abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217844637
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat niet zien dat je open staat voor een andere interpretatie dan je eigen. Je bent koppig.
Ik sta open voor de interpretatie ' ben je weer op vakantie mag je niet zeggen' , maar dan wil ik daar ook wel graag een uitleg bij eigenlijk. Want als ik die zin zo lees en hoor is er niets mis mee. Als je dat aan mij zou vragen zou ik datar gewoon normaal op antwoorden.
pi_217844644
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
De maatschappij heeft ook helemaal geen zin in dit soort mensen die hun eigen botheid niet zien :')
Ik heb echt medelijden met je omgeving.
Gelukkig heb ik vrijwel geen omgeving. Ik woon alleen, werk overwegend thuis, heb geen partner of kinderen, en heb ook vrijwel geen contact meer met mijn familie.
pi_217844645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik snap zeker dat de ongesteld opmerking lullig is, maar ik was gewoon zo pissig dat ik bij het stellen van een onschuldige normale vraag gezeik als antwoord krijg. Dan kan ik ook wel eens uithalen ja.
In jouw ogen was het onschuldig en normaal.
pi_217844649
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:47 schreef mootie het volgende:
Ben je weer ziek…. Zucht….

Man man, je bent echt wel vaak ziek, wat een gezeik altijd.

Eet je weer pizza?

Wtf, eet eens een keer iets gezonds, elke keer pizza, ben je te lui om te koken?
Ziek zijn is iets slechts, op vakantie zijn is iets goeds.
pi_217844651
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik sta open voor de interpretatie ' ben je weer op vakantie mag je niet zeggen' , maar dan wil ik daar ook wel graag een uitleg bij eigenlijk. Want als ik die zin zo lees en hoor is er niets mis mee. Als je dat aan mij zou vragen zou ik datar gewoon normaal op antwoorden.
Je hebt nu van verschillende mensen uitgelegd gekregen waar het mis ging met die vraag. Doe er iets mee.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:50:56 #56
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217844657
quote:

[..]
Maar die heb je toch al meerdere keren gekregen in dit topic?
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:50:58 #57
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217844658
ik snap die vriendinnen wel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 08:51:01 #58
5428 crew  miss_sly
pi_217844660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik ben een autist, en dat weet dit mens ook, dus aan subtiliteit in geschreven woord wordt hier niet gedaan. Ik ben gewoon recht voor z'n raap.

Ik vind haar gedrag inderdaad te sensitief en heb het contract verbroken. Dit is iemand die ik al meer dan 15 jaar ken.
Ook autisten kunnen leren op een andere manier te communiceren. Dan moet je misschien, zeker in geschreven communicatie, wat beter nadenken over wat je tikt, maar dat is wel beter voor je vriendschappen.

Het is lekker gemakkelijk om altijd anderen te verwijten dat ze te gevoelig zijn en jou niet begrijpen/geen rekening houden met hoe je bent, maar je verliest iedereen en dadelijk open je weer een topic over hoe weinig vrienden je hebt en hoe je dat maar niet kan begrijpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217844661
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ziek zijn is iets slechts, op vakantie zijn is iets goeds.
In jouw hoofd werkt het zo, accepteer dat andere mensen dat anders zien.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:51:20 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik snap zeker dat de ongesteld opmerking lullig is, maar ik was gewoon zo pissig dat ik bij het stellen van een onschuldige normale vraag gezeik als antwoord krijg. Dan kan ik ook wel eens uithalen ja.
En vervolgens word jij zo kwaad dat je de groepschat verlaat. Valt nog mee dat ze je er niet uitgegooid hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217844677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:47 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Jij gaat ervan uit dat de lezer jouw intentie meeneemt bij het lezen van jouw tekst. Dat is vaak niet zo. Zeker niet als je iemand niet goed kent. Dan moet je het doen met wat er staat. @:Cockwhale merkte terecht op dat de intonatie van wat gezegd wordt, verloren gaat. Daarom is het belangrijk om zorgvuldig te formuleren. In een gesprek had jouw vraag nog kunnen werken. Dan had je een hogere stem opgezet bij het uitspreken van de laatste woorden van de zin. "Oh, ga je weer op vakantie? Maar als lezer leg ik het accent op het woordje "weer" - Oh, ga je weer op vakantie?" - en dan is jouw opmerking echt niet sympathiek of leuk.Eerder een aanval. Een alternatief was geweest: "Oh, wat leuk. Waar ga je naartoe?" Zij vat die opmerking van jou anders op dan jij hem bedoeld hebt. Onbegrijpelijk is dat niet. En jij kiest vervolgens de aanval. Tja ..., misschien is het dan maar beter om uit die app-groep te gaan. Zo te lezen beleefde jij daar toch al weinig plezier aan.
Maar zij gaat er dus bij voorbaat al van uit dat ik haar loop aan te vallen. Waarom zou ik dan nog omgaan met iemand die bij voorbaat ervan uit gaat dat ik het slecht met haar voor heb?
pi_217844680
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:48 schreef Divje het volgende:

[..]
Plaat voor je kop
Zou je dit kunnen toelichten?
pi_217844684
quote:

[..]
Gelukkig heb ik vrijwel geen omgeving. Ik woon alleen, werk overwegend thuis, heb geen partner of kinderen, en heb ook vrijwel geen contact meer met mijn familie.
Ja alleen je 4 vrienden en collegas. Die bedoelde ik. Daar heb ik medelijden mee
pi_217844688
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:49 schreef mootie het volgende:

[..]
In jouw ogen was het onschuldig en normaal.
Ja. De vraag ' ben je weer op vakantie?' is in mijn ogen onschuldig en normaal, ja.

