abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217973951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zoals ik al opmerkte, er zijn 400 stations, dat geeft dus een capaciteit van ongeveer 10,000,000 voertuigen. De vervoersprestatie van treinen buiten de paar grote steden is erbarmelijk vergeleken met wegen en in deze berekening ging ik uit van verbindingswegen, niet snelwegen.
Is dat bij filerijden of als ze allemaal twee seconden afstand houden? En reken je dan 1 rijbaan per spoor? Zo breed zijn die dingen vaak niet. En dan werkt het alleen als je minimaal twee sporen naast elkaar hebt? Wat doe je met de overgangen? Gewoon kruispunten van maken? Met of zonder op- en afritten, als daar tenminste plaats voor is?

Hoeveel zou dat kosten om te bouwen en hoeveel jaar zouden we daar de NS van kunnen betalen?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:37:50 #202
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217974016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Is dat bij filerijden of als ze allemaal twee seconden afstand houden? En reken je dan 1 rijbaan per spoor? Zo breed zijn die dingen vaak niet. En dan werkt het alleen als je minimaal twee sporen naast elkaar hebt? Wat doe je met de overgangen? Gewoon kruispunten van maken? Met of zonder op- en afritten, als daar tenminste plaats voor is?

Hoeveel zou dat kosten om te bouwen en hoeveel jaar zouden we daar de NS van kunnen betalen?
Dat zal niet zo goedkoop zijn, het laat echter wel zien dat de vervoersprestatie per spoor buiten een aantal grote steden eigenlijk niet erg bijzonder hoog ligt.
Het gaat om de standaardcapaciteit bij 2 seconden afstand inderdaad en 1 rijbaan per spoor.

Daarnaast gaat het bij grotere stations om meerdere rijrichtingen, bijvoorbeeld in Utrecht, een station wat 200.000 passagiers per dag bediend zijn er 3 aanrijrichtingen met 4 sporen en een met 2 sporen waardoor je een toevoercapaciteit hebt naar het station van 28.000 voertuigen per uur. In dit geval is dat onvoldoende afgaande van de 6 uur die ik hierboven gebruikte, maar Utrecht is dan ook het drukste station in Nederland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217974049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zal niet zo goedkoop zijn, het laat echter wel zien dat de vervoersprestatie per spoor buiten een aantal grote steden eigenlijk niet erg bijzonder hoog ligt.
Het gaat om de standaardcapaciteit bij 2 seconden afstand inderdaad en 1 rijbaan per spoor.

Daarnaast gaat het bij grotere stations om meerdere rijrichtingen, bijvoorbeeld in Utrecht, een station wat 200.000 passagiers per dag bediend zijn er 3 aanrijrichtingen met 4 sporen en een met 2 sporen waardoor je een toevoercapaciteit hebt naar het station van 28.000 voertuigen per uur. In dit geval is dat onvoldoende afgaande van de 6 uur die ik hierboven gebruikte, maar Utrecht is dan ook het drukste station in Nederland.
Maar je hebt baanvlakken, die vaak vol zitten. En je moet dan ook die lange goederentreinen gaan verdelen over tientallen of honderden vrachtwagens. Je hebt dat ook niet even in een jaartje gedaan, dus je hebt al gauw enkele tientallen jaren veel overlast en wegafsluitingen. En die bedrijven klagen nu al dat ze niet aan genoeg mensen kunnen komen, voornamelijk omdat ze niets mogen kosten, natuurlijk.

Al die nieuwe auto's moeten natuurlijk ook liefst elektrische zijn, dus dan moeten we ook een hoop nieuwe laadpunten bouwen. Dat zal ook wel een stuk meer elektriciteit kosten per passagier dan die trein. Maar erg goed voor de autoverkoop.

En de arme mensen of degene zonder rijbewijs moeten maar thuis blijven of de bus pakken. Die ook steeds minder rijden.

Kortom, een uitstekend idee als je het bedrijfsleven een grote worst wilt geven, die de burgers dan moeten betalen. Grote geldklopperij, dus.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:47:49 #204
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217974070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar je hebt baanvlakken, die vaak vol zitten. En je moet dan ook die lange goederentreinen gaan verdelen over tientallen of honderden vrachtwagens. Je hebt dat ook niet even in een jaartje gedaan, dus je hebt al gauw enkele tientallen jaren veel overlast en wegafsluitingen. En die bedrijven klagen nu al dat ze niet aan genoeg mensen kunnen komen, voornamelijk omdat ze niets mogen kosten, natuurlijk.

