abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217917043
Advies gevraagd . Dochter zit sinds 3.5 maand in een instroomklas groep 0. School wil haar laten doorstromen naar groep 2 na de zomer . Leerlijnen groep 1 zijn allemaal behaald , sociaal gaat het goed met haar tot nu toe maar school
Ziet aansluiting met groep 2 goedkomen gezien spel op het plein. Hoe zien jullie dit ? Ze gaat met huidige leerkracht mee en er gaan nog 2 kids van januari en eentje van begin maart . Alle meningen adviezen en overwegingen zijn welkom. Ik vind het zelf zo’n grote stap en ben bang voor het sociaal emotionele aspect ervan
  Miss 200.000.000! donderdag 12 juni 2025 @ 06:22:14 #2
367000 roos94
pi_217917056
Hoe oud is ze?

Wat is groep 0 :?
pi_217917137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 06:22 schreef roos94 het volgende:
Hoe oud is ze?

Wat is groep 0 :?
In maart 4 geworden . De instroom klas waar alle kids van Jan - eind schooljaar in zitten die 4 worden
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:07:37 #4
508960 Thijs_Bosmini
rapper/gangster/havo-scholier
pi_217918048
Persoonlijk zou ik gewoon naar groep 1 laten gaan. Die klas overslaan is onzin. Leerlijnen zijn ook onzin als je nog geen 4 bent. Laat haar lekker spelen met leeftijdsgenootjes.
Mocht het een uitblinker zijn dan slaat ze in de latere klassen wellicht een klas over.

Ze zal dan altijd jonger zijn dan vriendinnen, nu boeit het niet, maar straks met de leeftijd rond 16 of 18 is dat wel jammer, lees:uitsluiting van bepaalde wettelijke dingen.
Ook voor jezelf, een extra duur jaar in de toekomst, denk aan bijvoorbeeld aan treinkaarten tot aan de ovjaarkaart.
pi_217918606
Als school dit adviseert, dan zal je kind dit aankunnen. Ik zou het dan ook gewoon doen.
Bij mijn dochter spijt gehad dat ze heeft doorgekleuterd omdat ze sociaal/emotioneel achter zou lopen. Bleek een ZHB`er te zijn. Bij zoon niet gedaan, zit nu op z`n 14e in 3 VWO en zal 17 jaar zijn als hij z`n diploma behaald. En het gaat helemaal prima.
School adviseert dit niet voor niets. Jouw kind zal zelfs op deze leeftijd al meer uitdaging nodig hebben om zich niet te gaan vervelen. En een kind wat zich gaat vervelen, wil je echt niet hebben.
Grote kans dat je kind met wat oudere kinderen een betere aansluiting zal hebben. Zelfde leeftijd zegt namelijk niet alles.
Succes!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:34:40 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_217919176
Wat Mushanga zegt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:35:49 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_217919189
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:07 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Persoonlijk zou ik gewoon naar groep 1 laten gaan. Die klas overslaan is onzin. Leerlijnen zijn ook onzin als je nog geen 4 bent. Laat haar lekker spelen met leeftijdsgenootjes.
Mocht het een uitblinker zijn dan slaat ze in de latere klassen wellicht een klas over.

Ze zal dan altijd jonger zijn dan vriendinnen, nu boeit het niet, maar straks met de leeftijd rond 16 of 18 is dat wel jammer, lees:uitsluiting van bepaalde wettelijke dingen.
Ook voor jezelf, een extra duur jaar in de toekomst, denk aan bijvoorbeeld aan treinkaarten tot aan de ovjaarkaart.
En dit is onzin. Ook onder de 18 is er gewoon een ovjaarkaart als je hbo of uni gaat doen en mbo zit vaak op kortere reisafstand.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217919990
Als destijds (eind jaren 70)die groep 0 had bestaan, dan hadden ze mij ook wel meteen laten doorstromen. 2,5 jaar kleuteren was voor mij echt te lang, uiteindelijk hebben ze toen ik in de 2e klas (groep 4) zat bedacht dat ik na een paar maanden wel naar de volgende klas kon gaan, maar dat hebben mijn ouders heel terecht toen niet door laten gaan, want dat zou op dat moment echt niet handig zijn geweest. In deze tijden zouden ze ook nog het wel opgelost hebben met een plusklas ofzo, destijds was het zelfstandig doorwerken en steeds een half jaar voorlopen met taal en rekenen zodat ik het laatste halfjaar van de 6e klas (groep 8) heel vaak niks meer te doen had. Ik was heel zorgzaam naar mijn beste vriendin toe die niet goed mee kon komen, dus mijn verveling werd deels tegengegaan door met haar extra te oefenen en uit te leggen.

