abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217921769
quote:
De businesscase voor een vergroening van Tata Steel Nederland is zwak
Gepubliceerd op: juni 11 2025 | Beetsma, R. en G. Romagnoli

De Tweede Kamer overweegt miljardensteun voor de vergroening van Tata Steel Nederland (TSN). Maar is er vanuit het perspectief van het bedrijf, de Nederlandse samenleving en de EU wel een businesscase voor een groen TSN?

In het kort:
• Een groen TSN vereist naast overheidssteun voor de omschakeling naar groene stroom, mogelijk ook permanente subsidie.
• De maatschappelijke effecten van een vergroening van TSN en de opportuniteitskosten van de overheidssteun zijn onduidelijk.
• TSN’s rol in de strategische staalautonomie van de EU is onzeker vanwege de dure groene energie in Nederland.
https://esb.nu/de-busines(...)l-nederland-is-zwak/

verduurzaming van TSN zou ¤7 miljard kosten!!! waaraan de overheid (wij de belastingbetalers) mogelijk 2 tot 3 miljard zou bijdragen. TSN's eigen vermogen is...min ¤150 miljoen :') de operationele kasstroom -¤785 miljoen in 2024, en een schuldpositie van ¤243 miljoen.

mensen, TSN is een keihard falend bedrijf.

ik zal heel eerlijk zijn, ik vind het idee achter vergroening wel leuk, maar het is technologisch gesproken blijkbaar nog niet de tijd om te doen, want het is zo duur en zowat elke week zijn er weer nieuwe ontwikkelingen in deze ruimte, en ik vertrouw niet dat er door projectleiders goed genoeg wordt gekeken naar deze ontwikkelingen, waardoor we dus investeren in verouderde, inefficiënte ideeën. wat nu innovatief lijkt, kan over enkele jaren al achterhaald zijn, dus spelen we straks bij de openingen met suboptimale technologie. met hoe traag er hier gebouwd wordt, is het dus onbegonnen werk.

daarnaast is er al een wereldwijd staal overschot van 560 miljoen ton! 560 MILJARD kilogram staal :D

[ Bericht 0% gewijzigd door gwn_een_user op 12-06-2025 16:50:00 ]
pi_217921887
India zegt toch dikke doei op een gegeven moment; de volgende reorganisatie staat sowieso al op til.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_217921986
Oprotten met die vervuilers.
pi_217922010
Dit plan lijkt me een totale zeepbel. De politiek zal er dus wel mee instemmen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217922828
Even voor de relativering;

In het kader van de 5% bbp naar defensie betekent 1,5% van bbp naar infrastructuur oftewel ruim 15 miljard voor asfalt.

En een andere relativering;
TATA, TSN, TCS, en aanverwanten zijn allemaal onder de portefuille van India

India heeft 3,5x meer bbp. En heeft een groei van 7-10% jaarlijks vergeleken met Nederland die blij mag zijn als het 5% haalt in eenmalig in 20 Jaar tijd.

Ooit heette het nog de KONINKLIJKE hoogovens der nederlanden

We hebben er nu alleen maar uitstoot en een kostenpost aan overgehouden

[ Bericht 26% gewijzigd door Helenattenek op 12-06-2025 19:11:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')