Al die nieuwe auto's moeten natuurlijk ook liefst elektrische zijn, dus dan moeten we ook een hoop nieuwe laadpunten bouwen. Dat zal ook wel een stuk meer elektriciteit kosten per passagier dan die trein. Maar erg goed voor de autoverkoop.

En de arme mensen of degene zonder rijbewijs moeten maar thuis blijven of de bus pakken. Die ook steeds minder rijden.

Kortom, een uitstekend idee als je het bedrijfsleven een grote worst wilt geven, die de burgers dan moeten betalen. Grote geldklopperij, dus.
Goed punt, het opheffen van het gehele treinnetwerk is dan ook niet precies het punt, maar ik denk dat het bedienen van stations met 1000-2000 passagiers per dag niet bepaald nuttig is.

De trein is met name relevant en efficiënt op trajecten tussen de top 30 en tussenliggende stations, daarbuiten is wegverkeer gewoon veel efficiënter.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217974081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Goed punt, het opheffen van het gehele treinnetwerk is dan ook niet precies het punt, maar ik denk dat het bedienen van stations met 1000-2000 passagiers per dag niet bepaald nuttig is.
Ja, dat is ook de reden waarom er steeds meer bushaltes verdwijnen. Waardoor het aantal reizigers in die bussen ook flink afneemt en ze met kleine 8-persoons busjes moeten gaan rijden, waardoor het aantal reizigers nog verder afneemt en ze eindelijk al die lijnen kunnen opheffen. Weg met die onrendabele zooi!
pi_217974084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:47 schreef BlaZ het volgende:

De trein is met name relevant en efficiënt op trajecten tussen de top 30 en tussenliggende stations, daarbuiten is wegverkeer gewoon veel efficiënter.
Zolang iedereen een auto koopt. De leeftijd voor een rijbewijs verlagen tot 12 jaar? Dan kunnen kinderen ook zelf naar de middelbare school, als het OV straks opgeheven is.
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:32:33 #207
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217974210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zolang iedereen een auto koopt. De leeftijd voor een rijbewijs verlagen tot 12 jaar? Dan kunnen kinderen ook zelf naar de middelbare school, als het OV straks opgeheven is.
Ik denk dat we het wel eens kunnen worden dat met de fiets naar school gaan een pak gezonder is. Voor de wat langere afstanden zijn er electrische fietsen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217974217
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat we het wel eens kunnen worden dat met de fiets naar school gaan een pak gezonder is. Voor de wat langere afstanden zijn er electrische fietsen.
En anders pak je maar een taxi? Je gaat er ook van uit, dat er straks overal een hoop Tesla's rondrijden zonder bestuurder die je graag voor een paar Euro naar je locatie willen brengen?
  woensdag 18 juni 2025 @ 01:00:10 #209
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217974251
Ik zag dat ik een prachtige email van Wouter Koolmees in mn mailbox heb ontvangen:

[quote]
Beste meneer Kamelenteen,

Wij spreken elkaar niet vaak één op één. Toch vind ik het van belang nu van me te laten horen. U bent tenslotte de belangrijkste reden waarom we bij NS doen wat we doen: Nederland voor iedereen duurzaam bereikbaar houden.

Dat is ook precies waarom ik er zo van baal dat u vandaag voor de vierde keer te maken krijgt met de gevolgen van een staking op het spoor. Daarvoor zou ik u graag mijn excuses willen aanbieden. Het is hinder die u niet verdient.

De stakingen zijn het gevolg van vastgelopen cao-onderhandelingen tussen vakbonden en NS. Hoewel van groot belang voor ons bedrijf, zijn deze onderhandelingen uiteindelijk een intern conflict waar u part noch deel aan hebt. Mede daardoor vind ik het vervelend dat u op een dag als vandaag niet van NS krijgt wat u mag verwachten.

Mijn collega’s verzorgen uw treinreis. Een vrolijke omroep in de trein, goede service op het station: het maakt een wereld van verschil. Andere collega’s zorgen er juist achter de schermen voor dat u uw trein kunt nemen; bijvoorbeeld door een dienstregeling of werkrooster te maken of te sleutelen aan de treinen.

Al die collega’s verdienen een goede beloning. Dat is ook een investering in de toekomst van uw reis. Tegelijkertijd willen we ook blijven investeren in mooie stations, nieuwe en schone treinen en het betaalbaar houden van onze kaartjes. Zaken waar u als reiziger ook wat aan heeft.

