SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zou de wereld er uit gezien hebben als die twee asielzoekers destijds geen onderdak hadden gekregen in dat stalletje in Bethlehem?quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:56 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Zonder al die bullshit jobs zonder het bevoorrechten van vriendjes met maatschappelijk kapitaal zonder die populatie controle met miljoenen asielzoekers naar nederland halen zonder de criminele politie. Ben wel benieuwd
En waar zou die rijkdom vandaan komen als er geen middenklasse is die industrieel gefabriceerde goederen koopt, of diensten?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 00:01 schreef stinkie het volgende:
Een wereld zonder middenklasse denk ik. Extreme rijkdom en extreme armoe.
In die wereld, zijn de ochtendspitsen op de Olympuslaan en het Valhalla-viaduct berucht. Iedere burger moet namelijk dagelijks hun favoriete godheid offeren, en met meer dan 8.000 officiële goden op het menu loopt dat flink in de tijd. “Mijn buurman offert aan de god van de verloren sleutels, ik aan de godin van de wifi-verbinding,” klaagt een gefrustreerde forens. “En dan heb je nog de mensen die elke dag weer van godswissel doen, omdat ze bang zijn iets te missen.”quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe zou de wereld er uit gezien hebben als die twee asielzoekers destijds geen onderdak hadden gekregen in dat stalletje in Bethlehem?
Alsof andere landen in Afrika het zoveel beter doen met centrale regeringen. Lijkt mij duidelijk een Afrikaans probleem, geen al dan niet ontbreken van een centrale overheidsprobleemquote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:10 schreef RM-rf het volgende:
Somalië
[ afbeelding ]
Kijk ze feesten omdat ze geen belasting moeten betalen!
De armste Afrikaanse landen hebben meestal vooral een grote rijkdom aan grondstoffen en veel lokale milities die vechten om deze grondstoffen (en vaak hun wapens betalen met de inkomsten uit grondstoffen: diamanten, coltran, olie, gas, kolen, mineralen)quote:Op vrijdag 13 juni 2025 22:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alsof andere landen in Afrika het zoveel beter doen met centrale regeringen. Lijkt mij duidelijk een Afrikaans probleem, geen al dan niet ontbreken van een centrale overheidsprobleem
De enige volledige democratie in Afrika in Mauritius.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 22:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De armste Afrikaanse landen hebben meestal vooral een grote rijkdom aan grondstoffen en veel lokale milities die vechten om deze grondstoffen (en vaak hun wapens betalen met de inkomsten uit grondstoffen: diamanten, coltran, olie, gas, kolen, mineralen)
De Afrikaanse landen met de beste en meest stabiele economie, scoren ook het beste in de democratie-index en hebben stabiele regeringen en een vreedzame overgave van de macht tussen partijen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |