abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217892413
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze schrijven ook dingen als kk dit dat zus zo. Het is vrij duidelijk dat ze voetbalsupporters bedoelden. Dat de geenstijls van deze wereld dat verdraaien moeten zij weten, ik hoef daar niet in mee te gaan.
lol

Geenstijl: quote letterlijk wat er gezegd werd in de groepsapp en wat er geroepen werd.

Lord-ronddraai: stop met verdraaien ik ga daar niet in mee! Het maakt niet uit dat ze kk joden dit en dat zeggen, dat was gewoon ONHANDIG uitgedrukt. Ik kijk naar de feiten. Wat ze eigenlijk diep in hun hart bedoelden is….

Lord-ronddraai een paar zinnen later: wat antisemitisme echt aanwakkert is israel en de joden zelf

_O-
  maandag 9 juni 2025 @ 11:58:53 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892417
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als ik zeg dat "Approximately five in ten secular Muslims consider it important that their children remain Muslims" is dit dan een gedachtengoed wat bij secularisme hoort ?
Nee, want dan zijn ze niet seculier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217892419
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij bent de ergste user in dit topic denk ik. Anderen komen niet verder dan "Israël terreurstaat, genosieduh, sionismuh" etc.

Jij verkapt je voorkeur voor wat er is gebeurd onder een pseudo-intellectuele drek en met halfbakken feiten als "elk slachtoffer was werkzaam voor de intelligence community".
Blijkbaar doe ik je wel eens twijfelen anders was je niet zo boos en je duim niet zo dik.
pi_217892424
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël brengt een duidelijke scheiding aan tussen burgers en militairen. Het leger wordt specifiek gebruikt om de eigen burgers te beschermen. De Palestijnen gebruiken hun burgers om de strijders te beschermen.

Dáár zit het verschil.
[..]
Sinds eind 2023 is meneer het pad volledig bijster, wat een paar documentaires van Al-Jazeera al niet met een mens kunnen doen. Schrikbarend om te zien.
Je ontwijkt de vraag. Mag je een woning bombarderen als daar een hamas strijder zit maar ook nog eens 20 anderen? En daarop heb je continu gezegd dat het kon. Waarom zou je dan niet zo'n festival aan mogen vallen als daar IDF soldaten tussen zitten of mensen die gediend hebben in IDF?
  maandag 9 juni 2025 @ 11:59:29 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892426
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat zal best dat jij dat vind, maar ik schreef over wat de Israëliërs over de activisten beweerden. Als je Hamas steunt dan zijn die oktober 7 beelden tof om te zien. Toch presenteren ze het als een soort straf. Het is enkel een straf als het vredesactivisten zijn. Israël is dus incompetent of liegt. Ik denk beiden, maar in dit geval vooral liegen.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 juni 2025 @ 12:00:13 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892431
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Blijkbaar doe ik je wel eens twijfelen anders was je niet zo boos en je duim niet zo dik.
Pure domheid roept ook boosheid op.

Pure giftigheid nog meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217892438
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij bent de ergste user in dit topic denk ik. Anderen komen niet verder dan "Israël terreurstaat, genosieduh, sionismuh" etc.

Jij verkapt je voorkeur voor wat er is gebeurd onder een pseudo-intellectuele drek en met halfbakken feiten als "elk slachtoffer was werkzaam voor de intelligence community".
Maar dat is toch zo. Blijkbaar is het geheel normaal om gigantische veel onschuldige slachtoffers te maken als je maar zegt Hamas gebruikt deze mensen als schild. 7 oktober gebruikte IDF de onschuldige festivalgangers als schild. Dat daar vervolgens heel moeilijk wordt gedaan over de onschuldige slachtoffers geeft de hypocrisie perfect weer. Onschuldige Israelische slachtoffers als colletaral vréselijk. Onschuldige Palestijnse slachtoffers op veel grotere schaal, begrijpelijk wat doet Israel extreem hun best om het te voorkomen :')
pi_217892443
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, want dan zijn ze niet seculier.
Dan ben je het mij eens dat 80% van de seculiere israelis niet seculier is.

"Approximately eight in ten secular Israeli Jews consider it important that their children remain Jewish"

https://jppi.org.il/en/18215-2/
pi_217892444
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kleuter.
  maandag 9 juni 2025 @ 12:02:22 #60
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217892453
quote:
Thunberg wordt samen met de elf andere activisten naar de haven van Ashdod overgebracht, waar zij zullen worden gedwongen de gruwelbeelden van het bloedbad van 7 oktober 2023 te kijken.

Een video van 45 minuten vol met met slachtpartijen en ander geweld, die Israël destijds liet zien aan onder meer diplomaten en journalisten.

Minister van Defensie Katz: ,,Het is passend dat de antisemitische Greta en haar mede-Hamas-aanhangers precies zien wat de terreurorganisaties is die ze kwamen steunen en waarvoor ze werken.

Welke wreedheden die beging tegen vrouwen, ouderen en kinderen, en waartegen Israël vecht om zichzelf te verdedigen."

Na een kort verhoor zal het twaalftal waarschijnlijk direct het land worden uitgezet.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217892460
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pure domheid roept ook boosheid op.

Pure giftigheid nog meer.
Ik moet regelmatig lachen als ik je posts zie hoor.
  maandag 9 juni 2025 @ 12:03:42 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217892461
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat zal best dat jij dat vind, maar ik schreef over wat de Israëliërs over de activisten beweerden. Als je Hamas steunt dan zijn die oktober 7 beelden tof om te zien. Toch presenteren ze het als een soort straf. Het is enkel een straf als het vredesactivisten zijn. Israël is dus incompetent of liegt. Ik denk beiden, maar in dit geval vooral liegen.
Natuurlijk niet. Waar Israël op inzet, is dat een deel van Greta en kornuiten Hamas steunt uit onwetendheid, misleiding en naïviteit. Het is altijd makkelijk om abstract iets te steunen, tot je de beelden ziet van wat de club waar je voor staat te schreeuwen daadwerkelijk heeft gedaan.

Israël neemt hierbij aan dat er nog wat menselijheid bij Greta en haar kornuiten aanwezig is, alleen dat ze wat misleid zijn. Een heel nobele gedachte van Israël.
pi_217892471
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Confirmed

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 9 juni 2025 @ 12:05:44 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892473
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan ben je het mij eens dat 80% van de seculiere israelis niet seculier is.

"Approximately eight in ten secular Israeli Jews consider it important that their children remain Jewish"

https://jppi.org.il/en/18215-2/
Heb je het hele rapport ook gelezen?

These two subgroups comprise half of all Israeli Jews (49% per the 2018 Israeli Judaism survey). It should be noted that Israeli Jewish society is divided into religiosity sectors in several different ways, each of which changes the picture to a certain degree. According to the Israel Central Bureau of Statistics, 45% of Israeli Jews self-identify as "secular," while another 19% self-define as "secular-traditional".

Zo ja: wat heeft religieus Joods zijn te maken met het dienen in het leger?

Wat heeft het te maken met het leven en wonen in Israël?

Heb je enig idee dat de meest vocale super orthodoxe religieuze Joden, de Haredi, NIET in het leger dienen en de staat Israël NIET erkennen?

Lees vooral ook even deze tabel:

Kijk vooral even naar de cijfers.

En dit:

A comparative analysis of the responses from both surveys reveals that attitudes toward Jewishness (traditions and religious observance) have remained substantially unchanged in recent years among secular Israeli Jews. However, there has been a certain upswing in the attribution of "Jewish value" to several behaviors with a national dimension, such as serving in the IDF and having concern for all Jews.

Dit gaat over 'Joods zijn', niet 'Joods Religieus' zijn.

Zo wel: toon me vooral even de tabellen die gaan over het strikt observeren van, oh ik weet niet, de Thora.