De financiële mogelijkheden voor ons bedrijf - met vijf jaar verlies op rij en ook dit jaar geen winst – zijn beperkt. Wij moeten zoals ieder ander bedrijf onze balans op orde brengen, NS kan niet structureel meer geld uitgeven dan ze heeft.

Hoe nu verder? NS was nog niet uit onderhandeld. Helaas lukt onderhandelen maar slecht als niet iedereen zich aan tafel meldt. Daarom zullen we de vakbonden nu een zogenoemd eindbod doen en hen vragen dit voor te leggen aan hun leden. Het woord is dan aan hen.

Dat de stakingen met deze stap snel tot een einde zullen komen, kan ik helaas niet beloven. Ik hoop wel dat de bonden en NS alsnog snel tot een oplossing komen. In uw belang, dat van mijn collega’s en voor de toekomst van NS.

Met vriendelijke groet,

Wouter Koolmees
President-directeur NS
[/quote]


Misschien moet meneer Koolmees gewoon wat fatsoen hebben en een heel groot gedeelte van zn salaris van >450k per jaar terugstorten in de kas van de NS en wel net zolang het bedrijf wel weer rendabel is?
  woensdag 18 juni 2025 @ 05:35:45 #210
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217974336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En anders pak je maar een taxi? Je gaat er ook van uit, dat er straks overal een hoop Tesla's rondrijden zonder bestuurder die je graag voor een paar Euro naar je locatie willen brengen?
Over een jaar of 10 is dat wel zo denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217974360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is wellicht waar voor bepaalde steden maar over het algemeen zou het asfalteren meer capaciteit opleveren.
Het voorname probleem is dat het railsnetwerk slechts 1,1 miljoen personen per dag vervoert en daar ongeveer ~400 stations voor nodig heeft, wat neerkomt op ~2750 passagiers per station per dag.

Als we dat asfalteren door een gebiedsontsluitingsweg met 2x2 rijbanen geeft dat een capaciteit van 3600-4000 motorvoertuigen per uur (1800-2000 per rijstrook)

Natuurlijk is het gebruik in de spits hoger en zouden we kunnen uitgaan van een capaciteit van 24.000 voertuigen per etmaal (6x uur capaciteit). In dat geval zijn er 25 stations waarbij de capaciteit een probleem vormt.
Dat is een kromme vergelijking omdat we in Nederland er voor gekozen hebben dat het OV ook een sociale functie heeft en daarom niet het meest efficiënte is, overigens heeft Nederland gewoon een vrij goed fijnmazig netwerk en is het relatief betaalbaar. Ga anders maar eens in Engeland kijken wat je daarvoor de trein betaald, en mijn ervaring in Duitsland was ook niet optimaal, om een voorbeeld te geven veel grote stations waren niet eens rolstoeltoegankelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 18 juni 2025 @ 06:42:05 #212
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217974406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 06:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is een kromme vergelijking omdat we in Nederland er voor gekozen hebben dat het OV ook een sociale functie heeft en daarom niet het meest efficiënte is, overigens heeft Nederland gewoon een vrij goed fijnmazig netwerk en is het relatief betaalbaar. Ga anders maar eens in Engeland kijken wat je daarvoor de trein betaald, en mijn ervaring in Duitsland was ook niet optimaal, om een voorbeeld te geven veel grote stations waren niet eens rolstoeltoegankelijk.
Je kunt ook autobezit goedkoper maken door de wegenbelasting flink te verminderen en de BPM af te schaffen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217974425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 06:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je kunt ook autobezit goedkoper maken door de wegenbelasting flink te verminderen en de BPM af te schaffen.
Het is broekzak/vestzak omdat autorijden in Nederland vooral als manier gebruikt word om andere gaten te dichten, kortom kun je wel doen, maar dan moet je dat geld op andere plekken weer ophalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217974481
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 06:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is een kromme vergelijking omdat we in Nederland er voor gekozen hebben dat het OV ook een sociale functie heeft en daarom niet het meest efficiënte is, overigens heeft Nederland gewoon een vrij goed fijnmazig netwerk en is het relatief betaalbaar. Ga anders maar eens in Engeland kijken wat je daarvoor de trein betaald, en mijn ervaring in Duitsland was ook niet optimaal, om een voorbeeld te geven veel grote stations waren niet eens rolstoeltoegankelijk.
De NS is niet perfect maar veeel beter dan in het buitenland inderdaad. Vooral omdat het hier een soort metro is.
pi_217975274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 05:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Over een jaar of 10 is dat wel zo denk ik.
Dus je wil hier, net zoals in de VS, ongeveer de helft van het oppervlak van steden opofferen aan autogebruik en parkeerplaatsen? Als je een auto nodig hebt om ergens naar toe te gaan, zullen steeds meer mensen dat ook doen. En als je al in een auto zit, ga je daarmee ook naar je locatie rijden en kwaad worden als je daar niet kunt parkeren.

En wat doe je met alle grote steden die een autoluw of zelfs autovrij centrum hebben en proberen auto's uit de hele stad te weren? Dat werkt ook alleen met goed OV. Maar inderdaad, je kunt de fietspaden en trottoirs natuurlijk ombouwen tot rijweg en parkeerruimte. Alle leegstaande kantoorpanden slopen en ook parkeerterreinen van maken. Nieuwe winkelcentra bouwen met een grote parkeerplaats er onder, want je gaat dan niet te voet door de paar nog overgebleven winkelstraten lopen, als je daar al zou kunnen parkeren. Malls, dus, net zoals in de VS.

Maar waarom proberen ze auto's eigenlijk te weren uit de stad? Het begon met de luchtkwaliteit. Dus dan moeten we ook beginnen met elektrische auto's nog veel sneller dan tegen 2050 verplicht te stellen. Weg met goedkope tweedehands auto's. Maar ook elektrische auto's veroorzaken overlast. Ook voor de bestuurders, als het druk is. En zonder brede fiets- en wandelpaden moet je tussen het verkeer door gaan lopen en fietsen, wat de veiligheid niet ten goede komt. Dan voelen veel bestuurders zich verplicht om voor de veiligheid ook een auto te kopen.

Kortom, behalve voor een paar die-hard automobilisten lijkt me dat een heel slecht idee. En ook niet erg goed voor de volksgezondheid.
  woensdag 18 juni 2025 @ 12:09:04 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217976344
quote:
NS doet vakbonden 'laatste loonbod' na vier stakingsdagen

De NS heeft de vakbonden vanmorgen een eindbod gedaan voor een nieuwe cao. Het spoorbedrijf biedt een hoger loon aan. Het gaat om een verhoging van 4 procent met ingang van 1 maart dit jaar. Een jaar later komt daar 2,75 procent bij.

Ook komt er een verbeterde regeling voor zware beroepen, zodat werknemers tot drie jaar eerder kunnen stoppen met werken. De NS is bereid een overgangsregeling af te spreken met de vakbonden voor medewerkers die tussen de huidige en de nieuwe regeling vallen.

Bij de NS werken naast machinisten en conducteurs ook onderhoudsmedewerkers en kantoorpersoneel. Die hadden altijd hun eigen cao. Dat leidde soms tot wrijving. NS wil nu al die cao's gelijk trekken om iets te doen aan die onderlinge verschillen.

Niet meer
De vraag is of de vakbonden akkoord gaan. Die vragen om 7 tot 8 procent meer loon. De NS zegt echter niet meer te willen bieden. Topman Koolmees zei gisteren nog dat NS diep in de rode cijfers zit en niet meer kan uitgeven dan er aan inkomsten binnenkomen.

Het lukte de NS niet om met alle bonden opnieuw aan tafel te gaan. Koolmees zei daar maandag nog van te balen. Afgelopen twee weken staakte NS-personeel al vier keer voor een hoger loon.

"Dat we nu een eindbod doen is onvermijdelijk", aldus Koolmees. "In dit eindbod hebben we een balans gezocht tussen wat nodig is voor onze collega's, voor het bedrijf en wat ik kan verantwoorden richting onze reizigers. Ik hoop dat we zo samen vooruit kunnen."

De vakbonden moeten het bod nog bestuderen en komen later met een reactie.

https://nos.nl/artikel/25(...)a-vier-stakingsdagen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217976370
Van mij mogen beide partijen wel een tijdje stug volhouden. Benieuwd wat er dan gebeurt, en het is toch te lekker weer om naar kantoor te gaan.
pi_217976695
Pagina 3/16
Eindbod NS van 18 juni 2025
1. Looptijd en beloning
1.1. Looptijd
De CAO NS 2025-2027 heeft een looptijd van 1 maart 2025 tot 1 maart 2027.
1.2. Beloning (primair)
De lonen worden als volgt verhoogd.
• Per 1 maart 2025 worden de CAO-lonen verhoogd met 4%;
• Per 1 maart 2026 worden de CAO-lonen verhoogd met 2,75%.
1.3. Inflatiecorrectie
De loonparagraaf is afgesproken in een situatie waarbij de verwachte inflatie (bron:
CPB, raming februari 2025, definitie: Inflatie, nationale consumentenprijsindex (cpi,
%)) voor 2026 2,6% is.
Als de gerealiseerde inflatie in 2026 (bron: CPB, maartcijfers 2027, definitie: Inflatie,
nationale consumentenprijsindex (cpi, %)) hoger uitvalt dan deze in februari 2025
verwachte inflatie, dan keert NS aanvullend per 0,1% punt hogere gerealiseerde
inflatie over 2026 eenmalig ¤52,50 bruto uit.
De uitkering is op fulltime basis en wordt betaald naar rato van werktijd en op basis
van de diensttijd in 2026. Een eventuele uitbetaling vindt plaats uiterlijk in mei 2027.
1.4. Beloning (secundair)
De SAV-tarieven worden als volgt verhoogd.
• Per 1 maart 2025 worden de SAV-tarieven verhoogd met 4%;
• Per 1 maart 2026 worden de SAV-tarieven verhoogd met 2,75%.
1.5. Pensioenregeling (Hoofdstuk 10 Sociale Eenheid artikel 26)
Voor de kalenderjaren 2026 en 2027 is het de intentie om de basispremie aan te
houden met daarbij de afspraak dat CAO-partijen per einde van een kalenderjaar –
wanneer die premie wordt afgegeven door het bestuur van Rail & OV – de premie
voor het daaropvolgende jaar definitief gezamenlijk vaststellen.
Deze afspraak gaat uit van de veronderstelling dat de pensioenregeling per 1 januari
2026 overgaat naar het nieuwe pensioenstelsel. Indien de overgang naar het nieuwe
pensioenstelstel onverhoopt wordt uitgesteld, geldt voor 2026 (en eventueel latere
jaren) dat de premie zal worden vastgesteld ter hoogte van de in oktober door het
bestuur van Rail & OV vastgestelde kiloprijs.
2. NS Zwaar Werkregeling (artikel 96c CAO NS)
De huidige tijdelijke Regeling Vervroegd Uittreden (RVU) loopt af op 31 december
2025. Met ingang van 1 januari 2026 wordt de tijdelijke RVU-regeling vervangen
door de NS Zwaar Werkregeling (NS ZWR). De integrale regeling is opgenomen in
bijlage 1

Heb een deel even eruit gepikt mbt het laatste voorstel.

Mijn mening is dat het tot n toe niet slecht is. Maar goed, even afwachten wat de vakbonden er van gaan vinden. Het zijn 16 pagina's en heb nog niet alles doorgenomen.
pi_217977583
Lijkt me een redelijk bod. Op een gegeven moment veranderd staken zoals die vakbond doet ook in simpelweg sabotage. Als je ons niet geeft wat we eisen dan blijven we weigeren om te werken waardoor het jullie elke dag miljoenen euro's en heel veel klanten kost.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217977725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lijkt me een redelijk bod. Op een gegeven moment veranderd staken zoals die vakbond doet ook in simpelweg sabotage. Als je ons niet geeft wat we eisen dan blijven we weigeren om te werken waardoor het jullie elke dag miljoenen euro's en heel veel klanten kost.
Als ik nog de opmerkingen volg is het nog de frustratie dat kantoorpersoneel met 50 jaar gebruik kan maken van de RO regeling en voor rijdend personeel, monteurs etc dat pas op 55 jarige leeftijd. Dan vliegen de opmerkingen je om de oren. Dik salaris, geen dubbele onregelmatigheid, geen agressie, en maar koffie zuipen daar in Utecht :)
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:28:43 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217977738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:26 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als ik nog de opmerkingen volg is het nog de frustratie dat kantoorpersoneel met 50 jaar gebruik kan maken van de RO regeling en voor rijdend personeel, monteurs etc dat pas op 55 jarige leeftijd. Dan vliegen de opmerkingen je om de oren. Dik salaris, geen dubbele onregelmatigheid, geen agressie, en maar koffie zuipen daar in Utecht :)
Dat kantoorpersoneel met 50 al gebruik kan maken van de RO en de rest niet, dat is dan ook belachelijk en niet uit te leggen....
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217977755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:26 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als ik nog de opmerkingen volg is het nog de frustratie dat kantoorpersoneel met 50 jaar gebruik kan maken van de RO regeling en voor rijdend personeel, monteurs etc dat pas op 55 jarige leeftijd. Dan vliegen de opmerkingen je om de oren. Dik salaris, geen dubbele onregelmatigheid, geen agressie, en maar koffie zuipen daar in Utecht :)
Ja, wat mij betreft mogen ze conducteurs en beveiligers een veel beter salaris en voorwaarden geven want die hebben gewoon een klotebaan in onze huidige maatschappij.
Daarbuiten is het volgens mij prima geregeld. Die hoeven echt niet ieder jaar 6 a 7% erbij te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217977868
Ik denk dat men ook wel eens naar de externe inhuur mag kijken, ik heb een heel groot vermoeden dat dat gigantisch veel IT ZZPers zijn, NS en Prorail zijn zo een beetje de grootste inhuurders van Externe consultants.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:54:49 #224
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217977909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je wil hier, net zoals in de VS, ongeveer de helft van het oppervlak van steden opofferen aan autogebruik en parkeerplaatsen? Als je een auto nodig hebt om ergens naar toe te gaan, zullen steeds meer mensen dat ook doen. En als je al in een auto zit, ga je daarmee ook naar je locatie rijden en kwaad worden als je daar niet kunt parkeren.
Daar zijn prima oplossingen voor zoals parkeergarages. Het probleem is precies het enorme landgebruik van treininfrastructuur terwijl daar een zeer povere vervoersprestatie tegenover staat. Zoals ik aangaf zijn er tientallen stations in Nederland waar een weg aangelegd kan worden en alle dagelijkse passagiers kunnen parkeren en er ruimte genoeg overblijft om te bouwen. Kijk eens op google maps hoeveel ruimte spoorinfrastructuur bijvoorbeeld inneemt in Utrecht. Om 200.000 passagiers te vervoeren heb je met autosnelwegen gewoon veel minder ruimte nodig.
Dit probleem is verergerd aangezien na de covidperiode het aantal reizigers blijvend lijkt te zijn afgenomen.


quote:
En wat doe je met alle grote steden die een autoluw of zelfs autovrij centrum hebben en proberen auto's uit de hele stad te weren? Dat werkt ook alleen met goed OV. Maar inderdaad, je kunt de fietspaden en trottoirs natuurlijk ombouwen tot rijweg en parkeerruimte. Alle leegstaande kantoorpanden slopen en ook parkeerterreinen van maken. Nieuwe winkelcentra bouwen met een grote parkeerplaats er onder, want je gaat dan niet te voet door de paar nog overgebleven winkelstraten lopen, als je daar al zou kunnen parkeren. Malls, dus, net zoals in de VS.
Dit is een valse tegenstelling. Wegen kan ook OV impliceren, je kunt immers bussen laten rijden over geasfalteerde rails. Met zelfrijdende bussen kan de efficiënte enorm opgeschaald worden.
Voor de vervoersprestatie van het drukste station in Nederland - Utrecht centraal - zijn er slechts 6000 halfgevulde bussen nodig. Dan blijven er hectaren grond over voor woningbouw.

Je mist het probleempunt een beetje vind ik. Het probleem is dat treinen erg veel ruimte in gebruik nemen voor het vervoeren van ongeveer ~10% van de mensen. Grond die prima gebruikt kan worden om in centra te verdichten en te bouwen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:58:17 #225
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217978437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:26 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als ik nog de opmerkingen volg is het nog de frustratie dat kantoorpersoneel met 50 jaar gebruik kan maken van de RO regeling en voor rijdend personeel, monteurs etc dat pas op 55 jarige leeftijd. Dan vliegen de opmerkingen je om de oren. Dik salaris, geen dubbele onregelmatigheid, geen agressie, en maar koffie zuipen daar in Utecht :)
Vanaf de 50?! WTF! :X Heden ten dage zou dat niet eerder dan 60 kunnen. Dit lijkt me echt zo'n regeling uit vervlogen tijden van hoge werkeloosheid waar men de nieuwkomers meer ruimte gunt om aan een baan te komen. Zoals ik al eerder zei: bepaalde groepen staken nooit en gaan ook niet zichzelf opofferen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')