Het eerste wat ik je aanraad is die wasverzachter direct weg te gooien. Puur vergif, voor je wasgoed, je wasmachine, je droger, voor het millieu en ook voor jouzelf.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:26 schreef SuperNeger het volgende:
Wat zijn lekkere sterke geurdingen in je huis waar je lang plezier van hebt? Denk bijvoorbeeld aan geurstokjes en zo. Ik heb vroeger wel eens van die geurstokjes in winkels gezien die echt mega sterk zijn, maar altijd als ik ze zelf koop dan na een dag of 2 ruik ik niks meer. Je hebt ook van die verwarmers waar je olietjes op gooit of van die gekleurde geurblokjes, maar na 3 dagen ruik je die ook niet meer.
En ja natuurlijk gewoon je huis schoonmaken en lekkere wasverzachter etc doen ook wonderen.
Wat gebruiken jullie of raden jullie aan?
Je doet het er gewoon om he?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het eerste wat ik je aanraad is die wasverzachter direct weg te gooien. Puur vergif, voor je wasgoed, je wasmachine, je droger, voor het millieu en ook voor jouzelf.
https://suusmaaktschoon.nl/nadelen-van-wasverzachter/
https://www.tipsenweetjes(...)achter-te-gebruiken/
Haal bloemen in huis. Zelf heb ik altijd fresia's omdat deze zo heerlijk ruiken.
En eucalyptusplanten. Beetje kokend water over de blaadjes sproeien en dan komt die menthollucht vrij.
Nog een tip: doe zelf eens onderzoek naar brandbare geurverspreiders zoals kaarsen, stokjes en weet ik veel wat nog meer.
Ik vind je altijd zo recalcitrant. Oneens zijn om het oneens te zijn. Er is niks mis met wasverzachter. En bloemen daar is juist van alles mis mee. Zeker omdat je in hetzelfde bericht zegt het milieu belangrijk te vinden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sorry, was het teveel tekst?
Zo goed dan:
Eerst de linkjes lezen, dan pas oordelen over wasverzachter.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:41 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik vind je altijd zo recalcitrant. Oneens zijn om het oneens te zijn. Er is niks mis met wasverzachter. En bloemen daar is juist van alles mis mee. Zeker omdat je in hetzelfde bericht zegt het milieu belangrijk te vinden.
Als je gewoon een druppeltje erbij doet kan er niks gebeuren hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eerst de linkjes lezen, dan pas oordelen over wasverzachter.
Volgens mij trekt die geur toch van beneden naar boven door dat hout?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:16 schreef ToT het volgende:
Die geurstokjes in olie moet je om de haverklap omdraaien zodat je er weer olie op hebt zitten.
Mij te veel gedoe. Zitten wel lekkere geurtjes tussen overigens.
Valt vies tegen. Heb diverse verschillende soorten geprobeerd en dat was steeds gewoon ronduit kut.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:07 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Volgens mij trekt die geur toch van beneden naar boven door dat hout?
Ik ben enorm fan van mijn Lampe Bergerquote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:26 schreef SuperNeger het volgende:
Wat zijn lekkere sterke geurdingen in je huis waar je lang plezier van hebt? Denk bijvoorbeeld aan geurstokjes en zo. Ik heb vroeger wel eens van die geurstokjes in winkels gezien die echt mega sterk zijn, maar altijd als ik ze zelf koop dan na een dag of 2 ruik ik niks meer. Je hebt ook van die verwarmers waar je olietjes op gooit of van die gekleurde geurblokjes, maar na 3 dagen ruik je die ook niet meer.
En ja natuurlijk gewoon je huis schoonmaken en lekkere wasverzachter etc doen ook wonderen.
Wat gebruiken jullie of raden jullie aan?
wat voor noten?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:25 schreef Radegast het volgende:
Voor mijn huis staat een notenboom, die (honderden) vruchten raap ik in de hefst op en laat ze drogen in de schuur.
Handjevol in een schaaltje doen, beetje vochtig maken met plantenspuit en weer laten opdrogen. Heerlijke geur.
Kan je dat één keer doen of kan je de plantenspuit steeds herhalen en de geur bewaren?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:25 schreef Radegast het volgende:
Voor mijn huis staat een notenboom, die (honderden) vruchten raap ik in de hefst op en laat ze drogen in de schuur.
Handjevol in een schaaltje doen, beetje vochtig maken met plantenspuit en weer laten opdrogen. Heerlijke geur.
Eén keertje. Blijft de geur zo'n twee dagen. Vaker met de plantenspuit verkort dat.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:55 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Kan je dat één keer doen of kan je de plantenspuit steeds herhalen en de geur bewaren?
Vraag mij af of dat met walnoten kan.
Hoe lang gaan die mee? 50 euro voor zo'n flesje is wel prijzig ja.quote:
Flesje gaat levenslang mee, als je er geen gekke dingen mee doet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoe lang gaan die mee? 50 euro voor zo'n flesje is wel prijzig ja.
Ja, Mag Champa...heerlijkquote:Op donderdag 12 juni 2025 13:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik gebruik palo santo hout om de geur. Niet dat dat dagen blijft hangen maar doe het regelmatig.
Mijn ma heeft een automatische verstuiver, die werkt ongeveer een maand en laat elke kwartier ofzo een beetje ontsnappen.
Vind dat zelf niet zo lekker. Wierook ook niet behalve één, de traditionele Mag Champa, die is wel lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |