abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217917253
Ik ben altijd zeer benieuwd hoe soeverein dit soort gasten nog zijn als je ze hun uitkering en toegang tot alle andere maatschappelijke en sociale voorzieningen afpakt.

quote:
Acht soevereinen aangehouden in onderzoek naar crimineel netwerk

De politie heeft vanochtend acht mensen aangehouden die worden verdacht van het bezit en gebruik van wapens en gevaarlijke stoffen. Het gaat volgens de politie om mensen die deel uitmaken van een crimineel netwerk dat "het anti-institutionele gedachtegoed" aanhangt en mogelijk geweld zou willen gebruiken.

Het zou gaan om zogeheten soevereinen, mensen die geloven dat de overheid geen wettelijke macht over ze heeft. Sommigen van hen vinden dat ze zelf mogen bepalen of ze bijvoorbeeld belastingen, boetes of de premie voor een ziektekostenverzekering betalen.

Bij huiszoekingen heeft de politie wapens, munitie, verdovende middelen, mogelijke explosieven en gevaarlijke stoffen aangetroffen en in beslag genomen. Ook gegevensdragers zoals mobiele telefoons zijn meegenomen voor onderzoek.

Sporenonderzoek
De verdachten werden aangehouden op verschillende plekken in Nederland. Ze komen uit onder meer Ommen, Leeuwarden, Den Bosch en Waddinxveen. In Ommen werd bij een huiszoeking "urenlang sporenonderzoek gedaan door politiemensen in witte pakken", meldt RTV Oost.

De verdachten zijn tussen de 39 en 74 jaar oud en zitten vast in volledige beperkingen. Dat betekent dat ze alleen contact mogen hebben met hun advocaat.

De politie zegt dat het onderzoek nog niet is afgerond en dat er mogelijk nog meer aanhoudingen volgen.

Klein deel gewelddadig
Uit een analyse van veiligheidsdienst AIVD, de nationale politie en de NCTV van vorig jaar bleek dat het aantal mensen dat zichzelf als soeverein ziet de laatste jaren is gegroeid tot enkele tienduizenden. De meesten zijn niet gewelddadig, maar een klein deel van hen zou geweld niet schuwen in hun verzet tegen instituties zoals de overheid, de belastingdienst en verzekeringsmaatschappijen.

Vorig jaar werd een groep van vier radicale soevereinen aangeklaagd voor terrorisme. Ze zouden het in chats onder meer hebben gehad over het doden van de burgemeester van Deventer.

Mensen die zich onttrekken aan Nederlandse regels en wetten: instanties zien ze steeds vaker. In de uitlegvideo zie je er meer over:
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-crimineel-netwerk

[ Bericht 1% gewijzigd door Joopklepzeiker op 12-06-2025 07:11:47 ]
pi_217917267
Alleen de belastingdienst mag met aanslagen komen :+
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:01:10 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217917577
Een hele geruststelling dat ze dit soort lui heel nauw in de gaten houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:18:11 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217917688
Gewoon weer een clubje extremisten.
pi_217917708
Koekwouzen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217917728
Ach ja dit soort mensen had je vroeger ook maar hoorde je er niets over omdat het niet in het 8 uur journaal kwam
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:53:01 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217917950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ach ja dit soort mensen had je vroeger ook maar hoorde je er niets over omdat het niet in het 8 uur journaal kwam
pi_217918012
quote:
O ja? Nooit iets van gemerkt.
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:09:30 #9
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217918062
Ik ben ook soeverein maar dan alleen op FOK!
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217918167
pi_217919876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:01 schreef Perrin het volgende:
Een hele geruststelling dat ze dit soort lui heel nauw in de gaten houden.
Ik vind er niks geruststellends aan.
Die groep gestoorden word steeds groter en het kost klauwen met geld.
pi_217919920
quote:
Toen zochten ze elkaar ook niet op via internet, nu wel dus kan het groeien.
pi_217920155
Jaja, soeverein wanneer het ze uitkomt dan, want als je echt soeverein bent maak je ook geen gebruik van de openbare weg of van wat dan ook dat met belastinggeld is betaald. Verder geen recht op uitkering, zorg of hulp van welke hulpdienst dan ook. Maar dat is weer niet de bedoeling natuurlijk :')

Wat mij betreft is de enige met belastinggeld betaalde faciliteit die ze mogen gebruiken het staatshotel.
pi_217920186
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik vind er niks geruststellends aan.
Die groep gestoorden word steeds groter en het kost klauwen met geld.
Het zijn er toch al enkele tienduizenden volgens het artikel in de OP. Dat is meer dan ik had verwacht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')