abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217882878
Ik heb vrienden en familie. En ik merk dat ik mezelf de laatste tijd eenzaam voel of niet gezien word.

Ik ben altijd diegene die de kar trekt, interesse toont in een ander en afspraken regelt.

Ik heb het wel eens aangekeken als ik niks doe, wat er dan gebeurd. En dan gebeurd er niks. Ik word dan na 2 weken erg onrustig als ik van niemand iets hoor.

Ik heb zelf ook een gezin met 2 kinderen. En een man.

Als ik andere vraag om af te spreken wordt daar 9 vd 10 keer wel enthousiast op gereageerd. Maar ik zou t zo leuk vinden als mensen t ook aan mij vragen. (Of aan ons als stel/gezin)

Onderling zie ik dat mensen die wij gezamenlijk kennen wel afspreken. Dan denk ik: hoe kan t dat zij dan wel elkaar vragen.

Ik heb een broer en hij heeft aangegeven nooit tijd te hebben en liever zijn tijd door te willen brengen met vrienden. Dat deed me wel echt pijn (ik had om de reden gevraagd waarom we nooit iets van hem horen) dus ik durf t ook niet meer aan andere te vragen.

Mijn partner zegt dat andere mensen t van me gewend zijn omdat ik de regelmiep ben
  Moderator zondag 8 juni 2025 @ 09:33:48 #2
5428 crew  miss_sly
pi_217883006
-Schopje naar R&P-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217883175
Ik lees even mee. Ik heb geen relatie of kinderen, maar ook ik ben (bijna) altijd degene die zorgt dat het contact niet verwatert en dat we elkaar zo nu en dan zien. Ik merk wat dat betreft geen verschil in het contact met mensen die ook vrijgezel zijn, een partner hebben of kinderen. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als het initiatief 'ns wat vaker van de andere kant zou komen. Maar het leven van alledag slokt hen kennelijk meer op. Dat respecteer ik ook. En het komt geregeld voor dat ik iemand maanden niet spreek. Ik zie bij mijn moeder hetzelfde. Die zit in een soortgelijke rol. De vraag is: vind je dat zó erg dat het contact meer energie kost dan het je oplevert? Zo nee, dan is het misschien beter om je er maar bij neer te leggen. Sommige mensen durven initiatief te nemen. Anderen niet of worden zo geleefd door hun agenda dat zij er niet aan toe komen (terwijl zij dat op zichzelf best zouden willen).
  zondag 8 juni 2025 @ 10:13:04 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217883317
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 09:14 schreef Bloemetje0101 het volgende:
Ik word dan na 2 weken erg onrustig als ik van niemand iets hoor.
Na 2 weken al? Je gezin (man) is dus supersaai als je je al eenzaam voelt na 2 weken zonder andere contacten.
pindazakje
pi_217883563
Je hebt sowieso geen controle over anderen, dus dat jij degene bent die het initiatief neemt, dat zal gewoon zo blijven.

Het enige wat je kan doen is daar zelf anders over denken. Voor jou is het blijkbaar een reden om het negatief uit te leggen. Dat mensen jou niet zien. Maar mensen zijn gewoon anders. Sommige mensen zijn proactief, anderen afwachtend.

Ze reageren wel positief als jij het vraagt. Daar zou ik als ik jou was de focus op leggen.
pi_217883704
Herkenbaar, moet zeggen dat ik mij er steeds minder druk om ga maken.. dit omdat ik de tijd zelf ook wel kan invullen met leuke dingen. Tuurlijk is het jammer maar merk dat echte vrienden die echt in mij geïnteresseerd zijn wel komen...

Maar een klote gevoel kan het zeker wel geven... i feel yah...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 8 juni 2025 @ 11:21:55 #7
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217883860
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 10:54 schreef Chandler het volgende:
Herkenbaar, moet zeggen dat ik mij er steeds minder druk om ga maken.. dit omdat ik de tijd zelf ook wel kan invullen met leuke dingen. Tuurlijk is het jammer maar merk dat echte vrienden die echt in mij geïnteresseerd zijn wel komen...

Maar een klote gevoel kan het zeker wel geven... i feel yah...
Herkenbaar: Ik maak mij hier ook al jaren niet meer druk over.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217884473
Komt me ook wel bekend voor maar ik maak me er niet meer druk om
  zondag 8 juni 2025 @ 12:41:23 #9
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217884490
Kijk vooral naar jezelf en hou er een goed gevoel aan over wat je allemaal doet. Vooral niet letten op wat anderen van je vinden want de maatschappij is tegenwoordig erg individualistisch en egocentrisch. Alleen op zichzelf gericht en hun eigen kinderen/familie, etc. Triest maar wel de realiteit. Dus gewoon doorgaan met wat je doet en niet laten afhangen van anderen. En geen pleaser zijn of worden - daar ga je aan ten onder.

"Eenzaam" is een relatief begrip. Heel veel mensen doen alsof ze een geweldig sociaal leven hebben maar dat valt vaak vies tegen in de praktijk - vooral voor de buhne, gras is altijd groener aan de andere kant niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door matspontius op 08-06-2025 17:27:50 ]
"Hoka Hey!"
pi_217884582
Hoe ik het lees leg je je contacten op een weegschaal en daar heb je vooral jezelf mee. Als jij degene bent die het initiatief neemt en zij gaan daar enthousiast op in, mooi toch? Ik snap best dat het fijn zou zijn als het ook eens andersom gebeurde, maar niet iets om je druk over te maken.

Dat van je broer is wel jammer, maar uiteindelijk zijn keuze. Verder denk ik dat men jou juist waardeert omdat je het initiatief neemt om af te spreken. Misschien ook even bij stil staan! :-)
  zondag 8 juni 2025 @ 19:17:23 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217887866
Kun je niet één keer half grappend, half serieus verzuchten dat je het fijn zou vinden dat je niet steeds iets hoeft te organiseren? Dat kan toch makkelijk?
pi_217888122
Oh jullie hebben me weer overgevrolijkt. Zo heb ik t nog niet bekeken. Thnx allemaal
pi_217889265
Ik ben best wel een einzelgänger, nooit veel zin om met vrienden of familie tijd door te brengen. Eens af te spreken beetje te praten, en wat te wandelen of een theetje op de bank zitten, prima. Maar ik zit er echt niet op te wachten, om allerlei familie verplichtingen te moeten hebben.

Het gros van de tijd zit ik gewoon graag onderuitgezakt op de bank, zonder mensen om mij heen. Laatst is er een nieuwe vriendschap ontstaan via een hobby, die gast wil maar steeds afspreken met mij, maar ik heb er echt geen zin in. Ik zeg dat ook, van luister als we elkaar zien even praten etc, beetje appen is prima. Maar niet steeds dat afspreken.

Ik voel me dan ook niet gauw eenzaam, ik denk dat je voor jezelf moet afwegen wat voor jou belangrijk is, en wat jij wil. En dat andere misschien minder behoefte eraan hebben, zie dat niet als een afwijzing, dat is gewoon hoe iemand in elkaar steekt.
pi_217891208
Herkenbaar. Blijkbaar omring ik mijzelf met bijna alleen maar passieve mensen. Soms vind ik het irritant, maar ik probeer mij er tegenwoordig minder druk om te maken.
  maandag 9 juni 2025 @ 14:25:38 #15
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217893617
Je kunt je ook richten op je vrienden hier op FOK!

Wij staan altijd voor je klaar omdat we zelf geen leven hebben dus hebben we tijd over voor anderen
Le Diable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')