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 09-06-2025 12:15:12 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 juni 2025 @ 12:05:58 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892475
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik moet regelmatig lachen als ik je posts zie hoor.
Dat betwijfel ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 juni 2025 @ 12:06:18 #66
396550 Richestorags
pi_217892478
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar dat is toch zo. Blijkbaar is het geheel normaal om gigantische veel onschuldige slachtoffers te maken als je maar zegt Hamas gebruikt deze mensen als schild. 7 oktober gebruikte IDF de onschuldige festivalgangers als schild. Dat daar vervolgens heel moeilijk wordt gedaan over de onschuldige slachtoffers geeft de hypocrisie perfect weer. Onschuldige Israelische slachtoffers als colletaral vréselijk. Onschuldige Palestijnse slachtoffers op veel grotere schaal, begrijpelijk wat doet Israel extreem hun best om het te voorkomen :')
Als ik jouw unhinged rants vol met leugens zoals de IDF gebruikte festivalgangers als schild lees lamenteer ik de bezuinigingen op de GGZ wel.

Zo'n standaard Pavlov script. Treed nou eens gewoon in gesprek.
pi_217892485
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef oblo het volgende:

[..]
lol

Geenstijl: quote letterlijk wat er gezegd werd in de groepsapp en wat er geroepen werd.

Lord-ronddraai: stop met verdraaien ik ga daar niet in mee! Het maakt niet uit dat ze kk joden dit en dat zeggen, dat was gewoon ONHANDIG uitgedrukt. Ik kijk naar de feiten. Wat ze eigenlijk diep in hun hart bedoelden is….

Lord-ronddraai een paar zinnen later: wat antisemitisme echt aanwakkert is israel en de joden zelf

_O-
Ik zei helemaal niet dat joden antisemitisme aanwakkeren. Ik zei dat Israel dat doet. Waarom liegen.
Als iemand kk joden zegt kunnen ze makkelijk voetbalsupporters bedoelen wil je dat ontkennen?
Wat iemand diep in zijn hart voelt weet Geenstijl niet en jij ook niet. Ik kijk inderdaad naar feiten, feit is dat de jongens zelf zeggen dat ze niet joden als groep gelovigen bedoelden. Het kan dat dat wel zo was, dat lijkt me van niet. Dat blijkt verder ook nergens uit, ze vroegen bijvoorbeeld om paspoorten iets wat toont dat ze op zoek waren naar Israeliers niet naar joden.
  maandag 9 juni 2025 @ 12:06:51 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217892488
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als ik zeg dat "Approximately five in ten secular Muslims consider it important that their children remain Muslims" is dit dan een gedachtengoed wat bij secularisme hoort ?
Je lijkt het niet echt te begrijpen.

Islam (net zoals het Christendom) is een religie. Joods zijn is een religie én een etniciteit. Net zoals bijvoorbeeld Roma en Basken ook een etniciteit zijn. Je kunt niet 80% moslim (of Christen) scoren op een dna-test, maar 80% Joods kan wel.

Mensen kunnen ook etnisch Joods zijn, maar een andere religie aanhangen, bijvoorbeeld omdat hun voorouders zich hebben bekeerd. Zie bijvoorbeeld deze Marokkaanse user op Reddit. Dat schijnt vooral in de regio van Fes niet eens zo uniek te zijn, omdat daar ooit veel Sefardische Joden woonden, die zich onder druk hebben moeten bekeren tot de Islam.
quote:
In Fes (also spelled Fez), forced conversions of Jews to Islam occurred historically, particularly during the Almohad dynasty and other periods. While not all Jews were forcibly converted, some were compelled to embrace Islam due to the rulers' policies and pressures.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217892489
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Waar Israël op inzet, is dat een deel van Greta en kornuiten Hamas steunt uit onwetendheid, misleiding en naïviteit. Het is altijd makkelijk om abstract iets te steunen, tot je de beelden ziet van wat de club waar je voor staat te schreeuwen daadwerkelijk heeft gedaan.