Als school dit nu adviseert dan zou ik daar wel in mee gaan, ze zal vast niet de enige zijn.
pi_217920580
Kijk naar je kind.

Mijn dochter (november) is rond Sinterklaas begonnen in groep 1 en vrijwel meteen doorgestroomd naar groep 2.
Als mijn kind wat verder is en alle leerdoelen uit groep 1 al heeft behaald, denk ik niet dat ik haar een pretje zou doen door haar groep 1 (over) te laten doen.

Bij m’n zoon (maart) wel de gewone lijn doorlopen en daar heel erg spijt van gehad. Die heeft later een klas overgeslagen. Het was veel makkelijker geweest als dat in de kleuterklas al was gebeurd. Zoon is zeer hoogbegaafd, bij m’n dochter ook een sterk vermoeden.
Protège moi de mes désirs.
pi_217920581
Jaaa, daar kwamen bij dochter in groep 7 mee aanzetten. Ze mocht de cito doen en dan hop, naar het VO. Zonder voorbereiding of iets. Werd ook, heel handig, vlak voor de cito's aan ons gevraagd.
Dat zag ze niet zitten en ik ook niet. Had nog geen VO school, geen voorbereiding en dan zou ze ook geen afsluiting gehad hebben.
Dat jaar, groep 8, heeft ze weinig gedaan, ja, haar juf geholpen met nakijken en lol gehad met haar juf. Ze heeft iig de basisschool goed kunnen afsluiten.
Waren ze begin groep 7 met die mogelijkheid gekomen, had ze het wél gedaan maar niet op slag van kakken.
If they say
pi_217920626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:07 schreef Thijs_Bosmini het volgende:

Er staat zoveel onzin in je post dat ik niet weet waar ik zal moeten beginnen met reageren. w/
Protège moi de mes désirs.
pi_217920842
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:21 schreef arvensis het volgende:

[..]
Er staat zoveel onzin in je post dat ik niet weet waar ik zal moeten beginnen met reageren. w/
Gewoon negeren. Wij weten beter ;)
If they say
pi_217983849
Hier een dochter van maart die hetzelfde eigenlijk heeft gedaan. Wel was het groep 1/2 waarin ze gestart was en naar groep 2 ging. Mocht het niet lukken kon ze gewoon toch nog met groep 1 mee doen. Uiteindelijk is ze dus met 5,5 naar groep 3 gegaan. Afgelopen jaar ging het prima. Wel was het zo dat mijn dochter een overduidelijke voorsprong had, ze las al toen ze net 4 was, is nu ook al avi uit. Sociaal gezien sluit ze beter aan bij deze kinderen dan bij haar leeftijdsgenoten.
pi_217983893
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:17 schreef arvensis het volgende:
Kijk naar je kind.

Mijn dochter (november) is rond Sinterklaas begonnen in groep 1 en vrijwel meteen doorgestroomd naar groep 2.
Als mijn kind wat verder is en alle leerdoelen uit groep 1 al heeft behaald, denk ik niet dat ik haar een pretje zou doen door haar groep 1 (over) te laten doen.

Bij m’n zoon (maart) wel de gewone lijn doorlopen en daar heel erg spijt van gehad. Die heeft later een klas overgeslagen. Het was veel makkelijker geweest als dat in de kleuterklas al was gebeurd. Zoon is zeer hoogbegaafd, bij m’n dochter ook een sterk vermoeden.
Hoe is het klas overslaan gegaan? Waar liep je tegenaan? Mijn zoon zit nu in groep 4, en gaat waarschijnlijk volgend jaar groep 5 en 6 ineen doen, wel in een combiklas. Dus ben benieuwd naar ervaringen.
pi_217984384
Ik heb dit zelf destijds ook gehad (ben nu 29) en heb het als prima ervaren. Enige 'nadeel' wellicht is dat je altijd een jonge leerling blijft. Als in, ik was 16 toen ik op mijn HBO begon. Maar sociaal gezien nooit last van gehad of tegen andere dingen aan gelopen. Dus als je denkt dat je dochter er ook qua leervermogen klaar voor is gewoon doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2025 @ 18:47:36 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217986797
Heb je inmiddels een gesprek gehad?

Hier is de instroomgroep geen groep 0 maar een groep 1 en dan is het geen klas overslaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')