abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:14 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217877580
Verbieden. Tokkie feest.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217877670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:
Dat ze het allemaal niet aankunnen zal wel een iets andere oorzaak hebben aangezien het zo'n 10/15 jaar geleden nog veel gekker ging... Het zal wel komen omdat ze de helft van de stad afgesloten hebben voor het verkeer ed.
[..]

Goed gevonden. Deze zin in het artikel is dus of een leugen of opzettelijk misleidend:
quote:
Het aantal spoedritten op Koningsdag neemt al jaren toe. In 2024 ging het om 306 ritten, dit jaar waren dat er 403.
Er zal wel ergens een dipje zijn geweest tussen 2014 en 2024 waardoor ze kunnen claimen dat het al 'jarenlang' omhoog gaat zonder daarbij te zeggen om hoeveel jaren het gaat. Ronduit walgelijke 'journalistiek'.
pi_217877681
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk de ambulancezorg.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de aanrijtijden en planning van ambulances onder druk staat sinds ambulances betaald worden door de zorgverzekeraars, sinds ambulancediensten zijn geprivatiseerd en sinds steeds meer streekziekenhuizen en ambulanceposten zijn verdwenen.
Haha natuurlijk, privatisering is altijd het probleem. Het zou eens een keer niet zo zijn :D
pi_217877688
Nou ja medisch personeel bepaalt beleid hé, dus net als het vuurwerkverbod zal er nu dus ook een Koningsdagverbod moeten komen. Want als medisch personeel klaagt dan moet de politiek luisteren en doen wat ze zeggen. Toch?
pi_217877742
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 17:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha natuurlijk, privatisering is altijd het probleem. Het zou eens een keer niet zo zijn :D
Ik vond in ieder geval dit:

https://www.rijnmond.nl/a(...)st-staat-op-het-spel

Maar kan er verder niet veel over vinden. Maar volgens mij worden regio’s en diensten tegenwoordig wel veel scherper ingepland dan vroeger.

Deels doordat slimme computerprogramma’s prima een optimale spreiding en bezetting kunnen uitrekenen maar volgens mij ook uit kostenoverwegingen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217877792
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar kan er verder niet veel over vinden. Maar volgens mij worden regio’s en diensten tegenwoordig wel veel scherper ingepland dan vroeger.

Deels doordat slimme computerprogramma’s prima een optimale spreiding en bezetting kunnen uitrekenen maar volgens mij ook uit kostenoverwegingen.
Er kan veel geautomatiseerd worden inderdaad, waaronder ook de triage (ProQA), maar met S&B zit je ook met een aantal knelpunten (Marken is een bekende), waar je efficiëntiekeuzes moet maken.

Verzekeraars korten ambulancediensten juist vaak als de drempel van 95% A1-ritten binnen 15 minuten ter plaatse niet gehaald wordt, dus de incentive zit hem dan juist in dat wél halen. Verder kosten dingen als Driebergen (waar 112 binnenkomt en verder gedistribueerd) gewoon ook minuten tijd, dat kan en moet beter.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_217878113
Vast geen ergere overlast als toen ze de binnenstad afsloten.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:07:37 #38
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217879623
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:
Dat ze het allemaal niet aankunnen zal wel een iets andere oorzaak hebben aangezien het zo'n 10/15 jaar geleden nog veel gekker ging... Het zal wel komen omdat ze de helft van de stad afgesloten hebben voor het verkeer ed.
[..]

Interessant. Ik zal eens kijken of ik iets over de aanrijtijden kan vinden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217881219
TL:DR Amsterdam ís een onbeheersbare situatue

gr gr
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217886797
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat was in 2009 en schijnbaar was er 5 jaar later geen probleem toen er veel meer ritten nodig waren dan nu. Het lijkt me niet dat deze twee dingen met elkaar te maken hebben.
pi_217887121
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was in 2009 en schijnbaar was er 5 jaar later geen probleem toen er veel meer ritten nodig waren dan nu. Het lijkt me niet dat deze twee dingen met elkaar te maken hebben.
Misschien dat mensen ook wat minder zelf redzaam zijn geworden en sneller een ambu bellen voor mensen die teveel gezopen hebben?

Maar het nadeel van efficient werken is ook dat je totaal geen buffer hebt voor als het eens tegen zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')