Er is namelijk niks mis met op vakantie gaan.
pi_217844691
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:50 schreef mootie het volgende:

[..]
Je hebt nu van verschillende mensen uitgelegd gekregen waar het mis ging met die vraag. Doe er iets mee.
Nou het eenige wat ik hiermee kan is ' niet met vrouwen omgaan' . Want blijkbaar ontploffen vrouwen als je ze een dergelijke normale vraag stelt.
pi_217844701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:50 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Maar die heb je toch al meerdere keren gekregen in dit topic?
Er wordt een vergelijking getrokken tussen ben je weer op vakantie en ben je weer ziek. Op vakantie gaan is toch niks mis mee?
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:55:04 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844714
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja. De vraag ' ben je weer op vakantie?' is in mijn ogen onschuldig en normaal, ja.

Er is namelijk niks mis met op vakantie gaan.
En als je dan merkt dat iemand je opmerking niet op die manier opvat, dan zeg je toch: ‘oh, zo bedoel ik het niet’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_217844718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Er wordt een vergelijking getrokken tussen ben je weer op vakantie en ben je weer ziek. Op vakantie gaan is toch niks mis mee?
Nee, in deze zinnen gaat het om het woord ‘weer’.
Waarom het misgaat als je ‘weer’ gebruikt.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:56:30 #69
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217844727
quote:

[..]
Het gaat dan ook om het woordje 'weer' dat impliceert dat je vindt dat iemand vaak op vakantie is en je dat diegene misgunt om welke reden dan ook.
pi_217844730
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar zij gaat er dus bij voorbaat al van uit dat ik haar loop aan te vallen. Waarom zou ik dan nog omgaan met iemand die bij voorbaat ervan uit gaat dat ik het slecht met haar voor heb?
Bij voorbaat? Je gaat uit van slechte intenties van de ander.
Diegene reageert op JOUW vraag.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 08:57:26 #71
5428 crew  miss_sly
pi_217844736
quote:

[..]
Als iemand vaak op vakantie gaat, kan dat door anderen met enige afgunst worden bekeken. Dus "ben je weer op vakantie?" kan best aanvallend klinken. Misschien juist als je niet zo vaak op vakantie gaat, omdat de ander dan kennelijk impliceert met het woord 'weer' dat ze wel heel vaak op vakantie is, kan dat niet wat minder...dat is dus zeker niet positief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217844758
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ook autisten kunnen leren op een andere manier te communiceren. Dan moet je misschien, zeker in geschreven communicatie, wat beter nadenken over wat je tikt, maar dat is wel beter voor je vriendschappen.

Het is lekker gemakkelijk om altijd anderen te verwijten dat ze te gevoelig zijn en jou niet begrijpen/geen rekening houden met hoe je bent, maar je verliest iedereen en dadelijk open je weer een topic over hoe weinig vrienden je hebt en hoe je dat maar niet kan begrijpen.
Deze mensen zijn inderdaad nu permanent uit mijn leven ja. Maar het contact was hiervoor al best wel verwaterd, als ik een poging deed om af te spreken reageerden ze vaak niet of konden ze niet etc. Dus dit zat er ook heus wel al een tijdje aan te komen.

Ik vind dat soort dingen veel belangrijker dan met welke ' toon ' iemand iets schrijf in een groepsapp. Maar blijkbaar is die toon voor hen veel belangrijker dan of je daadwerkelijk tijd vrijmaakt voor mekaar. Jammer dat het zo moet.
pi_217844759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Zij gaat daar niet vanuit. Dat is wat jij doet met jouw woordkeuze. "Oh, ga je weer op vakantie?" leest als "Jemig. Alweer? Jij bent ook altijd weg." Daar is niks goeds, vriendelijks of leuks aan. Zoals ook uit de voorbeelden blijkt die @mootie gaf.
pi_217844762
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:51 schreef mootie het volgende:

[..]
In jouw hoofd werkt het zo, accepteer dat andere mensen dat anders zien.
Waarom vind jij vakantie slecht?
pi_217844767
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En vervolgens word jij zo kwaad dat je de groepschat verlaat. Valt nog mee dat ze je er niet uitgegooid hebben.
Ik heb eerder wel eens gevraagd of ik uit de chat zou gaan toen zeiden ze van nee.

Er zat er eentje tussen die me er vaak uitsmeet, maar we hebben zijn admin rechten afgepakt omdat we dat kinderachtig vonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')