Israël neemt hierbij aan dat er nog wat menselijheid bij Greta en haar kornuiten aanwezig is, alleen dat ze wat misleid zijn. Een heel nobele gedachte van Israël.
Greta steunt geen hamas. Dat is kolder. Dat is proberen om een actie die bedoelt is om Gaza voedsel te brengen neer te zetten alsof ze daar op een hamas trip is.
  maandag 9 juni 2025 @ 12:08:04 #70
396550 Richestorags
pi_217892500
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Greta steunt geen hamas. Dat is kolder. Dat is proberen om een actie die bedoelt is om Gaza voedsel te brengen neer te zetten alsof ze daar op een hamas trip is.
Zei ik dat ze op een Hamas trip zijn? Wel feitelijk blijven he?
  maandag 9 juni 2025 @ 12:08:57 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892508
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat zullen vooral haar mede-reizigers zijn, inderdaad. Die 'Death to Israel' roeper, bijvoorbeeld.

Of is dat net als 'From the river" ook gewoon een neutrale slogan geworden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 juni 2025 @ 12:09:42 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217892518
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zei helemaal niet dat joden antisemitisme aanwakkeren. Ik zei dat Israel dat doet. Waarom liegen.
Als iemand kk joden zegt kunnen ze makkelijk voetbalsupporters bedoelen wil je dat ontkennen?
Wat iemand diep in zijn hart voelt weet Geenstijl niet en jij ook niet. Ik kijk inderdaad naar feiten, feit is dat de jongens zelf zeggen dat ze niet joden als groep gelovigen bedoelden. Het kan dat dat wel zo was, dat lijkt me van niet. Dat blijkt verder ook nergens uit, ze vroegen bijvoorbeeld om paspoorten iets wat toont dat ze op zoek waren naar Israeliers niet naar joden.
Oh ja nee, dan geloven we dát natuurlijk wel. Zonder twijfel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217892525
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tja Israel kijkt natuurlijk wel uit om Greta en vrienden hard aan te pakken. Dat zou een PR nachtmerrie zijn.
Het is een schande dat ze die lui oppakken, een land dat bang is voor activisten die voedsel uit komen delen waar hongersnood is :r :r :r
Nee, ze moeten ze willens en wetens Gaza in laten gaan waar ze vervolgens in handen van hamas terechtkomen. Waarna vervolgens iedereen weer naar Israël wijst waarom ze ze niet tegengehouden hebben.

Dat voedsel komt gewoon in Gaza terecht, alleen niet via de handen van die activisten. Zou niet uit moeten maken als het doel is om voedsel daar te krijgen.
  maandag 9 juni 2025 @ 12:10:37 #74
396550 Richestorags
pi_217892527
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze waren op zoek naar Joodse Israëliërs :') niet naar Arabische Israëliërs. Verder zijn Israëliërs niet per definitie schuldig aan iets omdat ze Israëliërs zijn dus het is etnische profilering.

Gaat lekker met jou he? Jodenjachten, Mao en Luigi bagatelliseren.
pi_217892540
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als ik jouw unhinged rants vol met leugens zoals de IDF gebruikte festivalgangers als schild lees lamenteer ik de bezuinigingen op de GGZ wel.

Zo'n standaard Pavlov script. Treed nou eens gewoon in gesprek.
Ik gebruik geen leugens. Ik schrijf niet unhinged. Ik ga in tegen kansloze frames. Kan je weer persoonlijk worden omdat je zoals meestal geen argumenten hebt.

Ik zal het nog een keer aan je uitleggen, voor types als jij is het genoeg dat er eventueel IDF aanwezig was bij de mensen uitgemoord op 7 oktober om die aanslag te legitimeren. Immers als Israel maar zegt in dit ziekenhuis zit misschien een Hamas terrorist is dat voor jou genoeg om te zeggen het ziekenhuis is een legitiem doel. Dan is de verdediging van Israel die een oorlogsmisdaad begaat dat Hamas de mensen als menselijk schild gebruikt dus er is geen andere optie dan die menselijke schilden te vermoorden. Maak ik zo'n zelfde redenatie over de onschuldige slachtoffers op 7 oktober krijg jij meteen kortsluiting in je lege hoofdje en begint over de GGZ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')