Als we zo gaan redeneren. Wanneer sturen we alle niet-blanken terug naar eigen land?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:33 schreef Momo het volgende:
Wat ik ook wel voorbij zie komen is het sentiment dat de Native Americans de originele bewoners zijn van Noord en Zuid Amerika. "Ga terug naar Mexico? Waarom ga jij niet terug naar Ierland?"
Nee hoor, bij radicaal rechts heb je ook absolute totaalidioten.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] 'Jews will not replace us' in Charlottesville
[ afbeelding ]Telt in de VS als Nazi-vlag, vanwege het bloedige verleden van deze terroristen.
[ afbeelding ]
Vier dode agenten, mensen hebben een pardon gekregen en Trump zei zelfs dat ze 'als beesten behandeld zijn door de VS'.
Allemaal dingen waar jij altijd omheen danst, want dan doe je net alsof het allemaal niet waar is. Hypocriet dat je er bent.
Daarom 'ga terug naar je eigen land' is dus ook op geen enkele manier constructief of bevorderend voor de samenleving.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als we zo gaan redeneren. Wanneer sturen we alle niet-blanken terug naar eigen land?
Je zoveelste leugen:quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, bij radicaal rechts heb je ook absolute totaalidioten.
Ik ontken dat niet, ik spreek mij ook uit tegen figuren aan de rechterkant van het spectrum die op verdachte wijze meedoen aan het pro-Palestijnse gedweep, vaak met onderliggende complotmeuk als 'AIPAC runt de Amerikaanse overheid' etc.
Maar als we naar de afgelopen 1,5 jaar kijken zijn die sentimenten véél meer aanwezig bij links dan bij rechts.
quote:quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:28 schreef HowardRoark het volgende:
Rechts trekt namelijk niet massaal de straat op ter verdediging van een samenleving waar pogroms op Joden voor een hysterisch euforie zorgt, die schrikbarende gelijkenissen vertoond met vroegere tijden.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] 'Jews will not replace us' in Charlottesville
[ afbeelding ]Telt in de VS als Nazi-vlag, vanwege het bloedige verleden van deze terroristen.
[ afbeelding ]
Vier dode agenten, mensen hebben een pardon gekregen en Trump zei zelfs dat ze 'als beesten behandeld zijn door de VS'.
Allemaal dingen waar jij altijd omheen danst, want dan doe je net alsof het allemaal niet waar is. Hypocriet dat je er bent.
Nee hoor, alles wat ik daar stel is waar.quote:
Hij zal het probleem aan zijn kant van het politieke spectrum simpelweg nooit erkennen. Over hypocrisie gesproken.quote:
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarom 'ga terug naar je eigen land' is dus ook op geen enkele manier constructief of bevorderend voor de samenleving.
Omdat veel mensen alleen hun hokjesdenken kennen en kunnen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:00 schreef Gunner het volgende:
Waarom moet dit altijd een heel vermoeiende links/rechts discussie zijn. Zo weinig constructief.
In een multimedia winkel is het vinden van voeding wel moeilijkquote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:01 schreef Ali_boo het volgende:
Arme mensen kunnen hun familie niet meer voeden, dus zijn ze genoodzaakt om winkels te beroven
[ x ]
Poor poor looters.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:01 schreef Ali_boo het volgende:
Arme mensen kunnen hun familie niet meer voeden, dus zijn ze genoodzaakt om winkels te beroven
[ x ]
Dat komt omdat als er kritiek op links is (en linkse groeperingen zijn oververtegenwoordigd bij deze demonstraties gezien de uitlatingen van de demonstranten zelf) bepaalde users zich meteen geroepen voelen om de eigen tribe te verdedigen, in plaats van te erkennen dat het niet goed is dat relschoppers winkels in brand steken en stenen naar agenten gooien, terwijl men met de Palestijnse en Mexicaanse vlag zwaait, klagende over 'kapitalisme' en 'zionisme'.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:00 schreef Gunner het volgende:
Waarom moet dit altijd een heel vermoeiende links/rechts discussie zijn. Zo weinig constructief.
Meteen uitzetten, dan had men het maar legaal moeten proberen,quote:
Ik weet dat er aan 'beide kanten' idioten zijn. Wat voor politiek je volgt, of afkomst je hebt, of muziekgenre je geweldig vindt, mensen kunnen nog steeds een lul zijn. Dat kan iedereen, ongeacht welke facetten dan ook. Mijn reactie was dan ook juist tegen het eeuwige geblaar van kanten moeten kiezen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:00 schreef Gunner het volgende:
Ik zou het helemaal met je eens geweest zijn, ware het niet dat het toch op zijn minst opmerkelijk is dat je dat nu zegt, maar je al jaren in elk topic de meest extreme stellingen inneemt. En dan nooit kritiek uit op Trump, Israël, Wilders, Orban, ook al is dat het onderwerp van zo'n topic?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt omdat als er kritiek op links is (en linkse groeperingen zijn oververtegenwoordigd bij deze demonstraties gezien de uitlatingen van de demonstranten zelf) bepaalde users zich meteen geroepen voelen om de eigen tribe te verdedigen, in plaats van te erkennen dat het niet goed is dat relschoppers winkels in brand steken en stenen naar agenten gooien, terwijl men met de Palestijnse en Mexicaanse vlag zwaait, klagende over 'kapitalisme' en 'zionisme'.
Dit heeft niet eens iets met ICE te maken, dat is ook het grote probleem van dit soort demonstraties, het zijn radicale activisten die 'het systeem' proberen aan te vallen. Dat moet simpelweg keihard worden aangepakt.
[..]
Meteen uitzetten, dan had men het maar legaal moeten proberen,
Ze sterven van de honger. En de egoïstische eigenaar hier vindt, maar dat ze moeten doodvallenquote:
Amerikaans leger die de grond doet beven om zo de aandacht elders te leggen. Klinkt bnw maar zou me niet verbazenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:11 schreef Ali_boo het volgende:
God is niet blij met de mensen uit LA
[ x ]
Sterk van die jongen, die er voor gaat staan om ze tegen te houden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze sterven van de honger. En de egoïstische eigenaar hier vindt, maar dat ze moeten doodvallen![]()
[ x ]
Niet alleen demonstranten hebben hongerquote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze sterven van de honger. En de egoïstische eigenaar hier vindt, maar dat ze moeten doodvallen![]()
[ x ]
Zeer zeker, van alle winkels waar ze uit kunnen kiezen. Gaan de juist voor een supermarkt dat in handen is van immigranten. Wat best wel bijzonder is eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:26 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Sterk van die jongen, die er voor gaat staan om ze tegen te houden.
Tja, dan let je niet goed op, ik heb zowel Trump als Orban en Wilders meermaals bekritiseert. Maar ook vind ik bepaalde onderdelen van hun beleid uitstekend. Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, want ik ben zelf immers rechts en conservatief.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou het helemaal met je eens geweest zijn, ware het niet dat het toch op zijn minst opmerkelijk is dat je dat nu zegt, maar je al jaren in elk topic de meest extreme stellingen inneemt. En dan nooit kritiek uit op Trump, Israël, Wilders, Orban, ook al is dat het onderwerp van zo'n topic?
Daar gaat het mij hier om, niet of links of rechts meer doet, maar puur HowardRoark die nu net doet alsof hij zich niet telkens brandt aan precies datgene waar jij nu een ander van beschuldigt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |