8 juli is het 10 weken van 28 april. Dat is 5 weken op Funda, ok dan zou het kunnen. Over dit soort futuliteiten kan ik mijn kop soms breken.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat er een speciale uitzending komt tzt, waar de winnaar bekend wordt gemaakt. Dat kan nog even duren. Intussen vinden de verkopen dan plaats. Zoiets.
Dat is ook zo ja, als dat dit jaar weer zo is dan krijgt het appartement van Victor vast een mooi bod door ene A.W. Gigant uit Duindorp voor een mooi bedrag.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
8 juli is het 10 weken van 28 april. Dat is 5 weken op Funda, ok dan zou het kunnen. Over dit soort futuliteiten kan ik mijn kop soms breken.
Plus dat het vorig jaar ook best snel na afloop van de uitzendingen was, maar vond het toen ook al vreemd, Het ging om biedingen, geen definitieve verkoop.
quote:Op maandag 9 juni 2025 18:20 schreef __Fokker__ het volgende:
[..]
Dat is ook zo ja, als dat dit jaar weer zo is dan krijgt het appartement van Victor vast een mooi bod door ene A.W. Gigant uit Duindorp voor een mooi bedrag.
Exact! Dat vond ik vorig jaar ook al vreemd. Je denkt dat je naar een 'eerlijke' wedstrijd zit te kijken, maar duidelijk is dat er van te voren of halverwege het programma al een winnaar bepaald is. We worden belazerd als kijker, kan de deelnemers dat niet echt kwalijk nemen, die hebben vast 101 geheimhoudingen ondertekend.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Die biedingen die zijn toch niet bindend? Dus wat zegt dat nou?
Een bod (3 dagen bedenktijd) is wel bindend behalve als je de finaciering niet rond krijgt. Anders moet je 10% van de waarde betalen.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Die biedingen die zijn toch niet bindend? Dus wat zegt dat nou?
Daarom heb je onder voorbehoud van financiering.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Een bod (3 dagen bedenktijd) is wel bindend behalve als je de finaciering niet rond krijgt. Anders moet je 10% van de waarde betalen.
Maar dat is normaal, ik zie er niks corrupts aan verder.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daarom heb je onder voorbehoud van financiering.
Je kunt dus een bod doen op een van die appartementen waarvan je bijvoorbaat al weet dat je het niet kunt financieren en na een maand kosteloos afhaken, dat bedoelen we.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar dat is normaal, ik zie er niks corrupts aan verder.
Een makelaar kan vragen om een financieel overzicht of checked dat. Ik denk niet dat je zomaar een bod kan uitbrengen als je 10 euro op de bank hebt staan.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt dus een bod doen op een van die appartementen waarvan je bijvoorbaat al weet dat je het niet kunt financieren en na een maand afhaken, dat bedoelen we.
Haha, nee, het gaat dan niet om 10 euro, maar er zijn meer smoezen waarom een bank de hypotheek weigert. Het kan zelfs zo zijn dat je het geld wel hebt (of onderpand) bij verschillende banken en bij de bank waar je de hypotheek aanvraagt, geweigerd wordt.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Een makelaar kan vragen om een financieel overzicht of checked dat. Ik denk niet dat je zomaar een bod kan uitbrengen als je 10 euro op de bank hebt staan.
Mag wel vragen, maar hoeft niet als koper. Al neem ik aan dat dat in dit geval (tv programma) wel onderzocht wordt om zo fraude te voorkomen.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:25 schreef Firuze60 het volgende:
Plus dat een verkopende makelaar nooit mag vragen om een financieel overzicht van de koper.
Ik noem het ook niet direct fraude, maar wel in dit verband met de winst die deelnemers krijgen. Een bod is geen definitieve verkoop en dus winst op het appartement. Daar is wel de winnaar op gebaseerd, viel mij vorig jaar al op dat dat wazig was.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Mag wel vragen, maar hoeft niet als koper. Al neem ik aan dat dat in dit geval (tv programma) wel onderzocht wordt om zo fraude te voorkomen.
Je moet vaak van 2 of 3 hypotheekaanbieders laten zien dat je de financiering niet rond krijgt. En een hypotheekadviseur is tegenwoordig niet meer gratis, zelfs niet bij je eigen bank waarbij je de hypotheek afsluit.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt dus een bod doen op een van die appartementen waarvan je bijvoorbaat al weet dat je het niet kunt financieren en na een maand kosteloos afhaken, dat bedoelen we.
Het prijzengeld is een ton…quote:Op maandag 9 juni 2025 19:51 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Je moet vaak van 2 of 3 hypotheekaanbieders laten zien dat je de financiering niet rond krijgt. En een hypotheekadviseur is tegenwoordig niet meer gratis, zelfs niet bij je eigen bank waarbij je de hypotheek afsluit.
Het kan, maar lijkt mij persoonlijk vergezocht dat mensen nepbiedingen gaan doen.
Dan ben ik te paranoide, hoor, maar ik mis helderheid in deze.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:51 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Je moet vaak van 2 of 3 hypotheekaanbieders laten zien dat je de financiering niet rond krijgt. En een hypotheekadviseur is tegenwoordig niet meer gratis, zelfs niet bij je eigen bank waarbij je de hypotheek afsluit.
Het kan, maar lijkt mij persoonlijk vergezocht dat mensen nepbiedingen gaan doen.
Ik zie Chris en Faisel niet echt als professional met hoe ze werken en wat ze laten zien (ook voor oplevering).quote:Op maandag 9 juni 2025 19:46 schreef Firuze60 het volgende:
Plus dat ik vind als ze dit programma nog een keer willen herhalen toch bouwvakkers van beroep uit moeten sluiten. Wat ik van vorig jaar al had begrepen dat ze allemaal 2000 euro p/w minimaal als vergoeding krijgen om mee te doen aan dit programma al dan niet in tijd van verlof van eigen werk buiten bouw. Als prof. bouwvakker is dat natuurlijk al sowieso een extra basisinkomen. Telt dus zowel voor Faisel en Chris als Victor. Hun eigen inkomen komt uit de bouw.
Dan nog je bent er niet met 10% er komt ook nog wat kosten bovenop notaris b.v.. En die ton die ze winnen is bruto. Al met al een hoop gedoequote:
Het zal wel net als met een prijsvraag zijn dat bepaalde mensen zijn uitgesloten van "deelname" zoals familie. We weten echter niet hele contract, zou best interessant zijn om eens in te zien.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan ben ik te paranoide, hoor, maar ik mis helderheid in deze.
Mijn gevoel zegt dat het niet zo werkt bij de belastingdienst als je dit geld overgemaakt krijgt.quote:
Dat gaat echt niet gebeuren, hoor.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Het zal wel net als met een prijsvraag zijn dat bepaalde mensen zijn uitgesloten van "deelname" zoals familie. We weten echter niet hele contract, zou best interessant zijn om eens in te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |