Goed gevonden. Deze zin in het artikel is dus of een leugen of opzettelijk misleidend:quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:
Dat ze het allemaal niet aankunnen zal wel een iets andere oorzaak hebben aangezien het zo'n 10/15 jaar geleden nog veel gekker ging... Het zal wel komen omdat ze de helft van de stad afgesloten hebben voor het verkeer ed.
[..]
Er zal wel ergens een dipje zijn geweest tussen 2014 en 2024 waardoor ze kunnen claimen dat het al 'jarenlang' omhoog gaat zonder daarbij te zeggen om hoeveel jaren het gaat. Ronduit walgelijke 'journalistiek'.quote:Het aantal spoedritten op Koningsdag neemt al jaren toe. In 2024 ging het om 306 ritten, dit jaar waren dat er 403.
Haha natuurlijk, privatisering is altijd het probleem. Het zou eens een keer niet zo zijnquote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk de ambulancezorg.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de aanrijtijden en planning van ambulances onder druk staat sinds ambulances betaald worden door de zorgverzekeraars, sinds ambulancediensten zijn geprivatiseerd en sinds steeds meer streekziekenhuizen en ambulanceposten zijn verdwenen.
Ik vond in ieder geval dit:quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha natuurlijk, privatisering is altijd het probleem. Het zou eens een keer niet zo zijn
Er kan veel geautomatiseerd worden inderdaad, waaronder ook de triage (ProQA), maar met S&B zit je ook met een aantal knelpunten (Marken is een bekende), waar je efficiëntiekeuzes moet maken.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vond in ieder geval dit:
https://www.rijnmond.nl/a(...)st-staat-op-het-spel
Maar kan er verder niet veel over vinden. Maar volgens mij worden regio’s en diensten tegenwoordig wel veel scherper ingepland dan vroeger.
Deels doordat slimme computerprogramma’s prima een optimale spreiding en bezetting kunnen uitrekenen maar volgens mij ook uit kostenoverwegingen.
Interessant. Ik zal eens kijken of ik iets over de aanrijtijden kan vinden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:
Dat ze het allemaal niet aankunnen zal wel een iets andere oorzaak hebben aangezien het zo'n 10/15 jaar geleden nog veel gekker ging... Het zal wel komen omdat ze de helft van de stad afgesloten hebben voor het verkeer ed.
[..]
Dat was in 2009 en schijnbaar was er 5 jaar later geen probleem toen er veel meer ritten nodig waren dan nu. Het lijkt me niet dat deze twee dingen met elkaar te maken hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vond in ieder geval dit:
https://www.rijnmond.nl/a(...)st-staat-op-het-spel
Maar kan er verder niet veel over vinden. Maar volgens mij worden regio’s en diensten tegenwoordig wel veel scherper ingepland dan vroeger.
Deels doordat slimme computerprogramma’s prima een optimale spreiding en bezetting kunnen uitrekenen maar volgens mij ook uit kostenoverwegingen.
Misschien dat mensen ook wat minder zelf redzaam zijn geworden en sneller een ambu bellen voor mensen die teveel gezopen hebben?quote:Op zondag 8 juni 2025 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat was in 2009 en schijnbaar was er 5 jaar later geen probleem toen er veel meer ritten nodig waren dan nu. Het lijkt me niet dat deze twee dingen met elkaar te maken hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |