Interessant om te weten, en wel benieuwd of dit met meer dingen zo is. Zie dat dit bij rijst ook zo is. Iets te weinig gekookt is beterquote:
Of het gezonder is, weet ik niet (en dit boeit me nog minder), maar het is zonder twijfel veel smakelijker dan die tot snot gekookte smerige drab.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
Ik eet mijn pasta altijd al dente. Vandaag geleerd dat dat blijkbaar beter voor je is.![]()
Al dente pasta staat lager op de glycemic index waardoor je minder snel een suikerpiek krijgt.
Zo zie je maar weer dat er wel degelijk redenen zijn waarom vroeger dingen zo werden gedaan, zoals in Italië
Veel smakelijker ja.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of het gezonder is, weet ik niet (en dit boeit me nog minder), maar het is zonder twijfel veel smakelijker dan die tot snot gekookte smerige drab.
Al dente is niet te weinig gekookt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Interessant om te weten, en wel benieuwd of dit met meer dingen zo is. Zie dat dit bij rijst ook zo is. Iets te weinig gekookt is beter
Is maar wat je als standaard neemt. De meeste mensen in Nederland koken volgens mij iets meer dan al dente.quote:
Volg de instructies op de doos en je hebt al dente. Dat lijkt me een redelijke standaard.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is maar wat je als standaard neemt. De meeste mensen in Nederland koken volgens mij iets meer dan al dente.
/dagboekquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
Ik eet mijn pasta altijd al dente. Vandaag geleerd dat dat blijkbaar beter voor je is.![]()
Al dente pasta staat lager op de glycemic index waardoor je minder snel een suikerpiek krijgt.
Zo zie je maar weer dat er wel degelijk redenen zijn waarom vroeger dingen zo werden gedaan, zoals in Italië
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |