel vaak naar die filmpjes te kijken van de politie vlogger, die is ook vaak in dat gebied. Meer dan een gebiedsverbod geven en een boete kunnen ze ook niet doen.
Vrij vaak dat ze daar een buitenlander treffen die geregistreerd staat om uitgezet te worden, maar ja dan loopt er toch nog een procedure en dan kan de politie verder ook niets. Lijkt me voor hun ook echt vermoeiend.
Nee klopt, maar meer kunnen ze niet doen, is ook vaak maar een verbod voor 24 uur. Ziet ook veel dat ze winkeldieven (ook buitenlanders) een winkel verbod krijgen, die per winkel is. Dus dan loopt er zo'n figuur rond in Hoog Catharijne met meerdere winkelverboden maar die kan dan rustig in de volgende winkel wat proberen te jatten. Het is echt dieptriest om te zien hoe weinig er kan.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een gebiedsverbod lost ook totaal niets op, je verplaatst het probleem alleen maar.
Een gebiedsverbod voor de EUquote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een gebiedsverbod lost ook totaal niets op, je verplaatst het probleem alleen maar.
Precies.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat is het probleem met die politieke jeugdclubjes die zo´n beetje elke partij wel kent. Hierdoor komen ze op termijn terecht bij de senioren - de echte partij - maar hebben ze alleen ervaring bínnen de politiek. Wat mij betreft wordt iemand pas politicus na een goeie tien jaar met een normale baan, zoals iedereen heeft.
In dit geval ook het gebrek aan de mogelijkheid tot het kiezen van de eigen burgemeester. Bij vrije burgemeestersverkiezingen heeft iemand als Dijksma geen enkele kans.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat is het probleem met die politieke jeugdclubjes die zo´n beetje elke partij wel kent. Hierdoor komen ze op termijn terecht bij de senioren - de echte partij - maar hebben ze alleen ervaring bínnen de politiek. Wat mij betreft wordt iemand pas politicus na een goeie tien jaar met een normale baan, zoals iedereen heeft.
Nou, die hebben we gehad in Utrecht. De gekozen burgemeester.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit geval ook het gebrek aan de mogelijkheid tot het kiezen van de eigen burgemeester. Bij vrije burgemeestersverkiezingen heeft iemand als Dijksma geen enkele kans.
Dat is dan ook geen burgemeestersverkiezing.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nou, die hebben we gehad in Utrecht. De gekozen burgemeester.
Konden we kiezen tussen Aleid Wolfsen en een of andere shabby figuur met de uitstraling van een tweedehands auto verkoper. En: beiden van de PvdA.
Edit: Het was geen gekozen burgemeester maar een burgemeestersreferendum.
Die verkiezing was een regelrechte schoffering van de stemmer.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nou, die hebben we gehad in Utrecht. De gekozen burgemeester.
Konden we kiezen tussen Aleid Wolfsen en een of andere shabby figuur met de uitstraling van een tweedehands auto verkoper. En: beiden van de PvdA.
Edit: Het was geen gekozen burgemeester maar een burgemeestersreferendum.
Is dat zo? Ondanks het feit dat Fok volzit met beroepskankeraars die beginnen te schuimbekken als ze het woord 'links' horen, heeft Utrecht eigenlijk al sinds jaar en dag een gemeenteraad die hoofdzakelijk bestaat uit partijen als GL, PvdA en D66. Al vond ik persoonlijk van Zanen ook een prima burgemeester.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit geval ook het gebrek aan de mogelijkheid tot het kiezen van de eigen burgemeester. Bij vrije burgemeestersverkiezingen heeft iemand als Dijksma geen enkele kans.
Dat is toch links? Extreemlinks en centrumlinks.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Ondanks het feit dat Fok volzit met beroepskankeraars die beginnen te schuimbekken als ze het woord 'links' horen, heeft Utrecht eigenlijk al sinds jaar en dag een gemeenteraad die hoofdzakelijk bestaat uit partijen als GL, PvdA en D66. Al vond ik persoonlijk van Zanen ook een prima burgemeester.
Van Zanen was mijn persoonlijke held, wat die man allemaal te verduren heeft gehad. Heb hem ook nooit afgerekend op zijn partij affiliatie, aangezien een BM daar in principe los van staat. Zwarte dag voor Utrecht toen hij vertrok, maar hij nam de donkere wolken helaas toen wel mee naar Den Haag.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Ondanks het feit dat Fok volzit met beroepskankeraars die beginnen te schuimbekken als ze het woord 'links' horen, heeft Utrecht eigenlijk al sinds jaar en dag een gemeenteraad die hoofdzakelijk bestaat uit partijen als GL, PvdA en D66. Al vond ik persoonlijk van Zanen ook een prima burgemeester.
De relevantie van je opmerking mis ik. Bij vrije verkiezingen zullen er zeker capabelere personen met een linkse visie zich kandidaat stellen. Het is ook niet zo dat linkse burgemeesters per definitie slecht zijn. Van Gijzel en nu Dijsselbloem deden en doen het prima in Eindhoven terwijl Jorritsma (VVD, maar geen Eindhovenaar) verre van populair was.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg dat nu in het zwembad ook "jongeren."quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:02 schreef LaDaDiDa het volgende:
Nou het wordt eindelijk eens uitgesproken ipv "jongeren".
Dus @uitkeringsgenieter kan nooit politicus worden wat jou betreft?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is vooral dat ik in Utrecht nou niet echt massale onvrede over Dijksma bemerk, net als dat in Amsterdam kenenlijk niet het geval is met Halsema. De kritiek komt vooral van mensen die niet in die steden wonen en een vrij vocale minderheid in de steden zelf wellicht.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De relevantie van je opmerking mis ik. Bij vrije verkiezingen zullen er zeker capabelere personen met een linkse visie zich kandidaat stellen. Het is ook niet zo dat linkse burgemeesters per definitie slecht zijn. Van Gijzel en nu Dijsselbloem deden en doen het prima in Eindhoven terwijl Jorritsma (VVD, maar geen Eindhovenaar) verre van populair was.
Je moet mensen geen dingen tegen hun wil laten doen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dus @:uitkeringsgenieter kan nooit politicus worden wat jou betreft?
Ja want die lossen het wel eventjes opquote:
Als ze niet constant werden tegengewerkt hadden ze het wel kunnen doen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja want die lossen het wel eventjes op. Tering man, hoe blind kan je zijn?
Hoe wilde jij het oplossen dan? (geen haat hoor)quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja want die lossen het wel eventjes op. Tering man, hoe blind kan je zijn?
PVV of wie dan ook kan letterlijk niets doen terwijl de talloze internationale verdragen en EU-regels ons boven het hoofd hangen, het VN Vluchtelingenverdrag uit '51, het EVRM uit '50, het Schengenakkoord uit '85, talloze EU-opvangrichtlijnen, en ga zo maar door. dit zijn allemaal super verouderde zaken en moeten nu eindelijk eens worden herzien maar dat zie ik juist niemand voorstellen. en zolang niemand deze serieus neemt, gaat de instroom nooit stoppenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |